Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ei voi olla totta. Miksi poistettiin ketju aloin laihtua, kun opin nauttimaan nälän tunteesta???..

Vierailija
25.10.2024 |

Siinä ketjussa ei ollut riidan poikastakaan pelkkää Iloista ja asiallista keskustelua! 😮 Onko se nyt laissa kiellettyä siedättää itseään vähän myös nälän tunteelle??? 

Kommentit (208)

Vierailija
101/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aikaa sitten minulla oli oikeasti nälkä. Sellainen tunne, jota 80- ja 90-luvulla kasvaessani tunsin usein. Silloin se oli aivan tavallista. En muista milloin viimeksi olisi ollut nälkä. Nykyään ruokaa on vain koko ajan tarjolla ja harvoin on oikeasti nälkäinen. Ihmisiltä on kadonnut kyky tunnistaa tavallisia tuntemuksia ja tunteita.

Kyllä minä tunnen nälkää joka päivä, siitä huolimatta että ruokaa on kaapissa. JA siitä huolimatta että olen kymmeniä kiloja ylipainoinen. Kerran päivässä lämmin päivän pääruoka, muut syömiset on sitten jotain pientä, jugurtti aamulla, suklaapatukka tai pari illalla jne. ei niillä nälkä kovin pitkäksi ajaksi mene, mutta en myöskään syö aina heti kun nälkä tulee jos on jotain muuta tekemistä. Töissä ollessakaan en juuri koskaan syö lounasta, ja jätän aamupalankin väliin ettei ibs kohtaus iske töissä. Odotan kärsivällisesti siihen asti kun on ruoka kotona.

Vierailija
102/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pro-ana sävyn takia

Voi kuule, reilun ylipainon kanssa kamppailevalla on aika pitkä matka anoreksiaan ja vähän toisenlaiset, vaikka yhtä todelliset, ongelmat kuin anorektikoilla! 

Ylipainoinenkin voi sairastua anoreksiaan, jopa 300-kiloinenkin voi sairastua. Anoreksian takia hän sitten myös laihtuu nopeaan, mikä ei tietenkään ole toivottavaa. Ylipainoinenkin anoretikko voi kuolla liian nopeaan laihtumiseen.

En ole vielä koskaan nähnyt dokumenttia 300-kiloisista anorektikoista Enkä usko ennen kuin näen. 

Mistä sinä tiedät mitä on tapahtunut kaikille jotka alkaa laihduttamaan menestyneesti 300 kilosta tai vaikka 200:sta? Voivat tottua niin laihtumiseen ja nälän tunteeseen etteivät osaa enää lopettaa kun saavuttavat normaalipainon. Mieli voi sairastua jos laihdutusta ei tee terveellisellä tavalla. Luuletko että se korkea lähtöpaino jotenkin suojaa mielenterveyden ongelmilta? 200-300 kiloiset ovat siinä painossa jo muutenkin mielenterveyden ongelmien takia, ei sen takia että eivät tajua olla syömättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo Eikä tämä ollut anorektikoille vaan heidän vastakohdilleen. 

Ja kuvittelet että anorektikot ei lue juuri tällaisia aloituksia? Nehän juuri oikein ahmii tällaisia sairaita juttuja, ja toki myös ihmiset joille se on vasta kehittymässä.

Vierailija
104/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täh? Mitä mä just luin. Ihmiset ei nykyään koe nälän tunnetta? Siis joo, eikö toi ole ihan perustunne? Siitä tietää, että hei, nyt pitää syödä. Ei nälän kokeminen liity mitenkään anoreksiaan. Se, että ET syö, kun sulla on nälkä liittyy anoreksiaan. 

Ei niin ole kukaan väittänytkään. Etkö osaa lukea? Kyse on siitä, että näläntunteesta pitäisi nauttimalla nauttia, eli sitä ihannoidaan mitä enemmän on nälkä, ja silloin ei syödä kun on nälkä, ei koskaan syödä mahaa täyteen niin että on kylläinen tunne, vaan ollaan nälässä aina. Se on mielensairaus, ja se on nimenomaan se anoreksia, että opetellaan olemaan syömättä vaikka on nälkä.

Vierailija
105/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei ole mitään lainvastaista, että pitää itseään jonkun aikaa hiukan nälkäisenä, jos joillakin painonpudotus vähän terveempiin lukemiin sitä vaatii. Jos tämä ei onnistu ilman itsensä tsemppaamista sillä että "nyt palaa rasva, nyt palaa rasva", niin siinäkään ei ole mitään lainvastaista vaan se on tällaisen tapauksen kohdalla hyödyllistä. 

Ei ja sinäkin lukutaidoton, ei ole kukaan niin väittänyt. Vaan sen nälän ihannointi, nälästä nauttiminen on mielensairautta joka johtaa liialliseen laihtumiseen kun ei syö enää juuri mitään juuri koskaan kun se nälän tunne on niin ihana.

Vierailija
106/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täh? Mitä mä just luin. Ihmiset ei nykyään koe nälän tunnetta? Siis joo, eikö toi ole ihan perustunne? Siitä tietää, että hei, nyt pitää syödä. Ei nälän kokeminen liity mitenkään anoreksiaan. Se, että ET syö, kun sulla on nälkä liittyy anoreksiaan. 

Voi liittyä, mutta ei aina. Se minkä ihminen mieltää nälän tunteeksi ei ole sellainen tunne jota täytyis aina totella. Hetken kun odottelee se menee ohi ja tulee myöhemmin takaisin, eikä vahinkoa ole terveelle ihmiselle tapahtunut. On oikeastaan epänormaalia, noin niinkö historian saatossa ihmisen aiemmat olosuhteet huomioiden, että olis joka kerta syötävää kun on nälkä. Koskaan aiemmin ei oo ollu näin ja nyt kun on, niin ei siinä satunnaisessa nälän huomiotta jättämisessä ole mitään pahaa. On kummaa, että sitä nykypäivänä kavahdetaan niin kovasti. 

JA edelleen. Se nälän tunne on ok, kun sitten jonkun ajan päästä syö kuitenkin normaalisti, eikä niin että nauttii nälän tunteesta niin paljon että ei enää syö normaalisti.

Vierailija
107/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta muiden läskit, varmaan siksi.

Juu, ei!

Vierailija
108/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykääpä Intiassa...

Vierailija
109/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hyvät ja toimivat laihdutusvinkit kiinnostavat moniakin. 

Mutta juuri ne hyvät ja toimivat tavat ei sitten kenellekään kelpaa. Halutaan vain jotain vippaskonsteja kuten lääkkeitä/pussikuureja/pikaratkaisuja ym.

Minä olen laihduttanut jo ikuisuuden eikä mikään muu auta kuin lievä nälkä ja pieni ontto kolo vatsassa iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Joskus pitää tapahtuakin jotain. Se ei ole mitään terveellistä eikä maltillista painonpudotusta, että 20 vuodessa Ei tapahdu mitään. 

No kyse on nyt siitä, että siedätkö sitä nälkää, vai nautitko siitä.

Vierailija
110/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekseni on muuta funtsittavaa ku läskiys!

Vierailija
111/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja tekemistä.

Vierailija
112/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä se tässä ketjussa sitten teet? 

Vierailija
113/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuvittelet että anorektikot ei lue juuri tällaisia aloituksia? Nehän juuri oikein ahmii tällaisia sairaita juttuja, ja toki myös ihmiset joille se on vasta kehittymässä.

Joo aletaan elää yleisessä tietopimennossa kaiken suhteen että kukaan ei voi käyttää sitä tietoa väärin mihinkään. 

Vierailija
114/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei anorektikoilla ole mitään tarvetta lukea ylipainoisten ketjuja. He saavat itsensä kyllä sairaalloisen laihoiksi ihan Millä laihdutusopeilla tahansa, oli sitten nälänsieto, low carb tai täysravinto tai paleo tai mikä ikinä. 

Vierailija
115/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta juuri ne hyvät ja toimivat tavat ei sitten kenellekään kelpaa. Halutaan vain jotain vippaskonsteja kuten lääkkeitä/pussikuureja/pikaratkaisuja ym.

Minä olen laihduttanut jo ikuisuuden eikä mikään muu auta kuin lievä nälkä ja pieni ontto kolo vatsassa iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Joskus pitää tapahtuakin jotain. Se ei ole mitään terveellistä eikä maltillista painonpudotusta, että 20 vuodessa Ei tapahdu mitään. 

No kyse on nyt siitä, että siedätkö sitä nälkää, vai naut

En jaksa nälkää Ellen löydä siitä mitään motivationaalista. Minulla tämä toimii. 

Vierailija
116/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 20 vuodessa ei tapahdu mitään, niin keino, millä yrittää laihduttaa on huono. Voisi ottaa ne hyvät ja toimivat keinot käyttöön.

Vierailija
117/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuminen on ihan ok, mutta itse entisenä syömishäiriöisenä tunnistin kyllä, että se ketju ei vaikuttanut ihan terveeltä. Siellähän kuvattiin mm. kuinka nälkiintymisen aiheuttamat kivut ja huono vointi naamioitiin puolisolle kuukautiskivuiksi, siihenkin näitä "positiivisia" komppauksia sateli. Samalla puhuttiin kuinka aina aamupalan jälkeen ahdistaa, kun on jo syönyt päivän aikana jotain (kun taas aterioiden jättäminen välistä tekee onnelliseksi, koska jatkuvasti on mielessä kuinka vähän syö). Ja niin edelleen. 

Laihtumisen voi toteuttaa myös ihan normaalisti, syömällä useamman aterian päivässä, ilman nälkää, kipua, voinnin heikkenemistä ja jatkuvaa ruoan tai syömisen/sen vähyyden ajattelua. Tuollainen johtaa todennäköisesti vain siihen että kilot palaavat takaisin, vaikka säästyisikin syömishäiriön puhkeamiselta ja terveysongelmilta.

Vierailija
118/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset järkyttyy sellaisesta.

Vierailija
119/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>Jos 20 vuodessa ei tapahdu mitään, niin keino, millä yrittää laihduttaa on huono. Voisi ottaa ne hyvät ja toimivat keinot käyttöön.<<

No niinhän Minä olen tässä tehnyt. Vaikka ei tämä nälästä tykkään mitenkään mitenkään niin hirveän nopea keino ole, kuten sanoin vasta 5 kg kasassa... 

Vierailija
120/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtuminen on ihan ok, mutta itse entisenä syömishäiriöisenä tunnistin kyllä, että se ketju ei vaikuttanut ihan terveeltä. Siellähän kuvattiin mm. kuinka nälkiintymisen aiheuttamat kivut ja huono vointi naamioitiin puolisolle kuukautiskivuiksi, siihenkin näitä "positiivisia" komppauksia sateli. Samalla puhuttiin kuinka aina aamupalan jälkeen ahdistaa, kun on jo syönyt päivän aikana jotain (kun taas aterioiden jättäminen välistä tekee onnelliseksi, koska jatkuvasti on mielessä kuinka vähän syö). Ja niin edelleen. 

Laihtumisen voi toteuttaa myös ihan normaalisti, syömällä useamman aterian päivässä, ilman nälkää, kipua, voinnin heikkenemistä ja jatkuvaa ruoan tai syömisen/sen vähyyden ajattelua. Tuollainen johtaa todennäköisesti vain siihen että kilot palaavat takaisin, vaikka säästyisikin syömishäiriön puhkeamiselta ja terveysongelmilta.

Ei toimi mulla tuu syö monta kertaa päivässä jutut, tulee syötyä liikaa yhteensä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän