Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fiksuimmat ostoksenne (ei isoja, kuten talo tms)

Vierailija
25.10.2024 |

Kiinnostaisi kuulla, että millaisia ostoksia olette tehneet vuosien varrella, joihin olette olleet tosi tyytyväisiä?

Itse katselin tässä hetki sitten vaatekaappiani ja siellä on takkeja sun muita vaatteita joita olen käyttänyt vuosikaudet ja joita en aio vaihtaa uusiin pitkään aikaan, eli ne tuntuu tosi hyviltä valinnoilta. En omista valtavia määriä vaatteita, vaan jokainen niistä on ollut harkittu ostos, ei edes aina kallis, ja ne luovat kivan kokonaisuuden josta saa luotua erilaisia yhdistelmiä.

Mihin suosittelisitte ihmisten investoivan vaikka pienestä budjetistaan rahoja? Vaikka nyt tietysti omistusasunto tai muu voi olla hyvä sijoitus, niin en nyt tarkoita sellaisia, vaan enemmän jokapäiväisiä pienempiä valintoja, joista on iloa pitkään.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkimatto on kyllä ollut tosi hyvä. Samoin tens-laite. 

Vierailija
42/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Applen puhelin vuonna 2023. Vieläkin käytössä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Applen puhelin vuonna 2023. Vieläkin käytössä. 

Miten kehtaat noin vanhaa mallia käyttää?

Vierailija
44/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Playstation 4. Grafiikat, teho, muisti ja pelivalikoima erittäin hyvät. Ostin käytettynä eli vähän riskillä, mutta olen ollut tyytyväinen ja tuntikausia hyviä hetkiä viettänyt laitteen parissa. 150 eurolla sain muutama vuosi sitten.

Vierailija
45/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vuonna 1989 kalliin merkkilaukun, joka oli hyvälaatuinen, nahkaa ja erittäin mieluinen minulle. Se oli hyvin kallis silloin minulle ja pohdin pitkään raaskinko ostaa sitä. Nyt vuonna 2024 laukku alkaa olla aikansa elänyt, eikä ole enää korjattavissa. Kannatti panostaa laukkuun sillä käytin sitä 35 vuotta.

Vierailija
46/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikone, sellainen DeLonghi joka käyttää kahvipapuja. Kahvi on superhyvä. Ja valmistuu napin painalluksella. Koneen täyttö ja puhdistus helppoa. Säästöä tulee kun valmistat  kuppi kerrallaan  eikä tule hukkakahvia. Moccamasteriin en palaa. 

Vierailija
47/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekonivelet lonkkaan ja polveen 11 th ja  12400 e

Vierailija
48/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvikone, sellainen DeLonghi joka käyttää kahvipapuja. Kahvi on superhyvä. Ja valmistuu napin painalluksella. Koneen täyttö ja puhdistus helppoa. Säästöä tulee kun valmistat  kuppi kerrallaan  eikä tule hukkakahvia. Moccamasteriin en palaa. 

Miesystävällä on sellainen, tykkää kovasti

Vierailija
49/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin auto. Ostettiin 1000 eurolla, kun toinen hajosi. Ajettiin sillä seitsemän vuotta. Oli kyllä korjauksia välillä. Nyt viimein kori ruostui liikaa ja auto ei enää katsastuksesta läpi mennyt. Moottori toimisi, mutta ei välttämättä enää saada autoa kuntoon. Ostettiin sitten toinen melkein  samanlainen tilalle ja toivotaan, että sekin palvelisi pitkään.

Kirppikseltä löytyi kerran ihan hyvä talvirengassarja joka maksoi 70 euroa. Meillä oli silloin vanhat renkaat ihan loppu ja tuo löytö pelasti paljon. Ajettiin niillä ainakin pari talvea. Kirppikseltä löytyi myös itselleni hyväkuntoinen untuvatakki 20 eurolla. Hinta uutena yli 200 euroa. En tykkää kovin mallista, mutta todella lämmin ja kuitenkin kevyt päällä. Pidän ulkoillessa ja tarkenen joka kelillä. Kirppisten ilmaiskorista löytynyt monesti jokin pusero, huppari tai kengät. Joitakin kenkiä olen esim työmatkavälillä käyttänyt vuosia, kun ei tarvitse paljon kävellä ja tarvin siistit kengät.

Kodinkoneista kirppikseltä esim tehosekoittimia parilla eurolla. Käytössä jo 5 vuotta. Uutta avaamatonta kosmetiikkaa parilla eurolla joka maksaisi kaupassa yli 20 euroa. 

Vierailija
50/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännölliset kuukausittaiset rahasto-osuuksien ostot ehdottomasti. Parikin kymppiä kuussa riittää että pääsee alkuun! Muutamassa vuodessa tullut jo tuhansia euroja voittoa.

Vierailija
51/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena ostin e-kirjan lukulaitteen, joka päivä kehun itseäni sen takia. https://euroshop.boox.com/collections/all-products/products/boox-note-a…

Vierailija
52/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Playstation 4. Grafiikat, teho, muisti ja pelivalikoima erittäin hyvät. Ostin käytettynä eli vähän riskillä, mutta olen ollut tyytyväinen ja tuntikausia hyviä hetkiä viettänyt laitteen parissa. 150 eurolla sain muutama vuosi sitten.

Olisit saanut minulta satasella. 

Vierailija
53/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin premium auton jossa paljon kilometrejä.

Nyt saan ajella tonnin/kk arvoisella autolla. Auto "maksaa itsensä" takaisin vajaassa parissa vuodessa ja on sen jälkeen ilmainen.

Vierailija
54/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira -> Toi elämään ja perheeseen paljon iloa ja liikuntaa lenkkeilyn merkeissä.

Sarastusvalolamppu -> Lempeä nukahtaminen ja herääminen, on parantanut paljon elämänlaatua

Vierailija
55/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ostettu Commodore 64, joka johti IT-alalle hyväpalkkaiseen duuniin. Vieläkin riittää parhaiten viihdyttäväksi leikkikaluksi harvoina vapaahetkinä. 

Vierailija
56/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean magneettinen veitsiteline, aivan paras muutamille pienille työkaluille kuten ruuvimeisseleille. Helppo napata ja palauttaa kun tarvii vaihtaa uusi lampun varjostin, laittaa taulu seinälle tai koota vaikka Ikean huonekalu. Ei tarvitse kaivella jotain perhanan työkalulaatikkoa...

Vierailija
57/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oikein pienistä ja arkipäiväisistä fiksuista ostoksista puhutaan, niin osta pesuaineet ja pehmopaperit aina alennuksesta. Lisäksi auton tuulilasinpesunesteet yms. jotka säilyvät pitkään.

Vaatteet aina alesta, samoin urheiluvälineet loppukaudesta alennettuun hintaan.

Lisäksi vaikkapa sähköpyörän hommasin heti kun haluamani malli tuli alennettuun hintaan markkinoille.

Vierailija
58/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin vielä yhden viestiin 50. Joskus vuonna 2011 vanha pöytäkone meni rikki ollessani lukiossa. Sitten eräs tietokonealalla ollut tuttu suositteli ostamaan koneen liikkeestä, jossa kokoavat itse koneita ja paremmista osista. Perheemme osti sellaisen ja maksoi muistaakseni 600 euroa, joka tuntui isolta summalta silloin. Nyt vuosien päästä tuo sama kone on minulla käytössä. Toimii edelleen. Oli vuosia täysin kunnossa. Viime vuonna meinasi hajota ja korjaaja vaihtoi muistaakseni kiintolevyn tms. Sen jälkeen on toiminut. Hieman hidas ja voi olla, ettei enää kestä kauaa. Toivottavasti silti kestää vieläkin. Ainakin 13 vuotta vanha tuo on. 

Vierailija
59/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdin vielä yhden viestiin 50. Joskus vuonna 2011 vanha pöytäkone meni rikki ollessani lukiossa. Sitten eräs tietokonealalla ollut tuttu suositteli ostamaan koneen liikkeestä, jossa kokoavat itse koneita ja paremmista osista. Perheemme osti sellaisen ja maksoi muistaakseni 600 euroa, joka tuntui isolta summalta silloin. Nyt vuosien päästä tuo sama kone on minulla käytössä. Toimii edelleen. Oli vuosia täysin kunnossa. Viime vuonna meinasi hajota ja korjaaja vaihtoi muistaakseni kiintolevyn tms. Sen jälkeen on toiminut. Hieman hidas ja voi olla, ettei enää kestä kauaa. Toivottavasti silti kestää vieläkin. Ainakin 13 vuotta vanha tuo on. 

Haluatko kertoa mikä liike kyseessä? Vieläkö tekevät näitä?

Vierailija
60/111 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kertoa mikä liike kyseessä? Vieläkö tekevät näitä?

Muistaakseni Mikropasi niminen liike Porissa. Heiltä näköjään saa vieläkin tuollaisia ns kasattuja koneita. Itse kyllä suosittelen.