Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liittyykö elämän hallinnan taidot jossain määrin älykkyyteen?

Vierailija
28.10.2024 |

Miten on? Ymmärrän että muukin tekijät vaikuttaa, mutta onko yksi asia?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyttä on monenlaista ja mieleatäni tuo elämänhallinta asia on yleensä kiinni enemmän motivaatiosta siihen.

Yhdellä selvästi kehitysvammaisella, mutta virallisesti mielenterveyspotilaalla tuttavalla on tilillöän lähes tonni ylimääräistä rahaa, mitkä on säästänyt siitä minimieläkkeestään. On näyttänyt minulle. Ei ole ollut koskaan töissä eikä ole sukulaisia, jotka olisi voineet rahaa lahjoittaa.

Itse olen testien mukaan hiukan (erittäin hiukan) keskitasoa älykkäämpi, mutta moni tuttu kuvailee minua fiksuksi. Voi olla, että mulla on vielä itseänikin toopempia tuttuja... Oon päihde ja mielenterveysongelmainen, pitkän linjan. Raha asiani olen sotkenut, osaksi sen motivaationpuutteen takia ja olen veloissa. Silti omaan mielestäni toisaalta hyvän elämänhallinnan siinä mielessä, että niistä vähistä tuloista osaan ennakoida ja venyttää penniä erittäin pitkään, kunhan vain en ala juoda. Jos mulla on vähän asioita ruokakaapissa niin osaan niistä suunnitella, miten saan mahdollisimman montaa maistuvaa ruokaa mahdollisimman pitkään. Huomannu vaan, että moni tuttu ei tuota osaa... Tulis pitkä selostus jos selostaisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä