Perhe ulkomaanmatkalla neljä kertaa vuodessa
Mitä liikkuu sellaisen perheen aikuisten mielessä, jotka käyvät ulkomailla 3-5 krt vuodessa? Millaisen esikuvan he antavat lapsilleen vastuullisesta ja ympäristöä kunnioittavasta elämästä? Ja sitten vielä esim. esittelevät lomakuviaan somessa aivan avoimesti.
Itse en pysty käsittämään, millä nämä ihmiset oikeuttavat oman elämäntyylinsä. Ja siis ei ole kiinni rahasta, myös omalle perheelleni vastaava olisi taloudellisesti mahdollisti, mutta en ikimaailmassa pystyisi elämään niiden omantunnon tuskieni kanssa, tuollainen elämäntyyli aiheuttaisi.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Lentämisen päästöt ovat murto-osa työmatkaliikenteen päästöistä. Työmatkaliikenteen ajetaan vieläpä tyhjillä autoilla mukavuussyistä, eikä käytetään julkisia eikä kimppakyytejä.
Mutta työmatkat tehdään joka tapauksessa riippumatta siitä, miten lomaillaan. Ne eivät ole vaihtoehtoisia. Itse kuljen töihin pyörällä ja junalla. Menee n. tunti suuntaansa.
Vierailija kirjoitti:
Me matkustetaan usein, vaihdetaan maata vuodessa varmaan 4-5 kertaa, Suomessa ollaan ehkä just se keskikesä osaa sukulaisia moikkaamassa.
Meillä on kolme eri kotia, yksikään niistä ei ole Suomessa.
Ap on ihminen joka ei todellakaan ymmärrä maailmanmenosta yhtään mitään.
Eikun sinä et ymmärrä maapallon realiteeteista yhtään mitään.
Kun vääntää pari lasta ja perhe hankkii ison asunnon ja pari autoa sekä vuosien kuluessa kaikki tarpeet lapsille niin ympäristö huutaa hoosiannaa. Lisäksi pitää olla koira tai parikin ja lapsilla harrastukset ja hoplopit sekä muut setit. Muumit käydään kotimaassa katsomassa ja kyllähän sitä nyt vähän ulkomaillakin matkustellaan. Ehkä pari kolme kertaa vuodessa mutta eihän sitä lasketa kun tunnetaan sentäään huonoa omatuntoa aiheesta ja ollaan vähän hys hys niistä reissuista. Rusketuskin tuli somasti lumitöitä tehdessä. Vielä Levillekin pitäisi ehtiä. Sitten palstalla kerrotaan Paremman Ihmisen mielipiteitä.
Eli mun pitäisi perheen kanssa visusti olla siellä lähiön betonibunkkerissa ja survata made on China tehdyllä älyluurilla? Jos SÄ haluat elää niin elä, me nautitaan elämästä, sä et selkeesti nauti 🤣🤣🤣🤣🤣 ehkä ihan hyvä että möllötät siellä Suomessa , ei kukaan halua kuunnella tai katsella noin negatiivista oliota.
Kuinkas ekologisesti ap itse elää? Vai joko on maapallo jo reissattu ympäriinsä eikä matkustelu tuo enää kiksejä?
Täydellä suihkukoneella päästöt ovat samaa luokkaa henkeä kohden kilometrille kuin keskimääräisen suomalaisen henkilöauton päästöt yksin ajettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentämisen päästöt ovat murto-osa työmatkaliikenteen päästöistä. Työmatkaliikenteen ajetaan vieläpä tyhjillä autoilla mukavuussyistä, eikä käytetään julkisia eikä kimppakyytejä.
Mutta työmatkat tehdään joka tapauksessa riippumatta siitä, miten lomaillaan. Ne eivät ole vaihtoehtoisia. Itse kuljen töihin pyörällä ja junalla. Menee n. tunti suuntaansa.
Kiva elämä sulla kun käytät lähes kaiken aikasi työtä varten.
Mä en tunne pätkääkään mitään huonoa omaatuntoa yhtään mistään. On lapset, omat talot, autoja löytyy ja muuta vekotinta, roskat poltetaan ja ei todellakaan kierrätetä yhtään mitään ja matkustetaan usein, niin lentäen kuin milloin milläkin. Mä nautin, ja mulle on aivan yksi lysti mitä joku randon turhake on siitä mieltä, kaikki me kuollaan kuitenkin joskus, sitä ennen mä nautin .
Möllötä kotona ja maailma pelastuu? No ei.
Mun työ ON matkustella. Siitä vielä maksetaan ja paljon kun saan käydä ihanissa paikoissa.
SIis mikä vimma porukalla on "pelastaa" maapallo vai onko teitä nyt joku kovasti pelotellut jollain hörhöaivopesulla? Meidän tekemiset ei vaikuta maapalloon yhtään mitenkään. Ja vaikka vaikuttaisi niin mitä sitten? Ihmisillä on ihan täys oikeus elää täällä ja tehdä mitä lystää. Jos pallo hajoaa niin mitä sitten? Sitten ei ole enää ketään meistä joten mitä se haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksais8 noin usein missään etelänlomilla rampata
Kuntoile, niin jaksat.
Miettikää jotkut lentää useamman kerran viikossa! Ja sille vielä maksetaan siitä!
Niin, ajatella!! Ap on esimerkki hyvin yksinkertaisesta ihmisestä, toivon kaikkea hyvää elämääsi ap, tarvitset sitä.
3-5 kertaa vuodessa matkustetaan ja en kyllä tunne minkäänlaista huonoa omaatuntoa siitä.
Joskin en levittele kuvia someen (perheemme nuoret sitä kylläkin tekevät)
Tänään vuonna käyty helmikuussa Gran Canarialla, huhtikuussa Madeiralla, kesäkuussa Italiassa ja lokakuussa Kyproksella.
Lisäksi meidän vanhin lapsi on käynyt kavereidensa kanssa maaliskuussa Saksassa ja syyskuussa Espanjassa. Ja minä olen käynyt muistaakseni kuusi kertaa työmatkalla ja mies kymmenen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas ekologisesti ap itse elää? Vai joko on maapallo jo reissattu ympäriinsä eikä matkustelu tuo enää kiksejä?
Oma tietoisuus on herännyt vähitellen. Eikä krooninen kaukokaipuu ole kadonnut mihinkään, mutta vähitellen on oppinut tajuamaan, että elämässä täytyy pystyä laittamaan asiat tärkeysjärjestykseen. Se, että lentää monta kertaa vuodessa lomamatkalle ei ole parasta, mitä minä voin hauraalla maapallollemme tehdä. Ja perheen kanssa pystyy myös järjestämään hyviä ja laadukkaita yhteisiä hetkiä muuallakin kuin ulkomaan matkoilla. Tärkeintä on muokata oma arki sellaiseksi, ettei elä vain sitä seuraavaa lomamatkaa varten.
Myös vegaaninen ruoka ja muu turhan kulutuksen välttäminen on osa elämää. Kansainvälisiä työtapaamisia pystyy suurelta osin hoitamaan etänä, mutta joskus työtapaamiset vaativat lentämistä.
AP
Tämä ketju selventää hyvin sitä, miksi persut on hallituksessa ja ilmastonmuutos etenee jo hallitsemattomasti. Kun ihmisiä kiinnostaa vain oma napa, ei edes omien lasten tulevaisuuden elinympäristö. Tästä ilmiöstähän kertoo jokainen katastrofielokuva: katastrofin ainekset ovat todistettavasti olemassa, mutta rahvas ei usko ja eliittiä kiinnostaa vain oma napansa. On paljon ympäristöahdistuneita nuoria aikuisia, jorka yrittävät tehdä kaikkensa, liittyvät elokapinaan jne. Yrittäcät tehdä edes jotain. Mutta vastassa on mukavuudenhaluiset keski-ikäiset Kanarianlentelijät, jotka pitävät mielummin päänsä pensaassa, kun edes vaivautuisivat tekemään sen vähän mitä lähes vaivatta voisivat. Ja syyttävä sormi osoittaa elokapinaa, joka ennemminkin ansaitsisi kunniamerkin, koska edes yrittävät tehdä jotain. Pieniä lapsia raivostuttaa, jos heiltä kielletään jotakin, mitä he haluaisivat kovasti. Tässä ketjussa näkyy sama ilmiö: suututaan, kun joku kehtaa syyllistää monta kertaa vuodessa lomalentelevää keski-ikäistä ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma tietoisuus on herännyt vähitellen. Eikä krooninen kaukokaipuu ole kadonnut mihinkään, mutta vähitellen on oppinut tajuamaan, että elämässä täytyy pystyä laittamaan asiat tärkeysjärjestykseen. Se, että lentää monta kertaa vuodessa lomamatkalle ei ole parasta, mitä minä voin hauraalla maapallollemme tehdä. Ja perheen kanssa pystyy myös järjestämään hyviä ja laadukkaita yhteisiä hetkiä muuallakin kuin ulkomaan matkoilla. Tärkeintä on muokata oma arki sellaiseksi, ettei elä vain sitä seuraavaa lomamatkaa varten.
Myös vegaaninen ruoka ja muu turhan kulutuksen välttäminen on osa elämää. Kansainvälisiä työtapaamisia pystyy suurelta osin hoitamaan etänä, mutta joskus työtapaamiset vaativat lentämistä.
AP
Miksi teit lisää lapsia tänne, kun kerran ole huolissasi? Miksi et adoptoinut maailmalta, kun täällä on liikaa väkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ai vegaanisuus ekologista, salli mun nauraa!? Tofua, soijaa yms skeidaa tuodaan maailman toiselta laidalta (tuotanto mitä sattuu!) ja muukin keinoruoka prosessoitua eli tehtaat paahtaa täysillä.
Me matkustetaan usein, vaihdetaan maata vuodessa varmaan 4-5 kertaa, Suomessa ollaan ehkä just se keskikesä osaa sukulaisia moikkaamassa.
Meillä on kolme eri kotia, yksikään niistä ei ole Suomessa.
Ap on ihminen joka ei todellakaan ymmärrä maailmanmenosta yhtään mitään.