Onko jatkuvaan stressiin ja ahdistuneisuuteen toimivia luontaistuotteita?
Lääkäriaikoja on huonosti saatavilla, enkä oikein edes haluaisi lääkkeitä. Onko mitään ilman reseptiä myytäviä vaihtoehtoja jotka oikeasti auttaa?
Kommentit (72)
Joillain toimii kannabis erinomaisesti noihin mutta joillain se saattaa lisätä oireita
Minulla ei luontaistuotteet auttaneet.Mutta hommasin itse netistä terapeutin. Maksoi kyllä 70 € kerta mikä oli kallista, mutta mieluummin säästin jostain muusta asiasta ja sain lisää hyvinvointia. Terapeutin kanssa stressi ja ahdistus alkoi purkautua ja vähentyä huomattavasti. Ahdistusta ja stressiä ei kannata doupata lääkkeitä. Tk-lääkäri kyllä kirjoittaa lääkkeitä ahdistukseen mutta lääkkeet vain peittävät ahdistuksen syyt. Terapeutin kanssa tulee käsiteltyä asioita ja hänellä oli hyviä neuvoja miten ahdistuksen kanssa pärjää, ja siten ahdistus pikkuhiljaa vähenee..
Alkoholi. Siinä se. Jos luontaistuotteet auttaisivat ahdistukseen ne luokiteltaisiin huumeiksi tai reseptilääkkeiksi, joita juuri sinä et todennäköisesti koskaan saisi. Suomessa kuuluu kärsiä.
En usko koska niissä tuotteissa on niin vähän sitä ainesosaa mikä rauhoittaa. Esim jotain teetä jos miettii niin siinä joutuisi kittaamaan aika paljon sitä että se vaikutus tuntuisi.
Kannattaa vaan pysyä poissa tälläsiltä palstoilta yms missä se huono fiilis ja ahdistus vaan lisääntyy. Iltakävelyt rauhoittaa myös. Katso Youtubesta jotain vinkkejä, hengitysharjoituksia yms myös. Käy kuumassa suihkussa, se rentouttaa myös lihaksia ja oloa
<3
En ole käyttänyt mitään lääkkeitä sellaisiin. Täytyy vain kestää ne oireet ja tietysti voit hemmotella itseäsi jos rentoudut.
En ole kyllä kuullutkaan että lääkkeitä olisi saatavissa stressiin. Ahdistukseen määräävät kyllä lääkkeitä.
No, Ukrainassa okupantti vei mummojen valeriaanatabletit. Valeriaana on ikivanha rohdoskasvi.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi. Siinä se. Jos luontaistuotteet auttaisivat ahdistukseen ne luokiteltaisiin huumeiksi tai reseptilääkkeiksi, joita juuri sinä et todennäköisesti koskaan saisi. Suomessa kuuluu kärsiä.
Siksi mäkikuismavalmisteet on suomessa kielletty. Auttavat liian hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei luontaistuotteet auttaneet.Mutta hommasin itse netistä terapeutin. Maksoi kyllä 70 € kerta mikä oli kallista, mutta mieluummin säästin jostain muusta asiasta ja sain lisää hyvinvointia. Terapeutin kanssa stressi ja ahdistus alkoi purkautua ja vähentyä huomattavasti. Ahdistusta ja stressiä ei kannata doupata lääkkeitä. Tk-lääkäri kyllä kirjoittaa lääkkeitä ahdistukseen mutta lääkkeet vain peittävät ahdistuksen syyt. Terapeutin kanssa tulee käsiteltyä asioita ja hänellä oli hyviä neuvoja miten ahdistuksen kanssa pärjää, ja siten ahdistus pikkuhiljaa vähenee..
Toisilla ei ole sellaista terapiatarvetta. Olen itse vain kestänyt kaiken stressin, jännityksen ja ahdistuksenkin. Jos ahdistus on hyvin fyysistä eikä tahdo olla enää voimia niin pikaisesti ensiapuun, tarvittaessa hätänumeroon soittaminen. Myös paniikkikohtauksissa hätänumeroon soittaminen, paniikkikohtaus saattaa yltyä nopeasti vakavaksi ja silloin ei ehkä pysty itse soittamaankaan.
Ootko mindfullnessit ja muut rentoutukset jo kokeillu?
Laadukas kalaöljyvalmiste esim. Ecolomegaa ja vahva b-vitamiinivalmiste auttaa itselläni aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Joillain toimii kannabis erinomaisesti noihin mutta joillain se saattaa lisätä oireita
Sitä ei saa suomessa stressiin tai ahdistukseen. Monessa muussa maassa mulla olisi jo resepti. Täällä se on kipuunkin vasta viimeinen vaihtoehto. Opioidipölly on jotenkin hyväksytympi kuin kannabispölly. Hmm opioidit ovat synteettisiä opiaatteja. Ne koukuttaa fyysisesti ja sehän on nähty mikä ongelma opioideilla on saatu usa; ssa. Kannabis ei sentään koukuta fyysisesti niin en ymmärrä tuota logiikkaa.
Palataan ahdistukseen siihen saisi rauhoittavia. Niistäkin on uutisoitu kun ihmiset alkoivat tilata omin luvin kun niille ei uusittu reseptejä. Katukauppa on ihan valtavaa kun muuten ei saa esim. rauhoittavia. Kuitenkin näitä rauhoittavia voidaan kirjoittaa ainakin vähäksi aikaa. Vissiin sen verran että pääsee niiden makuun. Mutta jos erehdyt ehdottamaan kannabista lääkkeeksi saat saarnan ja joudut kusitesteihin kun sinua epäillään huumeiden käytöstä. Huomatkaa monikko muoto kannabis on välittömästi huumeiden ei edes huumeen. Suhtautuminen on niin hysteeristä ettei viitsi ehdottaa. Ei sitä kuitenkaan saa niin turha ottaa epäily HUUMEIDEN käytöstä.
Energiahoidot ovat auttaneet itselläni purkamaan energiatasolta tunnetukoksia, joka on vaikuttanut tunne-elämän tasapainoittumiseen. Ensin ne voivat nousta pinnalle ja sen jälkeen kevenee yleensä olo.
Stressi kuuluu elämään. Tärkeää on kuinka tasapainoilla stressin kanssa ja resilienssi eli miten sietää stressiä. Luonnollinen konsti on toivon kipinä paremmasta joka auttaa motivoimaan ja uskomaan parempiin stressittömimpiin aikoihin. Toivottomana ja epätoivoisena hakee helposti helppoa ulospääsyä mikä vaan pahentaa olotilaa. Kannattaa olla määrätietoinen ja kiitollinen pienistäkin asioista. Jos elämä on pelkkää ruusuilla tanssimista niin alkaa tuntua siltä että se muuttuu latistavaksi kokemukseksi jolloin mielihyvä ei enää riitäkkään tuottamaan samaa olotilaa vaan vaaditaan entistä voimakkaampaa ärsykettä jollei koe myös epämukavia hetkiä tasapainottamaan mielihyvää. Liika stressi taas johtaa siihen, että aivojen ratkaisukeskeisyys ja loogisuus kärsii ja aivot toimii puolitehoilla. Tärkeää olisi stressin ennaltaehkäisy kun aivot vielä toimivat täydellä teholla.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi auttaa niin kauan kuin saattaa ryypätä. Yritin ihan kunnolla juoda sinnilläkin. Järkyttäviä monen päivän krapuloita kun ei enää saattanut juoda. Pyrkimys oli alkoholistiksi niin aloitin heti uudestaan kun pystyi taas juomaan. Ei siitä tullut mitään mä en pysty juomaan jatkuvasti. Sitten ei tehnyt enää oikein mielikään juoda. Selvät kaudet piteni mutta ei se mitään auttanut. Ainoa mikä näyttää auttavan on pajauttelu.
Liikkuminen vähentää ahdistusta takuuvarmasti. Kävely, juokseminen, tanssiminen, mikä vain ja sen perään iso lasillinen kylmää vettä. Aina kun ahdistaa, niin kannattaa liikkua tai venytellä. Pian pää voi paremmin ja kroppakin kiittää!
Kannattaa karsia elämästä stressin aiheuttajia pois
Valeriaana helpottaa iltaisin omaa oloani, tiedä sitten onko osa placeboa. Mutta sama kai se kun auttaa, mielen oma voima voi helpottaa oireita.
Fyysinen rasitus ja sauna toimii myös hyvin. Ehkä siinä huhkiessa pääsee purkautumaan alkukantainen taistele/pakene lataus hermostosta, sitten lämpö auttaa rentoutumaan.
Kannabis, jos ei ole yksi niistä onnertomista 0,00001 väestöstä, jotka saa siitä psykoosin (yleensä muiden aineiden kanssa).
Ei enää.