Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia joululahjoja ostatte?

Vierailija
27.10.2024 |

Ja minkä ikäisille? Onko teillä tapana ostaa myös aikuisille lahjoja? Oletteko te ostaneet jo jotain?

Itse ostan pääsääntöisesti vaan omalle lapselle (12v tyttö) ja miehelleni. Vanhemmilleni ja siskolleni, JOS löydän jotain oikeasti kivaa heille. Tänä vuonna olen vähän hukassa tytön lahjojen kanssa, kun ei edes oikein toivo mitään. Miehelle ostan muutaman vaatteen ja varusteen mitä tarvitsee harrastukseensa.

Millaisia lahjoja teillä ostetaan?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiseksi lahjaksi Karibian loma talvelle. Lapsille hiihtolomalle reissu pohjoiseen kaikilla herkuilla. Maksetaan isovanhemmat mukaan lapsenvahdeiksi, että saadaan itse rentoutua. Tavaraa tulee tietysti ostettua myös, tarpeen mukaan.

Vierailija
42/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltillisesti omille kolmelle lapselle. Aviopuolisolle pieni lahja, appivanhemmille jotain yhdessä puolison kanssa miettien. Ehkä omalle vanhemmalle lahja hoivakotiin. Ystävälle tai kahdelle jotain käytännöllistä/tarpeellista. 

Joulunlapsi paketteja olen koonnut, ne menee oikeasti köyhiin oloihin ja on itselleni kivaa puuhaa ympäri vuoden keräillen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso perhe joten sovimme jo aikoja sitten että  jokainen saa antaa vain yhden lahjan per naama. Aika paljon annetaan itse tehtyä ja kirjoja, minä ostan museokortteja ja jotain jota erikseen pyydetään. Suklaata ja villasukkia ei lasketa lahjoiksi :)

Vierailija
44/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse sen verran kuin jaksan, kulutustavaraa eli villasukkia tai sitten jotain erityisempiä herkkuja kivoissa purkeissa. Näistä olen koonnut useimmille herkkukorin, jossa on monenlaista. Lahjottavat ovat aikuisia.

Vierailija
45/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille normalin lahjakortti ja joku kiva askartelu juttu tai jotain sellaista mikä ois kivaa tekemistä. Tai sitten vaikka kepparin teko välineet ( jos siis tykkää sellaisista)

Vierailija
46/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi ostaa lahjoja ollenkaan kun ei ole omia lapsia. Puolison kanssa ostamme omat tavaramme. Jouluna ostetaan vain vain ruuat ja herkut.

Vierailija
47/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälleni ostan jonkun Auschwitziin liittyvän kirjan, kunhan saan jotenkin vaivihkaa selville että mitä hänellä ei vielä ole tarvii varmaan äiti pistää salapoliisiksi.

Äidille ostan myös jonkun kirjan mutta en ole vielä päättänyt että minkä ja keneltä kirjailijalta.

11v poika saa muutaman Tulisiivet - kirjan ja Sonic legoja.

9v tyttö saa pari Soturikissat kirjaa sekä Wild manes Cocos bakery leikkisetin.

Yhteiseksi koko perheelle ostan 1000-palaisen palapelin.

Vierailija
48/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär saa kylpytakin ja poika ehkä pussilakanasetin, ellen keksi jotain muuta tarpeellista.

Ovat siis molemmat jo aikuisia, omillaan asuvia. 

Miehelleni hankin varmaankin merinovilla-alusasun.

Vanhemmilleni en ole vielä miettinyt lahjaa. 

Kummipojalle laitan rahaa MP:n kautta. 

Muille en osta lahjoja. 

Vierailija
49/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ostan pari mukavaa lukuromaania. Niiden parissa pyhät kuluvat kivasti.

Vierailija
50/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta joululahjoja kenellekään.

Vierailija
51/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ostan lahjat vaan koirille. Muiden lahjoihin ei ole varaa. Ekaa kertaa aikuisiällä. 

Vierailija
52/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata, salmiakkia yms herkkua. Puolisolle joku vaate, vimpstaaki

Ei turhaa rihkamaa

Tykkään antaa ja saada

Laitan myös perinteiset joulukortit

Vierailija
53/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso perhe joten sovimme jo aikoja sitten että  jokainen saa antaa vain yhden lahjan per naama. Aika paljon annetaan itse tehtyä ja kirjoja, minä ostan museokortteja ja jotain jota erikseen pyydetään. Suklaata ja villasukkia ei lasketa lahjoiksi :)

Suklaa ja villasukat on lahjojen parhautta, aatelia suorastaan

Vierailija
54/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kenellekkään lahjoja ja olen selkeästi myös ilmoittanut etten halua yhtään ainoata lahjaa keneltäkään. Niin monia kymmeniä jouluja takana joten joulu on päivä päiväien joukossa ja aion viettää sen ihan yksin. Kynttilät palamaan ja joululaulut soimaan nauttien tressittömästä joulusta. Mikäs sen ihanampaa varsinkin kun jo kaksi joulua olen olen itsekseni. Pyyntöjä on tullut kyllä joulun viettoon, mutta vastaus on kaikille sama eli kiitos kutsusta, mutta olen mieluimmin kotona. 🎅 

Vierailija
55/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi pääsääntöisesti lahjat aviomiehelle, lapsille 12v ja 17v, muutamalle omalle ystävälleni, vanhemmilleni, anopilleni ja viidelle kummilapselle. Muistamme myös opettajia ja muita aikuisia, jotka ovat mukana kulkeneet.

Tänä vuonna lapsille pääsääntöisesti vain yksi parempi lahja ja muutama pienempi.

Mitä hankitte opettajille?

En ymmärrä näitä opettajille lahjoja hankkivia, pelkkä sanallinen kiitos tai Wilma viestillä riittää, oikeasti eivät tuollaisesta tykkää ja tulee joku lahjominen mieleen, saavat kuitenkin palkkaa työstään.

Vierailija
56/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvi ostaa kenellekään lahjoja. Miehen kanssa on sovittu näin jo aikoja sitten.

Kummilapsia ei ole ja sisarusten lapsille en ole ikinä ostanut mitään, kaikki viettävät joulun omissa perheissään.

Äidille hoivakotiin ehkä jotakin namia vien.

Vierailija
57/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo vuosia annettu syntymäpäivä- ja joululahjoiksi 9-v ja 11-v pojille osakkeita, Suomalaisten yritysten osakkeita, ovat vanhempien kanssa yhdessä valinneet ne ja seuraavatkin yhdessä "osakesalkkkuaan". Helpottaa näin isovanhempienkin lahjapulmia. Eivät halua kuin suklaata lisäksi. Ja peliaikaa iskän kanssa.

Vierailija
58/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva antaa lahjoja. Aloitan lahjojen hankinnan hyvissä ajoin, jotta kaikki kulut eivät osu samalle palkkajaksolle. Omille lapsille annan jotain heidän toivomaansa + jotain heille tarpeellista. Mies saa yleensä jonkun vaatteen (ja näin toivookin). Sitten muulle lähisuvulle jotain pientä ajatuksella hankittua, usein syötävää/juotavaa tms. mikä "ei jää nurkkiin lojumaan". 

Vierailija
59/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sille normalin lahjakortti ja joku kiva askartelu juttu tai jotain sellaista mikä ois kivaa tekemistä. Tai sitten vaikka kepparin teko välineet ( jos siis tykkää sellaisista)

Normalissa on kaikkea halpiskrääsää ja halpaa kosmetiikkaa joka vaan pilaa nuoren ihon. Mielummin lahjakortti johonkin kunnon kauppaan, jos kosmetiikasta on jo kiinnostunut.

Vierailija
60/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan lahjoja vain mun vanhemmille. Isälle varmaan sukkia ja suklaata ja äidille ehkä palapeli ja suklaata. Näillä on itseasiassa menty jo useampi joulu. Ehkä tylsiä jonkun mielestä, mutta tiedän, että nuo tulee varmasti käyttöön

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme