Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ei voi olla totta. Miksi poistettiin ketju aloin laihtua, kun opin nauttimaan nälän tunteesta???..

Vierailija
25.10.2024 |

Siinä ketjussa ei ollut riidan poikastakaan pelkkää Iloista ja asiallista keskustelua! 😮 Onko se nyt laissa kiellettyä siedättää itseään vähän myös nälän tunteelle??? 

Kommentit (208)

Vierailija
41/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska nälän tunteesta nauttiminen on yksi syömishäiriön oire, mielesi alkaa jo vetää sinua terveellisen rajan yli. Terveelliseen painonhallintaan kannustan toki, eikä myöskään ähkytunteesta nauttiminen ole tervettä, mutta olisin tosi tarkkana ettei mieli sairastu. Sieltä tasapainoon tuleminen on kivikkoinen tie ja osalle jopa mahdotonta.

Minulla ei ole mitään mahdollisuutta anoreksiaan, olen ollut reilusti ylipainoinen jo parikymmentä vuotta. Laihduttaminen on aina ollut todella vaikeaa, vaikka mitä hyviä ja terveellisiä neuvoja noudatan. 

Anoreksia ei missään nimessä ole ainoa syömishäiriö. Jo epäterve suhtautuminen syömiseen ja ruokaan on häiriö itsessään. Esim juuri tuo "nauttiminen nälän tunteesta".

Myös jatkuva ylensyönti on syömishäiriö. Jonka kanssa tarvitaan niksi jos toinenkin. 

Vierailija
42/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pro-ana sävyn takia

Voi kuule, reilun ylipainon kanssa kamppailevalla on aika pitkä matka anoreksiaan ja vähän toisenlaiset, vaikka yhtä todelliset, ongelmat kuin anorektikoilla! 

Epätyypillinen anoreksia dg:kin on olemassa, vaikka ei sitäkään dg käytetä aina aikuisten kohdalla kirjauksissa. Senhän toisinaan ihmiset joutuisivat myöntämään, eikä niin paljoa kiistelyä tulisi hoitohenkilökunnan kanssa onko anoreksiaa vai ei. Sairaudentunnottomuus sanaakin siis välillä käytetään tilanteissa, joissa ei ole siitä tilanteesta oikeasti kyse. Albumiiniarvoa nykyään jo veriarvoista tutkitaan (entä, kun sekään ei aina kerro onko kyseessä laihduttaminen vai muu taloudellisen tilanteen tai jaksamisen haasteet riittävän terveelliseen ruokaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pro-ana sävyn takia

Voi kuule, reilun ylipainon kanssa kamppailevalla on aika pitkä matka anoreksiaan ja vähän toisenlaiset, vaikka yhtä todelliset, ongelmat kuin anorektikoilla! 

Epätyypillinen anoreksia dg:kin on olemassa, vaikka ei sitäkään dg käytetä aina aikuisten kohdalla kirjauksissa. Senhän toisinaan ihmiset joutuisivat myöntämään, eikä niin paljoa kiistelyä tulisi hoitohenkilökunnan kanssa onko anoreksiaa vai ei. Sairaudentunnottomuus sanaakin siis välillä käytetään tilanteissa, joissa ei ole siitä tilanteesta oikeasti kyse. Albumiiniarvoa nykyään jo veriarvoista tutkitaan (entä, kun sekään ei aina kerro onko kyseessä laihduttaminen vai muu taloudellisen tilanteen tai jaksamisen haasteet riittävän terveelliseen ruokaan)

100 kiloinen ei voi olla anorektikko. Hänen ongelmansa ovat vähän toisaalla. 

Vierailija
44/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyajan ihmiset edes tiedä mitä nälkä on, aina syödään kun kuuluu syödä, aamupala ja lounas kaikki käydään syömässä kun kuuluu käydä tai on ruokatauko, eikä ne mene nälän mukaan.

Eikä se ole mitään anoreksiaa tai muuta, jos opettelee itsensä siihen, että ei pidä aina olla täysin kylläinen.

Ja tämä se ongelma onkin, erittäin moni luulee, että kylläisyyden tunne on se mihin pitää pyrkiä, vaikka pitäisi pyrkiä olemaan jossain nälän ja kylläisyyden välissä.

Vierailija
45/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle tiedoksi, että vie aikansa kunnes anoreksiaa sairastava kuihtuu olemattomiin, anoreksiaan voi sairastua ylipainoisenakin. Nälän tunteesta naittiminen on syömishäiriökäyttäytymistä. 

Vierailija
46/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että ylläpito on huolissaan siitä, että nuoret ottavat mallia ja sairastuvat anoreksiaan.

Läskin mielestä normaalit ihmiset on vieras juttu. Heti vedetään äärimmäinen ääripää eli anoreksia mukaan. Kaikki voi mennä kaupungille kattomaan, et näkyykö siellä enemmä anorektikkoja vai kaskelotteja ja päätellä, että kummasta kannattaa olla huolissaan..

Vierailija
47/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaanhan täältä työvoima"pulasta"kin olevat ketjut. Eilen hävisi 2 ketjua. Kertoo aika paljon. 

Vierailija
48/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle tiedoksi, että vie aikansa kunnes anoreksiaa sairastava kuihtuu olemattomiin, anoreksiaan voi sairastua ylipainoisenakin. Nälän tunteesta naittiminen on syömishäiriökäyttäytymistä. 

No jos nälkää on pakko kestää, niin parempi siitä on nauttia kuin kärsiä. Jos vain kärsii ilman yhtään mielekästä ajatusta, niin ei välttämättä jaksa sitä ja sortuu taas syömään ja paino ei kun kasvaa. Tosi ikävää ja turhanpäiväistä että sekoitetaan keskenään ylipaino ja alipaino. 

Vierailija
49/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että ylläpito on huolissaan siitä, että nuoret ottavat mallia ja sairastuvat anoreksiaan.

Läskin mielestä normaalit ihmiset on vieras juttu. Heti vedetään äärimmäinen ääripää eli anoreksia mukaan. Kaikki voi mennä kaupungille kattomaan, et näkyykö siellä enemmä anorektikkoja vai kaskelotteja ja päätellä, että kummasta kannattaa olla huolissaan..

Kumpihan kuolema tulee nopeammin, se ettei syö mitään vai se että syö liikaa?

Vierailija
50/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautiskelen nälästä aamupäivästä ja päivästä, se on tapahtunu jo pitempään kuin itsestään, mutta sitten illalla kaikenlainen syöminenkin tapahtuu kuin itsestään. Aiemmin päivästä sellainen laihtuminen kiinnostaa, mutta illasta se on aivan sama

Vierailija
51/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tulen täyteen ja kylläiseksi paljon vähemmästä, kun olen tottunut kestämään pientä nälkää. 

Vierailija
52/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nykyajan ihmiset edes tiedä mitä nälkä on, aina syödään kun kuuluu syödä, aamupala ja lounas kaikki käydään syömässä kun kuuluu käydä tai on ruokatauko, eikä ne mene nälän mukaan.

Eikä se ole mitään anoreksiaa tai muuta, jos opettelee itsensä siihen, että ei pidä aina olla täysin kylläinen.

Ja tämä se ongelma onkin, erittäin moni luulee, että kylläisyyden tunne on se mihin pitää pyrkiä, vaikka pitäisi pyrkiä olemaan jossain nälän ja kylläisyyden välissä.

Joo tää, itsekin vasta tutustuin aiheeseen että ei se muutamien tuntien päästä syömisestä tullut tunne ole mikään nälkä, vaan merkki siitä että vatsalaukku on tyhjä. Ja se voikin olla välillä tyhjä ja perusterve ihminen pärjää silti aivan hyvin

Vierailija
53/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modet on valaita. Niiden itsetunto ei kestä että joku on hoikempi.

Samoin myös valtaenemmistö palstamammoista jotka ilmiantaa ne keskustelut. Kitkeriä.

Vierailija
54/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme juttu, että täällä ei saa kertoa hyviä ja hyödyllisiä asioita, joista voisi olla iloa ja apua monelle. 

Apua  juu.   Kun ihminen laihduttaa ja alkaa nälkiintyä,  aivot menevät tilaan jossa nälän tunteesta tulee nautinto ja ihan viimeiseksi se katoaa kokonaan.

Silloin ollaan tilassa jota sanotaan anoreksiaksi, ja sitä ollaankin sitten hengenvaarallisella alueella.

Itse tämän kokeneena ja toistakymmentä vuotta tätä sairautta poteneena tiedän mitä se on.  Anoreksia on hengenvaarallinen sairaus.

Anoreksian aiheuttama kuolleisuus on korkeampi kuin millään muulla psyykkisellä sairaudella, eri tutkimuksissa jopa 5- 15 % sairastavista/10 sairastamisvuotta. Kuolinsyistä yleisimpiä ovat sydänongelmat, tulehdukset ja itsemurhat.

Ei ole mitään ihanaa ja hienoa siinä että menettää luonnollisen näläntunteen tai alkaa nauttia näläntunteesta. Silloin ollaan vaiheessa missä tunnetaan valtavan syvää iloa siitä että "voitan itseni"  haluan lisää!  Silläpä siihen koukkuun jääkin, että se lupaa alussa taivaan ja parariisin, ja sitten kun koukut on lujasti kiiinni alkaa helvetti.

On  vain todella hyvä että tämänsuuntaista täysin sairasta hehkutusta ei sallita. 

Tästä on tietysti turha puhua.  Sanon kuitenkin omasta raskaasta kokemuksesta.  Vaarat pysyville terveyshaitoille on suuret vaikka onnistuisi paranemaankin.

Vierailija
55/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"65 prosenttia maailman ihmisistä asuu maissa, joissa ylipaino tappaa enemmän ihmisiä kuin alipaino."

https://unric.org/fi/30-prosenttia-maailman-ihmisistae-lihavia-tai-liik…

Vierailija
56/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino tappaa ja on vakava kansallinen ja kansainvälinen ongelma. Ja kuten linkistä huomaat se tappaa enemmän kuin alipaino mutta ilmeisesti ylipainoiset ihmiset ovat niin paljon arvottomampia, että he eivät saa keskustella aiheesta. 

Vierailija
57/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme juttu, että täällä ei saa kertoa hyviä ja hyödyllisiä asioita, joista voisi olla iloa ja apua monelle. 

Apua  juu.   Kun ihminen laihduttaa ja alkaa nälkiintyä,  aivot menevät tilaan jossa nälän tunteesta tulee nautinto ja ihan viimeiseksi se katoaa kokonaan.

Silloin ollaan tilassa jota sanotaan anoreksiaksi, ja sitä ollaankin sitten hengenvaarallisella alueella.

Itse tämän kokeneena ja toistakymmentä vuotta tätä sairautta poteneena tiedän mitä se on.  Anoreksia on hengenvaarallinen sairaus.

Anoreksian aiheuttama kuolleisuus on korkeampi kuin millään muulla psyykkisellä sairaudella, eri tutkimuksissa jopa 5- 15 % sairastavista/10 sairastamisvuotta. Kuolinsyistä yleisimpiä ovat sydänongelmat, tulehdukset ja itsemurhat.

Ei ole mitään ihanaa ja hienoa siinä että menett

Ihminen voi päättää miten suhtautuu asioihin ja myös tunnetiloihin voi tietoisesti vaikuttaa. Taitaa olla eri asia kyseessä tuossa sun jutussa ja siinä, että on päättänyt suhtautua positiivisesti nälän tunteeseen ja sitä kautta alkanut nauttimaan siitä

Vierailija
58/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut yli 20 vuotta noin 130kg, ja olen aina sietänyt erittäin hyvin nälkää. Ei tule nälkäkiukkua eikä huooa oloa. Syön sitten kun ehdin, ja aina pieniä annoksia, en siedä ähkyä oloa, se on ihan hirveää.

Mutta, en voi sanoa että nautin nälän tunteesta, se on sairautta, mielensairautta. Sietäminen ja nauttiminen on kaksi ääripäätä.

Nyt olen laihtunut n. 20kg tahattomasti kun veriarvot on laskeneet todella alas, ja nyt asioita tutkitaan, se että näin lihava ihminen laihtuu itsekseen on todella huolestuttavaa, koska se ei ole normaalia. Sellaisen sairauteen liittyvän lahtumisen ihannointi on sairasta myös.

Se on täysin oikein että sellaiset aloitukset joissa puhutaan että nälän tunteesta pitäisi opetella nauttimaan poistetaan välittömästi. Sitä kun lukee muutkin kuin lihavat, eikä tietenkään lihavankaan ole suotavaa sairastua mieleltään vain sen takia että keho olisi vähärasvaisempi.

Vierailija
59/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälästä nauttiminen ei ole sairasta jos se auttaa pääsemään terveeseen painoon. 

Vierailija
60/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskillä meni tunteisiin, that's it.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan