Kelan mielestä sähkölaskuni on liian suuri (100€/kk) eikä suostu maksamaan kokonaan, ei minulla ole varaa itse maksaa
Mistä voi saada apua kun Kela ei suostu maksamaan kohtuullista sähkölaskuani?
Ei minulla ole varaa sitä itse maksaa, elän nyt jo kädestä suuhun ja minulla jää 50€/kk ruokaan ja laskuihin.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vähennät sähkönkulutustasi reilusti. Niin me muutkin on tehty, koska siitä nyt vaan tyhmää maksaa liikaa.
Se kummasti motivoi erilaisiin säästötoimiin sekä kulutustottumustensa uudelleen arvioimiseen kun itse joutuu kustantamaan oman elämisensä.
Satanen per kuukausi on aivan älytön sähkölasku eli kulutus on järjetön.
Se on varmaan siirtoineen eli siirtomaksu on älytön ja sähkönkulutus normaali varmasti kuten mulla.
Sähkön osuus mulla on muutaman kympin /kk mutta siiirtomaksun ansioista huitelee 100€ hujakoilla ja siirtomaksuhan ei liity kulutukseen millään tavalla. Se on sama vaikka käyttäisit euron verran kuukaudessa sähköä.
Ei sitä kylppärin lattialämmitystä ole pakko pitää koko ajan päällä. Jätä ovi auki niin kylppäri kuivuu kyllä.
Kaikki pitäisi itse maksaa!! Häpeä valtio!
Vierailija kirjoitti:
Mulla sähkö+siirto 18e/kk kaksiossa, asun yksin. Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sun ylisuuret sähkömaksut?
Epäreilua. Asun yksiössä ja pelkkä sähkönsiirto 34 euroa. Sähkölaskut olleet 3.5 eurosta 15 euroon kuussa...
Kela ei maksanut minun 30 euron sähkölaskua. Syy oli että tuloni olivat 889 euroa kk ja liian suuret kelan miielestä. Kela tekee tahallaan nykyään hylkäys päätöksiä ja toivoo ettei asiakas valita niistä. Ei tuossa muuta syytä ole hylätä koska 889 euroa on todella pienet tulot.
Vierailija kirjoitti:
No ei ne muullakaan enään maksa 100€ ja yli sähkölaskuja vaikka 2 lasta vuoroviikot mun luona. Ne kohtuullisti 65 euroon eli ylimenevän osan maksan itse. Pelkästään siirtomaksu on tuon 65€. Mutta minkäs sille mahtaa. Näin se vaan menee.
65 eurolla saa siirtoa jo melkein 1000kwh. Tähän aikaan vuodesta edes meidän 135m2 omakotitalo ei vie noin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ne muullakaan enään maksa 100€ ja yli sähkölaskuja vaikka 2 lasta vuoroviikot mun luona. Ne kohtuullisti 65 euroon eli ylimenevän osan maksan itse. Pelkästään siirtomaksu on tuon 65€. Mutta minkäs sille mahtaa. Näin se vaan menee.
Minä asun ok-talossa ja sähkölaskuni on alle 100€/kk, eli miettikääs nyt sitä sähkönkulutustanne. En saa tukia vaan maksan kaiken itse.
Sähköyhtiöt voisivat miettiä siirtomaksunsa suuruutta.. Siihen ei asukas voi vaikuttaa. Moni unohtaa täällä että siirtomaksut kuuluvat sähkölaskuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kylppärin lattialämmitystä ole pakko pitää koko ajan päällä. Jätä ovi auki niin kylppäri kuivuu kyllä.
Juu, ei ole patteria, mutta kyllä se vuokra-asunnon kylppäri kuivuu, kun ovi on auki.
Konalan jauhelihamies on täysi torakka ja Kela pummi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähennät sähkönkulutustasi reilusti. Niin me muutkin on tehty, koska siitä nyt vaan tyhmää maksaa liikaa.
Se kummasti motivoi erilaisiin säästötoimiin sekä kulutustottumustensa uudelleen arvioimiseen kun itse joutuu kustantamaan oman elämisensä.
Se on varmaan siirtoineen eli siirtomaksu on älytön ja sähkönkulutus normaali varmasti kuten mulla.
Sähkön osuus mulla on muutaman kympin /kk mutta siiirtomaksun ansioista huitelee 100€ hujakoilla ja siirtomaksuhan ei liity kulutukseen millään tavalla. Se on sama vaikka käyttäisit euron verran kuukaudessa sähköä.
Muuta
On kyllä kurjaa tuollainen. Joutua nyt omat laskut ja menot maksamaan! Epäreilua, koska me kaikki viedään laskut jonnekin ja joku muu maksaa.
Kela kyllä maksaa, kunhan kerrot syyn mistä normaalista poikkeavan suuri sähkölaskusi johtuu.
Jos syy on sähkön hinnan, kerro se. Kulutus voi olla erittäin maltillinen, mutta kiinteähintaisena voi olla tosi kallis vs muut.
Jos asut sähkölämmitteisessä talossa, kerro se. Kela ymmärtää kyllä, että lämmittäminen maksaa.
Lämmityskuluissa sähkön kulutuksen normi on merkattu alueittein. Asutko Etelä-Suomessa, mutta kulutuksesi on 3x alueeseen nähden? Kannattaa selvittää, mihin sähköä silloin kuluu.
Kela ei aina myöskään ymmärrä automaattisesti, jos sähkölasku tulee 2-3 kuukauden välein ja on siksi niin isolta vaikuttava.
t. kela
Potkulaki tulee keväällä, kyllä moni on pulassa, kun omistusasuntoon ei saa tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on n. 30e/kk rivarikaksiossa.
Siirtomaksu mukaanluettuna?
Jep, sähkölämmitys kuuluu vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Potkulaki tulee keväällä, kyllä moni on pulassa, kun omistusasuntoon ei saa tukia.
Tosi paljon menee ulosottovirastolle asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta
Miksi muuttaisin? Ei mua haittaa se että kela maksaa 65€ laskusta ja itse maksan sen 40€. Enkä muutenkaan täältä maaseudulta muuta mihinkään koskaan koska en halua.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Kelan kohtuulliset rajat per hlö sähkössä? Mulle väitettiin että 20€ hlö kk ihan siis kokoaikaisesta asumisella?
Vierailija kirjoitti:
Kela ei maksanut minun 30 euron sähkölaskua. Syy oli että tuloni olivat 889 euroa kk ja liian suuret kelan miielestä. Kela tekee tahallaan nykyään hylkäys päätöksiä ja toivoo ettei asiakas valita niistä. Ei tuossa muuta syytä ole hylätä koska 889 euroa on todella pienet tulot.
Voi v sentään kun nykyihmiset on ihan lukutaidottomia ja ymmärtämättömiä. Laita tulot ja menosi Kelan laskuriin, niin näet sieltä oletko oikeutettu tukiin. Ei mullakaan ole nettotulot kuin 800e, mutta omistusasujana ei lasketa lainoja yms. menoiksi, joten en saa tukia. Ei siinä tarvitse Kelaa siksi pommittaa, vaan kannattaa kysyä soteministeriltä miksi säännöt on tällaiset.
Minä asun ok-talossa ja sähkölaskuni on alle 100€/kk, eli miettikääs nyt sitä sähkönkulutustanne. En saa tukia vaan maksan kaiken itse.