Nyt selvisi mitä ansaitsevat nämä palstan Vaativaa asiantuntijatyötä tekevät!
Kommentit (44)
Ei se niin helppoa ole täytellä sitä Kela-lappua kerran kuussa. Tiliotteetkin pitää toimittaa tt-tukeen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta julkisella sektorilla niillä on 2 kk kesäloma ja 1 kk muita lomia.
Ahaa. Kellä on tuollaiset lomat?
Itse valtiolla ja palkka tuota luokkaa. Etätyö, työaika 7 h 15 min, päivätyö, liukumat käytössä. Olen erittäin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää kuin aniharvoilla. Muutama vuosi sitten eläkkeelle jääneellä entisellä kollegalla oli VR:n vanhoja peruja 48 päivää vuosilomaa ja jotain henkilökohtaisia lisäpäiviä siihen vielä päälle, mutta nuo olivat jotain 80-luvun TES:ien peruja.
Ja taas tuli vahvistus sille, ettei elämänkoululaisilla ole lukutaitoa.
3482e on selittämätön palkkaero miesten ja naisten välillä vuodessa vaativissa asiantuntijatehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse valtiolla ja palkka tuota luokkaa. Etätyö, työaika 7 h 15 min, päivätyö, liukumat käytössä. Olen erittäin tyytyväinen.
Onneksi teidät pannaan leikkuriin niin korvauksenne saadaan samalle tasolle muiden työtä tekemättömien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas tuli vahvistus sille, ettei elämänkoululaisilla ole lukutaitoa.
3482e on selittämätön palkkaero miesten ja naisten välillä vuodessa vaativissa asiantuntijatehtävissä.
Pyydä lisää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olepa sinä autistivajacki siellä 25 vuotta niin kyllä tuollaiset lomat tulee.
Yksityisellä sektorilla mediaanipalkka ylemmälle keskijohdolle oli 6350 €/kk (HS/TEK, 2023). Hauskaa, että näin rivikoodarina ilman alaisia ja vastuita ansaitsee pelkästään peruspalkkaa enemmän :)
Vierailija kirjoitti:
Ero vuodessa tuo eli 290 euroa kuussa. Ap ei osaa lukea.
Verotus tasaa tuon eron. Eli Uliuli.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on opettajana. Mutta tiesitkö, että me opettajat teemme saman tuntimäärän töitä, kuin muut?
Terveisin AMK- ope, palkka 4500€/kk. Lisillä yli 5000€.
Naiset: Kaksi kertaa enemmän sairauspoissaoloja ja takuuvarma uUpUmIneN ja mielenterveysongelmat sekä pienellä prosentilla äitiysloma.
Miehet: työnteko ulisematta ja uhriutumatta, satunnaiset flunssat jolloin töitä tehdään kotoa.
Vaikka nyt et selvästi osaa lukea AP niin on tuokin potti silti enemmän kuin työttömyyspäiväraha ja ihan millä tahansa koulutuksella ja osaamisella et noihin rahoihin pääse kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on opettajana. Mutta tiesitkö, että me opettajat teemme saman tuntimäärän töitä, kuin muut?
Terveisin AMK- ope, palkka 4500€/kk. Lisillä yli 5000€.
Olen opettaja ja teen päivässä 2-4 oppituntia. Opetusohjelma on ollut sama 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Heippa! Minulla on hoitajana täydet lomat, 38 päivää. Kesällä niitä saa pitää kuukauden.
Olemme saaneet nuo lomat vuosikymmenten saatossa, kun työnantajalla ei ole ollut rahaa palkankorotuksiin. Vaihtoehto oli tuo. Että älä nyt vttu viitsi kadehtia. Tai jos lomat lyhenee, niin sitten palkka nousee , ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nyt et selvästi osaa lukea AP niin on tuokin potti silti enemmän kuin työttömyyspäiväraha ja ihan millä tahansa koulutuksella ja osaamisella et noihin rahoihin pääse kiinni.
Itse olen ylioppilas ja saan yksityisellä 6200 e kk. Markkinointiviestintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olepa sinä autistivajacki siellä 25 vuotta niin kyllä tuollaiset lomat tulee.
Ei niitä enää kyllä tule. Taitaa olla jotain 7 viikkoa maksimit nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heippa! Minulla on hoitajana täydet lomat, 38 päivää. Kesällä niitä saa pitää kuukauden.
Olemme saaneet nuo lomat vuosikymmenten saatossa, kun työnantajalla ei ole ollut rahaa palkankorotuksiin. Vaihtoehto oli tuo. Että älä nyt vttu viitsi kadehtia. Tai jos lomat lyhenee, niin sitten palkka nousee , ja paljon.
Eli 7,5 viikkoa? Olettaen siis että lauantait ei teillä syö lomapäiviä?