Miksi miehet ei tajua tehdä aloitetta tapaamiseen?
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä koin itsekin deittipalstalla ollessa. Keskustelut tuntuivat loppumattomilta ja vaikka oli innokkuutta keskustella, ei mitään merkkiä tapaamisen suuntaan. No on niitäkin, jotka haluavat tavata, ja nyt olen suhteessa sellaisen kanssa.
Tämä on kyllä jännä. Kysyn usein esim. viikonloppusuunnitelmia tai kerron, että on joku mielenkiintoinen tapahtuma, elokuva, ravintola tms. jossa olisi kiva mennä käymään. Näihin miehet eivät osaa tarttua.
Ap
Voin sanoa taysin samaa naisista.
Niin. Itsehän heitän tuon syötin ja se on mun aloite. Miehen puolelta ei tule edes tuollaista vihjettä, pelkkää jaarittelua työasiosta tms. vaan.
Ap
Kerrataanpa vä
PAKKIENS AAMISEN RISKI
Sinulla ei ole varaa edes pakkeihin? Mihin sinulla ON varaa?
Mies tässä. Yleensä kyllä ehdotan tapaamista nopeasti, jos olen oikeasti tarpeeksi kovasti kiinnostunut. Toki joskus elämässä on niin kovia kiireitä hetkellisesti tai muuten vain fiilis puuttuu, etten näinkään tee. Mutta fakta on, että ne naiset joiden kanssa horisen pitkään sovelluksissa, mutten meinaa viedä asiaa eteenpäin, en oikein vain ole tarpeeksi kiinnostunut heistä. On vähän sellainen 50/50-fiilis, että joo voisin tavata, mutta toisaalta ihan sama vaikka en. En vain jaksa panostaa tarpeeksi. Mutta tämäkin voi riippua kulloisestakin mielentilasta tai elämänvaiheesta. Esimerkiksi kerrankin matchasin yhden tytön kanssa ja vähän juteltiin, mutta mitään ei tapahtunut. Sitten matchasin uudelleen vuotta myöhemmin ja heti innoissani ehdotin tapaamista, ja kivaa olikin. Satuin vain olemaan erilaisella päällä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riski on todella suuri että nainen ei tykkää ulkonäöstä jolloin nainen haastaa oikeuteen ahdistelusta ja häirinnästä. Metoo pilasi deitti kulttuurista tämän osion että mies ei käytännössä voi tehdä aloitetta todella suurien riskien takia ja naiset ei halua tehdä aloitetta. Tämän korjaamiseen on tasan kaksi vaihtoehtoa ja ne on molemmat naisten käsissä. Naisten pitäisi lopettaa miesten haastaminen oikeuteen että miesten riskit elämänsä tuhoamiseen laskisi tai naisten pitäisi alkaa tekemään ne aloitteet
Sinä voit vaikka kysyä naiselta säännöllisesti, että mikä fiilis ja mitä hän haluaa, jotta tiedät mikä hänen kantansa ja fiiliksensä on. Jos oikeudessa todistat että näin olet tehnyt, tuskin saat tuomiota
Tässä ketjussa puhuttiin myös ensitreffeistä: suunnitteletko siis jotain panotreffejä? Jos kyllä, niin ongelma ei ole laissa vaan yksinkertaisesti
Olen itse ollut vastaamassa syytöksistä mutta onneksi tilanne ei mennyt pidemmälle kun naispuolinen baarimikko todisti poliisille että en ahdistellut ja käyttäydyin muutenkin asiallisesti. Syy siihen minun syyttämiseen lopulta paljastui että en ollut naisen mielestä riittävän komea ja se aiheutti tämän ahdistuksen naiselle
Olen kokeillut tuota kyselyä huonolla menestyksellä kun se tappoi tunnelman koska olin niin epävarma. Eikä vielä oltu keskusteltu kuin puoli tuntia baarissa.
Ja en puhu mistään seksistä vaan ihan tervehdyksesta ja aloitteen teosta vaikka baaritiskillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä koin itsekin deittipalstalla ollessa. Keskustelut tuntuivat loppumattomilta ja vaikka oli innokkuutta keskustella, ei mitään merkkiä tapaamisen suuntaan. No on niitäkin, jotka haluavat tavata, ja nyt olen suhteessa sellaisen kanssa.
Tämä on kyllä jännä. Kysyn usein esim. viikonloppusuunnitelmia tai kerron, että on joku mielenkiintoinen tapahtuma, elokuva, ravintola tms. jossa olisi kiva mennä käymään. Näihin miehet eivät osaa tarttua.
Ap
Kysyt mieheltä: "lähdetäänkö viikonloppuna tapahtuman X tai ravintolaan Y".
Mikä ongelma.No ensinnäkin jeesmies on liability. Jos hän sanoo kyllä sinulle, hän sanoo kyllä mitä suurimmalla todennäköisyydellä mo
Jos tulee mätsi, se implikoi että molemmat ovat kiinnostuneita. Mies tekee aloitteen. Nainen ei tee, koska se ei ole hänen roolinsa. Jos mies ei tee, hän on todellakin nahjus
Mitä tarkoitaa "aloitekyvytön luuserinainen suhteessa"? En minä ainakaan ole kiinnostunut mistään muusta kuin lajityypillisestä toiminnasta (=perheellistyminen) eikä se hirveästi vaadi aktiivista tekemistä osaltani. Olen raskaana ja imetän, hoidan lapsia. Mitä aktiivisuutta siinä pitäisi olla? Voin toki kertoa miehelle kosk ovuloin, jotta voi antaa minulle siemenen. Ihan oma-aloitteisesti. Voin pyytää rahaa, jotta voin hankkia vauvan tarvikkeet. Pidän oma-aloitteisesti huolta kodista, niin kuin miehen tulisi pitää pankkitilistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet itsesi suurin turn-off? Aloitekyvytön siis.
Voi tulla sulle järkytyksenä mutta kaikki eivät hae itsensä kaltaista kumppania. Minäkin haluan että mies on se joka ottaa useammin ohjat. Jos yhtään tuntuu että joudun tyrkyttämään miehelle seuraani, se suhde loppuu siihen.
Useammin? Eli montako kertaa olet jo tehnyt aloitteen. Jos olet joo pyytänyt miestä kolme kertaa tapahtumaan x tai ravintolaan y, eikä mies ole tehnyt mitään, niin sitten miestä ei vaan kiinnosta. Muussa tapauksessa olet vain aloitekyvytön.
Meinasin tuolla sitä että tapailusuhteessa minä voin välillä olla se joks ehdottaa, mutta mies on kuitenkin aktiivisempi järkkäämään tapaamisia. Ensitreffejä en ehdota koskaan itse, enkä koskaan ehdota mitään tapaamista toistamiseen, jos mies on sen kerran perunut mistä tahansa syystä.
"Olen itse ollut vastaamassa syytöksistä mutta onneksi tilanne ei mennyt pidemmälle kun naispuolinen baarimikko todisti poliisille että en ahdistellut ja käyttäydyin muutenkin asiallisesti. Syy siihen minun syyttämiseen lopulta paljastui että en ollut naisen mielestä riittävän komea ja se aiheutti tämän ahdistuksen naiselle"
Eli mitään pahaa ei tässä keksimässäsi tarinassa päässyt tapahtumaan. Kuka tahansa voi nostaa syytteen ketä tahansa kohtaan koska tahansa ihan millä perusteella tahansa. Ei tämä laki ole siihen mikään poikkeus
"Olen kokeillut tuota kyselyä huonolla menestyksellä kun se tappoi tunnelman koska olin niin epävarma. Eikä vielä oltu keskusteltu kuin puoli tuntia baarissa."
Onko käynyt mielessä, että ehkä se puoli tuntia tuntemattoman kanssa on aika vähän sitä varten, että kannattaisi paritella tämän kanssa? Hänhän vio olla vaikka hullu, tai tautinen. Ehkä se on ihan hyväk uule vaan, että ei tärpännyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miehille on taottu kaaliin, että jos on tositarkoituksella liikkeellä, niin pitää kuukausitolkulla kirjoitella ja tutustua. Viesti on siis mennyt perille.
Älä seiltä. Suurin osa miehistä ei avaa edes keskustelua, tai se tyrehtyy par
Mutta kun teillä ei ole kohtua. Ei olla koskaan biologisesti samanlaisia. Pariutumsiasioisa tiomitaan eri säännöillä kuin työelämässä. Naisista ei myöskään tule tappokoneita (asepalvelus) vain siksi, että kohdussa ei ole sikiötä.
Vierailija kirjoitti:
Mies tässä. Yleensä kyllä ehdotan tapaamista nopeasti, jos olen oikeasti tarpeeksi kovasti kiinnostunut. Toki joskus elämässä on niin kovia kiireitä hetkellisesti tai muuten vain fiilis puuttuu, etten näinkään tee. Mutta fakta on, että ne naiset joiden kanssa horisen pitkään sovelluksissa, mutten meinaa viedä asiaa eteenpäin, en oikein vain ole tarpeeksi kiinnostunut heistä. On vähän sellainen 50/50-fiilis, että joo voisin tavata, mutta toisaalta ihan sama vaikka en. En vain jaksa panostaa tarpeeksi. Mutta tämäkin voi riippua kulloisestakin mielentilasta tai elämänvaiheesta. Esimerkiksi kerrankin matchasin yhden tytön kanssa ja vähän juteltiin, mutta mitään ei tapahtunut. Sitten matchasin uudelleen vuotta myöhemmin ja heti innoissani ehdotin tapaamista, ja kivaa olikin. Satuin vain olemaan erilaisella päällä silloin.
Mitäpä jos lakkaisit mätsäämästä tällaisten ihan sama -naisten kanssa? Eli vain jos olet valmis panostamaan suhteeseen joakin, laitat oikealle. Tuhlaat kaikkien aikaa tuollaisella danglaamisella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miehille on taottu kaaliin, että jos on tositarkoituksella liikkeellä, niin pitää kuukausitolkulla kirjoitella ja tutustua. Viesti on siis mennyt perille.
Älä seiltä. Suurin osa mie
Ai toimitaan vai?
Mutta kotitöissä onkin samat säännöt, puoliksi tehdään.
Jos tulee vaaratilanne tai ikävä homma, hupsista, se biologia taas. Miehen pitää hoitaa.
Nämä säännöt tuntuvat muuttuvan koko ajan. Aina siten, että nainen valitsee oman etunsa perusteella koska tasa-arvo ja koska biologia.
Nykyään saa kävellä tulisilla hiilillä, ettei vaikuta toisen mielestä liian innokkaalta ollen red flag, tai mitä näitä sanontoja nyt onkaan. Yksi väärä sana voi aiheuttaa ns. huonot vibat ja sitten onkin helppo painaa napista seuraavaa.
Te naiset halusitte tasa-arvoa. Olette kuulemma yhtä hyviä kuin miehetkin.
Lakatkaa vinkumasta ja olemasta ulisevia luusereita.
Ap tekee vain sen aloitteen ja ottaa riskin, että voi tulla pakit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin tasa-arvo siis viittaa siihen, että nainen ei ole miehen orja ja omaisuutta, vaan omaa yhtälaiset oikeudet toimia yhteiskunnassa ja hoitaa asioita. Omiaan ja lastensa. Nainen oli ennen miehen "omaisuutta" ja jälki sen mukaista
Tasa-arvo ei tarkoita sitä, että nainen kasvattaisi siittimen ja mies kohdun, tai että jomman kumman hormonitoiminta muuttuisi toiseksi. Pariutumisasioissa toimitaan edelleen biologian ehdoilla, ja se on biologinen prosessi. Yksi vauva sitoo naista 10kk-5v riippuen siitä, kuinka kusipäisiä vauvanhylkääjiä vanhemmat ovat
Vierailija kirjoitti:
Te naiset halusitte tasa-arvoa. Olette kuulemma yhtä hyviä kuin miehetkin.
Lakatkaa vinkumasta ja olemasta ulisevia luusereita.
Ap tekee vain sen aloitteen ja ottaa riskin, että voi tulla pakit.
Jos me etenemme, etenemme tioseen suuntaan. Siemeniä on tarjolla ilman miehiäkin. Jos mies ei ole eduksi suhteelle ja perheelle, pudotamme miehen kelkasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Koska mies ei halua olla se maksumies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sitten kannatata olla ihan helvetin hyvä seuramies (mitä mies tuskin on), tai ei pääse mukaan. Ei me mitään riippakivia perässämme kanniskella. Vauvaa kannetaan, ei miesvauvaa
Ei miehet uskalla. He kokevat monesti aloitteellisuudeksi jo oman olemassaolonsa ja sen että vastaavat naisten mahdollisiin viesteihin ja keskustelun aloituksiin. Ja jos ei tee aloitteita niin on helpompi siirtyä takavasemmalle ja uhriutua kun hyvä mies ei kelpaa ja yksin saa olla aina jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sitten kannatata olla ihan helvetin hyvä seuramies (mitä mies tuskin on), tai ei pääse mukaan. Ei me mitään riippakivia perässämme kanniskella. Vauvaa kannetaan, ei miesvauvaa
Kaivat vaan lompakon esiin ja maksat osuutesi. Kukaan mues ei halua lokkia seuraansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole missään näin sanottu, saati miehille terotettu. Ei kannata olkiukkoa rakentaa.
Minulla ainakin toimii tutustuminen niin, että haluan kokea jonkinlaista yhteyttä viestitse ennen kun tekee mieli tavata. Joskus se vie kauemmin. Jos päivittäin kirjoitellaan, ei se viikkoa kauempaa vie. Monesti joudun (nätisti) toteamaan, että ei tullut oloa, että haluan tavata ja toivotan onnea matkaan. Tärkeintä on aito halu tutustua toiseen, sen puuttumista ei kompensoi mikään. Toisinaan tästä tulee suuttunut reaktio kun viestittely ei johda tapaamiseen, mutta en ota sitä itseeni.
M51