Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on hallitusten toimien seurauksena 10% työttömyys vuodenvaihteessa

Vierailija
24.10.2024 |

Mutta tuntuu, ettei näitä päättäjiä kiinnosta!

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa vuorotyötä voi tehdä vain, jos saa vakituisen kokoaikatyön. 

Moni ei saa edes ansiosidonnaista kerättyä, kun keräysaika pidentyi 12 kuukauteen. 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella ei autoa pidetä, kun pitää maksaa myös vuokraa ja ruokaa. 

Kukaan ei osta autoa 4 kuukauden ajaksi. Eli ei tuurata ensi kesänä laitoshuoltajien kesälomia. 

Mitä jos menet sinne töihin pyörällä kuten minäkin? Aiotko keksiä jatkossakin tekosyitä miksi ei huvita ottaa työtä vastaan jonne selvästi pääset?

Jo 2 pyörää varastettiin, ei ole pyörää ja osalla tulee liian pitkä matka pyörällä. 

Eli aiot keksiä tarinoita ja tekosyitä kun ei työt ma

Ei ole tekosyitä. Kun lapsesi sairastuu syöpään niin voit siivota sen sairaalahuoneen itse kesällä. Ei ole rahaa enää autoon. 

Vierailija
22/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% työttömyys? Sehän on hyvä uutinen, kun nyt on 10.4% työttömyys. Ja sekin luku on kaunisteltu pienemmiksi kikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen toimien seurauksena. Työllisyysaste lähti laskuun vasta istuvan hallituksen aloitettua toimintansa.

Siitä umpikujasta johon Marinin populistihallitus oli maan ajanut.

Leikkauksilla eli kulutusta vähentämälläkö syntyy työpaikkoja. Minne.

Työkkäriin ja kelaan?

Vierailija
24/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole tekosyitä. Kun lapsesi sairastuu syöpään niin voit siivota sen sairaalahuoneen itse kesällä. Ei ole rahaa enää autoon. "

Olen sairaalassa itsekin töissä ja kyllä siivoojia näkyy riittävän. Sellaisia työhaluisia.

Vierailija
25/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 % työttömyys ja ulkkareiden muuttoralli vain jatkuu. Koko jutussa on kyllä jotain mätää. 

Vierailija
26/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Me emme istu käsien päällä, me teemme. Sen sijaan jälleen kerran, Sdp:n vaihtoehdot ei ainuttakaan (kasvutoimenpidettä). Teidän kritiikkinne hallituksen politiikkaa kohtaan on täysin lämmintä ilmaa, niin kauan kuin te tuotte jotain konkreettista, Orpo puuskahti.

Millä tavalla taloutta tasapainotetaan? Millaisia kasvutoimia tehdään? Ja sen lisäksi teidän pitää kertoa, miten korvaatte ne, joita te olette vetäneet yli ja me olemme tekemässä. Hallitus tekee tekee määrätietoisesti kasvupolitiikkaa, Orpo julisti."

Vierailija
27/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole tekosyitä. Kun lapsesi sairastuu syöpään niin voit siivota sen sairaalahuoneen itse kesällä. Ei ole rahaa enää autoon. "

Olen sairaalassa itsekin töissä ja kyllä siivoojia näkyy riittävän. Sellaisia työhaluisia.

Ansiosidonnaisen kerääminen vaatii jatkossa 6 kuukautta töitä joka vuosi tai 12 kuukautta joka toinen vuosi. 

Vierailija
28/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus pidensi ansiosidonnaisen keräysajan 6 kuukaudesta 12 kuukauteen. 

Vierailija
29/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen kerääminen vaatii jatkossa 6 kuukautta töitä joka vuosi tai 12 kuukautta joka toinen vuosi. 

Palkan keräämiseen menee jatkossakin paljon lyhempi aika.

Vierailija
30/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi poistanut kokonaan. Kaikki samalle viivalle.

Vierailija
31/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan ymmärtänyt työnteon tarkoituksen hieman väärin? Tarkoitus on saada työstä palkkaa jolla maksetaan omia kuluja, ei kikkailla tukisysteemien ehdoilla niin että teet minimimäärän töitä elämäsi aikana.

Vierailija
32/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10% työttömyys? Sehän on hyvä uutinen, kun nyt on 10.4% työttömyys. Ja sekin luku on kaunisteltu pienemmiksi kikoilla.

Arbetskraften uppgår till 2.650.000 personer och av dem är 535.000 sådana som på ett eller annat sätt lyfter arbetslöshetsunderstöd. Med den kalkylen är arbetslösheten 20,2 %. Under 10 % har den verkliga arbetslösheten inte varit en enda gång under detta millenium. 

Vierailija
33/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma. Ennen joulua tulee potkulaki ja paikallinen sopiminen voimaan eli voi sanoa alemman palkan, kun työehtosopimuksessa ja vakituisia saa irtisanoa.

Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta. 

Vierailija
34/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan ymmärtänyt työnteon tarkoituksen hieman väärin? Tarkoitus on saada työstä palkkaa jolla maksetaan omia kuluja, ei kikkailla tukisysteemien ehdoilla niin että teet minimimäärän töitä elämäsi aikana.

No, miksi sitten sijaisuuksia ei jatketa? 

Vierailija
35/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma. Ennen joulua tulee potkulaki ja paikallinen sopiminen voimaan eli voi sanoa alemman palkan, kun työehtosopimuksessa ja vakituisia saa irtisanoa.

Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta. 

Hyvä.

Vierailija
36/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloisen sairaspäivärahaa leikataan ensi vuonna 300-400 kuukaudessa. 

Hyvä

Vierailija
37/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, miksi sitten sijaisuuksia ei jatketa? 

Jos työtä on niin jatketaan. Mitä jos hakisit vakituisia töitä tai hankkisit itsellesi jotain muuta osaamista jos ei nykyinen työllistä? Niin minäkin tein.

Vierailija
38/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskituloisen sairaspäivärahaa leikataan ensi vuonna 300-400 kuukaudessa. 

Hyvä

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa. 

Oi voi

Vierailija
39/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi hyvä työttömyysprosentti. Kuinkahan suuri on todellinen työttömyysprosentti? Kun virallisia työttömiä on 300 000 ja 9 euron työttömiä lähes saman verran. Lisäksi on kymmeniä tuhansia toimeentulotuella eikä niitäkään lasketa työttömiksi. Tuo todellisen työttömyyden piilottelu 9 eurolaisilla maksaa miljardeja vuodessa. 

Vierailija
40/112 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen toimien seurauksena. Työllisyysaste lähti laskuun vasta istuvan hallituksen aloitettua toimintansa.

Siitä umpikujasta johon Marinin populistihallitus oli maan ajanut.

Leikkauksilla eli kulutusta vähentämälläkö syntyy työpaikkoja. Minne.

Tuottaville aloille ja tuottavaan toimintaan.

Aha. Miten se käytännössä toimii.

Verotaakka lähtee ihmisten selästä ja tuottavat yksilöt pääsevät tekemään vihdoin jotain tuottavaa sen sijaan että luteet imevät veret hänestä ja estävät kaiken liiketoiminnan verojen muodossa.

Eivät lähde kulumallakaan.

Parasiitit tulevat istumaan julkishallinnossa hamaan tappiin, nostattaen byrokratiaa, veroja ja vaatien itselle lisää palkkaa.

Tuottavat yksilöt, ne siis jotka eivät ole masentuneita tai mahastaan Suomessa kiinni, muuttavat ulkomaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan