Jos saisit 10000 e, että yöpyisit yksin telttassa sankassa metsässä
Kaksi viikkoa, tekisitkö sen? Teltta, makuupussi ja ruoat ja juomat ja tulentekovälineet annettaisiin sinulle. Kännykkää ei olisi. Iso veitsi petoeläimiä varten puolustautumiseen, ei muuta.
Kommentit (153)
Petoeläimiltä puolustautumiseen, Suomessa? Joo menisin. Aika huono tuuri saisi olla, että sellaista edes joutuisi kohtaamaan, mutta veitsi voisi muuten olla hyödyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karhu on vähemmän vaarallinen naiselle kuin mies.
Venäjällähän karhu söi tytön elävältä, vei pennuilleen kotiluolaan ja tyttö kykeni soittaaan puhelimellaan äidilleen. Äiti kuunteli kun luut rusahteli.Isän karhu oli tappanut aiemmin. Olivat muuten telttaretkellä.
Karhu onkin ainoa eläin, mikä pelottaisi, jos tulisi kohdalle. Suden saisi luultavasti pelotettua pois vaikka kiviä tai käpyjä heittelemällä, ja ilves ei käy ihmisen kimppuun. Kuitenkaan esim. kymmeniä vuosia eräretkeilleet vanhempani eivät ole koskaan nähneet karhua luonnossa, joten riski on varmaan aika pieni.
Huomaa että olet helsinkiläinen etkä tajua luonnosta mitään. Sudet eivät todellakaan pelkää ihmistä samalla tavalla kuin karhut. Karhu on paljon
Helsinkiläinen en kyllä ole, mutta kieltämättä en ole mikään asiantuntija petoeläinten karkoituksessa. Voi olla tosiaan, että suden pelottelu ei ole niin helppoa kuin luulen. Toisaalta susi ei ole tappanut ihmistä Suomessa sitten 1800-luvun, kun taas karhu on. Tietysti susia on nyt enemmän kuin vaikka 50 vuotta sitten. Ihminen ei kuitenkaan taida olla sudelle mikään ensisijainen saaliseläin.
En olisi edes yhtä yötä metsässä kymppitonnista.
2 viikkoa? No en tietenkään. Pelkän otsikon perusteella mietin että suostuisinko yhdeksi yöksi. Tässä elämäntilanteessa en kun ei ole rahan kanssa mitään ongelmia, mutta jos olisi tiukempi tilanne niin ehkä pari yötä menisi tuosta summasta.
Vierailija kirjoitti:
Puolet täällä uhoajista saisi sydämin kun varpuspöllö päästää syksyisessä yössä reviirihuudon. Se on sellainen kaamea kirkaisu. Etenkin teltassa kuunnellen.
Ei muuten uskoisi, että niin pienestä linnusta lähtee niin kova ääni.
Mä oon niin herkkäuninen primpsessa, että pidän korvatulppia nukkuessa. Kerran kyllä yksi hiiripöllö aiheutti pienen rytmihäiriön kun alkoi ääntelemään puusta suoraan yläpuolellani, kun olin yksin nuotiopaikalla UKKssa pimeänä syysiltana.
Rahat etukäteen niin tilaan teltalle viinaa ja huorria viihdykkeeksi jotta jaksan pari viikkoa telttailla.
Verottomana? Melko hyvä kuukausipalkka se olisi mitään tekemättä. Saisinko itse valita sopivan paikan? Siis sellaisen, jossa olisi lähellä hyviä tulipuita (sankassa metsässä ei yleensä ole) ja hyvä puro, jossa on lähdevettä.
Vierailija kirjoitti:
Puolet täällä uhoajista saisi sydämin kun varpuspöllö päästää syksyisessä yössä reviirihuudon. Se on sellainen kaamea kirkaisu. Etenkin teltassa kuunnellen.
Varpuspöllökö se on? Olin saada sydärin, kun hämärässä syksyisessä metsässä joku lintu rääkäisi selkäpiitä karmivasti. Näytti vähän isommalta, ehkä se oli joku muu pöllö tai haukka, mutta ääni oli kamala.
Tottakai yöpyisin,karhuja en pelkää,mutta Norjalainen metsästäjä voi posauttaa.
Vai kaksi viikkoa. Minuuttiakaan en suostuisi moiseen. En edes lähtemään paikan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varpuspöllökö se on? Olin saada sydärin, kun hämärässä syksyisessä metsässä joku lintu rääkäisi selkäpiitä karmivasti. Näytti vähän isommalta, ehkä se oli joku muu pöllö tai haukka, mutta ääni oli kamala.
Kettu se on, joka tunnetusti karmean äänen päästää. Tubesta voi kuunnella.
Saisin hyvät rahat melkein kuukausittain