Fiksuimmat ostoksenne (ei isoja, kuten talo tms)
Kiinnostaisi kuulla, että millaisia ostoksia olette tehneet vuosien varrella, joihin olette olleet tosi tyytyväisiä?
Itse katselin tässä hetki sitten vaatekaappiani ja siellä on takkeja sun muita vaatteita joita olen käyttänyt vuosikaudet ja joita en aio vaihtaa uusiin pitkään aikaan, eli ne tuntuu tosi hyviltä valinnoilta. En omista valtavia määriä vaatteita, vaan jokainen niistä on ollut harkittu ostos, ei edes aina kallis, ja ne luovat kivan kokonaisuuden josta saa luotua erilaisia yhdistelmiä.
Mihin suosittelisitte ihmisten investoivan vaikka pienestä budjetistaan rahoja? Vaikka nyt tietysti omistusasunto tai muu voi olla hyvä sijoitus, niin en nyt tarkoita sellaisia, vaan enemmän jokapäiväisiä pienempiä valintoja, joista on iloa pitkään.
Kommentit (111)
Lumikengät. Niiden kanssa talvella ulkoilu on mukavaa. Pitäisi ostaa toiset, lapsi sanoi haluavansa ensi talvena mukaan lumikenkäkävelyille.
Kiinalaisen akun. Onneks nssittiin niin ei tullu isompia vahinkoja.
Nyt olen tosi tyytyväinen ostoksiini Temusta.
Lentolippu Intiaan 19-vuotiaana kolmeksi kuukaudeksi. Muutti elämän suunnan.
Moulinexin käsikäyttöinen raastin, jossa on muovinen kansiosa, mihin tulee raastinterä ja alla iso muovinen kulho, mihin raastetaan. On ollut kovassa käytössä yli 25v. Tuota ennen oli vastaava jaloilla seisova malli (sen tapaisia raastinmyllyjä on yhä myynnissä), mutta sen alle ei mahtunut kovin isoa astiaa rasteelle tai sitten se keikkui sen ison astian reunoilla ja jonkun kovan juureksen raastaminen oli tosi hankalaa. Minulla on siihen terät hienoa raastetta, karkeaa raastetta, siivuja ja kiusausperunoita varten ja paljon on tullut kaikenlaista siinä veivattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin vielä yhden viestiin 50. Joskus vuonna 2011 vanha pöytäkone meni rikki ollessani lukiossa. Sitten eräs tietokonealalla ollut tuttu suositteli ostamaan koneen liikkeestä, jossa kokoavat itse koneita ja paremmista osista. Perheemme osti sellaisen ja maksoi muistaakseni 600 euroa, joka tuntui isolta summalta silloin. Nyt vuosien päästä tuo sama kone on minulla käytössä. Toimii edelleen. Oli vuosia täysin kunnossa. Viime vuonna meinasi hajota ja korjaaja vaihtoi muistaakseni kiintolevyn tms. Sen jälkeen on toiminut. Hieman hidas ja voi olla, ettei enää kestä kauaa. Toivottavasti silti kestää vieläkin. Ainakin 13 vuotta vanha tuo on.
Haluatko kertoa mikä liike kyseessä? Vieläkö tekevät näitä?
Muistaakseni Mikropasi niminen liike Porissa. Heiltä näköjään saa vieläkin tuollaisia ns kasattuja k
Minulle velipoika kasasi hyvää hyvyyttään laitteen eri osista, jotka maksoin. Vieläkin toimii ja Linux on käyttöjärjestelmänä.
Yksi yli 2000 euron taideteos (animepatsas). Hyvä sijoituskohde ja olen taideharrastaja. M31
Vierailija kirjoitti:
Lasinen kynsiviila on ikuinen.
Paitsi jos se putoaa kovalle lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Purentakiskot. Hampaani olisivat murentuneet ilman kiskoja, koska bruksismi. Ensimmäiset kiskot kestivät 12 vuotta, nykyiset ovat olleet käytössä seitsemän vuoden ajan. Kallistahan noiden teettäminen on, mutta maksavat kyllä itsensä moninkertaisena takaisin.
Olen täällä samaa mieltä. Olen bruksaaja, jolla on purentavika ja puren sekä saksaan unissani hampaita yhteen niin että ne ovat lohkeilleet ja hammaskiille on kulunut pois. Nyt on pakko korjauttaa kiskosta huolimatta hampaat yksityisellä ja siihen menee hinta-arvion mukaan 10 000€. Sanoin muille, ettei minulle tarvi sitten jatkossa miettiä mitään lahjoja.
Hampaat, joilla voi syödä ja juoda normaalisti hampaille ystävällistä ja terveellistä ihmisravintoa ovat tärkeät koko terveydelle. En usko, että remontti menee hukkaan. Ennemmin tuo kuin alkaa sisustaa kotia muotien mukaan tai uusia koko vaatekerta. Ulkomailla olen saanut olla kolmasosan elämästäni.
Ikävä kyllä siellä ei vakituinen hammaslääkäri puhunut mitään hampaiden ja paikkojen hajoamisen syystä eikä ehdottanut purentakiskoa. Vasta Suomessa hammaslääkäri huudahti, että käytänhän purentakiskoa! Se oli minulle ihan uusi juttu, mutta opin käyttämään sitä. Hammaslääkäri sanoi, että osalla kuivalimakalvoisista voi bruksaaminen johtua suun liikuttelusta syjentuotannon aktivoimiseksi. Liikkeet ovat vain syvässä unessa ylimitoitettuja. Minulle suun kurlaaminen oliivi- eikä rypsiöljyllä auttanut millään tavalla öiseen suun kuivuuteen. Aamulla ensimmäinen teko on ottaa kunnon vesihuikka yöpöydällä olevasta pullosta, koska suu on kuivaa kuin hiekka Saharassa.
Philips-Whirlpool pesukone kesti 32 vuotta yhden hengen taloudessa.
Phillipsin mikrouuni on kestänyt jo 34 vuotta ja toimii edelleen.
Nastakengät. On kyllä wörtit. Liikunnan määrä pysyy talvella hyvänä kun ei liukkauden takia tarvitse jarruttaa menemisiään.
Robotti-imuri. Kuinkas sitä ei ole kukaan maininnut.
MacBook. On ihana kun on läppäri joka toimii ja jonka kanssa ei ole vaikeuksia. Windows-koneen kanssa oli koko ajan joku vialla.
10 vuotta sitten kirpparilta 5 eurolla ostettu parila. Käytetty todella paljon ja edelleen toimii, tarvitsee vain puhdistusta.
Menee vähän ohi kysymyksestä: Itsellä paras ostos on ollut psykoterapia. Ei ollut halpaa, mutta Kelan tuen kanssa siedettävää työssäkäyvälle.
Paras sijoitus ikinä itselle ja läheisille.
t. Entinen miesvauva
Vierailija kirjoitti:
MacBook. On ihana kun on läppäri joka toimii ja jonka kanssa ei ole vaikeuksia. Windows-koneen kanssa oli koko ajan joku vialla.
Joo. Meillä oli sama. Ongelma oli halvoista osista kasattu Windows pc. Samaan olis päässyt hyvillä osilla kasatun pc:n kanssa, mut mac on myös eräänlainen sisustuselementti.
Vierailija kirjoitti:
Trampoliini.
Mistään muusta lelusta tai pelistä ei ole ollut yhtä paljon iloa lapsille, vuodesta toiseen, ja hyvin on kestänyt ahkeraa käyttöä jo yli 10 vuotta. Saas nähdä pomppivatko joskus vielä lapsenlapsetkin siinä.
Meillä pomppi 3 tyttöä sen puhki asti. Aikuisia ovat jo mutta aivan huippuostos oli meilläkin. Ehkä lapsenlapsille sitten uusi
Fiskarsin halkaisukirves, tämän jälkeen kaikki muut tuntuivat surkeilta.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Jack wolfskinin ulkoiluvaatteet ja ovat yhä uudenveroiset 5v myöhemmin.
Mulla oli tänään ulkoilmatapahtumassa päällä Jack Wolfskinin varsin paljon käytetty Gore-Tex -asu joka on ainakin 20 vuotta vanha ja edelleen kuin uusi. Hyvin kun pitää, puhdistaa ja säilyttää niin kestää varmaan vielä toiset 20 vuotta. Sama juttu lähes samanikäisen Sastan Wolf Thermo -asun kanssa. Molemmat asut maksoivat mansikoita silloin kun ne olen ostanut mutta ovat olleet vuosien aikana joka pennin väärti.
Hyvä sänky ja paksu villainen peitto, joka on lämmin muttei hiostava. Ostos, josta iloitsen joka ikinen ilta.