Millaisia joululahjoja ostatte?
Ja minkä ikäisille? Onko teillä tapana ostaa myös aikuisille lahjoja? Oletteko te ostaneet jo jotain?
Itse ostan pääsääntöisesti vaan omalle lapselle (12v tyttö) ja miehelleni. Vanhemmilleni ja siskolleni, JOS löydän jotain oikeasti kivaa heille. Tänä vuonna olen vähän hukassa tytön lahjojen kanssa, kun ei edes oikein toivo mitään. Miehelle ostan muutaman vaatteen ja varusteen mitä tarvitsee harrastukseensa.
Millaisia lahjoja teillä ostetaan?
Kommentit (106)
Itse ostan 12-vuotiaalle tytölle Legon kukkia, toivomaansa kosmetiikkaa, toivotun merkkihupparin ja uudet kuulokkeet. 12-vuotiaissa on hirveästi eroja. Osa on vielä ihan lapsia keppareineen ja osa selkeästi jo siirtymässä nuoruuteen. Hankala ikä antaa lahjoja kyllä, ellei lapsella ole selkeitä toiveita.
Vierailija kirjoitti:
Ostin joululahjat jo kesällä kun oltiin ulkomailla. Ne ovat käytännöllisiä lahjoja. Suomesta ei niitä osta kalliiden hintojen takia.
Saa Suomestakin halvalla, kun tilaa Temusta.
Mekin ollaan luovuttu vihdoin lahjojen hankkimisesta aikuisille. Viime vuonna oli eka joulu, kun näin tehtiin. Sekä omat että siskoni lapset ovat jo keski-ikäisiä. Vain siskoni toisella lapsella on lapsia, 2 alakouluikäistä. Heille karkkipussit ja kirjekuoriin 100€ setelit. Ostavat sitten itse mitä tykkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin joululahjat jo kesällä kun oltiin ulkomailla. Ne ovat käytännöllisiä lahjoja. Suomesta ei niitä osta kalliiden hintojen takia.
Saa Suomestakin halvalla, kun tilaa Temusta.
Onneksi mun lähipiirissä ei ole ketään niin idioottia, että tilaisi temusta. Ihan sairasta antaa sieltä ostettua lahjaksi.
Kiittämättömälle kummilapselle väheni joululahjabudu että 20 euroa saa tänä vuonna kun ei kiittänyt 50 eurosta viime jouluna. Kummilapsen vanhemmat saa yhden teepaketin jonka saavat jakaa keskenään koska mua ei muisteta koskaan millään muulla kuin yhdellä kusisella kamalalla teellä joka vuosi ja itse ostanut kaikille niin synttäri kuin joululahjat,itse saan 1 kusisen teen per vuosi =kusinen siksi etten ees juo teetä. En ymmärrä miksi tunkevat sitä minulle joka vuosi ja aivan kuin valitsisivat tahallaan pahimpia mahdollisia makuja.
Tää perhe ei oo sitten köyhä - kyllästyin sijoittaa heihin noin 100-150 euroa per vuosi pelkkien lahjojen osalta joten vähensin ja hälläväliä sinnekin suuntaan.
Se ettei kiitetä vitutti sen verran että mietin että miksi syydän kummilapselle rahaa perkeleesti joka vuosi kun ei ikinä kiitosta saa. Välillä kummilapsen äiti kiittää omista lahjoista.
Nimimerkki katkera toisten ahneuteen kyllästynyt
Vierailija kirjoitti:
Kiittämättömälle kummilapselle väheni joululahjabudu että 20 euroa saa tänä vuonna kun ei kiittänyt 50 eurosta viime jouluna. Kummilapsen vanhemmat saa yhden teepaketin jonka saavat jakaa keskenään koska mua ei muisteta koskaan millään muulla kuin yhdellä kusisella kamalalla teellä joka vuosi ja itse ostanut kaikille niin synttäri kuin joululahjat,itse saan 1 kusisen teen per vuosi =kusinen siksi etten ees juo teetä. En ymmärrä miksi tunkevat sitä minulle joka vuosi ja aivan kuin valitsisivat tahallaan pahimpia mahdollisia makuja.
Tää perhe ei oo sitten köyhä - kyllästyin sijoittaa heihin noin 100-150 euroa per vuosi pelkkien lahjojen osalta joten vähensin ja hälläväliä sinnekin suuntaan.
Se ettei kiitetä vitutti sen verran että mietin että miksi syydän kummilapselle rahaa perkeleesti joka vuosi kun ei ikinä kiitosta saa. Välillä kummilapsen äiti kiittää omista lahjoista.
Nimimerkki katkera toisten ahneuteen
Tää perhe siis käy ulkomaita myöten lomilla, elää leveästi,rahasta ei ole pulaa mutta kiittämättömyys ja piheys kukoistaa. Kyllästyin olemaan liian kiltti heille. En myöskään enää kutsu kylään kun kaikki mitä tarjoan otetaan itsestäänselvyytenä. Näin suomalainen reilu meininki menee.
Vanhemmilleni, veljelle perheineen ja kummilapsille ostan paketit. Lisäksi parille kaverille jotkut prameammat tai erikoisemmat suklaarasiat. Vanhemmille yleensä teatteriliput, kylpyläliput tms. Veljen lahja on yleensä vaikein. Jotain hauskaa yritän keksiä.
Pojalle ostan jonkun bändin oheistuotteen mitä fanittaa, ja kauan toivomat tyyriimmät farkut. Kummilapselle (tyttö) varmasti lahjakortin kosmetiikkatuotteita varten. Aikuisille en osta mitään, ellei jotain todella sopivaa ja käytännöllistä löydy
Liikaa tavaraa, en halua mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ostan joululahjoja omille lapsille, kummilapsille ja vanhemmilleni. Miehen kanssa ei osteta toisillemme joululahjoja, mutta synttärilahjat ja äitienpäivä - ja isänpäivälahjat ostetaan.
Ostan käytännöllistä ja tarpeellista. Lapsille usein leluja.
Oletteko toistenne vanhempia? :D en ole kyllä ikinä ymmärtänyt jotain äitien- ja isänpäivälahjojen ideaa, mutta kaikista vähiten ymmärrän sitä, että kumppanille ostetaan em. lahjoja🤣
Ei olla ostettu sukulaisten kesken enää moniin vuosiin lahjoja. Aikuisille lapsillemme annetaan rahaa, vaikka tienaavat itsekin, pieni joulumuistaminen, ostakoot, mitä tarvitsevat. Lapsenlapsia ei ole. Jouluna rauhoitutaan hyvän ruoan ja yhdessä olemisen merkeissä.
Olisi mielenkiintoista tietää ostatteko lahjat velaksi luottokortilla vai ns käteisellä? Kuinka moni makselee kalliita joululahjoja Joulun jälkeenkin. Itse ostan maltillisia lahjoja lastenlapsille ja aikuiset lapset saavat rahaa (yleensä 100€ per lapsi). Puolisolle ostan kirjan. Ikinä en aio ostaa yhtäkään lahjaa velaksi enkä näe mitään järkeä hukuttaa lapsia lahjoihin. Tärkeintä on tunnelma, hyvä ruoka ja seura. Kiireetöntä ajanviettoa.
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki katkera toisten ahneuteen
Minusta on tosi ikävää, kun toisilla kummit on vain lahja-automaatteja. Oma tytär toivoo kummeiltaan vain yhteistä aikaa/tekemistä. Ei edes mitään maksullista tarvitse olla. Meillä kummit on valittu turvallisiksi aikuisiksi lapsen elämän tueksi. Minusta on vanhempien tehtävä täyttää ne lapsen toiveet oman budjetin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää ostatteko lahjat velaksi luottokortilla vai ns käteisellä? Kuinka moni makselee kalliita joululahjoja Joulun jälkeenkin. Itse ostan maltillisia lahjoja lastenlapsille ja aikuiset lapset saavat rahaa (yleensä 100€ per lapsi). Puolisolle ostan kirjan. Ikinä en aio ostaa yhtäkään lahjaa velaksi enkä näe mitään järkeä hukuttaa lapsia lahjoihin. Tärkeintä on tunnelma, hyvä ruoka ja seura. Kiireetöntä ajanviettoa.
Itse ostan luottokortilla, mutta maksan pois kuun lopussa aina. Monet lasten toiveet on ulkomaisista kaupoista. En viitsi niistä tilata debit-kortilla vaan luotolla on turvallisempi. Minulle on yks hailee miten muut lahjansa ostavat ja maksavat. Toivottavasti kaikilla on kuitenkin mukava ja itselle mieluinen joulu.
Kaikki ystäväni on olleet niin kyrpiä tänä vuonna niin ostin heille mustia jättikokoisia imukuppi kyrpiä. Tunkekoot ne perseeseensä.
Itselleni jotain kivaa ja lemmikeille ekstra herkkuja 😄
-sinkku-
25 v. tytär saa pinkin työkalupakin, hiusöljyn yms. kalliimpaa kosmetiikkaa sekä arkimeikkejä ja kosmetiikkalaukkuja, bluetooth-kaiutin... muuta en ole vielä ostanut. Aamutossut harkinnassa. Muita lahjottavia ei ole.
Ostan vain tarpeellisia lahjoja, joita tiedän lahjansaajan tarvitsevan, ja jos en keksi järkevää, niin annan vaan lämmintä kättä🤭itse leivotun leivän tai suklaarasian lisäksi. Lapsenlapselle en anna yhtään lelua, niistä ei ole oikeasti iloa. Tänä vuonna lahjoja ei anneta aikuisille.
Perheelle ostan joka vuosi ulkomaan reissun. Lisäksi vaimolle lahjakortteja kylpylään, kosmetologille ja kynsisalonkiin.