"Köyhän ei kannata ostaa halpaa" - miten se tehdään käytännössä?
Ihan vaan tässä ihmettelen, että mistä se köyhä ottaa ne rahat niiden kalliiden laatutuotteiden ostamiseen. Jos on varaa ostaa laadukasta ja kallista, niin eihän ihminen silloin ole köyhä.
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei osteta mitään jos ei voi ostaa laadukasta.
Esim. talvikenkiä ei voi jättää ostamatta jos vanhat ovat hajonneet. Sama pätee moneen muuhunkin asiaan.
Talvikengät on ihan turhat, itse olen ympäri vuoden samoilla tennareilla ilman ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei osteta mitään jos ei voi ostaa laadukasta.
Esim. talvikenkiä ei voi jättää ostamatta jos vanhat ovat hajonneet. Sama pätee moneen muuhunkin asiaan.
Talvikengät on ihan turhat, itse olen ympäri vuoden samoilla tennareilla ilman ongelmaa.
Kaikki ei asu kaupunkialueella. Tennareilla ei tee yhtään mitään täällä maaseudulla, missä teiden auraus on pääosin omalla vastuulla jne.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä säästää ja kerää rahaa johonkin hankintaan. Parempi ostaa 200€ talvitakki kuin 50€ takki.
Ei ole mahdollista kulkea ilman takkia pakkasella, joten halpa takki on ainoa vaihtoehto.
Jos ei ole aivan tyhjäpää, tämän tarpeen voi ennakoida jo kuukausia ennen.
Ei voi, jos ei jää rahaa säästöön. Köyhä ei voi lopettaa vuokranmaksua eikä elää ilman ruokaa, vaikka talvi olisikin tulossa.
Köyhälläkin jää rahaa säästöön, kun osaa elää tulojensa mukaan. Ei tarvitse kovin montaa röökiaskia jättää ostamatta niin on talvikenkien hinta kasassa. Esimerkiksi.
Aina täällä oletetaan, että köyhät polttaa tupakkaa ja juo kaljaa.
Oikeasti tuo sanonta kuuulu näin: "Uusavuttoman köyhän ei kannata ostaa halpaa, koska uuavuton köyhä ei osaa korjata asioita tai käyttää muutenkaan päätään"
Kyllä myös edullisesti saa laadukasta kun tietää mitä ostaa. Ei se kallein automaattisesti ole paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä säästää ja kerää rahaa johonkin hankintaan. Parempi ostaa 200€ talvitakki kuin 50€ takki.
Ei ole mahdollista kulkea ilman takkia pakkasella, joten halpa takki on ainoa vaihtoehto.
Ei voi, jos ei jää rahaa säästöön. Köyhä ei voi lopettaa vuokranmaksua eikä elää ilman ruokaa, vaikka talvi olisikin tulossa.
Köyhälläkin jää rahaa säästöön, kun osaa elää tulojensa mukaan. Ei tarvitse kovin montaa röökiaskia jättää ostamatta niin on talvikenkien hinta kasassa. Esimerkiksi.
Ei tuossa mitään oletettu. Kerrottin vain ESIMERKKI. Aika usein näkee ja kuulee ihan omassa arjessaankin, että ihminen valittaa olevansa köyhä ja seuraavassa hetkessä rööki palaa suu pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten, kun se 200e takkii hajoaa kesken talven? Ei siinä vaiheessa voi alkaa säästää, vaan pitää mennä ostamaan heti uusi.
Mites talvitakki voi hajota kokonaan, voihan sitä kursia kasaan.
Ostaa yhden kestävälaatuisen ja sopivankokoisen vaatteen sen sijaan että tilaa temusta 14 barbikokoista muovimekkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä myös edullisesti saa laadukasta kun tietää mitä ostaa. Ei se kallein automaattisesti ole paras.
Tuo sanonta tarkoittaakin sitä, ettei kannata osaa halpaa paskaa, vaan kannattaa satsata laatuun hinnasta riippumatta. Jos löydät esim. kirpparilta laadukkaan talvitakin eurolla, ei sitä kannata jättää ostamatta vain sen takia, että se on halpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri se on tyhjäpään merkki, jos käyttää kaikki rahansa joka kuukausi säännöllisesti. Köyhäkin pystyy elämään tulojensa mukaan, jos vain opettelee taloustaitoja. Suomessa ei kukaan elä niin pienillä tuloilla, että tuloihin suhteutettuna järkevät asumisku
Tämähän ei ole totta. Suomessa on valtava määrä ihmisiä, jotka eivät pysty säästämään. Ja esimerkiksi toimeentulotuella elävän tukea leikataan, jos hän joskus saakin jotain säästöön.
Käytännössä köyhällä ihmisellä on aina asioita ostamatta. Niitä kertyy, kun vielä yhden talven kuljetaan loppuunkuluneissa kengissä, kun ei tänäkään vuonna ole ostettu uutta pesukonetta, lenkkitossuja, sukkia, alusvaatteita, ostettu tarpeellisia lääkkeitä, silmälaseja jne.
Sellaiset asiat, mitkä muut voi hoitaa alta pois kun tarve tulee, jää roikkumaan ja kerryttää sitä hankintalistaa. Jos köyhä saakin säästettyä pari sataa joskus, olisi paljon muutakin maksettavaa kuin joku yksittäinen takki, joten sitä koko rahaa ei voi käyttää siihen kalliiseen takkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri se on tyhjäpään merkki, jos käyttää kaikki rahansa joka kuukausi säännöllisesti. Köyhäkin pystyy elämään tulojensa mukaan, jos vain opettelee taloustaitoja. Suomessa ei kukaan elä niin pienillä tuloil
Älä höpötä. Ei keneltäkään mitään leikata, jos säästää käteisenä. Järjenkäyttö on sallittua, vaikka olisikin köyhä.
Pöh.
Ei kannata ostaa kallista kun ne kalliit hajoaa yhtä nopeasti kuin halvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihin säästetään. Eli, jos olet toimeentulotuen asiakas, niin ei onnistu mitenkään.
Helposti onnistuu. Oletko ikinä kuullut sellaisesta asiasta kuin käteinen raha?
Nimenomaan se tili nostetaan tyhjäksi ja rahat pöytälaatikkoon. Tiedän yhden joka teki noin, kun oli työttömänä. Tosin nykyään on ihan hyväpalkkaisissa hommissa, niin ei tarvitse enää kikkailla.
Niin no mulla on huippu hyvä oled tv. Ei markkinoiden paras oled mutta parempi kuin muun tekniikan telkut eli edustaa markkinoiden parassa tekniikkaa tällä hetkellä. Videotykki on vanha vain fullhd tason mutta silti laadukas Sonyn tykki ja edustaa fullhd tykkien parhaimmistoa.
Auto nyt on vain Opel Corsa 2007 mallin 3 ovinen malli mutta mulle riittävä ja vie paikasta toiseen siinä missä muutkin autot. Vaihdon Volvon tuohon opeliin koska Volvo oli diesel eikä mun ole järkeä pitää ja maksaa dieselistä kun ajoa tulee alle 10 000km vuodessa.
Playstation 5 toki löytyy . Tietokonetta ei ole mutta aion ostaa mutta mulle riittää joku 500€ kone käytettynä koska pc tulee vain leffojen katselua ja kevyttä pelaamista varten niin en tarvitse sen tehokkaampaa konetta.
Valkokangas toki löytyy laadukkaasta kankaasta tehty cinemascope kuvasuhteen mallia diy eli itse tehty. En ehkä parasta saa ostettua mutta hyvää ja ihan sopivan laadukasta tavaraa kuitenkin ja olen oikein tyytyväinen
Vierailija kirjoitti: Pöh. Ei kannata ostaa kallista kun ne kalliit hajoaa yhtä nopeasti kuin halvat.
Pöh. Kyse ei olekaan hinnasta vaan laadusta. Ennemmin 100€ maksava kestävä takki kerran 10 vuoteen kuin 20€ maksava paskalaatuinen takki joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri se on tyhjäpään merkki, jos käyttää kaikki rahansa joka kuukausi säännöllisesti. Köyhäkin pystyy elämään tulojensa mukaan, jos vain opettelee talousta
Vaan vaatisi sen, että jäisi rahaa säästöön. Mutta kun ei jää, ei ole käteistä eikä muutakaan. Eikä sitä kuvitteellista 200 euroa voi käyttää palkkään takkiin, kun on paljon muutakin tarpeellista, minkä ostamista on lykännyt jopa vuosia.
Joku sanoi, että talvikengät ja takki on pakko olla..no ei ole. Itselläni ei ole ollut talvikenkiä vuosikausiin ja takkina on pojan vanha ohut takki missä vetoketju rikki mihin vaan kylmällä survon alle jotain mitä kaapista löydän ja kyllä ulkoilen paljon lasten kanssa läpi vuoden, mutta aina tulee jotain tärkeämpää kuin omat vaatteet/kengät.
Vierailija kirjoitti:
Niin no mulla on huippu hyvä oled tv. Ei markkinoiden paras oled mutta parempi kuin muun tekniikan telkut eli edustaa markkinoiden parassa tekniikkaa tällä hetkellä. Videotykki on vanha vain fullhd tason mutta silti laadukas Sonyn tykki ja edustaa fullhd tykkien parhaimmistoa.
Auto nyt on vain Opel Corsa 2007 mallin 3 ovinen malli mutta mulle riittävä ja vie paikasta toiseen siinä missä muutkin autot. Vaihdon Volvon tuohon opeliin koska Volvo oli diesel eikä mun ole järkeä pitää ja maksaa dieselistä kun ajoa tulee alle 10 000km vuodessa.
Playstation 5 toki löytyy . Tietokonetta ei ole mutta aion ostaa mutta mulle riittää joku 500€ kone käytettynä koska pc tulee vain leffojen katselua ja kevyttä pelaamista varten niin en tarvitse sen tehokkaampaa konetta.
Valkokangas toki löytyy laadukkaasta kankaasta tehty cinemascope kuvasuhteen mallia diy eli itse tehty. En ehkä parasta saa ostettua mutta hyvää j
T: Tuet +osa-aikstyön palkka
Ensimmäinen ei ole mahdollista ellet ole sokea. Toinen ei ole mahdollista ellet ole tyhjäpää. Oliko muuta?