Lopetin tupakoinnin pari v sitten ja tajuan HAISSEENI ihan järkyttävältä!
Olkoon tämä opetukseksi/varoituksi muille jotka vielä polttavat. Eli aloin polttaa nuorena ja poltin yli 10 v. Myös sisällä ja ketjussa.
No, 2 vuotta sitten sain lopettua ja nykyisin tupakka ällöttää minua. Kun lopetin niin melko välittömästi hajuaistini palasi normaaliksi.
Koko taloni haisi röökiltä. Minä haisi röökiltä. Vaatteet, tavarat, laukut, huonekalut (mm sohvat ja patjat!) haisivat ihan s**tanan järkyttävältä.
Koko silloinen kämppä pestiin lattiasta kattoon, myös etikalla. Tapetit vaihdettiin jne. Silti haju ei lähtenyt täysin vaan kämppä piti muuttaessani otsonoida.
Huonekalut olen onnistunut vaihtamaan toisiin, vaatteita sain etikkapesulla pelastettua. Ja ainiin, kun lopetin röökaamisen huomasin VASTA SILLOIN hienhajuni!
Olin haissut ehkä vuosia röökin lisäksi pistävältä hieltä, vaikka peseydyin usein. Asiaan auttoi vasta palasaippua ja absolut torr. Kun poltin, en haistanut hienhajua enkä mitään muutakaan.
Lopettakaa oikeasti röökaamisen, teiltä on hajuaisti täysin mennyt. Ettekä haista omia hajujanne. Jokainen röökaajat meinaan HAISEE ja pahalta. Tämän kerron jokaiselle röökaajalle ihan ystävällisyyttäni, koska tuosta hajusta ei yleensä kehdata sanoa teille.
Kommentit (164)
Tottahan tuo on. Toisaalta, on elämässä vakavampiakin asioita kuin haju.
Kuinka lihava olet? Paljonko painat? Kysyn siksi koska lihavilla ihmisillä on tapana haista ihan ilman tupakkaakin ja saattaa olla että sinulla on tämä tie hajuttomuuteen vasta alussa.
Inhoan tupakan hajua, olen entinen polttaja itsekin. En voi ymmärtää, miksi kukaan läheisistäni tai ystävistäni ei koskaan sanonut minulle siitä järkyttävästä hajusta?
Joo, varmaan ei haluttu loukata mutta silti.. Minun annettiin kulkea mieluummin vuosia tuhkakupilta haisten, kuin että kukaan olisi sanonut hajustani mitään? Olisin toivonut rehellisyyttä.
Monien tupakoitsijoiden hengitys haisee ihan paskalta monien metrien päähän! Huomaa esim työkavereilla, jotka ihan salaa huomaamatta käyvät tupakalla. Kyllä ihan jokainen heidän kanssaan aikaa viettävä tietää sen, haju nimittäin kertoo! Ei aura purkka tai pastilli.
Entisenä tupakoijana voin kertoa, ettei sitä hajua haista. Eikö osaa edes kuvitella. Jos osaisi, niin suurin osa lopettaisi sosiaalisten syiden vuoksi polttamisen.
Kaikki tupakoijat haisevat lialle, kurjuudelle ja kuo---lemalle, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tupakoijat haisevat lialle, kurjuudelle ja kuo---lemalle, valitettavasti.
Höpöhöpö
Entisenä tupakanpolttajana voin kertoa, että kyllä se haju siitä lopulta ajan kanssa haihtuu.
Hyvä, että lopetit
Vierailija kirjoitti:
Inhoan tupakan hajua, olen entinen polttaja itsekin. En voi ymmärtää, miksi kukaan läheisistäni tai ystävistäni ei koskaan sanonut minulle siitä järkyttävästä hajusta?
Joo, varmaan ei haluttu loukata mutta silti.. Minun annettiin kulkea mieluummin vuosia tuhkakupilta haisten, kuin että kukaan olisi sanonut hajustani mitään? Olisin toivonut rehellisyyttä.
Et olisi
Vierailija kirjoitti:
Sisälläkö poltit vai miksi huonekalut ja kämppä piti pestä etikalla? Tuntemieni tupakoitsijoiden kodeissa ei haise rööki, koska eivät polta sisällä.
Mutta hienoa että olet päässyt siitä aineesta eroon.
Aloitulsen ENSIMMÄINEN lause oli:
"Olkoon tämä opetukseksi/varoituksi muille jotka vielä polttavat. Eli aloin polttaa nuorena ja poltin yli 10 v. Myös sisällä ja ketjussa."
___
Ihmettelen aina tätä aikuisten ihmisten tekstin ymmärryskykyä!!!
Aina se pääsee yllättämään vaikka täällä AV on jo oppinut, ettei porukka ymmärrä lukemaansa, mutta silti se yllättää joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Sisälläkö poltit vai miksi huonekalut ja kämppä piti pestä etikalla? Tuntemieni tupakoitsijoiden kodeissa ei haise rööki, koska eivät polta sisällä.
Mutta hienoa että olet päässyt siitä aineesta eroon.
Aloituksen ENSIMMÄINEN lause oli:
"Olkoon tämä opetukseksi/varoituksi muille jotka vielä polttavat. Eli aloin polttaa nuorena ja poltin yli 10 v. Myös sisällä ja ketjussa."
___
Ihmettelen aina tätä aikuisten ihmisten tekstin ymmärryskykyä!!!
Aina se pääsee yllättämään vaikka täällä AV on jo oppinut, ettei porukka ymmärrä lukemaansa, mutta silti se yllättää joka kerta.
Voi kumpa meillä töissä oleva Tuoksu Tuksukin tajuaisi lopettaa parfyymien liikakäytön.
Ulko ovelta asti pystyy aistimaan että on paikalla.
Joku jo asiasta huomauttikin mutta ei tajunnut sittenkään.
Tekoripset räpsyy ja parfyymi haisee. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa ap, että lopetit. Tästäkin pitäisi puhua enemmän, miten tupakka oikeasti tuhoaa hajuaistin.
Totta, yhdessä aikaisemmassa röökiketjussa joku väitti, ettei haise kuin hengitys😏. Todella koko ihminen lemuaa, vaatteet ja kaikki.
Kukaan järkevå röökaaja sisällä poltakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyttekö te tupakoijat jotka poltatte itse käsittämään tätä? Eikö kukaan halua lopettaa, jos/kun ymmärtää sen oman hajun oikeasti karkottavan ihmisiä?
Mitä v*tun väliä tässä maailmassa jostain ihmisen polttaman tupakan hajusta. Tärkeämpiäkin asioita olemassa kuin moinen pikkuseikka. Haiskoot vaikka pyllylle.
Mua alkaa yskittää kun kohtaan sisätiloissa (esim. kirjastossa tai muualla vaikkapa jonottaessa) vahvasti tupakalta löyhkäävän ihmisen.
En voi myöskään mennä samaan hissiin juuri tupakalta tulevan työkaverin kanssa. Nolottaa kun alan yskiä vedet silmistä valuen ja onhan se noloa hänellekin, kun arvaa miksi yskin. Muutoin kivalle kaverille.
Tämä on totta. Tupakoivat haisevat aivan kamalalle. Itsekin lopettanut, tosin tiedostin kyllä hajun, jollakin tasolla.
Eniten yllätti kuitenkin se, että kuinka pahalta kahvia juovat haisevat... Silloin kun lopetin sen, niin vasta hoksasin. Tästä ei myöskään ikinä puhuta. Heidän henkinen haisee aivan järkyttävälle kahvin juonnin jälkeen. Toki se ei pinta vaatteisiin, mutta voi yök, miten vaikeita on tullut aamukokouksista.
Sukulaisnainen lopetti tupakoinnin.
Olin aina luullut häntä tummaveriköksi, mutta ajan mittaan hänestä sukeutui heleäihoinen vaalea punaposki. :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Tupakoivat haisevat aivan kamalalle. Itsekin lopettanut, tosin tiedostin kyllä hajun, jollakin tasolla.
Eniten yllätti kuitenkin se, että kuinka pahalta kahvia juovat haisevat... Silloin kun lopetin sen, niin vasta hoksasin. Tästä ei myöskään ikinä puhuta. Heidän henkinen haisee aivan järkyttävälle kahvin juonnin jälkeen. Toki se ei pinta vaatteisiin, mutta voi yök, miten vaikeita on tullut aamukokouksista.
Siis kahvia juovien henki.... se on musta jopa osittain pahempi kuin tupakka. Tai yhtä paha...
Toi haisemisaspekti on yks mikä mua aikanaan motivoi lopettamiseen. Poltin teinistä vähän yli kolmekymppiseksi. Nyt oon pari vuotta ollut ilman ja tää on ihanaa paitsi että muutama kilo on tullut. En oo kokenut hajuaistissa muita muutoksia paitsi kaksi asiaa. Oon järkyttynyt kuinka pahalle ihmiset haisevat! Siis kaikki, ei pelkästään tupakoitsijat tai hajusteissa kellujat. Ja kaikki metalli haisee ihan kuselle. Esim hissit on kauheita paikkoja, en jaksa uskoa että jokaiseen käyttämääni hissiin on tehty tarpeet 😅
Vanhukset joskus ja w&t sakki polttavat sisällä.