Jos saisit 10000 e, että yöpyisit yksin telttassa sankassa metsässä
Kaksi viikkoa, tekisitkö sen? Teltta, makuupussi ja ruoat ja juomat ja tulentekovälineet annettaisiin sinulle. Kännykkää ei olisi. Iso veitsi petoeläimiä varten puolustautumiseen, ei muuta.
Kommentit (153)
Kyllä. Ainoa ehto olisi, että minulle tultaisiin kertomaan jos vakavasti sairas läheiseni menisi sillä aikaa huonoon kuntoon, niin sitten keskeyttäisin ja pääsisin hänen luokseen.
Aika menisi mukavasti karhujen kanssa painiessa 🐻🐻🐻🐻🐻🐻
Vierailija kirjoitti:
Näin syksyllä muutenkin mukavampaa metsässä, kun ei oo ötököitä, on pimeää öisin ja hiljaisempaa, kun ei linnut kilju reviirilauluaan koko valoisaa aikaa (=koko yön).
Eikä aamusta auringon noustua tule älyttömän kuuma. Tässähän kyllä sanottiin, että sankassa metsässä, mutta tuo illan-yön-aamun lämpötilaero on minusta pahin ongelma telttailussa.
Kyllä voisin ainakin yrittää. Alkusyksy olisikin kiva, kun voisi käyttää päivänsä marjastamiseen ja sienestämiseen, niin sitten yölläkin varmasti nukuttaisi.
Ouro kysymys. Hyvä palkka ei mistään. Noin lyhyt aika menisi helposti työpaikalta loman ja kotiasioiden suhteenkin. Ulkona nukuttaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan syksyllä. Kesällä voisin kun on valoisaa ympäri vuorokauden. Teltassa on kyllä tullut oltua viikkoja armeijassa mutta aivan eri asia olla pimeässä metsässä porukalla kuin yksin.
Niin, se on helpompaa ja mukavampaa yksin kuin idioottien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kysymys. Varmaan suurin osa suomalaisista eläis teltassa metsän keskellä koko elämänsä jos se olisi mahdollista.
Naiset eivät uskalla joten puolet. Sitten on Silakat ja soijapojat jotka eivät myöskään uskalla eivätkä kestä päivääkään ilman somea.
Mä olen nainen ja teen sitä joka kesä. Ja tosi usein on tullut muitakin naisia jänkhällä vastaan. Monet ovat olleet yksin liikkeellä, ihan kuten minäkin.
Nyt ei ole kesästä kyse. Pimeä syksy yksin metsässä.
Mutta ennen hirvenmetsästysaikaa eli ei kovin pimeää vielä.
No jos sillä veitsellä saisi tehdä jotain muuta kuin ap:n mainitsemani tarkoituksen. Siihen sillä ei olisi käyttöä, mutta tekisi vaikka sytykkeitä ja siivoaisi sieniä.
Jossain karhualueella Alaskassa tai leijonien (tai rosvolaumojen) alueella Afrikassa en suostuisi, mutta Suomessa helposti. Kymppitonni kahden viikon askeettisesta eräilystä olisi mun tuloilla ihan ok diili. Vähän kuin jotain inttiaikoja muistelisi. Yksinkin viihdyn ihan hyvin.
No en todellakaan. Miljoonasta voisin, mutta joku kymppitonni nyt on aivan pikkuraha tuollaisesta. Olis pakko olla töistäkin pois tuon takia, kun eihän sinne mistään umpimetsästä mennä, ja ansionmenetys olis yli tonnin luokkaa jo siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kysymys. Varmaan suurin osa suomalaisista eläis teltassa metsän keskellä koko elämänsä jos se olisi mahdollista.
Naiset eivät uskalla joten puolet. Sitten on Silakat ja soijapojat jotka eivät myöskään uskalla eivätkä kestä päivääkään ilman somea.
Mä olen nainen ja teen sitä joka kesä. Ja tosi usein on tullut muitakin naisia jänkhällä vastaan. Monet ovat olleet yksin liikkeellä, ihan kuten minäkin.
On mulla iha pimeää tossa pihalla. Asunkin pohjosessa ja vielä kaupungin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan. Miljoonasta voisin, mutta joku kymppitonni nyt on aivan pikkuraha tuollaisesta. Olis pakko olla töistäkin pois tuon takia, kun eihän sinne mistään umpimetsästä mennä, ja ansionmenetys olis yli tonnin luokkaa jo siinä.
Eli sulla kk brutto jossain 40k€ kohilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne syksyn pimeät illat ja yöt ovat paljon hienompaa aikaa kuin kesä. Nuotion piiri ja salon huokailu puiden latvoissa. Tähtitaivas on hyvä bonus.
Vierailija kirjoitti:
Pitää muistaa, että pimeässä metsässä ei ole mitään sellaista, mitä ei olisi valoisassakin metsässä.
No eihän se ihan noinkaan ole. Ne, jotka liikkuu päivin piileksii öin, ja toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pystyisi. Huono hygienia, kylmyys, epämukavuus.
Hygieniasta: Kaksi viikkoa aikaa ja päivät vapaata kaikesta (koska ruoka ja vesi annettuna) niin pesuvettä löytäisi kyllä. Suomi on saakutin märkä maa. Aina on suo, oja tai vesistö lähellä.
Kylmyys on tottumus- ja varustekysymys.
Epämukavuus on asennekysymys. Raha tässä olisi viimeinen motivaattori. Toki monelle teltassa eräleiriytyminen ei edes ole epämukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla kk brutto jossain 40k€ kohilla?
Noin 5000€. Ja luin aloituksen väärin, kyse olikin kahdesta eikä yhdestä viikosta, joten sitä suuremmalla syyllä ei missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää muistaa, että pimeässä metsässä ei ole mitään sellaista, mitä ei olisi valoisassakin metsässä.
No eihän se ihan noinkaan ole. Ne, jotka liikkuu päivin piileksii öin, ja toisinpäin.
Joo, yöaikaan hirmuiset mäyrät tulevat ulos luolistaan ja vaanivat puolustuskyvyttömiä retkeilijöitä silmät pimeässä kiiluen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla iha pimeää tossa pihalla. Asunkin pohjos
Niin nyt. Mutta metsästysaika alkoi jo ajat sitten.
"Iso veitsi petoeläimiä varten puolustautumiseen"
XD
ap ei ole selvästi koskaan käynytkään metsässä
nuorempana nukuin laavulla ihan ilmaiseksikin, mutta nyt vanhana ja lihavana kärsin uniapneasta ja se voisi olla vaikeaa ilman cpapia.
Juu, sopii. Rahat tähän käteen.
M