Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää aikuiset ihmiset joita lapsuudenperhe tukee

Vierailija
27.10.2024 |

Jopa rahallisesti. Itse en ole saanut koskaan mitään tukea vaikka kuinka olisin tarvinnut. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet oppinut pärjäämään itsenäisesti etkä pidä rahaa itsestäänselvyytenä?

Se jää monesti näiltä aikuisia lapsiaan tukevilta vanhemmilta tajuamatta.

Vierailija
2/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on muitakin. Ei ole edes mitään "perhettä" vaan pelkästään 1 persoonallisuushäiriöinen vanhempi. Ikävää kun alkoholistien lapsia ymmärretään mutta jos kerrot vanhemmallasi olleen narsistisia piirteitä, kukaan ei usko mitä helvettiä olet lapsena joutunut elämään.

Näin aikuisena sitä viimeistään tajuaa kuinka paskat kortit on saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua tuettu, muttei minua ärsytä, jos jotain muuta tuetaan. Ei se ole minulta mitään pois. 

Tosin nuoruuden köyhyys ja pienituloisuus opetti minusta nuukan ja omillani toimeentulevan. Nyt äitini sitten ihmettelee, miksen juokse jatkuvasti häntä auttamassa.

Vierailija
4/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on muitakin. Ei ole edes mitään "perhettä" vaan pelkästään 1 persoonallisuushäiriöinen vanhempi. Ikävää kun alkoholistien lapsia ymmärretään mutta jos kerrot vanhemmallasi olleen narsistisia piirteitä, kukaan ei usko mitä helvettiä olet lapsena joutunut elämään.

Älä vingu. Ansaitset kaiken paskan joka kohdallesi osuu.

Vierailija
5/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumma mistä noita narsisteja riittää kaikkien av-mammojen elämään.😂

Vierailija
6/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus kääntyy sinua itseäsi vastaan ja syö energiaasi, jonka voisit käyttää johonkin mukavampaan pohdintaan.

Vierailija
7/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisempää olisi sanoa suoraan, että kadehdit. Ei kannata kadehtia tai ärsyyntyä. Taustalla voi olla sellaisia seikkoja heidän elämässään, joita et suurin surmin huolisi itsellesi vaihtokaupassa.

Vierailija
8/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun olen kasvanut yli sen. Selvisin voittajana vaikka minut yritettiin nujertaa tavalla jos toisella.

Vierailija
9/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuen lastani ihan vain sen vuoksi että jää vähemmän perintöveron piiriin.

Vierailija
10/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se paska oli (ja on) tulevaisuuden lannotetta, jonka ansioista opittiin tulemaan toimeen omillamme.

Vierailija
11/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti raskasta kärsiä tuollaisista mielenterveysongelmista, mutta nistäkin on mahdollista toipua siitäkin huolimatta ettei muut ymmärrä. 

Tsemppiä. 

Vierailija
12/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa ärsyyntyä. Sehän on vain hyvää verosuunnittelua. 

Vierailija
13/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö todella kuinka paljon nämä aikuiset lapset auttavat näitä vanhempiaan? On monia perheitä, joissa on luonnollista auttaa ja tukea puolin ja toisin. Eikä sen tarvitse olla rahallista tukea.

Vierailija
14/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma mistä noita narsisteja riittää kaikkien av-mammojen elämään.😂

Kun omaa itse diagnoosin, niin voi tarkkailla muita kokemusasiantuntijan silmin. Sitä se vaativa asiantuntijatyö on mitä palstamammat tekevät päivät pitkät. 😁

Vierailija
15/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla muka?

Vierailija
16/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minulta ole pois jos joku saa tukea. Sen sijaan omat rasittavat vanhemmat ovat todella ongelmallisia. Yrittävät auttaa, mutta aiheuttavat lähinnä katastrofeja. On pitänyt katkaista välit kokonaan, kun tulevat räjähtelemään elämääni

Vierailija
17/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on monessakin mielessä epäreilua. Jotkut vaan syntyy varakkaampiin perheisiin. Samoin jotkut on älykkäämpiä ja jotkut kauniimpia, joillekin puhkeaa mielisairaus jne.

Tuollainen katkeruus ei ole normaalia ja pilaat vain elämäsi sillä. Minuakaan eivät ole vanhemmat koskaan tukeneet, mutta ei se ole minulta pois, kun joitain muita tuetaan.

Vierailija
18/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perhe ei ole tukenut minua. Luulen, että se johtuu heidän omista lähtökohdistaan. Heillä ei yksinkertaisesti ole ollut resursseja omien lapsiensa tukemiseen. Elämä on keskittynyt työhön ja elämänkriisien läpi ponnisteluun. Ei ole ollut sellaista mallia, jossa lapsia (aikuisenakaa) tuetaan. Ajatuksena se, että jokainen on oman onnensa seppä.

Itse pyrin tietoisesti katkaisemaan omaan sukupolveeni tämän. Kannustan ja tuen omia lapsia heidän valinnoissaan. 

Muistan jo lapsuudesta kuinka joidenkin kavereiden perheissä tuettiin ja kannustettiin. Uskon, että se on jatkunut myös aikuisena. Ihailin näitä perheitä.

Sanoisin, että tuki ja kannustus perheeltä ovat tärkeämpiä kuin rahallinen tukeminen. Henkinen pääoma mahdollistaa joka tapauksessa taloudellisen kasvun.

Vierailija
19/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kasvanut perheessä jossa ei tuettu eikä tueta kun avuntarvetta taloudellisesti tai muutoin. Pikemminkin naureskelua ja ilkeilyä aiheelle. Puolisoni on aivan toisenlaisesta taustasta. Heidän kohdallaan jos joku tarvitsee apua niin muut auttavat. 

Vierailija
20/26 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on kavala tauti, samoin mustasukkaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan