Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestovaipoista " heikoin lenkki"

17.02.2007 |

Moi! Olen aikoinani 7 vuotta sitten esikoisen kanssa vähän ollut sekakäyttäjä eli osa-aikakestoillut, mutta kuten arvata saattaa, niin ajat muuttuu ja olen aika pihalla kuvioista lievästi sanottuna.

Nyt olen hyvän tovin tuijotellut nettiä ja päättänyt, että hankin 3 aio/taskuvaippaa ja 3 kuorivaippaa kertakäyttövaippojen ohelle. Nyt molemmissa kategorioissa on 4 vaippaa, joten heitä heikoin lenkki pois molemmista, niin helpotat elämääni kovasti. Absoluuttista totuutta ei tietty löydy mistään ja mistäs sen tietää, että minkä rakenteinen vauva onkaan ja siksikin haluan kolme erilaista kummastakin sortista, mutta kerro ihmeessä, että minkä jätän seuraavista nelikoista pois (pelkään että ne on nuo kotimaiset, mut jos on, niin sitten on).

3 aio- tai taskuvaippaa seuraavista:

¿ Fuzzy Bunz taskuvaippa

¿ Popolino Superfix

¿ Kushies

¿ Mollavauva

Kuorivaipat 3 seuraavista:

¿ Bumby

¿ Modern Baby

¿ Popo Wrap

¿ Mollavauva

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen, etta Mollavauvan vaipoilla on valitettavasti huonoin jalleenmyyntiarvo jos vaippa ei lapselle sovikkaan.

Ma kuitenkin ostaisin noi kaikki nelja (ja viela pari muutakin) kokeiluun ja sitten myisin ei meille sopivat ja hankkisin lisaa parhaita. Vauva tosiaan on niin erimallisia, etta eri vaipat sopii. Fuzzit kylla taitaa sopia tosi monen mallisille palleroille.

Mita sisavaippoja olet muuten noihin kuoriin laittamassa? Aluksi vain harson vai? Bumbyt meilla ainakin oli tosi hyvat pienella vauvalla harson kanssa. Popo Wrap oli meidan pojalle jotenkin huonon mallinen. Kahdesta muusta kuoresta ei ole kokemusta.

Vierailija
2/19 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista AIO-vaipoista ja taskuvaipoista ottaisin ainakin Fuzzyn ja Kushiesin ja kuorista ainakin Bumbyn ja Modern babyn.

Mutta jos saisin nyt valita vauvalle taskuvaippoja ottaisin Fuzzyja ja esim. Myllymuksuja (kotimaisuus naissa tietenkin plussaa), en lainkaan AIO-vaippoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harsoja ja jotain kuivaliinaa päälle mietin. Lisäksi mietin, että voisin ostaa jotain flanellisia (Netanttilassa oli halpoja, oliskohan ne ihan susia?).

Kiitos sulle mielipiteistäsi!

Vierailija
4/19 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut pojalla Mollavauvan vaippoja ja ovat olleet tosi hyviä (siis a-i-o), mutta olen jossain vaiheessa kyllästynyt pitkään kuivatusaikaan ja myynyt ne eteenpäin. Ilman mitään vaikeuksia, hyvällä hinnalla.

Noista ehdottomia ovat Bumpyn kuorivaipat sekä Fuzzit. Myös Modern Babyn kuorivaippa piti tosi hyvin, vastasi aika hyvin Bumpyn kuorivaippaa. Muista ei ole kokemusta.

Vierailija
5/19 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi Mollavauvan AIO ja se on kamala :-( Kertaakaan ei ole päällä ollut ja kukaan ei edes suostu tätä minulta ostamaan...

Suosittelisin kanssa että panostaisit enemmän taskuihin kuin AIO-vaippoihin ;-) Muutama AIO on ihan ok, mutta taskut on parempia! Juu ja fuzzit must ;-) Meillä alkoi kestoilu-ura niillä... Nyt käytössä Muksut, Bumgenius 2.0 (huippu!), Napa-Kettu ja suurenevissä määrin tsi-vaipat :-)

Haginalle

Vierailija
6/19 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomasin, etta noissa Popolinin Easy Fix Supereissa on nykyaan vuotosuojat lahkeissa. Siina tapauksessa voisin niita itsekkin koittaa. Meidan pojan vaippa-aikana olivat viela ilman vuotosuojaa ja hoikka reitisella pojalla tuli aina niin pissat kuin kakat lahkeesta kun eivat olleet tiiviisti jalkojen ymparilla. Muuten olisivat olleet yhdet suosikki vaipoistani. Kuivuivat tosiaan aika nopeesti ilman kuivausrumpua, pysyivat pehmeina ja tuntuivat muutenkin laadukkailta.

Vierailija
7/19 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sekin piti sanoa, etta noissa Mollavauvan kuorissa ei taida olla mitaan kiinnityssysteemia eli ovat kuin pikkuhousut?? Voivat olla vahan hankalat harson kanssa, tarrallinen kuori on helpompi saada tiiviiksi paketiksi. Tarrallisten sisavaippojen kanssa kylla tykkasin pikkarimallisista kuorista.

Vierailija
8/19 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyseessä oli Kushies AIO-vaipat. Ne oli ihan hirveitä. Pissat tuli joko heti läpi tai jos oli vain pienen pieni pissa, se muhi siellä vaipassa (ne ie hengittäneet ollenkaan) ja sai aikaan kamalan ihottuman. En voi suositella ollenkaan!

Vierailija
9/19 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 aio- tai taskuvaippaa seuraavista:

¿ Fuzzy Bunz taskuvaippa

¿ Popolino Superfix

¿ Kushies

¿ Mollavauva

*** Ehdottomasti Mollavauva pois!!!! Kushiesistakaan ei meillä oo pidetty, mutta ensisijaisesti Mollavauva pois.

Kuorivaipat 3 seuraavista:

¿ Bumby

¿ Modern Baby

¿ Popo Wrap

¿ Mollavauva

***Bumby ei oo toiminu meillä, se pois, Mollavauvasta ei kokemusta.

Vierailija
10/19 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsasta www.kestovaippainfo.fi siellä voi lukea millaisia arvosanoja ja mainintoja vaipat ovat saaneet

Vierailija
11/19 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen (s. -01) aikana keksin kestot vasta pojan ollessa 1v, kuopus (s. -02) onkin sitten kestovaipatettu alusta alkaen. Tuolloin suosikit olivat vastasyntyneen kanssa Bumpyn kuoret ja vähän isommalle vauvalle sitten Fuzzin taskuvaipat.

Noista vuosista kestovaippamerkkejä on tullut mielettömästi lisää! Nyt kun sitten kolmatta odotellaan ja erilaisia vaippoja on hypistelty niin päädyin ostamaan Bumpyja ja Fuzzeja... Ehkä kehitys kehittyy, mutta minä en :-))). Ei vaan, nyt tuntuu siltä, että ei jaksa enää lähteä kokeilemaan uusia merkkejä ja sitten myydä eteenpäin niitä jotka vauvalle ei sovikaan. Kuopuksen aikana kun tuli sitä tehtyä.

En siis oikeastaan osaa yhtään auttaa, mutta kehunpa kuitenkin, että tosi järkevästi olet lähdössä liikkeelle. On järkevää ostaa pari kutakin laatua ja sitten katsoa mikä on juuri teidän vauvallenne sopiva vaihtoehto.

Vierailija
12/19 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lainkaan kokemusta aio-vaipoista, mutta oikeasti tuo Mollavauva on saanut niin paljon haukkuja, et hylkäisin sen kokonaan. Popolinia kaverit on kehuneet.

Kuorista Bumpy ja Popolino on ok., tosin Popolino on sellanen pussittava, parhaimmillaan muotoonommeltujen sisävaippojen kanssa, kun mahtuu kaikkien päälle. Meillä hyvä kuori oli Bummis SWW, ei kylläkään vuotosuojia, mut malli hyvä ja taatusti pitävä.

Jos vielä niitä taskuja haluisit kokeilla, niin niitähän on suomalaisiakin (hyviä) vaikka mitä: LillaTasku ja Feelis on esimerkiksi saaneet infossa tosi hyviä arviointeja.

Oothan huomioinut, että sulla on kunnon harsot, jos niillä aloittelet? Pakkauksen rätit ym. vastaavat käy kyllä heti alkuun, mutta imukyky on aika eri kun Ruskovillan, Popolinin tai vastaavilla.

Mukavaa loppuodotusta ja hyvää alkua kestoilulle!

velihuilu

Vierailija
13/19 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääh, kirjoitin äsken oikein pitkän viestin ja sitten tuhosin sen ennen lähettämistä. :-/

Mä muuttaisin listaa näin:

4 aio- tai taskuvaippaa:

¿ Fuzzi Bunz taskuvaippa

¿ Popolini Superfix (kotimaisia aioja on esim. Bellapuu,

¿ Niikki/Napa-Kettu/Muksut/Cherry-Berry tai muu kotimainen tasku

¿ Bumgenius - säädettävä taskuvaippa joka pitäisi sopia ihan pienestä taaperoksi asti (tästä ei kyllä ole omaa kokemusta, vielä?)

Minusta taskuvaipat on paljon kätevämpiä kuin aiot, kun voi säätää imun määrää oman tarpeen mukaan, ja kuivuvat parissa tunnissa. Imuksi noihin hankkisin vaikka mikrokuituimuja ja bambutaittoimuja, samoilta vaippamerkeiltä löytyy, ja esim. !Bamboo fold-it on paljon kehuttu kotimainen. (Meillä on Fuzzin mikroimuja ja erilaisia itsetehtyjä hamppulipareita ja Popolinin harsoja.)

Kuorivaipat 3:

¿ Bumby

¿ Popo Wrap

¿ Tots Wrap

Noista Popowrap ei sovi paksureitiselle, mutta muuten tosi hyvä kuori minusta.

Olet varmaan tutustunut tähän: http://www.kestovaippainfo.fi/tietokannat/index.php

Vierailija
14/19 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kokeiltu noista luettelemistasi tasku/aio-vaipoista kaikki. Popolinin easy-fix-supereita on pari reissukäyttöön saanut jäädäkin, ovat mielestäni toimivuudeltaan loistavia, mutta kai niissä on kotikäyttöön liian vähän haastetta minusta, kun en niitä kotona osaa käyttää vaan haluan aina päästä säätämään pakettia (insinööriluonne..). Taskuvaipoissa mielestäni yhdistyy kuorien+sisävaipan ja aio-vaipan huonot puolet (eli useampi osa otettava joka tapauksessa ja kosteussulku menee myös aina pesuun), ne eivät ole näköjään minun juttu alkuunkaan, vaikka Fuzzeja kaikki muut tuntuvat kehuvan kamalasti. Kushies ja Mollavauva olivat molemmat minusta ok, mutta eivät loistavia ja saivat lähteä kiertoon (sain muuten omani kyllä ihan helposti kiertoon, että ei harmita että tuli kokeiltua).

Kuoripuolella olen ollut hyvin staattinen. Ihastuin Bumpyyn jo tokan lapsen kohdalla ja siihen olen jumittunut (esikoisella käytettiinkin kertakäyttöisiä, kunnes kakkosen kanssa aloitettiin kestoilu ja samalla vielä yövaippaa käyttänyt esikkokin siirtyi kestoihin), nyt odotan kuudetta lasta. Bumpyt on istunut meillä niin rimppakintuilla kuin normaalivartaloisellakin vauvalla, kunhan on kuorista oikea koko käytössä (meillä käytännössä kokoa pienempi kuin lapsen paino edellyttäisi). Nyt tälle kuutoselle hommasin pari keskoskokoistakin kuorta odottamaan, kun alan viimein uskoa että se new born on meillä liian iso aluksi myös 3-4kg vastasyntyneelle. Bumbyjen sisässä on meillä ihan pienellä käytetty harsoa, 4-6kk siirrytty hiljalleen muotoonommeltuihin, käytännössä ne olen tehnyt itse ja materiaalisuosikkina kaikenlaisten kokeilujen jälkeen ehdottomasti bambu.

Muista kuorista en siis osaa sanoa juuta tai jaata. Ekan villakuoren hommasin pari viikkoa sitten (tarrakuori sekin, mutta ei Bumpy) ja ennakkoluuloistani huolimatta se on ollut vielä kiva. Vielä siksi, että vaippapeppu ei ole vielä tehnyt siihen kakkoja jotka olisivat menneet sisävaipasta kuoreen asti, lopullisen mielipiteeni villakuorista aion muodostaa kun se sotku tulee ajankohtaiseksi.

Vierailija
15/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen vähän perusteella heivaisin Mollavauvan a-i-o vaipan pois. Meillä ainakin valui " tavarat" lahkeista ulos, vaikka vaippa oli muuten oikean kokoinen, myös kuivuminen tuskaisen hidas, jäi jopa rummun jälkeen kosteaksi. Bumbyn kuori on minusta ok. Myllymuksujen taskuvaippa ok myös, vaikkei se listassasi ollutkaan.

Vierailija
16/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1v tytö täyskestoilee pelkillä Fuzzi Bunz vaipoilla joten niitä älä jätä ostamatta.

Mä olen meidän pojalle myös ostanut erilaisia vaippoja , Fuzzeja tietenkin mutta myös esim tirsokas sisävaippoja, bumby kuoria ja Bummis SWW kuoria (kuulema tosi hyviä harsonkin kanssa, mitä aion kokeilla).

Siis vähän erilaisia vaippoja olen vauvalle ostanut kokeilun vuoksi, eniten Fuzzeja, mutta voihan se olla että mikä käy nyt tuolle tytölle, ei käy vauvalle, mutta toivotaan, Fuzzit on niin ihania ;)

minä siis harsojen kanssa käytettäväksi pitäisin ainakin bumbyn mutta harkitse Bummis SWW jos tulee vastaan, se on hyvä. Meille ei sopineet muksut taskuvaipat ollenkaan, eivät istuneet, moni sanoo niin, moni taas sanoo että Fuzzit sopii. Muista ei kokemusta.

tuusis rv21

Vierailija
17/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille eli kannattaa ensin kokeilla omalla vauvalla ennen kuin ostaa koko satsin.

Itse käytin ihan pikkuisella vauvalla muotoonommeltuja sisävaippoja (esim. Iqu*lee)+hahtuvavilliksiä ja sitten vähän isommalla Fuzzeja. Jos nyt aloittaisin kestoilun, haluaisin ehkä kokeilla muotoonommellun sisävaipan kanssa Bumbyn kuoria tai sitten ihan vain pelkästään Fuzzeja vauvasta alkaen.

Vierailija
18/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on sitten tilaukset laitettu menemään. Päätin että kolmea firmaa useammasta paikasta en tilaa, joten se oli sitten yksi päätös muiden mukana, että mitä tilasin ja sitten tietysti teidän kommentit.

Joku kyseli, että olenko tutustunut sinne kestovaippainfoon ja juu, sieltä kävin vaippoja katsomassa ja tuntui sielläkin että yksi tykkää äidistä ja yksi tyttärestä ja siksipä meillekin on nyt sitten tulossa oikein sekalainen seurakunta. Yksi mistä oltiin kyllä harvinaisen yksimielisiä oli nettiputiikkien toimivuus, joten sekin sitten kyllä osaltaan vaikutti päätökseeni mistä tilaan (ja myös siihen mitä saa).

Pitää mennä näköjään aamupalalle, mutta palaan sen jälkeen valintoihini.

Vierailija
19/19 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä tämä kuusikko. Lopulta ostin 2 aioa, 2 taskua ja 2 kuorta:

aiot:

popolino superfix

kushies

taskut:

fuzzi bunz

muksu

kuoret:

bumpy

popo wrap

Niin ja joku kyseli noista imuista, niin lisäksi tilasin Popolinon sideharsoja ja Imse vimsen ja MOEn kuivaliinoja.

Niin ja sitten innostuin vielä täydennykseksi tilaamaan netanttilasta harsoja ja flanellia, en usko, että niiden imukyky nyt hyvää on, mut niille tulee sitten varmasti muutakin käyttöä.

Joo ja kerrotaan että jos joku yhtä aloittelija kuin minäkin miettii, että mitähän tuommoinen setti maksaa, niin hintaa tuli 167 euroa postikuluineen.