Valmissalaattien kastikkeet peittävät salaatin ainesosien maut alleen
Kokeilin pelkällä oliiviöljyllä ja on PALJON parempaa.
Kommentit (18)
Evässalaatti on tosi helppo tehdä itsekin mukaan.
Jos vielä laitat siihen öljyyn pikkuisen sitruunamehua niin maku paranee entisestään.
Oliko uutinen? Todella hankala löytää kaupasta sellaista valmissalaattia, joka ei ole vetinen mössö. Hirveät määrät kastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Oliko uutinen? Todella hankala löytää kaupasta sellaista valmissalaattia, joka ei ole vetinen mössö. Hirveät määrät kastiketta.
Häh? Se kastikehan on pussissa.
Vierailija kirjoitti:
Käytättekö te aina sen salaattilastikepussin?
En todellakaan. Koko pussi menee yleensä suoraan roskiin, mutta joskus käytän siitä ehkä neljänneksen makua antamaan.
Aikamoista tuhlausta heittää kastike roskiin, jos valmissalaatin on kerran ostanut
Mä yleensä laitan ainakin jos syön sitä kotona, oliiviöljystä, punaviinietikasta, suolasta ja mustapippurista tehtyä omaa vinegrettiä vaan. Kyllä mä tykkään myös muunlaisistakin kastikkeista hyvin tehtyinä, esim. Caesar-salaattiin kuuluu omanlaisensa kastike, mutta ne evässalaattien mukana olevat ei ole yleensä hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista tuhlausta heittää kastike roskiin, jos valmissalaatin on kerran ostanut
Voi olla, mutta on vielä typerämpää syödä pahanmakuinen ja usein myös epäterveellinen kastike väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai coleslaw-salaatissa esimerkiksi?
Minusta noissa ne ainesosat on niin pahan makuisia, että niiden makujen peittäminen on hyvä asia. En ollenkaan ymmärrä, miksi ihan perus salaatinlehdet, tomaatit ja kurkutkin maistuu inhottavalle noissa rasiasalaateissa, kun taas hyvältä jos ostaa kaupasta itse ja sekoittaa.
Miksi ostat valmissalaatteja, mikset tee itse? Paljon parempaa ja tuoreempaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sellaista syö muuta kuin ihan vähän muun ruoan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan ymmärsit mistä salaateista on kyse kun verrattiin kastiketta ja oliiviöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen salaattikastikepussin? Jos ostan kaupasta valmissalaatin, niin se on joku coleslaw, kun haluaa säästää aikaa ja syödä vaikka nopeasti jotain pulled pork -sämpylöitä. Se coleslaw itse tehtynä vaatii aikaa, että tekeytyy. Jos haluan vaikka kreikkalaisen salaatin, niin tottakai teen itse.
No älä käytä sitä kastiketta :O Minusta Hetki-salaatit tai Lidlin Chef Selectit on tosi hyviä napata mukaan esim reissuissa. Ja kastikkeet ihan ok. Edullisempaakin kuin syödä ravintolassa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostat valmissalaatteja, mikset tee itse? Paljon parempaa ja tuoreempaa
No esim reissussa ei ole aina mahdollista alkaa tehdä itse.
Salaattiaterioissa tuosta kastikepussillisesta tulee yleensä noin 150 kcal energiaa; proteiininlähdettä on tosi vähän, ja sisältö pääasiassa vihersalaattia. On toki joitain, joissa vähän pastaa tai hieman tukevampia versioita. Ostan noita paljon, mutta on pikkuisen ongelmallinen tuoteryhmä kylläkin.