Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et rajoita lapsesi puhelimen käyttöä?

Vierailija
24.10.2024 |

Olen opettaja yläkoulussa ja selvittänyt oppilaiden puhelimen käyttöä. 

Suurin osa oppilaista käyttää keskimäärin 4-6 tuntia puhelinta päivässä, jotkut jopa 12 h. 

Suurimman osan oppilaista vanhemmat eivät rajoita lapsensa puhelimen käyttöä. Suurin osa oppilaista pitää puhelintaan vapaasti myös yöt huoneessaan. Ja suurin osa oppilaista tunnustaa, että yöunet jäävät liian lyhyiksi ainakin välillä puhelimen takia.

Miksi te vanhemmat ette rajoita puhelimen käyttöä? Kouluihin on haluttu puhelinparkit, mutta miksi kotona ei ole sellaista vastaavaa, mihin puhelin menee esim. Yöksi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Ei mun nuori nytkään ole puhelimella vaan harrastuksessa, joka vie ison osan vapaa-ajasta.

Vierailija
2/9 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Ei mun nuori nytkään ole puhelimella vaan harrastuksessa, joka vie ison osan vapaa-ajasta.

Käsitykseni mukaan suurimmalla osalla nuorista on harrastus tai harrastuksia.

Mitäs yöllä? Nukkuuko tarpeeksi vai onko puhelimella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että notkuu puhelimella kuin että notkuu kaupungilla. 

Vierailija
4/9 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yöllä parempi notkua puhelimella kuin nukkua? 

Ap

Vierailija
5/9 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini lukeee kirjaa mieluummin ja njkkuu yönsä, ei ole ollut mitään tarvetta rajoittaa. Kyllä se joskus jotain uutta peliä pelasi viikon putkeen, ja sitten teki kuukauden jotain ihan muuta.

Vierailija
6/9 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko yöllä parempi notkua puhelimella kuin nukkua? 

Ap

Ei se ettei rajoita puhelinenkäyttöä tarkoita automaattisesti sitä, että valvoisi yöt puhelimella. No, meidän teini on masentunut ja nukkuu sekä päivällä että yöllä, ei tarvitse murehtia moisesta. 

Vierailija
7/9 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun teini lukeee kirjaa mieluummin ja njkkuu yönsä, ei ole ollut mitään tarvetta rajoittaa. Kyllä se joskus jotain uutta peliä pelasi viikon putkeen, ja sitten teki kuukauden jotain ihan muuta.

Voi olla että juuri sinun teinisi nukkuu. Mutta tiedän senkin, että teinit ovat hyviä valehtelemaan vanhemmilleen, jotta vanhemmat ei rajaisi sitä kivointa, mihin ollaan koukussa pois.

Moni teini on selittänyt vanhemmilleen että äänikirjat auttaa nukahtaan tai kirjasovelluksesta lukeminen tms... Mutta valvovat monta tuntia selaten tiktokkia tai pelaten.

Vierailija
8/9 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitykseni mukaan suurimmalla osalla nuorista on harrastus tai harrastuksia.

Mitäs yöllä? Nukkuuko tarpeeksi vai onko puhelimella?

Nukkuu tarpeeksi.

Vierailija
9/9 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a.  33 vuotiaan ja 36-vuotiaan puhelimenkäyttöön ei minulla todellakaan ole nokan koputtamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme