Aiotaan erota miehen kanssa mutta miten kerrotaan lapsille?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Riitelettekö usein? Ero on silloin lapsille oikeasti paras vaihtoehto.
Tämä ei muuten ole totta.
Riitelyn pitää olla todella rajua, jotta se olisi lapsille ehjää perhettä huonompi vaihtoehto. Tämän osoittaa kaikki erolasten elämää kartoittavat pitkät tutkimukset. Lapsi myös itse valitsee ehjän perheen mieluummin kuin eron, vaikka kodissa välillä riideltäisiin. (Sanomattakin on selvää, ettei koske väkivaltaista riitelyä.)
Riitely on täysin normaalia. Se opettaa, että asioista voidaan olla eri mieltä ja silti elää yhdessä. Se opettaa lapsia pitämään päänsä ja näkemään, ettei kaikki ole ehkä samaa mieltä ja se on ok. Lapsi oppii myös pyytämään ja antamaan anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotte että äiti ja isä eroaa. Mikä ongelma?
Mun sydän särkyy, jos jompi kumpi tai toinen alkaa itkemään. Alan varmaan itsekin.
Ap
Mitä se itku haittaa? Sittenhän itkette ja lohdutat heitä jos heitä itkettää.
Mulle tulee vaan niin paha olo jos heille tulee niin paha mieli mun ja miehen päätöksen takia. Etenkin esikoinen on muutenkin niin herkkä. Kuopus voi jopa suuttua ja huutaa jos ei ala itkemään.
Ap
Sitten sinulle tulee paha olo. Luulitko, että tästä selviäisit ilman mielipahaa?
En luule, mutta en kestä nähdä mun lasten mielipahaa... Mu
No se on sitten voi voi. Taidat olla samanlainen kermaperse kuin lapsesi, mitään huonoa/kamalaa/pahaa ei saa sinullekaan sattua. Ole nyt se aikuinen, jos sinusta on sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sydän särkyy, jos jompi kumpi tai toinen alkaa itkemään. Alan varmaan itsekin.
Ap
Mulle tulee vaan niin paha olo jos heille tulee niin paha mieli mun ja miehen päätöksen takia. Etenkin esikoinen on muutenkin niin herkkä. Kuopus voi jopa suuttua ja huutaa jos ei ala itkemään.
Ap
Sitten sinulle tulee paha olo. Luulitko, että tästä selviäisit ilman mielipahaa?
En luule, mutta en kestä nähdä mun lasten mielipahaa... Mu
Ainoa tapa estää pahaa tapahtumasta lapsilleen on olla hankkimatta niitä.
Mä ainakin rakastan mun lapsia niin paljon etten tuo niitä tänne kärsimään.
Voisin lyödä vetoa että teidän syy erojakin on joku itsekäs ja lapsellinen.
Vaikka teillä molemmilla vanhemmilla on varmasti vaikeaa, muistakaa, että lasten tehtävä ei ole kannatella vanhempiaan.
On oikeasti parempi erota, jos kodin ilmapiiri on koko ajan kireä, lapset tajuavat yllättävän paljon. Kukaan lapsi ei halua kuulla, että ihan vaan sinun takiasi isä ja äiti on yhdessä - hermot riekaleina ja riidellen - koska muka on oltava ehjä koti.
Aikaa myöten helpottaa. Voit olla vain läsnä ja lähellä lapsiasi. Anna lasten surra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No tottakai niille tulee paha mieli. Mitä oikein odotat? Semmosta se elämä on. Jos on noin hankalaa niin älkää sitten erotko. Vaan jatkakaa samaa p_skaa elämänne loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kertoa lisäksi asumisjärjestelyistä tai säilyykö vanha koti (tai alue), myös että näkevät isän edelleen ja on yhteys. Kysyä myös mitä itse haluavat, ettei aikuinen vain ilmoita että näin ja näin. Ja ei ole heidän vika. Ja kaikki järjestyy. Lohdutus. Ettei hätäänny. Ehkä voi tehdä jotain mukavaa lähiaikoina, vohvelit ja sellaista. Huomio siirtyy erosta muualle. Erojuhla voi olla taas jätetylle liikaa.
Ruoalla lohduttelulla tulee lopulta lihavia ihmisiä. Älä tee sitä, vaan lohduta itse.
Jotkut tyhmät vohvelit on kyllä pahinta. Että joo teidän perhe ja lapsuus hajoaa nyt mut hei ota tästä vohveli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kertoa lisäksi asumisjärjestelyistä tai säilyykö vanha koti (tai alue), myös että näkevät isän edelleen ja on yhteys. Kysyä myös mitä itse haluavat, ettei aikuinen vain ilmoita että näin ja näin. Ja ei ole heidän vika. Ja kaikki järjestyy. Lohdutus. Ettei hätäänny. Ehkä voi tehdä jotain mukavaa lähiaikoina, vohvelit ja sellaista. Huomio siirtyy erosta muualle. Erojuhla voi olla taas jätetylle liikaa.
Ruoalla lohduttelulla tulee lopulta lihavia ihmisiä. Älä tee sitä, vaan lohduta itse.
Jotkut tyhmät vohvelit on kyllä pahinta. Että joo teidän perhe ja lapsuus hajoaa nyt mut hei ota tästä vohveli.
Ikuiset traumat olis niistä vohveleista sitten. Että pitikö ne vohvelitkin nyt pilata kun meni jo lapsenusko elämään ja rakkauteen kun vanhemmat rikkoivat kodin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikuiset traumat olis niistä vohveleista sitten. Että pitikö ne vohvelitkin nyt pilata kun meni jo lapsenusko elämä
Tämmöiset vohveliaikuiset ovat uskomattoman tyhmiä ja naiiveja. Vohvelilla se lapsen elämän suurin kriisi siitä lutviutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kertoa lisäksi asumisjärjestelyistä tai säilyykö vanha koti (tai alue), myös että näkevät isän edelleen ja on yhteys. Kysyä myös mitä itse haluavat, ettei aikuinen vain ilmoita että näin ja näin. Ja ei ole heidän vika. Ja kaikki järjestyy. Lohdutus. Ettei hätäänny. Ehkä voi tehdä jotain mukavaa lähiaikoina, vohvelit ja sellaista. Huomio siirtyy erosta muualle.
Erojuhla voi olla taas jätetylle liikaa.
Missä luki että se nainen ne lapset haluaa ottaa?
- EI NIITÄ HALUA KUMPIKAAN.
- POJAT 9 JA 12.
VOHVELIT juu.
- Kumpi muuten jätti kumman? Eropäätös?
Sano isi on vihdoin vapaa olemaan lasten kanssa ilman pelkoa.
Syystä on paha olo sulla!
Kaikki. Sun. Lapsen. Kärsimykset. On. Sun. Syytä.