Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD ihmisen puolisona elämä on raskasta. On melkein omaishoitaja

Vierailija
26.05.2026 |

Tai  kuin eläisi teinin kanssa.

"Astiat koneeseen. Likaiset vaatteet pesuun. Imuroi. Avaamattomia laskuja ei saa heittää roskiin! Ai varasit matkan Japaniin,millä rahalla ja eihän sinulla ole passia. "

Alan olla niin kypsä eroamaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itsekin kyseisen diagnoosin omaan, niin olen mieltä että joissain tapauksissa läheiset mahdollistavat tuon venkoilun. Joistain ihmisistä myös huomaa että todellakin on tukitoimia saatu pienestä pitäen, koska odottavat sitä roolia myös ystäviltään ja kumppaneiltaan.

Vierailija
2/11 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä valitsit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka kieltää eroamasta, jos kumppani on perseestä? Lähe meneen ja anna sen sekoilla yksinään.

Vierailija
4/11 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin teidät yhteen, jotta elämäsi olisi elämätön.

Vierailija
5/11 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole tuollaista, mutta olenkin yhdessä ihan aikuisen ihmisen kanssa, jolla on ADHD.

Vierailija
6/11 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ollut missään tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa? Ja olet suhteessa? Oma vika.

Vierailija
7/11 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset ihmiset menevät ihan omaan kategoriaansa. Ja jotkut menevät näköjään sitten naimisiin...

Vierailija
8/11 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on taas näitä aloituksia. 

Yleensä persoonallisuushäiriöiset syyttää muita, mutta ovat itse lähes pyhimyksiä. 

Joku asia on kuitenkin suhteenne alussa vetänyt puoleensa. Et silloin huomannut mitään. Tutut piirteet ja persoonat kiinnostaa, koska henkilössä on jotain tuttua. 

Adhd ihmisenä nentit on jotenkin "rasittavia".  Henkari niskassa, totisia, tosikkoja, kotikyttääjiä, perfektionisteja ym.

Voisin ajatella noin. Jokainen on kuitenkin oma persoona, eikä kaikkea voi laittaa diagnoosin piikkiin.

Vierailija
9/11 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tunnistan itseni,tosin minulla on add jota sanon "perse ei nouse penkistä"-syndroomaksi. Imuroin yhden huoneen ja sitten menee motivaatio ja pitää istua. Tai tuijotan keittiömn ovea ja tiedän että PITÄISI tiskata ja pestä ruokatahrat hellasta mutten vaan pysty nousemaan. Laskutkin tungen laatikkoon pois silmistä pois mielestä.  Myönnän,ettö arjen hallinta on mulle hemmetin vaikeaa.

Ja olen 51v,

Vierailija
10/11 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet ollut missään tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa? Ja olet suhteessa? Oma vika.

Koska ihmistä voi helposti kuvitella vain boheemiksi tai rennoksi tyypiksi. On hauskaa kun toinen yhtäkkiä päättää,että tänään muuten lähdetään tukholmaan JUST NYT . Elämä on jännittävää. Siinä vaiheessa kun muuttaa yhteen,tajuaa että se on liiankin jännittävää kun ei tiedä,milloin katkaistaan sähköt.

Vierailija
11/11 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmistä voi helposti kuvitella vain boheemiksi tai rennoksi tyypiksi. On hauskaa kun toinen yhtäkkiä päättää,että tänään muuten lähdetään tukholmaan JUST NYT . Elämä on jännittävää. Siinä vaiheessa kun muuttaa yhteen,tajuaa että se on liiankin jännittävää kun ei tiedä,milloin katkaistaan sähköt.

Ihmisaivot eivät ole kovin fiksut erittelemään tunteita toisistaan. Eli kun on rakastunut, se kumppanin ympäriinsä paskaamisesta ja sovittujen unohtelusta seuraava jännittyneisyys voi misattribuoitua siihen rakkauden tunteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän