Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan mielestä sähkölaskuni on liian suuri (100€/kk) eikä suostu maksamaan kokonaan, ei minulla ole varaa itse maksaa

Vierailija
27.10.2024 |

Mistä voi saada apua kun Kela ei suostu maksamaan kohtuullista sähkölaskuani?

Ei minulla ole varaa sitä itse maksaa, elän nyt jo kädestä suuhun ja minulla jää 50€/kk ruokaan ja laskuihin.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap on vilpitön eikä trollaile niin nopein keino lienee vähentää sähkön käyttöä.  Netti ja lehdet ovat pullollaan vinkkejä miten   säästää sähköä.

Tärkeimmät: suihkuun harvemmin, lyhyemmin ja viileallä vedellä. Ei kylpyjä. Jos sähkösauna, älä käytä. Uunia vain hyvin harkiten. Sulje kaikki passiivikäyttö yöksi. Jne. Kyllä se siitä!

Ja jos sähkölämmitys niin villasukat, villapaita ja 16-18c.

Vierailija
82/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen talo,huoneisto on. opettele käyttämään sähköä, pihistele. saamuta valot jne. kuulostaa isolle toi sun kulutus, läämität saunalla-uunilla asuntoa, valot palaa yötä päivää valot palaa kun ei muka tarvii maksaa itse. käyttäydy. ota kelaan yhteys,onko pörssisähkö jne miten.. kela ei maksa loputtomiin. kotivakuutusestakin osa, siis osa, tajuutsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jaa-a, itse sain tammikuun 250e sähkölasku kyllä. Eikä tarvinnut edes selitellä."

Kela tuntuu maksavan sähkölaskuja eri tavalla ihmisille. Sossussa ne ihmetteli asiaa  kun sanoivat tietävänsä lapsiperheitä  keille Kela maksaa isompiakin laskuja  kuin  meille.

Asun toki Kainuussa että lämmitysluokka on sama kuin Lapissa eli isommat kulut hyväksytään.

Vierailija
84/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää viittikö. Onko oikeasti joku sitä mieltä että, jos laittaa sähkö tai vesilaskut Kelan piikkiin on pakko yrittää laittaa kulutus minimiin niin,että mielellään jää kulutus jopa alle jonkun kohtuullisen keskikäytön?

Hei eiköhän se mikä merkjaa ole se mitä todellisuudessa kuluttaa ja jos se ei ole mitenkään pröystäilevää niin miksi pitäisi rangaista siitä,  ei yritä pistää kulutusta minimiin. 

Vierailija
85/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko työnteko mitään? 

mee pois, pilkka osuu omaan nilkkaan. on oikeasti työttömiä. niitäkin jotka opiskelleet 7 v, akateeminen työttömyys tätä päivää ja kuulema lisääntyy. miksi olet tuollainen ,noin tyhmäää,kotikasvatus vai mielisairas,tiki sille ei voi ihminen itse mitään. ja marginaalissa ovat ne ns elämäntapatyöttömät ja erikseen  oikeasti työttömät,jotka hankkineet ammatin jopa,joka kertoo,että ihminen haluaa olla työelämässä. mee pois,jotenkin kuvotat oksennus

Vierailija
86/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meno

Vierailija
87/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin meno

Mihin itse ajattelit hakea töihin, kun tulee potkulaki ja sut irtisanotaan? 

Vierailija
88/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miten yhtäkkiä voi säästää sähkölaskussa. Pitääkö vetää jääkaapista töpseli irti, kun siihen sitä sähköä kai eniten kuluu.

Vierailija
89/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela ei maksanut minun 30 euron sähkölaskua. Syy oli että tuloni olivat 889 euroa kk ja liian suuret kelan miielestä. Kela tekee tahallaan nykyään hylkäys päätöksiä ja toivoo ettei asiakas valita niistä. Ei tuossa muuta syytä ole hylätä koska 889 euroa on todella pienet tulot.

Voi v sentään kun nykyihmiset on ihan lukutaidottomia ja ymmärtämättömiä. Laita tulot ja menosi Kelan laskuriin, niin näet sieltä oletko oikeutettu tukiin. Ei mullakaan ole nettotulot kuin 800e, mutta omistusasujana ei lasketa lainoja yms. menoiksi, joten en saa tukia. Ei siinä tarvitse Kelaa siksi pommittaa, vaan kannattaa kysyä soteministeriltä miksi säännöt on tällaiset.

Tammikuussa ei saa enää oma asumistukea. 

Asumistuki loppuu 16000 omistusasujalta. 

Vierailija
90/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa asumistukeen tulee myös varallisuusraja. 

Vierailija
91/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

16000 omistusasunnossa asuvaa menettää asumistuen tammikuussa. 

Vierailija
92/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasu pois! 👵🏻🧺🧡

Vierailija
93/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää viittikö. Onko oikeasti joku sitä mieltä että, jos laittaa sähkö tai vesilaskut Kelan piikkiin on pakko yrittää laittaa kulutus minimiin niin,että mielellään jää kulutus jopa alle jonkun kohtuullisen keskikäytön?

Hei eiköhän se mikä merkjaa ole se mitä todellisuudessa kuluttaa ja jos se ei ole mitenkään pröystäilevää niin miksi pitäisi rangaista siitä,  ei yritä pistää kulutusta minimiin. 

En ymmärrä mitä yrität sanoa. Mitä hyötyä tästä on ap:lle?

Jos ei saa rahaa koko sähkölaskuun niin ap:n kannattaa yrittää laskea sen summaa. Tottakai.

Vierailija
94/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kulutus sama maksan itse tai en. Pyykit pestään kun on tarve ehkä n. 1 x päivä. Valot päällä kun tarve. Astianpesukone päällä kun tarve. 2 x päivä. Sauna 1-2 kertaa viikossa. Ei pitäisi laskut hyppiä sinne tänne kun kulutus lähes sama. Olisihan se hassua jos samalla kulutuksella asiakkaalle tulisi sossun asiakkaana isompi lasku kun silloin kun maksaa itse. Uunia käytetään kun kokataan. Ei huvikseen eikä tuhlailua mutta ei mitään kiihko pihistelyä. 

Vierailija
95/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet töihin sieltä valittamasta!

olet nolo,mee itse pois. sekoitat marginaalisen ihmisryhmän todellisiin työttömiin. ja näitä sikiää koko ajan lisää jos katsot tiedotusvälineitä. ja lomautetut erikseen. oot niin tyhmää,että hävettäää. sun oma elämä ihan outoo

Vierailija
96/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukeen vaikuttaa brutto tulot eli verot mukana. 

Vierailija
97/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miten yhtäkkiä voi säästää sähkölaskussa. Pitääkö vetää jääkaapista töpseli irti, kun siihen sitä sähköä kai eniten kuluu.

Sähkönkulutusta voi kyllä ihan helposti vähentää, googlaa. Herranjestas teitä.

Vierailija
98/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää jatkuva elämänhallintaongelmaisten  rahaulina saa pian aikaan samanlaisen vastareaktion kuin wokeulina. Lopettakaa se ja tehkää elämänne eteen ITSE jotain!

meinaat että mun pitää mennä tonne sairaalan tietylle osastolle a.m.p.u.m.aaaan se ylilääkäri, että jos sen tilalle mahtaisi tulla osaava? Niinkö? Kun ei sitä hoitoa saa, niin kauan kun toi on virassa.

Vierailija
99/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta telttaan

Vierailija
100/112 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap nyt mukailee täällä olleita alotuksia. Yhdelle henkilölle sallitaan 150 kwh/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme