HS: Lihavuusaktivistista kertova dokumentti jättää käsittelemättä sen faktan, että lihavuus on yleistynyt jyrkästi
"Amerikkalainen Aubrey Gordon (s. 1983) on lihavuusaktivisti, bloggaaja, kirjailija ja podcast-juontaja, jonka keskeisenä viestinä on lihavuuden normalisointi sekä laihduttamisen vastustaminen turhana ja haitallisenakin."
https://www.hs.fi/taide/art-2000010778603.html
Joo, sumopainija-look on nyt kuuminta muotia. Täälläkin näkee joka päivä Prismassa toinen toistaan hyllyvän löllyvän lällyvän hytkyvän ihraisempia kehopositiivisia neitosia ja pyyleviä pullapoikia. Sanonpa vaan, että moni kehopossu on niin tyhmä, ettei hyödynnä kaikkea sitä hyvää tietoa, jota olisi saatavilla esim. ruokien kalorimääristä ja elintavoista ylipäänsä. Pullapoikia ei taida edes mielessä käydä, että kannattaisi laihduttaa..
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Toivotravasti ihmiset tajuaisivat miten vaarallista lihavuus voi olla. Ennen kuin on liian myöhäistä.
Miksi sinua surettaa tuntemattomien lihavien ihmisten mahdollinen kuolema?
Ap:lla on kusta pää täynnä, on todella sairas yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malilainen kansa edustaja Fat Diarrakin on siinä luulossa että pystyt synnyttämään terveen lapsen 👩🏿🦱🚬🍻
Miksi ylipainoinen ei voisi synnyttää tervettä lasta?
Itse olin ylipainoinen tullessani raskaaksi ja ylipainoinen kun synnytin. Terve lapsi syntyi.
Ylipainoinen ystävättäreni joka tupakoi synnytti myöskin terveen tytön
Nyt on tyttö 11 vee ja on astmaa, adhd:tä HS tauti päällä ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malilainen kansa edustaja Fat Diarrakin on siinä luulossa että pystyt synnyttämään terveen lapsen 👩🏿🦱🚬🍻
Miksi ylipainoinen ei voisi synnyttää tervettä lasta?
Itse olin ylipainoinen tullessani raskaaksi ja ylipainoinen kun synnytin. Terve lapsi syntyi.
Ylipainoinen ystävättäreni joka tupakoi synnytti myöskin terveen tytön
Nyt on tyttö 11 vee ja on astmaa, adhd:tä HS tauti päällä ..
Huoh. En polttanut tupakkaa ja 23v tytär on edelleen terve. On se helvetin kumma, kun ei ymmärretä mitä kirjoitetaan ja aletaan aina vikistä niin mutta niin mutta.
LÄSKIHULLU ON TÄNÄÄN TODELLA AKTIIVINEN.
Vierailija kirjoitti:
Itse otin painonpudotuksen tueksi Ozempicin. Sekään ei kuitenkaan ole joidenkin mielestä hyvä ja on väärin laihdutettu ja vali vali vali. Mikään ei ole hyvä.
Mitä se muille kuuluu, millä laihdutat. Eiköhän jokainen laihduta oman itsensä vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
LÄSKIHULLU ON TÄNÄÄN TODELLA AKTIIVINEN.
Läskifobiahullu on aina paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hm aikuinen voi päättää itse, mutta on surullista nähdä lihavia lapsia. Toki niitä on ollut aina eikä ketään pitäisi kiusata.
Totta kai niitä pitää pilkata ja syrjiä, muuten luulevat lihavuuden olevan normaalia.
Sekö kannustaa heitä yrittämään laihdutusta?
Mikä kannustaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otin painonpudotuksen tueksi Ozempicin. Sekään ei kuitenkaan ole joidenkin mielestä hyvä ja on väärin laihdutettu ja vali vali vali. Mikään ei ole hyvä.
Minä taas olen normaalipainoinen ja saan jatkuvasti kuulla miten olen laiha. En ole. Olen normaalipainoinen, 159 cm ja 47 kg.
Eli kyllä niitä arvostelijoita löytyy kaikille, eikä niitä pidä kuunnella sen kummemmin.
Niinpä. Terveisin 1,56 m ja 46 kg.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on kusta pää täynnä, on todella sairas yksilö.
Moden pitäisi bannata ap:n vihamieliset aloitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hm aikuinen voi päättää itse, mutta on surullista nähdä lihavia lapsia. Toki niitä on ollut aina eikä ketään pitäisi kiusata.
Minä olin pulska lapsi. Söin ja liikun samoin kuin sisarukseni, mutta silti muut olivat hoikkia ja minä pullea.
Murrosiässä laihduin ihan itsestään ja minusta tuli hoikka aikuinen.
Lihavien lasten arvostelun voisi lopettaa. Se haittaa normaalia kehitystä enemmän kuin muutama liikakilo.
Lihavasta lapsesta tulee todennäköisesti lihava aikuinen. Tilastofakta, vaikka olisitkin poikkeus.
Vähän kuin se iloisest tuhattkiloinen, vai mikä sen realityn nimi olikaan, jossa se obeesi jenkkimamma oli niin kovin positiivinen.
Harmi vaan, että hengityksensä vinkui pienestäkin rasituksesta ja ramppasi koko ajan lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotravasti ihmiset tajuaisivat miten vaarallista lihavuus voi olla. Ennen kuin on liian myöhäistä.
Miksi sinua surettaa tuntemattomien lihavien ihmisten mahdollinen kuolema?
Miksi ihmeessä ei surettaisi? Olen ollut lihava, nyt enää ylipainoinen. Elämä on niin paljon parempaa ihan jo muutaman kilon kevennyksen jälkeen, että mietin lihavoituvaa kansakuntaa katsellessa, miten paljon kipua ja huonoa oloa tuohon sisältyy. Sinä tietenkään et kärsi mitenkään, mutta moni muu kyllä on koko ajan väsynyt ja pahantuulinen. Minäkin tajusin olotilani vasta sen väistyttyä.
Monia surettaa lompakko, kun kaikki tuo turha painolasti vie energiamme vääriin asioihin ja veroeurot kärsivät. Lihavuus on pahoinvointia, vaikka jokaista pahoinvoinnin osatekijää ei tajuaisikaan, kun ne ovat osa arkea. Mutta meitä pitäisi surettaa tuntemattomien kärsimys ja turhat kuolemat esimerkiksi syöpiin, joiden esiintyvyys moninkertaistuu jo painoindeksin 30 myötä. Se tekee meistä ihmisiä. Luonnevikaiset ovat sitten asia erikseen, mutta heiltä ei paljon pitäisi kysellä.
Lihavalla äidilläni on kovat nivelkivut vanhana. Lihavuus on myrkkyä nivelille.
Vierailija kirjoitti:
Lihavalla äidilläni on kovat nivelkivut vanhana. Lihavuus on myrkkyä nivelille.
Minun 85-vuotias äitini on ollut ylipainoinen niin kauan kuin muistan. Voi hyvin, asuu omakotitalossa ja hoitaa kaiken itse. Saunoo joka ilta ja koti on viimeisen päälle siisti.
Minä taas olen normaalipainoinen ja saan jatkuvasti kuulla miten olen laiha. En ole. Olen normaalipainoinen, 159 cm ja 47 kg.
Eli kyllä niitä arvostelijoita löytyy kaikille, eikä niitä pidä kuunnella sen kummemmin.