Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin tupakoinnin pari v sitten ja tajuan HAISSEENI ihan järkyttävältä!

Vierailija
25.10.2024 |

Olkoon tämä opetukseksi/varoituksi muille jotka vielä polttavat. Eli aloin polttaa nuorena ja poltin yli 10 v. Myös sisällä ja ketjussa.

No, 2 vuotta sitten sain lopettua ja nykyisin tupakka ällöttää minua. Kun lopetin niin melko välittömästi hajuaistini palasi normaaliksi.

Koko taloni haisi röökiltä. Minä haisi röökiltä. Vaatteet, tavarat, laukut, huonekalut (mm sohvat ja patjat!) haisivat ihan s**tanan järkyttävältä.

Koko silloinen kämppä pestiin lattiasta kattoon, myös etikalla. Tapetit vaihdettiin jne. Silti haju ei lähtenyt täysin vaan kämppä piti muuttaessani otsonoida.

Huonekalut olen onnistunut vaihtamaan toisiin, vaatteita sain etikkapesulla pelastettua. Ja ainiin, kun lopetin röökaamisen huomasin VASTA SILLOIN hienhajuni!

Olin haissut ehkä vuosia röökin lisäksi pistävältä hieltä, vaikka peseydyin usein. Asiaan auttoi vasta palasaippua ja absolut torr. Kun poltin, en haistanut hienhajua enkä mitään muutakaan.

Lopettakaa oikeasti röökaamisen, teiltä on hajuaisti täysin mennyt. Ettekä haista omia hajujanne. Jokainen röökaajat meinaan HAISEE ja pahalta. Tämän kerron jokaiselle röökaajalle ihan ystävällisyyttäni, koska tuosta hajusta ei yleensä kehdata sanoa teille. 

Kommentit (164)

Vierailija
21/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan haju on kyllä tyrmäävä. Yksi tuttuni polttaa autossa ja kuvittelee, että saa hajun pois tuulettamalla sen auton.. Että ei ole hajuaistia jäljellä ei. 

Vierailija
22/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin itse noin 10 vuotta ja minäkin olen tajunnut saman hajuhaitan vasta lopettamisen jälkeen.  Mikä pahinta,  olin töissä mielisairaalassa ja osastolla oli tupakkahuone jossa käytiin tauolla tupakalla. Välillä huone oli sakeana savusta kun sinne meni mutta ei muuta kuin sekaan vaan. Oikein hävettää jälkeenpäin miten kamalalta olen haissut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyttekö te tupakoijat jotka poltatte itse käsittämään tätä? Eikö kukaan halua lopettaa, jos/kun ymmärtää sen oman hajun oikeasti karkottavan ihmisiä? 

Mitä v*tun väliä tässä maailmassa jostain ihmisen polttaman tupakan hajusta. Tärkeämpiäkin asioita olemassa kuin moinen pikkuseikka. Haiskoot vaikka pyllylle. 

Tämäkö on tupakoijan ainoa argumentti asiaan? 

Vierailija
24/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyttekö te tupakoijat jotka poltatte itse käsittämään tätä? Eikö kukaan halua lopettaa, jos/kun ymmärtää sen oman hajun oikeasti karkottavan ihmisiä? 

Poltan kotona ollessani ULKONA. En sisällä. En myöskään vedä röökiä ennen ihmisten ilmoille lähtemistä enkä polta julkisilla paikoilla. On myös tietyt takit jotka päällä en polta, ja ne päällä menen ihmisten ilmoille. 

Ja joo, voi olla että siitä huolimatta haisenkin röökille. Pysyypähän ihmiset kaukana minusta. 

Vierailija
25/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä elämänhallintaongelmia pitää olla että tupakoi sisällä?

Vierailija
26/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa. Hienoa. Joku tupakkaa röyhöttävä täti meni eilen ohi ja piti pidättää hengitystä, se on aina vaikeaa. En kammoa kaikkea savua, mutta tupsu on jostain syystä teollinen ja kamala haju.

Vierailija
27/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä v*tun väliä tässä maailmassa jostain ihmisen polttaman tupakan hajusta. Tärkeämpiäkin asioita olemassa kuin moinen pikkuseikka. Haiskoot vaikka pyllylle. 

No mitä tuohon pitäisi sanoa. Kukin haiskoon mille haisee. 

Vierailija
28/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että saan täystyrmäyksen mutta minusta tupakansavu tuoksuu hyvältä. :D ei varmasti tuoksu omassa kodissa, vaatteissa jne, mut joskus kun kävelee vaikka kovalla pakkasella kadulla ja yhtäkkiä jostain kantautuu tupakanhaju. Se on aika kiva tuoksu. Vähän niinkuin bensakin.

Vierailija
29/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poltan kotona ollessani ULKONA. En sisällä. En myöskään vedä röökiä ennen ihmisten ilmoille lähtemistä enkä polta julkisilla paikoilla. On myös tietyt takit jotka päällä en polta, ja ne päällä menen ihmisten ilmoille. 

Ja joo, voi olla että siitä huolimatta haisenkin röökille. Pysyypähän ihmiset kaukana minusta. 

Kaikesta tuosta huolimatta SINÄ haiset tupakalta. Ihan jäätävän pahalta. Se haju tulee hengitykssä esiin. Samoin hikoilun ja ihon kautta sinusta puskee tupakan hajua. Myös sormet ja hiukset haisevat jne. Lopeta polttaminen niin et haise. 

Vierailija
30/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että saan täystyrmäyksen mutta minusta tupakansavu tuoksuu hyvältä. :D ei varmasti tuoksu omassa kodissa, vaatteissa jne, mut joskus kun kävelee vaikka kovalla pakkasella kadulla ja yhtäkkiä jostain kantautuu tupakanhaju. Se on aika kiva tuoksu. Vähän niinkuin bensakin.

Mitä ihmettä? Se haisee jonkun suussa ja keuhkoissa olleelta. Ei mikään raikas pölähdys todellakaan. Sama hississä ja kaupungissa, muiden ilmaa hengitetään.

Vierailija
31/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä, joiden mielestä juuri poltettava tupakka esim pakkasilmalla haiseekin hyvältä. Ongelma jota tupakoijat eivät itse tajua onkin se, että he haisevat koko ajan.

Tupakan haju pinttyy ihmiseen. Eli jos tupakoija vaikkapa istuu jonkun vieressä bussiin, niin vieruskaveri todellakin haistaa tupakan pinttyneen löyhkän. 

Vierailija
32/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin itse 10 vuotta sitten polttamisen. Edelleen hävettää joka kerta, kun tajuan miltä olen haissut. 

Vierailija
33/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on asia, josta ei saa puhua tupakoitsijoille tai raivostuvat. Eli hajusta Valittajat leimataan heti hysteerisiksi jne. Eivät oikeasti tajua omaa hajuaan.

Olen huomannut saman. Hajusta ei saa sanoa mitään. Olen kerran koittanut ja hyvä ettei silmilleni tultu. Ja silti samat ihmiset sitten ihmettelevät, miksei heillä käy esim vieraita. Niin, miksiköhän kun poltetaan sekä sisällä että autossa? Lemu on sen mukainen.. 

Vierailija
34/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä tuohon pitäisi sanoa. Kukin haiskoon mille haisee. 

Tupakoimattomista se haju on sitten aivan sietämätön. Että ihmiset karttavat sinua sen takia. 

Vierailija
35/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sukulaisia, joiden luona en voi käydä kylässä koska polttavat sisällä. Ja jos he käyvät luonani, saan tuulettaa ja siivota monta päivää. Se haju tulee heidän mukanaan vaatteissa, hengityksessä jne asuntooni:(

Vierailija
36/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt vielä että söit purukumia "peittämään" röökin hajun

Vierailija
37/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisälläkö poltit vai miksi huonekalut ja kämppä piti pestä etikalla? Tuntemieni tupakoitsijoiden kodeissa ei haise rööki, koska eivät polta sisällä.

Mutta hienoa että olet päässyt siitä aineesta eroon. 

Älä viitsi valehdella! Mun veli polttaa ulkona, silti kaikki vaatteet ja huonekalut haisee hirveälle. Ilmeisesti poltat itse, kun et haista mitään.

Vierailija
38/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummini poltti piippua ja tykkään siitä hajusta. Isäni tupakoi, mutta lopetti 30 vuotta ennen kuolemaansa ja lääkäri kertoi, että vieläkin oli keuhkoissa  jälkiä tupakasta. Tykkään raikkaassa ulkoilmassa tupakan hajusta, pinttyneenä  kodissa, etovaa.

Vierailija
39/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisälläkö poltit vai miksi huonekalut ja kämppä piti pestä etikalla? Tuntemieni tupakoitsijoiden kodeissa ei haise rööki, koska eivät polta sisällä.

Mutta hienoa että olet päässyt siitä aineesta eroon. 

Älä viitsi valehdella! Mun veli polttaa ulkona, silti kaikki vaatteet ja huonekalut haisee hirveälle. Ilmeisesti poltat itse, kun et haista mitään.

Ne vaatteet jotka päällä polttaa ihan varmasti haisevatkin, mutta kenenkään talo ei haise röökille jos polttaa jonkun 7 röökiä päivässä pihalla. Eri asia jossain pikkukämpässä jossa juostaan parvekkeella puolen tunnin välein polttamassa ja savua menee raollaan olevasta partsin ovesta sisällekkin. 

Ja ei, en polta itse. 

Vierailija
40/164 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan polttaisi sisällä? Mitä ihmettä