Fiksuimmat ostoksenne (ei isoja, kuten talo tms)
Kiinnostaisi kuulla, että millaisia ostoksia olette tehneet vuosien varrella, joihin olette olleet tosi tyytyväisiä?
Itse katselin tässä hetki sitten vaatekaappiani ja siellä on takkeja sun muita vaatteita joita olen käyttänyt vuosikaudet ja joita en aio vaihtaa uusiin pitkään aikaan, eli ne tuntuu tosi hyviltä valinnoilta. En omista valtavia määriä vaatteita, vaan jokainen niistä on ollut harkittu ostos, ei edes aina kallis, ja ne luovat kivan kokonaisuuden josta saa luotua erilaisia yhdistelmiä.
Mihin suosittelisitte ihmisten investoivan vaikka pienestä budjetistaan rahoja? Vaikka nyt tietysti omistusasunto tai muu voi olla hyvä sijoitus, niin en nyt tarkoita sellaisia, vaan enemmän jokapäiväisiä pienempiä valintoja, joista on iloa pitkään.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Kokopuiset hyvät kalusteet, taide, erittäin sopivan kokoinen polkupyörä, hyvä peitto ja tyyny, kallis petari (sänky voi olla miten paska vaan kun on hyvä petari), näyttävät viherkasvit.
Komppaan, peitto, tyyny ja petari, mulla on villatäytteiset ja tuntuu kuin nukkuisin lampaiden keskellä lämpimässä x)
Purentakiskot. Hampaani olisivat murentuneet ilman kiskoja, koska bruksismi. Ensimmäiset kiskot kestivät 12 vuotta, nykyiset ovat olleet käytössä seitsemän vuoden ajan. Kallistahan noiden teettäminen on, mutta maksavat kyllä itsensä moninkertaisena takaisin.
Pyökkipuinen käsi-/kynsiharja, jossa molemmin puolin harjakset villisiasta: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B014W6KS18/
Oikeasti puhdistaa kynnenaluset ja hellii ihoa vaikka puhdistaa tehokkaasti. Harjaksien kärjet ovat erikokoisia, erittäin ohuesta alkaen, tavallisissa harjoissa on synteettiset kuidut jotka ovat aika paksuja ja tasan samanpaksuisia.
Klingeliltä vuosia sitten paidan ja farkut, paita on edelleen viikotain käytössä, samoin farkut, laatutavaraa eikä olleet kalliitakaan.
Marimekon talvitakki. Ostin sen vuonna -91 ja vieläkin on lämmin ja hyvässä kuosissa. Vain napit olen joutunut ompelemaan kiinni uudestaan.
Vaimolle ostanut joskus aikoinaan kultakoruja, kun oli rahaa. Olivat jo kalliita silloin, mutta nykyisin vielä huomattavasti kalliimpia. Ovat siis olleet sijoituksena hyvä, vaikka ei varmaan vaimo myy. Päälle eivät ole mitään romukultaa vaan arvostettujen suunnittelijoiden tekemiä.
Ei varmaan minusta mitään pysyvää jää, mutta kuvittelisin, että nuo jäävät perintönä omille lapsille ja arvostavat.
Vierailija kirjoitti:
Fiksuin ostokseni oli vene. Maksoi se 15000 euroa mutta siitä on ollut paljon iloa ja hyötyä minulle koska olen kalastanut paljon ja myynyt kalaakin varmaan 12000 eurolla. Vene ollut minulla pian 9 vuotta. Se on ennenkaikkea harrastus veneily ja kalastus mutta voi silla rahaakin tienata.
Onko tämä jokapäiväinen pienempi valinta kuten aloituksessa mainittiin?
Leipäkone. En asu Suomessa ja täällä asuinmaassa leipä tuppaa olemaan valkoista höttöä missä usein lisäaineita. Nyt saan helposti tehtyä terveellisempää leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin vielä yhden viestiin 50. Joskus vuonna 2011 vanha pöytäkone meni rikki ollessani lukiossa. Sitten eräs tietokonealalla ollut tuttu suositteli ostamaan koneen liikkeestä, jossa kokoavat itse koneita ja paremmista osista. Perheemme osti sellaisen ja maksoi muistaakseni 600 euroa, joka tuntui isolta summalta silloin. Nyt vuosien päästä tuo sama kone on minulla käytössä. Toimii edelleen. Oli vuosia täysin kunnossa. Viime vuonna meinasi hajota ja korjaaja vaihtoi muistaakseni kiintolevyn tms. Sen jälkeen on toiminut. Hieman hidas ja voi olla, ettei enää kestä kauaa. Toivottavasti silti kestää vieläkin. Ainakin 13 vuotta vanha tuo on.
Haluatko kertoa mikä liike kyseessä? Vieläkö tekevät näitä?
Muistaakseni Mikropasi niminen liike Porissa. Heiltä näköjään saa vieläkin tuollaisia ns kasattuja k
Kiitos, oikein hyvä vinkki.
Osti konkurssipesästä tavara erän, maksoin 500, yksi puhelin soitto, tavarat tultiin hakemaan ja sain 6000 käteen ja vielä jäi kaksi kassillista uusia tennis sukkia...ei huono kauppa! (Tämä siis markka aikaan)
Airamin matkatermos. Se Roosa nauha versio. Tarvitsin viime syksynä hyvän matkatermoksen koulua varten. Ei ole tuo pettänyt vielä. Hyvin pysyy teet ja kahvit lämpimänä. Ei hullumpi!
Uusi sähköauto, saa ajaa halvalla sähköllä.
Joutsenen untuvatakki. Lämmin ja kestää pesun hyvin vuosikaudet. Untuvat eivät tunge ulos saumoista kuten useilla muilla merkeillä.
Man har en massa prylar som man är väldigt nöjd med. I regel lönar det sig att köpa kvalitet och betala lite eller mycket mera. Att planera helheter som t.ex. en uppsättning verktyg går bäst genom att först fundera på vad det är som man vill ha och sedan skaffa prylarna en efter en då det är någon rea.
Köper man något begagnat brukar jag i regel piffa upp det till prima kondition och sedan hålla det på den nivån.
Då man ännu bodde i Finland var det absolut bästa köpet ett solitt rostskydd till bilarna.
Vierailija kirjoitti:
Osti konkurssipesästä tavara erän, maksoin 500, yksi puhelin soitto, tavarat tultiin hakemaan ja sain 6000 käteen ja vielä jäi kaksi kassillista uusia tennis sukkia...ei huono kauppa! (Tämä siis markka aikaan)
Tuo 2 kassia tennissukkia vie kyllä tämän ketjun voiton.
Mä ostin 10v. sitten Wengerin repun joka on aivan uuden veroinen vaikka on ollut jatkuvassa käytössä. Mieheni osti itselleen saman firman repun tänä vuonna ja siitä napsahti yksi solki poikki saman tien. Toivottavasti vain huono tuuri, saatiin kyllä rahat takaisin ja kun tarvitsen itse uuden jonain päivänä niin kokeilen kyllä Wengeriä taas.