Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin uskomatonta lukea näitä "se, tämä ja tuo tukeni laskee 50e iihkiik!" -aloituksia

Vierailija
27.10.2024 |

Miten on mahdollista että aikuiset ihmiset lähtevät siitä etteivät ota vastuuta itsestään ja elämästään vaan jonkun muun pitää heitä aina ja iäisesti rahoittaa? Onko tällaista missään muualla maailmassa? 

Kommentit (249)

Vierailija
141/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lääkkeet! Muista ne läkkeet."

Tän tilanteen ainoa lääke on kansalaistottelemattomuus ja väkivalta, kaikki muut poliittiset työkalut on pois pöydältä.

Hyvänmakuinen lääke ei toimi ja vain otettu lääke auttaa, muumimammakin sen jo tiesi. <3

Tässä on jotain vertauskuvallista. Parempituloiset kuvittelevat, että lääke maistuu hyvältä ja kaikki vain menevät töihin ja kaikki jatkuu samoin kuin ennenkin. Voi olla, että lääke on sittenkin pahan makuista, mutta ketä se auttaa.

Vierailija
142/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa kaikilla pitää olla säästöjä tilillä, jotta saa pidettyä omistusasunnon, kun tulee potkulaki ja paikallinen sopiminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä porukka on ne aikuiset vauvvat. Vain Suomessa mahdollista. Ulkomailla mennään töihin millä tahansa palkalla. Jos muuta ei ole niin ruokapalkalla.

Ulkomailla se on pakko. Täällä ei, on totuttu että tietyn summan saa tekemättä mitään. Ja siitä kehdataan vielä valittaa, ettei ole tarpeeksi laiskotteluun. 

En ole itse työtön, mutta todellakin haluan asua mieluummin maassa, jossa tietyn summan saa vaikka tekemättä mitään, kuin maassa, jossa tällaista inhimillisen elämän takaavaa sosiaaliturvaa ei ole.

Samaa mieltä, mieluummin asun täällä vaikka verot onkin korkeat, mutta en myöskään ikinäpäivänä kehtaisi valittaa, että en saa tarpeeksi sitä ilmaista rahaa. Kyllä

"Ja se sun opiskelu oli koska? Se mitä opiskelija saa, jos uskaltaa nostaa opintolainan, on huomattavasti enemmän mitä köyhä ihminen saa. "

Opiskelin noin 20 vuotta sitten. Silloin opiskelija sai vähemmän kuin työtön. Minäkin olisin ollut opiskelijana oikeutettu toimeentulotukeen, vielä senkin jälkeen, kun olin nostanut opintolainaa. Tulot opiskelijana olivat siis niin pienet. Onko oikeasti nyt noin päin, että opiskelija onkin varakkaampi kuin toimeentuloasiakas?

Opiskelijahan joutuu maksamaan sen elämiseen, ruokaan yms käytetyn LAINAN takaisin. Se ei ole vastikkeetonta, ilmaista rahaa. 

Vierailija
144/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työmarkkinatuesta. 

Ja jos omistaa sijoitusasunnon niin saa vähemmän. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua eikä sijoitusasuntoja. 

"Ja jos omistaa sijoitusasunnon niin saa vähemmän. "

V... mikä lause. Voi oikeasti. Tuohon kiteytyy tämän tukijärjestelmän KAIKKI. Kaikki mikä on pielessä, kaikki mikä ihmisten "mulla on oikeus" ajattelussa on pielessä. 

Niin, sun pitää maksaa katsos se oman asunnon kulut + sijoitusasunnon yhtiövastike ja ostaa ruokaa itselle ja lapsille. 

Jep, yhtään ei heru sääliä että sijoitusasunnosta on kuluja. Se on myös tulonlähde. Tai että on varaa omaan asuntoon. Sekin kertoo varallisuudesta. 

Mikä hemmetti ihmisiä vaivaa. Tämä asenne että valtion pitää tukea myös sijoitusvarallisuuden säilymistä koskemattomana, se on nyt jo aivan sieltä ja syvältä. Asunto-osakehan saattaa olla ties kuinka arvokas. Ei sellainen ihminen ole oikeutettu tukiin, moraalisesti ei. Lain mukaan ja täällä kirjoittavien mukaan on oikeutettu. 

En ole itsekään köyhimmästä päästä (enää) ja olen sijoittanut osakkeisiin. Ei vaan itsellä anna omatunto myöten että vaikka piilottaisin osakevarat jonkun toisen nimiin tms jos työttömyys iskisi. Ei kyllä mä realisoin silloin varallisuutta, ettei tarvi yhteiskuntaa kupata. Tuet on tarkoitettu niille joilla OIKEASTI aito tarve. Ja sen pitäisi olla itsestään selvää. 

Vierailija
145/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvottava ketju, mikä tekee onnistuneesta ihmisestä näin empatikyvyttömän ja valmiin hylkään omansa hankeen?

Tästä kommentista voi sanoa vain sen, että keskustelukulttuuri on Suomessa ihan pikkulasten kengissä. Ei ole muuta kuin mustavalkoinen, joko tai, sillä välillä ei näköjään ole mitään. Kukaan ei ole hylkäämässä ketään hankeen, mutta jokaisen joka kynnelle kykenee pitäisi kantaa nk. kortensa kekoon ja sehän ei ole nykyään ollenkaan todellinen tilanne, vaan yritetaan lypsää valtiolta mahdollisimman paljon rahaa/tukia kaikin keinoin, joista monet eivät ole rehellisiä edes. 

Vierailija
146/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sun pitää maksaa katsos se oman asunnon kulut + sijoitusasunnon yhtiövastike ja ostaa ruokaa itselle ja lapsille. 

Myyt sen vtun sijoitusasunnon pois. Muiden rahoilla ei pidäkään pitää ylimääräisiä sijoitusasuntoja ja nostella niistä asumistukia 

Kyllä tässä maassa näköjään leikattavaa riittää 

Asuntokauppa on jäässä. 

Hinta kohdilleen niin kauppa käy. Ei se koskaan ole täysin jäässä. 

Vierailija
147/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä porukka on ne aikuiset vauvvat. Vain Suomessa mahdollista. Ulkomailla mennään töihin millä tahansa palkalla. Jos muuta ei ole niin ruokapalkalla.

Ulkomailla se on pakko. Täällä ei, on totuttu että tietyn summan saa tekemättä mitään. Ja siitä kehdataan vielä valittaa, ettei ole tarpeeksi laiskotteluun. 

En ole itse työtön, mutta todellakin haluan asua mieluummin maassa, jossa tietyn summan saa vaikka tekemättä mitään, kuin maassa, jossa tällaista inhimillisen elämän takaavaa sosiaaliturvaa ei ole.

Samaa mieltä, mieluummin asun täällä vaikka verot onkin korkeat, mutta en myöskään ikinäpäivänä kehtaisi valittaa,

Jos sut irtisanotaan ja sun puoliso on pienipalkkaisessa työssä niin saat pelkän 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuen, kun 3 lasta. 

Vierailija
148/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyt sen vtun sijoitusasunnon pois. Muiden rahoilla ei pidäkään pitää ylimääräisiä sijoitusasuntoja ja nostella niistä asumistukia 

Kyllä tässä maassa näköjään leikattavaa riittää 

Asuntokauppa on jäässä. 

Hinta kohdilleen niin kauppa käy. Ei se koskaan ole täysin jäässä. 

On se. Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta ja myös perikunnan asuntoja tulee myyntiin. 

Vierailija
149/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suomessa on totuttu siihen että veronmaksajien piikki on auki, jokaiseen elämäntilanteeseen on oma tukensa jos ei itse syystä tai toisesta pärjää. Tällänen munkkipossuilu on mahdollistanut sen että yksilön ei tarvi ottaa itsestään vastuuta. Nyt kun järjestelmä järkkyy niin alkaa lapsellinen itku siitä kun minä joudunkin itse kustantamaan elämäni.

Totta, meillä on ollut hieno järjestelmä, josta sinäkin terveenä ja toimintakykyisenä olet hyötynyt, et vain näe sitä. Toivottavasti sairastut tai joudut tapaturmaan.

joo hieno on järjestelmä puolet tekee töitä jaksamisen rajoilla puolet makaa kotona tukia nostellen.

Vierailija
150/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvottava ketju, mikä tekee onnistuneesta ihmisestä näin empatikyvyttömän ja valmiin hylkään omansa hankeen?

Omansa? Mulle ainakin "omat" ovat akateemisia hyvin toimeentulevia ihmisiä.

Näin, maanpetturi.

Sinun lojaalius on irvokas vitsi.

Mitä vtun iloa on tuommoisesta ihmispaskasta joka hylkää omansa jos he tarvii sinua?

Ketkä sinulle ovat "omia" ja ketkä "muita"?

Vierailija
151/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa kaikilla pitää olla säästöjä tilillä, jotta saa pidettyä omistusasunnon, kun tulee potkulaki ja paikallinen sopiminen. 

Miksi jollakulla ei olisi säästöjä tilillä? Tuohan on ihan perusolettamus ja kaikkialla sanotaan, että vähintään muutaman kuukauden nettopalkka olisi syytä pitää helposti saatavilla.

Vierailija
152/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jankuttaja pärähti palstalle.pistä vielä parisataa kertaa toi sama jankutus.

Vierailija
153/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kertoo vain siitä, että tuet ovat viritetty minimiin, jos 50 euroa kaataa talouden. 

Yhtä lailla se voi kertoa siitä, että ei osaa katsoa mihin rahansa laittaa. Jeesus sentään.

Tunnen yhden yh-äidin, joka pystyy toimeentulotuesta jopa säästämään lapselleen ja itselleen ulkomaanmatkoja. Äkkilähtöjä, mutta kuitenkin käyvät etelässä välillä. Hän ei saa mitään tukea näihin reissuihin vaan itse säästää. Samaten eläminen siellä kohteessa. Hän on ollut aina tarkka rahan kanssa. 

Ja sitten tosiaan täällä joillekin se 50 euron vähennys romuttaa kaiken. Miten se on mahdollista? Kyllä sen toimeentulotuen pitäisi riittää peruselämään. Ei herkkuihin, ei uusiin vaatteisiin, ei uusiin huonekaluihin tai uusimpaan puhelimeen, mutta PERUSelämään se tottavieköön riittää, nii

Onko käynyt mielessä, että ne menotkin esim. sairaan ja terveen menoissa ovat erilaisia?

Kuka haluaa etelänmatkalle? Se nyt on vihon viimeinen säästökohde.

Happamia sano kettu! Ehkä se lapsi haluaa lomalle. :)

Vierailija
154/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jollakulla ei olisi säästöjä tilillä? Tuohan on ihan perusolettamus ja kaikkialla sanotaan, että vähintään muutaman kuukauden nettopalkka olisi syytä pitää helposti saatavilla.

Valitettavasti ei ole, mutta monella on asuntovelkaa ja luottokorttivelkaa. 

Vierailija
155/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kertoo vain siitä, että tuet ovat viritetty minimiin, jos 50 euroa kaataa talouden. 

Yhtä lailla se voi kertoa siitä, että ei osaa katsoa mihin rahansa laittaa. Jeesus sentään.

Tunnen yhden yh-äidin, joka pystyy toimeentulotuesta jopa säästämään lapselleen ja itselleen ulkomaanmatkoja. Äkkilähtöjä, mutta kuitenkin käyvät etelässä välillä. Hän ei saa mitään tukea näihin reissuihin vaan itse säästää. Samaten eläminen siellä kohteessa. Hän on ollut aina tarkka rahan kanssa. 

Ja sitten tosiaan täällä joillekin se 50 euron vähennys romuttaa kaiken. Miten se on mahdollista? Kyllä sen toimeentulotuen pitäisi riittää peruselämään. Ei herkkuihin, ei uusiin vaatteisiin, ei uusiin huonekaluihin tai uusimpaan puhelimeen, mutta PERUSelämään se tottavieköön riittää, niin että saa jopa joitain satasia säästettyä. Olen

Jotain hän jättää kertomatta. Toimeentulotukeen pitää käyttää säästöt ensin ja jotenkin vaikea kuvitella että hän mitään äkkilähtöjä ostaa käteisellä, saati että kantaa rahaa mukanaan ja ilman mitään kortteja matkustaa maksellen niillä käteissäästöillään kaiken.

Vierailija
156/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suomessa on totuttu siihen että veronmaksajien piikki on auki, jokaiseen elämäntilanteeseen on oma tukensa jos ei itse syystä tai toisesta pärjää. Tällänen munkkipossuilu on mahdollistanut sen että yksilön ei tarvi ottaa itsestään vastuuta. Nyt kun järjestelmä järkkyy niin alkaa lapsellinen itku siitä kun minä joudunkin itse kustantamaan elämäni.

Totta, meillä on ollut hieno järjestelmä, josta sinäkin terveenä ja toimintakykyisenä olet hyötynyt, et vain näe sitä. Toivottavasti sairastut tai joudut tapaturmaan.

joo hieno on järjestelmä puolet tekee töitä jaksamisen rajoilla puolet makaa kotona tukia nostellen.

Ja se on työttömän vika miten?

Vierailija
157/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei ole, mutta monella on asuntovelkaa ja luottokorttivelkaa. 

Vaikka olisi asuntolainaa, kannattaa silti olla se 10-15k€ tilillä.

Vierailija
158/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden yh-äidin, joka pystyy toimeentulotuesta jopa säästämään lapselleen ja itselleen . Äkkilähtöjä, mutta kuitenkin käyvät etelässä välillä. Hän ei saa mitään tukea näihin reissuihin vaan itse säästää. Samaten eläminen siellä kohteessa. Hän on ollut aina tarkka rahan kanssa. 

Ja sitten tosiaan täällä joillekin se 50 euron vähennys romuttaa kaiken. Miten se on mahdollista? Kyllä sen toimeentulotuen pitäisi riittää peruselämään. Ei herkkuihin, ei uusiin vaatteisiin, ei uusiin huonekaluihin tai uusimpaan puhelimeen, mutta PERUSelämään se tottavieköön riittää, nii

Jotain hän jättää kertomatta. Toimeentulotukeen pitää käyttää säästöt ensin ja jotenkin vaikea kuvitella että hän mitään äkkilähtöjä ostaa käteisellä, saati että kantaa rahaa mukanaan ja ilman mitään kortteja matkustaa maksellen niillä käteissäästöillään kaiken.

Jos on säästänyt käteisellä 600,-, vie sen tilille automaatilla, samana iltana varaa sen äkkilähdön 600,-. 

Eli raha tuli ja meni. Puuttuuko sosiaalitoimi tällaiseen toimeentulotuen kohdalla? Onko kiellettyä ostaa asioita omalla rahalla? Tiedän että säästöjä ei saa näkyä, mutta nyt ei näy. Voihan sen sanoa että tilille siirretyn rahan sai jostain, lahjana? Eikö sen saa käyttää mihin haluaa? 

Vierailija
159/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua kun lukee, niin olen todella onnellinen meidän nykyisestä hallituksesta. En voi muuta sanoa. Ihan uskomattoman ilkeitä kommentteja ja hävyttömästi pienestä yhteisestä kakusta rohmuamista.

Vierailija
160/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se on työttömän vika miten?

Jos se työtön on ketjussa mainittu työmarkkinatuen nostaja, jolla on myös sijoitusasunto, niin kyllä siinä työttömässä on vähän vikaa. Tuollaiset systeemin hyväksikäyttäjät ajaa tämän maan vararikkoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän