Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia toksisesta työympäristöstä selviämisestä

Vierailija
23.10.2024 |

Tilanne työpaikallani on ollut jo pidempään aika kestämätön (suurin ongelma yhden henkilön käytös muita kohtaan)  ja nyt ilmapiiriongelmat räjähtäneet käsiin. Itse täysin loppu tilanteeseen ja myös ammatillinen itsetunto pohjamudissa jatkuvan kritisoinnin kohteena olemisen jälkeen (olen nuori ja vielä uran alussa).. Pitkään olen vain sietänyt hiljaa ja ottanut vastaan kommentteja ja arvosteluja mutta enää en vain jaksa. Harkitsen tällä hetkellä pitkää sairaslomaa ja jos tilanne ei olennaisesti muutu niin irtisanoutumista. Olo tällä hetkellä aika toivoton ja mieli maassa. Kaipaisin keskustelua aiheesta, vinkkejä ja viisaita sanoja

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin sivusta seurailemaan tätä ketjua ja hakemaan  myös ideoita. Olen ollut pari viikkoa kuukausi sitten asiasta sairaslomalla ja koeaikaa jäljellä vielä kuukausi. Mistään en ole uutta työtä saanut enkä työterveydestä apua. Minulla tilanne että vastaava on ottanut minut silmätikuksi syystä jota en todellakaan tiedä. Muille hän on ystävällinen mutta minulle tiuskii ja ei istu samaan pöytään eikä anna työtehtäviä eikä kehu mistään. Ignooraa täysin ei edes tervehdi usein. 

Olen syyllistänyt itseni loputtomiin mutten keksi syytä miksi hän käyttäytyy noin koska olen aina ollut pidetty. Enkä tiedä mitä enää tehdä. Hän on myös johtoportaan parhaimpia ystäviä niin en viitsi mennä sanomaan ylemmäs. Tulee vain lisää ongelmia minulle.

Vierailija
82/87 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua masennukseen kunnes saat uuden työpaikan. Tai pyydät että sun koeaika puretaan työnantajan toimesta niin ei tule karenssia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
84/87 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksinen on myös työympäristö jossa pomo ei ole perillä arkityön käytännöistä ja on delegoinut perehdyttämisen ja käytännössä lähiesihenkilön työt joillekin työntekijöille. Jos jotkut työntekijät teettävät työnsä muilla, tekemisen määrä ei ole pomolla tiedossa. Eikä pomo välttämättä halua sellaisesta tietääkään, jos haluaa puhua kaltaisikseen kokemilleen.

Jos sen jälkeen lähinnä seurataan ketkä tuntuvat saavan ystäviä tai muuten näyttävät tai kuulostavat oikeanlaisilta, töiden jakaantuminen tekijöiden kesken ei nouse esiin eikä vaikuta etenemiseen eikä palkkaan.

Joillain pomoilla on ollut selvää vastustustakin sitä kohtaan että tehokkuutta katsottaisiin. Pomo itsekin on usein edennyt koordinointi- ja delegointitaidoilla.

Kauheaa jos työpaikalla monen identiteetti muodostuu siitä että saa teetettyä töitä muilla. Joku asioita kuitenkin tekee.

Voi joku koordinoida tai opettaa mutta turhaa leikkiä että se jolta pyydetään ei olisi tehnyt työtä.

Vierailija
85/87 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin sivusta seurailemaan tätä ketjua ja hakemaan  myös ideoita. Olen ollut pari viikkoa kuukausi sitten asiasta sairaslomalla ja koeaikaa jäljellä vielä kuukausi. Mistään en ole uutta työtä saanut enkä työterveydestä apua. Minulla tilanne että vastaava on ottanut minut silmätikuksi syystä jota en todellakaan tiedä. Muille hän on ystävällinen mutta minulle tiuskii ja ei istu samaan pöytään eikä anna työtehtäviä eikä kehu mistään. Ignooraa täysin ei edes tervehdi usein. 

Olen syyllistänyt itseni loputtomiin mutten keksi syytä miksi hän käyttäytyy noin koska olen aina ollut pidetty. Enkä tiedä mitä enää tehdä. Hän on myös johtoportaan parhaimpia ystäviä niin en viitsi mennä sanomaan ylemmäs. Tulee vain lisää ongelmia minulle.

Voisiko olla että sinua arvostetaan töistä tietävänä koska teet niitä? Ehkä huomionhakuinen vastaava voi kokea jäävänsä varjoon.

Kokemusta on että vastaava haluaisi esiintyä työt aikaansaaneena vaikkei niitä tee. Tyyliin tehtävää on satoja asiakkaita ja vastaava neuvoo hankalissa tapauksissa. Sitten voi turhautua jos kokee ettei ole saanut tarpeeksi mielekkäitä tapauksia itselleen. Esim. paria per päivä tai viikko, ei sentään mitään kuormittavaa määrää. Mutta kiva olisi voida loistaa erikoiskeisseillä.

Vierailija
86/87 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa irtisanoutua. Toki kritiikki kannattaa ottaa myös nöyrästi vastaan ja tarkastella onko omassa toiminnassa kuitenkin jotain parantamisen varaa, muuten ongelmat seuraa seuraavaan työpaikkaan.

Joo olen kyllä hyvin tietoinen myös omista kehittämiskohteistani, joista olen saanut palautetta myös aiemmissa työpaikoissani. Toki tässäkin se, että huomaan myös oman työsuoritukseni heikentyneen kun koko ajan joku vahtii työntekoani ja puuttuu siihen (ei ole esimies asemassa).

Henkilö joka vahtii muita käyttää siihen työaikaa. Mitä enemmän vahtii etenkin kritisoidakseen sitä enemmän ei itse tee töitä. Onko henkilöllä pääasiallisena työnä muiden töiden seuranta?

Minusta suurimittainen töiden jälkeenpäin tarkastaminen on kyseenalaista, jos se ei edes johda uusiin ohjeistuksiin samoille tekijöille.

Eräässä paikassa ohimennen kuullusti työntekijöistä muka tehtiin virhetilastoja. Niistä ei kerrottu tarkastelluille työntekijöille itselleen, vaan ilmassa kuului vain huhu "X johtaa virhetilastoa". Ei voi tietää oliko mitään tarkastusta oikeasti tehtykään. Ainakin systemaattisuutta epäilin vahvasti. Sen sijaan olisi ollut järkevää katsoa, kuinka paljon töitä kukin tekee. Veikkaan että siinä muka virheiden tekijäksi vihjattu olisi ollut korkealla. Hänen töistään ei osoitettu hänelle virheitä.

Huhuilijalla itsellään ei ehkä ollut muuta tekemistä silloin.

Vierailija
87/87 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan työelämä on täyttä p.....!