Siis ei voi olla totta. Miksi poistettiin ketju aloin laihtua, kun opin nauttimaan nälän tunteesta???..
Siinä ketjussa ei ollut riidan poikastakaan pelkkää Iloista ja asiallista keskustelua! 😮 Onko se nyt laissa kiellettyä siedättää itseään vähän myös nälän tunteelle???
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle tiedoksi, että vie aikansa kunnes anoreksiaa sairastava kuihtuu olemattomiin, anoreksiaan voi sairastua ylipainoisenakin. Nälän tunteesta naittiminen on syömishäiriökäyttäytymistä.
No jos nälkää on pakko kestää, niin parempi siitä on nauttia kuin kärsiä. Jos vain kärsii ilman yhtään mielekästä ajatusta, niin ei välttämättä jaksa sitä ja sortuu taas syömään ja paino ei kun kasvaa. Tosi ikävää ja turhanpäiväistä että sekoitetaan keskenään ylipaino ja alipaino.
Huolesta voi olla kyse, mikä saa ihmisiä kirjoittelemaan. Ravitsemustila voi olla huono niin ylipainoisilla kuin alipainoisillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että ylläpito on huolissaan siitä, että nuoret ottavat mallia ja sairastuvat anoreksiaan.
Läskin mielestä normaalit ihmiset on vieras juttu. Heti vedetään äärimmäinen ääripää eli anoreksia mukaan. Kaikki voi mennä kaupungille kattomaan, et näkyykö siellä enemmä anorektikkoja vai kaskelotteja ja päätellä, että kummasta kannattaa olla huolissaan..Kumpihan kuolema tulee nopeammin, se ettei syö mitään vai se että syö liikaa?
Onko molemmissa tilanteissa kyse itsetuhoisuudesta pohjimmiltaan vai jostain muusta?
Lapsena kyläilin monesti sukulaisella, jossa iltapala syötiin aikaisin ja siitä meni tunteja nukkumaanmenoon. Eli saatoin makoilla sängyssä unta odotellen ja nälästä kärsien. Kunnes sitten yksi kerta päätin, että pidän tuota tunnetta mukavana. Siihen loppui kärsiminen ja uni tuli hyvin. Minusta tämä on hyvin eri asia mitä anoreksia.
tikkujalka pallomaha laardi-mammalle tuli paha mieli
No, on nälkää ja nälkää. Itse tykkään odottaa, että mulla on kova nälkä ennen kuin syön. Tunnen siis nälkää useammankin kerran vuorokaudessa, mutta sitten syön vatsan täyteen. 3 kertaa päivässä. En kestäisi sellaista kalvavaa nälkää, joka tulee tyyliin jostain 1000-1500 kalorin dieetistä ja laittaa sut ajattelemaan ruokaa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
43: Entä, jos siltä 100 kiloiselta on jo laskenut paino lyhyessä ajassa hyvin paljon, eikä ruokahalua enää ole (en tiedä, mitä dg tuossa kohtaa käytettäisiin). Tilanteita on monia
En tiedä mutta eihän anorektikko ole ennen kuin on alipainoinen. Ei kukaan ole kuullutkaan tuollaisesta, että 80-kiloisella olisi anoreksia-diagnoosi lääkäriltä.
Anoreksia dg:han saatetaan laittaa kirjauksiin, vaikka ei missään puntarille astu. Onko niissä kohdin onnistuttu oikein arvioinneissa eli mitä on silmillä nähty (ja kenties labrat).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on itselläsi päässä pahaa ongelmaa, kun uskot että ylipainoisen kirjoituksen takana on anorektikko. Ja että anorektikot esiintyisivät ylipainoisina puhumassa laihduttamisesta... Mistä oikein keksit näitä??? Todellinenkin maailma todellisine ongelmineen on olemassa, totuus on tarua ihmeellisempää. .
Sulta yhä puuttuu kyky ymmärtää lukemaasi. Suosittelisin tuon opettelua. Nyt ei ollut kyse laihdutuksesta. Nyt oli kyse siitä, että ihannoidaan nälän tunnetta. Kaksi täysin eri asiaa.
En ihan noin nälän tunnetta mutta olen opetellut löytämään siitä hyvää. Jos sinulla on itselläsi jotain näläntunnetta vastaan niin se on ihan sinun omassa päässäsi eikä mikään sen suurempi totuus.
Siis täh? Mitä mä just luin. Ihmiset ei nykyään koe nälän tunnetta? Siis joo, eikö toi ole ihan perustunne? Siitä tietää, että hei, nyt pitää syödä. Ei nälän kokeminen liity mitenkään anoreksiaan. Se, että ET syö, kun sulla on nälkä liittyy anoreksiaan.
Siinä ei ole mitään lainvastaista, että pitää itseään jonkun aikaa hiukan nälkäisenä, jos joillakin painonpudotus vähän terveempiin lukemiin sitä vaatii. Jos tämä ei onnistu ilman itsensä tsemppaamista sillä että "nyt palaa rasva, nyt palaa rasva", niin siinäkään ei ole mitään lainvastaista vaan se on tällaisen tapauksen kohdalla hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Mitä mä just luin. Ihmiset ei nykyään koe nälän tunnetta? Siis joo, eikö toi ole ihan perustunne? Siitä tietää, että hei, nyt pitää syödä. Ei nälän kokeminen liity mitenkään anoreksiaan. Se, että ET syö, kun sulla on nälkä liittyy anoreksiaan.
Voi liittyä, mutta ei aina. Se minkä ihminen mieltää nälän tunteeksi ei ole sellainen tunne jota täytyis aina totella. Hetken kun odottelee se menee ohi ja tulee myöhemmin takaisin, eikä vahinkoa ole terveelle ihmiselle tapahtunut. On oikeastaan epänormaalia, noin niinkö historian saatossa ihmisen aiemmat olosuhteet huomioiden, että olis joka kerta syötävää kun on nälkä. Koskaan aiemmin ei oo ollu näin ja nyt kun on, niin ei siinä satunnaisessa nälän huomiotta jättämisessä ole mitään pahaa. On kummaa, että sitä nykypäivänä kavahdetaan niin kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
43: Entä, jos siltä 100 kiloiselta on jo laskenut paino lyhyessä ajassa hyvin paljon, eikä ruokahalua enää ole (en tiedä, mitä dg tuossa kohtaa käytettäisiin). Tilanteita on monia
En tiedä mutta eihän anorektikko ole ennen kuin on alipainoinen. Ei kukaan ole kuullutkaan tuollaisesta, että 80-kiloisella olisi anoreksia-diagnoosi lääkäriltä.
Ei anorektikot ole aina alipainoisia. Hyvinkin lihava voi sairastua, alkaa laihtua ja kuolla ennen kuin on edes normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin vararavintoa, eli läskiä on, ei ole huolta.
Huoli tulee siinä vaiheessa, kun normaalipaino lähestyy, sillä jos paasto alkaa kuluttaa vain lihasta, se kuluttaa myös sydäntä. Ja se on oikea riski.
Kun skottimies paastosi 382 vuorokautta 1960-luvulla, se laihtui normaalipainoon, mutta kuoli myöhemmin viisikymppisenä sydänvikaan. Sitähän ei voi tietää, että johtuiko se paastosta, mutta on se mahdollista.
Ei vararavinto takaa elämistä, kun laihtuu! Liian nopea laihtuminen voi johtaa jopa sydämen pysähtymiseen lihavallakin ihmisellä.
Ketään ei kiinnosta muiden läskit, varmaan siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vähän aikaa sitten minulla oli oikeasti nälkä. Sellainen tunne, jota 80- ja 90-luvulla kasvaessani tunsin usein. Silloin se oli aivan tavallista. En muista milloin viimeksi olisi ollut nälkä. Nykyään ruokaa on vain koko ajan tarjolla ja harvoin on oikeasti nälkäinen. Ihmisiltä on kadonnut kyky tunnistaa tavallisia tuntemuksia ja tunteita.
Puhu vain omasta puolestasi. Kyllä minulla on kyky tuntea nälkää, enkä syö koko ajan vaikka ruokaa kaapissa onkin. Nälkä ei haittaa eikä pelota minua, enkä yritä pitää sitä väkisellä loitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei anorektikot ole aina alipainoisia. Hyvinkin lihava voi sairastua, alkaa laihtua ja kuolla ennen kuin on edes normaalipainoinen.
Kumma juttu ettei tuollaisesta ole infoa missään muualla kuin täällä vauva-foorumilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyvät ja toimivat laihdutusvinkit kiinnostavat moniakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta juuri ne hyvät ja toimivat tavat ei sitten kenellekään kelpaa. Halutaan vain jotain vippaskonsteja kuten lääkkeitä/pussikuureja/pikaratkaisuja ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta juuri ne hyvät ja toimivat tavat ei sitten kenellekään kelpaa. Halutaan vain jotain vippaskonsteja kuten lääkkeitä/pussikuureja/pikaratkaisuja ym.
Minä olen laihduttanut jo ikuisuuden eikä mikään muu auta kuin lievä nälkä ja pieni ontto kolo vatsassa iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Joskus pitää tapahtuakin jotain. Se ei ole mitään terveellistä eikä maltillista painonpudotusta, että 20 vuodessa Ei tapahdu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Nälästä nauttiminen ei ole sairasta jos se auttaa pääsemään terveeseen painoon.
Mutta ihmisen aivot toimii siten, että asia josta nauttii, jatkuu ja jatkuu, ja kun terve paino muuttuu sairaaseen alipainoon, edelleen ihminen nauttii näläntunteesta. Se on tässä se juttu. Ei se että sietää nälkää kun pitää laihduttaa tai pysyä normaalipainossa. Nälkää pitää sietää, ei nauttia siitä. Kärsimyskään ei ole sama asia kuin sietäminen. Mulla on nytkin nälkä, mutta siedän sitä, en kärsi enkä nauti. Tiedän että ruoka on tulossa lähiaikoina, joten en ole kuolemassa tähän vaikka on ollut nälkä jo pari tuntia.
Ja minä olen vaikeasti ylipainoinen henkilö.
Sulta yhä puuttuu kyky ymmärtää lukemaasi. Suosittelisin tuon opettelua.
Nyt ei ollut kyse laihdutuksesta. Nyt oli kyse siitä, että ihannoidaan nälän tunnetta. Kaksi täysin eri asiaa.