Kelan mielestä sähkölaskuni on liian suuri (100€/kk) eikä suostu maksamaan kokonaan, ei minulla ole varaa itse maksaa
Mistä voi saada apua kun Kela ei suostu maksamaan kohtuullista sähkölaskuani?
Ei minulla ole varaa sitä itse maksaa, elän nyt jo kädestä suuhun ja minulla jää 50€/kk ruokaan ja laskuihin.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Tää jatkuva elämänhallintaongelmaisten rahaulina saa pian aikaan samanlaisen vastareaktion kuin wokeulina. Lopettakaa se ja tehkää elämänne eteen ITSE jotain!
Ongelma on siinä että sinä ja moni muu ei tunnista trollaamista.
Ei meitä valittajia palkata. Uusi laki ku tulee voimaan, niin potkitaan loputkin pois ja vain nöyrät orjat saavat jäädä.
Mulla oli sähkölasku siirtoineen n.100€ viime kuulta. Mä kuitenkin asun omakotitalossa, että siihen nähden ei ole paljon.
Minulla sähkölasku (Helen) 20€/kk. Asun yksin kaksiossa Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolmiossa 70€ siiroineen sähkölasku ja pidän sitä jo isona. Toki käydään saunassa 2 krt viikossa ni sekin vie osansa.
Onko sinulla sähkölämmitys?
Ap
Ei tietenkään, ei olisi ikinä varaa asua talossa missä on sähkölämmitys.
Kelalla on sähkölaskussa ja vesilaskussa katto minkä yli ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolmiossa 70€ siiroineen sähkölasku ja pidän sitä jo isona. Toki käydään saunassa 2 krt viikossa ni sekin vie osansa.
Mulla 45m2 rivarissa 100€ luokkaa siirtoineen. Joka toinen viikko sauna käytössä useampana päivänä ja sitten joka toinen viikko korkeintaan kerran käyn saunassa
Eniten sähköä varmasti vie tuo kun pelailen videotykillä ja katon leffoja paljon päivittäin mutta käytän sähkö sen mitä käytän ja maksaa mitä maksaa.
Vedenkulutuksen sain puolitettua koska halusin . Kela maksaa vaan yli 200€/3kk välein tulevasta vesilaskusta(ennen maksoi vaikka oli yli 300€).
Vierailija kirjoitti:
Sammuta ne kannabiksenkasvatuslamput.
Ei ole tummoisia
Ap
Vierailija kirjoitti:
Menet töihin sieltä valittamasta!
Ei saa töitä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei meitä valittajia palkata. Uusi laki ku tulee voimaan, niin potkitaan loputkin pois ja vain nöyrät orjat saavat jäädä.
No se ei ole ainakaan valittajien ongelma jos ette palkkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on kaukolämmitteisen kerrostaloasunnon sähkölasku, niin jotakin jätät kertomatta, jos lasku on 100 €/kk, sis. siirto, energia, verit ja kk-maksut.
Sähkölämmitys ja vessan lattialämmitys kuluttaa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa töitä
Ap
Opiskele. Ala yrittäjäksi. Oppisopimuksella hommiin. Koittakaa nyt ihmiset ratkaista itse omat ongelmanne.
Mulla sähkö+siirto 18e/kk kaksiossa, asun yksin. Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sun ylisuuret sähkömaksut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa töitä
Ap
Opiskele. Ala yrittäjäksi. Oppisopimuksella hommiin. Koittakaa nyt ihmiset ratkaista itse omat ongelmanne.
Opiskelu ei takaa töiden saamista ja yrittäjyys voi olla tie onneen tai tuhoon ja kauheisiin velkoihin ym. eikä statttirahaa saa pelkästään sen takia että haluaa perustaa yrityksen.
Oppisopimus olis paras vaihtoehto koska siitä työllistyy suoraan mutta ei oppisopimuspaikan saaminen ole yhtään sen helpompaa kuin työpaikan saaminen vaikka saisi täyden palkkatuen.
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksikin voimassa olevalla sopimuksella 100 euroa riittää kolmen-neljän kuukauden sähköihin. Kela oikeassa. Maksa itse, jos kulutat liikaa.
Riittää kenellä riittää ja onko tuo pelkkä sähkö vai siirtokin mukana. Mulla tulee neljän kuukauden sähkölaskuun n.100 euroa jo pelkästsään sähkönsiirron perusmaksuista.
Vähennät sähkönkulutustasi reilusti. Niin me muutkin on tehty, koska siitä nyt vaan tyhmää maksaa liikaa.
Se kummasti motivoi erilaisiin säästötoimiin sekä kulutustottumustensa uudelleen arvioimiseen kun itse joutuu kustantamaan oman elämisensä.
Satanen per kuukausi on aivan älytön sähkölasku eli kulutus on järjetön.
Puppa👴🏻 rukoilee puolestasi! 👴🏻🙏🏻🧡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa töitä
Ap
Opiskelu ei takaa töiden saamista ja yrittäjyys voi olla tie onneen tai tuhoon ja kauheisiin velkoihin ym. eikä statttirahaa saa pelkästään sen takia että haluaa perustaa yrityksen.
Oppisopimus olis paras vaihtoehto koska siitä työllistyy suoraan mutta ei oppisopimuspaikan saaminen ole yhtään sen helpompaa kuin työpaikan saaminen vaikka saisi täyden palkkatuen.
Lähihoitajaksi opiskelu takaa sulle työpaikan. Yrittäjänä elää kun vaan on valmis tekemään töitä (olen itse yrittäjä). Oppisopimuksella pääsee hoitoalalle heti.
Mua niin ärsyttää ihmiset, jotka keskittyy vaan siihen mikä voi mennä huonosti. Mitä sitten? Palaat tohon samaan pisteeseen, jossa yhteiskunta maksaa kaiken ja sä vaan valitat?? HUONOMMIN EI VOI SUOMESSA MENNÄ!! Mutta sulla on kaikki mahdollisuudet ponnistaa nyt korkeammalle
Onko sinulla sähkölämmitys?
Ap