Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia joululahjoja ostatte?

Vierailija
27.10.2024 |

Ja minkä ikäisille? Onko teillä tapana ostaa myös aikuisille lahjoja? Oletteko te ostaneet jo jotain?

Itse ostan pääsääntöisesti vaan omalle lapselle (12v tyttö) ja miehelleni. Vanhemmilleni ja siskolleni, JOS löydän jotain oikeasti kivaa heille. Tänä vuonna olen vähän hukassa tytön lahjojen kanssa, kun ei edes oikein toivo mitään. Miehelle ostan muutaman vaatteen ja varusteen mitä tarvitsee harrastukseensa.

Millaisia lahjoja teillä ostetaan?

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinää se onkin; mitä ostaa aikuisille joilla kaikkea on, ja pystyvät itsekin hankkimaan mitä tarvitsevat?

Asun ulkomailla ja vietän joulun aina ystäväpariskunnan kanssa yhdessä. Se tapa meillä on ollut jo vuosia.

Hankitaan puoliksi tarjottavat ja joku pakettikin on tapana hankkia.

Yritän aina keksiä jotain erityistä, jotain mitä itse ei tule itselleen ostaneeksi.  Siinä sitä miettimistä sitten on, varsinkin miehelle.  Tälle ystävämiehelle harkitsin viime vuonna laskuvarjohyppyä joka videoitaisiin, tandemhyppy, mutta pelkää kuulemma korkeita paikkoja, ei uskalla. Se olisi ollut hieno, olisin minäkin sitten mennyt samalla hyppäämään. 

Yritän kysellä mutta kun eivät osaa sanoa. Vaikeaa on.

Vierailija
82/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva antaa ja saada jotain aineetonta tai kuluvaa tai toivottua. Eikä niin että tarvitsee säilytellä lahjaksi saatuja kymmeniä tonttukoristeita, kalliita kynttilöitä tms ja laittaa ne aina jouluksi esille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaalle ystävälleni olen tilannut jo heinäkuussa seinäkalenterin, jossa on pikkutuhmia kuvia itsestäni.

Vierailija
84/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua enkä osta lahjoja. Olen yksin eläjä, joten ei tarvitse miettiä asiaa. 

Jos käyn vaikka juuri ennen joulua tai pyhinä vanhemmillani, vien toki heille esim joulukukan, mutta ei me keski-ikäiset osteta enää lahjoja toisillemme, kaikilla on nurkat täynnä kaikkea krääsää eikä kukaan tarvitse mitään sellaista johon sukulaisilla olisi varaa. 

Vierailija
85/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ketään kenelle ostaa. Eipä olisi millä ostaakaan. Onneksi on Hursti, vielä. PersKokkare-hallitus varmaan lakkauttaa sen "kilpailua vääristävänä". 

Kukaan fassari älköön käniskö, että "MEE TÖIHIN". En voi kun ei ole jalkoja.

Vierailija
86/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ostaa puolisolleni jonkin lahjan, mutta en tiedä minkä. Hän itse tuskin toivoo mitään, ei olla viime vuosinakaan ostettu lahjoja toisillemme. Kaikkea jo on...

Vierailija
87/106 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjat ostamme kesällä kun reissataan ulkomailla. Siellä on parempi tarjonta ja halvemmat hinnat

Vierailija
88/106 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta sille normalin lahjakortti ja joku kiva askartelu juttu tai jotain sellaista mikä ois kivaa tekemistä. Tai sitten vaikka kepparin teko välineet ( jos siis tykkää sellaisista)

Normalissa on kaikkea halpiskrääsää ja halpaa kosmetiikkaa joka vaan pilaa nuoren ihon. Mielummin lahjakortti johonkin kunnon kauppaan, jos kosmetiikasta on jo kiinnostunut.

Meillä tytär sai synttärilahjaksi kymmenien eurojen arvosta Normal-lahjakortteja. Ainakaan meidän lähi-Normalissa ei ole sellainen valikoima, että sieltä löytäisi mitään kivaa. Lahjakortilla on vähän tympeä ostaa saippuoita, sampoota ja hoitoainetta (jotka on vanhempien ostettavia kuitenkin). Kaikki sieltä ostetut meikit ovat haisseet voimakkaasti joltain omituiselta. Kukaan ei tarvitse kymmentä eri hiusklipsiä tai pörrösukkia. Onneksi ne lahjakortit on voimassa 5v niin voi aina välillä käydä ostamassa sieltä sellaisia karkkeja, joita ei muualta usein saa. 

Vierailija
89/106 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

14v tytär laittelen välillä linkkejä juttuihin, jotka olis kivoja. Ei siis varsinaista joululahjatoivelistaa, vaan kun löytää jotain ja se on muka heti pakko saada. Niistä sitten syksyn mittaan kokoan jonkun kokonaisuuden lahjaksi. Siis meikkejä ja muuta kosmetiikkaa sekä vaatteita. Lisäksi varmaan rahaa ja yhteinen päivä jossain kylpylässä tms. Katsotaan. 

Vierailija
90/106 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

None, zero. Joulu on typerä ja tarpeeton "juhla".

Vierailija
91/106 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin joululahjat jo kesällä kun oltiin ulkomailla. Ne ovat käytännöllisiä lahjoja. Suomesta ei niitä osta kalliiden hintojen takia. 

Saa Suomestakin halvalla, kun tilaa Temusta.

Onneksi mun lähipiirissä ei ole ketään niin idioottia, että tilaisi temusta. Ihan sairasta antaa sieltä ostettua lahjaksi.

Ja perustelut tuolle sairaudelle ovat?

Vierailija
92/106 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta mitään. En suostu markkinamiesten kusetettavaksi tällaisen sesongin varjolla, joka on jo ajat sitten menettänyt merkityksensä. Ei mitään järkeä tässä miten ihmiset ostaa toisilleen ylihintaista paskaa, jota kukaan ei todellisuudessa tarvitse tai halua. Sitten ne on tammikuussa Torissa. 

Ei ole pakko ostaa ylihintaista tai mitä kukaan ei tarvitse. Voi ostaa ihan kohtuuhintaista mistä tietää saajan ilahtuvan.

Vierailija
93/106 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeellisia ja osa itse tehtyjä, kudon, askartelen..  Lahjoja ostan pitkin vuotta kun näen jotain jollekin sopivaa.  Ja saan myös paljon lahjoja, viime jouluna oli 5 kestokassillista, joista 3 isoa kassia. Mä olen "jouluttaja", heti pyhäinpäivän jälkeen laitan joulukyntteliköt ym koristeet, kuusen marraskuun puolivälissä.. Ja puran joulun pois helmikuun lopulla..  

Vierailija
94/106 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ostaa vaimolle muutaman anime/mangafiguurin sekä pari mangapokkaria sarjoista joita lukee, sekä jotain hyvää suklaata.

Siskonpojalle Ryhmä hau juttuja ja siskolle ja hänen miehelleen yhteiseksi lahjakortin niin voivat ostaa mitä tarvitsevat.

Vierailija
95/106 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lahja aikuiselle lapselleni. Vaatimaton köyhällä. Ajatus tärkein. Keskustelut ja halit ennen kuin lähtee Joulun viettoon.

Itse vietän eläkkeellä Joulun ja muunkin ajan eli  elän keskenäni.

Vierailija
96/106 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on päätetty luopua lahjojen ostamisesta melkein kokonaan. Sovittiin että jouluna rauhoitutaan ja ollaan yhdessä ja jos haluaa niin syntymäpäivänä sitten muistetaan lahjalla jos siltä tuntuu ja on haluaa ostaa jotain erityistä. On toiminut erittäin hyvin ja joulut ovat olleet rauhallisia ilman mitään paineita väkisin keksimisestä.

Meillä on sama juttu, ollut jo parikymmentä vuotta. Joulut on mukavan rauhallisia ja stressittömiä kun lahjaosio on poissa.

Minulle olisi kaikkein kauheinta, jos pitäisi kutsua appivanhemmat tai puolison sisaruksia perheineen. Apua! Olen surkea ruoanlaittaja ja pelkkä ajatuskin hienosta joulumenyystä saa kalpenemaan. Onneksi ei tarvitse. Lahjojen ostaminen on hauskaa ja jos raha riittää, käyn mielelläni kaupoissa joulun alla. Tänä vuonna budjetti kyllä näyttää vähän heikolta.

Vierailija
97/106 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kiva antaa ja saada jotain aineetonta tai kuluvaa tai toivottua. Eikä niin että tarvitsee säilytellä lahjaksi saatuja kymmeniä tonttukoristeita, kalliita kynttilöitä tms ja laittaa ne aina jouluksi esille.

Muistan kauhulla pahanhajuista, mutta nätisti koristeltua kynttilää, jonka sain lahjaksi yhtenä jouluna. Poltin sitä yksin ollessani velvollisuudentunnnosta. Kun se vähän pieneni, heitin sen pois.

Vierailija
98/106 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ketään kenelle ostaa. Eipä olisi millä ostaakaan. Onneksi on Hursti, vielä. PersKokkare-hallitus varmaan lakkauttaa sen "kilpailua vääristävänä". 

Kukaan fassari älköön käniskö, että "MEE TÖIHIN". En voi kun ei ole jalkoja.

Olen pahoillani puolestasi. Toivon, että koet silti jotain mukavaa jouluna (kaunista musiikkia TV:stä)  tai että joku käy luonasi kylässä.

Vierailija
99/106 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta sille normalin lahjakortti ja joku kiva askartelu juttu tai jotain sellaista mikä ois kivaa tekemistä. Tai sitten vaikka kepparin teko välineet ( jos siis tykkää sellaisista)

Normalissa on kaikkea halpiskrääsää ja halpaa kosmetiikkaa joka vaan pilaa nuoren ihon. Mielummin lahjakortti johonkin kunnon kauppaan, jos kosmetiikasta on jo kiinnostunut.

Meillä tytär sai synttärilahjaksi kymmenien eurojen arvosta Normal-lahjakortteja. Ainakaan meidän lähi-Normalissa ei ole sellainen valikoima, että sieltä löytäisi mitään kivaa. Lahjakortilla on vähän tympeä ostaa saippuoita, sampoota ja hoitoainetta (jotka on vanhempien ostettavia kuitenkin). Kaikki sieltä ostetut meikit ovat haisseet voimakkaasti joltain omituiselta. Kukaan ei tarvitse kymmentä eri hiusklipsiä tai pörrösukkia. Onneksi ne lahjakortit on voi

Mitä jos ostaisit lahjakortteja häneltä ja antaisit ennen joulua hyväntekeväisyyskeräykseen. Luin vuosi sitten pyyntöjä eräältä nettisivustolta, jossa joku pienimuotoinen taho välitti apua atrvitsevien toiveita ja osoitetietoja. Jotkut perheet toivoivat  leluja, pelejä tai vaatteita. Osa toivoi  "parempia" merkkejä ja osa ihan arkisia käyttövaatteita kuten puseroa lapselle, sukkia tms, eli perheellä oli todellinen avuntarve. Muistan, että jossain perheessä toivottiin juuri Normalin lahjakorttia teinille. Silloin lahjakortti todella ilahduttaa.  Pelastusarmeijan joulupataankin voi antaa lahjakortin lajhjakoriin, mutta se kannattaa pakata hyvin ja ilmoittaa sisältö selvästi. Lahjakorteilla on kuitenkin voimassaoloaika. Ruotsissa kerrottiin yhtenä vuonna TV:ssä, että  liikkeet myyvät mielellään lahjakortteja jouluksi - ne jäävät usein käyttämättä unohtuneita laatikon pohjalle, joten liikkeet voittavat siinä.

Vierailija
100/106 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme osta mitään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi