Pärjääkö amk-insinööriopinnoissa heikohkolla matikalla?
Yläasteella matikka oli 7. Lukiossa luki yhden vuoden lyhyttä matikkaa, 7 arvosanalla. Sitten jätti lukion kesken. Ammattikoulussa matikka täysillä pisteillä, tajusi, mitä hyötyä siitä on.
nyt haluaa amk-insinööriksi Metropoliaan. Miten luulette, että pärjää?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo seiskat sen takia, että muut asiat kiinnostivat enemmän vai onko noihin ihan tosissaan päntätty? Meillä sai aikanaan seiskan melko helposti. Olen opiskellut metropolian edeltäjässä insinööriksi 2000-luvun lopulla, ja silloin porukkaa lopetti kyllä paljon matikankurssien takia. Ilmeisesti nykyään on vähän helpompaa, mutta insinöörin pitäisi kyllä osata laskea.
Työn laatu (tämän oppii tekemällä paljon ja väärin) ja määrä (pakottaa itseään kunnes tipahtaa, järkevän kuormituksen oppii siten) ratkaisevat. Aiemmilla numeroilla ei ole mitään väliä.
Itselleni on AMK insinöörimatikka hankalaa. Ja kyllä, olen parjattu amistaustainen. Kaavat ei todellakaan ole vain tuota luokkaa kuin tehon kaava P=UI. Mutta sisulla ja tekemisellä mennään, arvosanaksi tullut muutakin kuin ykköstä. Eli sinne vaan jos motivaatiota löytyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo seiskat sen takia, että muut asiat kiinnostivat enemmän vai onko noihin ihan tosissaan päntätty? Meillä sai aikanaan seiskan melko helposti. Olen opiskellut metropolian edeltäjässä insinööriksi 2000-luvun lopulla, ja silloin porukkaa lopetti kyllä paljon matikankurssien takia. Ilmeisesti nykyään on vähän helpompaa, mutta insinöörin pitäisi kyllä osata laskea.
Työn laatu (tämän oppii tekemällä paljon ja väärin) ja määrä (pakottaa itseään kunnes tipahtaa, järkevän kuormituksen oppii siten) ratkaisevat. Aiemmilla numeroilla ei ole mitään väliä.
No kyllähän numerot jostain kertoo. Huonon arvosanan saa joko motivaation tai älyn puutteella. Motivaation puute on korjattavissa. Miksi niitä numeroita muuten annettaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän numerot jostain kertoo. Huonon arvosanan saa joko motivaation tai älyn puutteella. Motivaation puute on korjattavissa. Miksi niitä numeroita muuten annettaisiin?
Ei niillä aiemmilla numeroilla silti ole mitään väliä.
Joo pärjää kyllä, ap. Mutta se heikohko muuttuu siinä sivussa paremmaksi.