Nykynuoret katsoo vuosikymmeniä vanhoja sarjoja, kuten Frendit, Lost ja SATC. Miksi mitään uutta ei enää tehdä?
Valtaosa elokuvatarjonnasta on myös vanhaa, tai vanhojen jatko-osaa, uudelleenfilmatisointia, spin offia jne, missä on kaikki tuoreet tarinat ja ideat? Telkkarikin täynnä uusintaa ja tosi TV:tä.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet sarjat pelkkää wokea! Sarja kuin sarja niin päähenkilöissä värillisiä, homoja, lesboja, transeja.
Joo ja ne Yle Areenan, Nelosen ruudun ja Maikkarin katsomonkin ohjelmatkin on aina vaan sitä samaa agendaa ja woketusta.
Eikä yhtään parempia saa edes maksullisilta kanavilta, sielläkin samaa saissea.
Yks poikkeus sentään löytyy nyt: Kivenpyörittäjän kylä. Sen 500 000€ verorahoja tuhlanneen Parvet-paskaleffan tekijät pitäis lukita viikoksi johonkin leffateatteriin katsomaan Kivenpyörittäjän kylää non-stopina pari päivää, niin oppisivat mikä on kotimainen elokuva. Se sai 1995 leffateattereissa lähes 300 000 katsojaa. Ja vain puolet rahoituksesta tuli Elokuvasäätiöltä. Siinäpä leffa myös kaikille näyttelijäopiskelijo
Elokuva on nyt kerännyt Areenassa 6 päivässä 173 000 käynnistyskertaa. Verratkaa siihen lukuun vs. paskaparvet.
Vierailija kirjoitti:
Uudet sarjat ovat tännä tiettyä ideologiaa ja tekoälyllä tuotettua juonenkäänteitä. Elokuvat ja sarjat saavuttivat huippunsa siinä 90-00-luvun aikoihin.
Tuossa on pointtia. Omat lempileffat on tuolta ajalta. Tuon ajan tuotantoja myös pyörii tv uusintoina koko ajan. Esim. Taru Sormusten herrasta leffat ja Harry Potterit on tehty 2000- luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Sano pari hyvää uutta sarjaa tai elokuvaa?
Netflixin Dead Boy Detectives ilmestyi huhtikuussa ja on loistava sekä käsikirjoitukseltaan että näyttelijäsuorituksiltaan. Päärooleissa ei ole yhtään valkoista heteromiestä, mutta hahmojen etnistä taustaa tai seksuaalista suuntautumista ei osoitella sormella, vaan teemoina on enemmänkin yksinäisyys ja ystävystyminen.
Myös Lockwood & Co. oli ihan kiva, vaikkakaan ei yhtä hyvä kuin Dead Boy Detectives. Kumpikin sarja sijoittuu fantasiamaailmaan, jossa vilisee aaveita, noitia, demoneita, muodonmuuttajia ja muita toinen toistaan oudompia olioita. Mainiota katsottavaa näin halloweenin aikaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet sarjat pelkkää wokea! Sarja kuin sarja niin päähenkilöissä värillisiä, homoja, lesboja, transeja.
Siis päähenkilöissä värillisiä. OMG
Ongelma ei ole nykysarjoissa tuo diversiteetti, vaan se, ettei sillä diversiteetillä kuuluisi olla useinkaan niin suurta merkitystä kuin sille annetaan.
Mulle hlökoht ei ole mitään väliä hahmojen ihonvärillä, seksuaalisella suuntautumisella tai erityispiirteillä kunhan niitä ei nosteta pääasiaksi sujuvan ja mielenkiintoisen juonen sijaan. Nykypäivänä se vaan näyttäisi olevan tuotantotiimeille sula mahdottomuus roolittaa vähemmistöjä tai muita erityisryhmiä ilman, että sarja kuin sarja kiertyy varsinaisen aiheensa sijaan ruotimaan ja saarnaamaan niiden erityisyydestä ja sor
Tämä on tosiaan ärsyttävää. Katsoo elokuvaa aiheesta x, niin ihan tyhjästä alkaa joku tummaihoinen sättimään valkoisia sortajiksi. Tai sitten päähenkilö menee ilman erityistä syytä osallistumaan prideen ja kertoo miten tukee transliikettä. Nämä ovat aina niin päälleliimatun oloisia, että katsominen loppuu siihen paikkaan.
Mua ärsytti kun Greyn anatomiassa tuli yhtäkkiä massiivinen luento painoindeksin typeryydestä. Se Netflixin autistilääkärisarja jäi myös kesken vastaavasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lost on siitä hyvä, että siinä sarjassa ei tyrkytetty liikaa mitään.
Tärkeimmät 4 päähenkilöä oli valkoisia, mutta kärjessä oli myös eteläkorealainen sieltä tullut pariskunta ja monen jakson ajan aidosti Nigeriasta matkustanut ihminen. Yksi afroamerikkalainen poikansa kanssa myös.
Kaikki esitellyt suhteet olivat heterosuhteita.
Ei ollut mitään tarkoituksellista wokea. Juoni painottui seikkailuun.
Lostin juoni vaan huononi huononemistaan loppua kohti niin, että oli pakko lopettaa katsomasta jossain kohden.
Lostin juoni ei huonontunut, mutta juonessa kaikki pysyminen vaati todella tarkkaa seuraamista.
Jos ei seurannut tarkkaan, putosi kärryiltä ja juoni alkoi tuntua kummalliselta.
Itse olen katsonut sen nyt kolmeen kertaan disneyltä ja joka kerran tajuan jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten itkee ja pahoittaa mielensä, kun ne eivät olekaan kuten tänä päivänä kuuluisi olla :D
No ei meistä nuoristakaan kaikki ole wokeja. Frendit on hyvä sarja, eikä minua häiritse pätkääkään, että ovat kaikki valkoihoisia.
Siis aivan älytön pakkotrendi nyky-USAssa, että sarjan kuin sarjan näyttelijäkaartissa pitää olla muita kuin valkoisia - ja näkyvästi. Ikään kuin valkoisuus olisi jotenkin tuomittavaa. Jätin muutama vuosi sitten Maikkarilla alkaneen Kämppikset-sarjan katsomisen ensimmäiseen osaan, kun siihenkin oli pakko ahtaa kiintiöihminen ja vielä ärsyttävää saarnaamista päälle. Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lost on siitä hyvä, että siinä sarjassa ei tyrkytetty liikaa mitään.
Tärkeimmät 4 päähenkilöä oli valkoisia, mutta kärjessä oli myös eteläkorealainen sieltä tullut pariskunta ja monen jakson ajan aidosti Nigeriasta matkustanut ihminen. Yksi afroamerikkalainen poikansa kanssa myös.
Kaikki esitellyt suhteet olivat heterosuhteita.
Ei ollut mitään tarkoituksellista wokea. Juoni painottui seikkailuun.
Lostin juoni vaan huononi huononemistaan loppua kohti niin, että oli pakko lopettaa katsomasta jossain kohden.
Lostin juoni ei huonontunut, mutta juonessa kaikki pysyminen vaati todella tarkkaa seuraamista.
Jos ei seurannut tarkkaan, putosi kärryiltä ja juoni alkoi tuntua kummalliselta.
Itse olen katsonut sen nyt kolmeen kerta
No, olet kyllä katsojana vähemmistössä veikkaan. Itse koin, että siinä luvattiin paljon enemmän kuin lopulta lunastettiin. Klassinen käsikirjoitusvirhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten itkee ja pahoittaa mielensä, kun ne eivät olekaan kuten tänä päivänä kuuluisi olla :D
No ei meistä nuoristakaan kaikki ole wokeja. Frendit on hyvä sarja, eikä minua häiritse pätkääkään, että ovat kaikki valkoihoisia.
Siis aivan älytön pakkotrendi nyky-USAssa, että sarjan kuin sarjan näyttelijäkaartissa pitää olla muita kuin valkoisia - ja näkyvästi. Ikään kuin valkoisuus olisi jotenkin tuomittavaa. Jätin muutama vuosi sitten Maikkarilla alkaneen Kämppikset-sarjan katsomisen ensimmäiseen osaan, kun siihenkin oli pakko ahtaa kiintiöihminen ja vielä ärsyttävää saarnaamista päälle. Ei kiinnosta.
Nykyaikaan sijoittuvissa tuotannoissa tuo ei mua niin ärsytä, mutta historiallisissa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa varsin totuudenmukaisesti kaveripiiriä. Sellaista kaveripiiriä kun ei ole olemassakaan, missä on yksi musta, yksi latino, yksi vammainen, yksi aasialainen, yksi aakkonen ja yksi asperger. Ei vain ole, vaikka media miten haluaisi.
70's Shown jatko-osa, jota tehdään parhaillaan ja joka sijoittuu 1990-luvulle, esittää aika lailla tuollaisen tulkinnan nuorten kaveripiiristä. Ei sellaista kuitenkaan ollut 1990-luvullakaan, vaan se on tämän ajan kajahtaneiden ideologioiden heijastusta. Onkohan sellaista oikeasti edes wokettajien yksityiselämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikaan sijoittuvissa tuotannoissa tuo ei mua niin ärsytä, mutta historiallisissa kyllä.
Sen takiahan nykyään tuotetaan paljon fantasiahistoriaa, jossa voi olla Euroopassa mustia kuningattaria ja mustia aatelisia ym.
Vierailija kirjoitti:
Sandman netflix.
Tykkäsin
Samoin! Harmi vain että Neil Gaiman paljastui hyväksikäyttäjä-raiskaajaksi, se vaikeuttaa sarjasta nauttimista, ja joitakin tarinoita (kuten Calliope / Richard Madoc) katsoo nyt ihan toisin silmin.
Vierailija kirjoitti:
En ollenkaan allekirjoita sitä väitettä, että tuoreita ja uusia ideoita ei olisi elokuvissa ja sarjoissa. En myöskään musiikin ja videopelien kohdalla. On kuluttajan oman viitseliäisyyden ja mielenkiinnon puutetta, jos ei osaa löytää sitä uutta ja tuoretta viihdettä. Jos sellaista haluaa, sitä kyllä löytää.
Joo, mutta se pitää kaivaa esiin ja etsiä. Kasarilla ja ysärillä uudet tarinat oli niitä valtavirran hittejä: Jurassic Park, Terminator ym joille yhä tehdään jatko-osia. Olihan silloinkin varmasti indie sarjoja ja leffoja.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan teinisarjoissa on usein tosi synkkä ja tympeä tunnelma ja tapahtumat inhottavia ja graafisesti kuvattuja (esim. 13 Reasons Why, Euphoria), kun taas vanhemmissa sarjoissa tunnelma on usein nostalgisen viaton ja teini-ikäiset päähenkilöt vielä hyvällä tavalla lapsenomaisia.
Yksi parhaista ja realistisimmista teinisarjoista on ysärin lopulla tehty My so called life. Siinä suurin draama oli tasoa päähenkilö värjää tukkansa luvatta punaiseksi eikä sitä, että päähenkilö vetää yliannostuksen.
Lost on ehkä paskin sarja ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Missä sarjoissa tai leffoissa ois Amerikan alkuperäisasukkaita, eli intiaaneja? Onko missään? Siis tavallisissa sarjoissa/leffoissa, kuten muita Jenkeissä asuvia eri etnisiä ryhmiä näkyy.
Reservation Dogs tuli näin äkkiseltään mielee. Mustaa huumoria sisältävä komedia. Löytynee edelleen Disney plussalta.
Vierailija kirjoitti:
Sano pari hyvää uutta sarjaa tai elokuvaa?
Dark, Munkkivuori, Downton Abbey..
Joka sarjassa pitää olla homoja, lesboja ja sitten transnainen.
Vierailija kirjoitti:
No ei ihme kun kaikkien uusien hyvien sarjojen valmistaminen jätetään kesken ensimmäisen kauden jälkeen.
Netflixin oman tuotannon sarjoja ei vaan uskalla alkaa seuraamaan, kun ovat kuuluisia siitä, että kesken jää... Vaikka olisi kuinka katsottu ja hyvin tehty. En vaan ymmärrä tätä ideaa. Sitten vaan pitää odottaa, että joku toinen firma ostaa sarjan ja jännittää, ettei sarja ole vesittynyt osto-myyntivaiheessa.
Joskus ysärillä tuli sellainen jenkkisarja kun Young Riders, oisko ollu Pony Express Suomessa tai jotain. Pääosissa paljon salskeita nuoria miehiä esim. Josh Brolin. Olin ihan ihastunut niistä siihen intiaaniin. Sijoittui siis villiin länteen tämä. Tykkäsin.