Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikka tätä ei saisi sanoa, niin sanon kumminkin: lapsi lopetti läheisyyden ja seksin avioliitossamme

Vierailija
22.10.2024 |

Ei enää läheisyyttä eikä seksiä, kun vaimo laittaa kaiken huomion lapseen. Kun lapsi on hoidossa mummolassa, vaimo haluaa vain nukkua tai maata ja kaikki aloitteeni tyrmätään väsymykseen vedoten. Vetelen sitten käteen kun muutakaan ei ole tarjolla. 

Liitto on sinänsä toimiva, jos sen mittariksi ottaa muun. Hän hoitaa äidin hommansa hyvin ja minäkin uskoisin olevani hyvä isä. Mutta onhan tämä iso muutos. Lapsi ei ole enää vauva, vaan 5-vuotias, mutta asiat eivät ole palanneet ennalleen. Eniten harmittaa se että kun meillä on kahdenkeskistä aikaa, vaimo alkaa puhumaan lapsesta ja se siitä lämmittelystä. Ikään kuin sillä lapsella olisi mitään hätää mummolassa. Alkaa tuntua että se on tekosyy seksin ja hauskanpidon välttämiselle. Ja vaimoni oli ennen lasta todella halukas ja spontaani.

Saa kivittää.

Kommentit (969)

Vierailija
581/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No itse asiassa kyllä loppuu. Suuri osa naisista menettää kaikki halunsa vaihdevuosien jälkeen"

Ei kyllä pidä paikkaansa. Halut vähenevät useimmillla jonkin verran ja osalla loppuvat mutta mikään tutkimus ei kyllä kerro että ne loppuisivat useimmilta kokonaan.

Ja yleensä kyse on siitä että ne halut muuttuvat. Ei enää olla niin suorituskeskeisiä ja yhdyntäkeskeisiä vaan seksuaalisuus on enemmän sitä läheisyyttä ja ihojen kosketusta sekä yhteenkuuluvuuden tunnetta kuin kovaa himoa.

Vierailija
582/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on teini-ikäiset lapset ja seksiä on ollut viimeksi yli vuosi sitten.. Suurin syy haluttomuuteeni (olen nainen ja äiti) on se, ettei mies pidä enää huolta itsestään ja hänen kuorsauksensa on ajanut meidät jo vuosia sitten eri huoneisiin nukkumaan ja tappanut läheisyyden. Teen myös kaikki metatyöt, jotka kuormittavat minua. Kotitöitä mies tekee, mutta usein pyytämällä. Jos otan puheeksi tuon kuorsaamisen ja voisiko mies mennä lääkäriin niin hän suuttuu. Jos sanon että olen väsynyt kaikkien asioiden hoitamiseen, mies suuttuu. Haluaisin yhä seksiä, mutta en enää halua miestäni.

N45

Rakastatko sä enää miestäsi? Ja sanalla rakastaa en tarkoita vaikka välittämisen, tottumisen, sietämisen, isänä arvostamisen tai kaveruuden synonyymeja. En tarkoita onko se ihan kiva tai asiallinen. 

Perusnaiselliseen tapaan tuskin on koskaan rakastanutkaan ketään muuta kuin itseänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Totuus voi tulla kenen tahansa suusta, ei sillä ole mitään väliä onko lähde auktorisoitu vai ei."

Totuus voi tulla kenen tahansa suusta mutta se tarvitsee silti aina yhtä hyvät ja pitävät todisteet ollakseen totta. Tiede on vain metodi sille että asioita joudutaan perustelemaan ja tutkimaan riittävästi sekä objektiivisesti eikä voi vain väittää mitä itse haluaa.

"En tajua miten "tekniikka" toimisi perusteena tai argumentina mihinkään - se on hyvin kapea ja pieni osa todellisuutta"

Se toimii argumenttina juuri siksi että tekniikassa se tieteen todistusmetodi on ihan sama kuin kaikessa muussakin tieteessä. Ja jos tekniikassa se metodi tuottaa vaikkapa mikropiirin niin kyllä se tuottaa luotettavaa tietoa muillakin tieteen aloilla ihan samalla todennäköisyydellä.

"Kannattaa hakeutua itse "tekemään tiedettä" eli sinne alkulähteelle, niin alkaa ymmärtämään sen pilipalimaista luonn

"Totuus tarvitse todisteet ollakseen totta"

Ei tarvitse. Ei sitä tarvitse sanoa edes ääneen ollakseen totta

Olen ollut tieteen alkulähteellä ja kokemuksen perusteella totesin, että kirjoittelen mieluummin niitä tittelintuure-loruja. Sama laatutaso ja tulokset, mutta kevyempi ilmapiiri ja mukavammat työkaverit

Vierailija
584/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sperman myrkyllisyys on tieteellinen fakta."

Vanha lääketieteen fakta on se että myrkyn ja lääkkeen ero on annostus. Eli siis melkein mikä vain voi olla myrkyllistä kun sitä on liikaa. Liialliseen porkkanansyöntiinkin voi kuolla vaikka sopivassa määrin se on terveellistä.

Se mitä tuossa et ole tajunnut on se myrkyllisyyden aste. Spermalla voi olla vaikutuksia joita voidaan jossain määrin määritellä myrkyllisiksi mutta ne ovat niin pieniä että sitä spermaa pitäisi kaataa naiseen litrakaupalla kerralla että siitä olisi jotain oikeaa todellista haittaa.

Fakta ja faktasta tehty johtopäätös ovat siis kaksi ihan eri asiaa.

Vierailija
585/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Totuus tarvitse todisteet ollakseen totta" Ei tarvitse. Ei sitä tarvitse sanoa edes ääneen ollakseen totta"

Totuus muuttu kaikille todeksi vasta kun pystyt sen muillekin riittävän aukottomasti todistamaan.

"Olen ollut tieteen alkulähteellä ja kokemuksen perusteella totesin, että kirjoittelen mieluummin niitä tittelintuure-loruja. Sama laatutaso ja tulokset, mutta kevyempi ilmapiiri ja mukavammat työkaverit"

No jos olet niin osaat varmaan kertoa minulle tieteenteon perusteet ja perustella miksi ne eivät tuottaisi luotettavampaa tietoa kuin ilman niitä saatu tieto.

Vierailija
586/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No itse asiassa kyllä loppuu. Suuri osa naisista menettää kaikki halunsa vaihdevuosien jälkeen"

Ei kyllä pidä paikkaansa. Halut vähenevät useimmillla jonkin verran ja osalla loppuvat mutta mikään tutkimus ei kyllä kerro että ne loppuisivat useimmilta kokonaan.

Ja yleensä kyse on siitä että ne halut muuttuvat. Ei enää olla niin suorituskeskeisiä ja yhdyntäkeskeisiä vaan seksuaalisuus on enemmän sitä läheisyyttä ja ihojen kosketusta sekä yhteenkuuluvuuden tunnetta kuin kovaa himoa.

Pitää, mutta voit ihan vapaasti elää tässä deluusiossa ja etsiä sellaisen naisen, joka tanssii noita samoja "kyllä nainenkin on mies seksiasioissa" -tansseja kanssasi ja uskoo meninistisiä tiedevalheita. Kyllähän moni suostuu näihin hormonaalisiin mutilaatioihin ja myrkytyksiinkin, tai seksuaaliseen väkivaltaan lääketeollisuudessa, koska uskoo tai haluaa uskoa, että ei meille valehdeltaisi. Kuten sanoin, vapaa tahto, kaikella seuraukset

Vierailija
587/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää, mutta voit ihan vapaasti elää tässä deluusiossa ja etsiä sellaisen naisen, joka tanssii noita samoja "kyllä nainenkin on mies seksiasioissa" -tansseja kanssasi ja uskoo meninistisiä tiedevalheita. Kyllähän moni suostuu näihin hormonaalisiin mutilaatioihin ja myrkytyksiinkin, tai seksuaaliseen väkivaltaan lääketeollisuudessa, koska uskoo tai haluaa uskoa, että ei m

Tässä elävä todiste siitä mitä feminismiin lankeaminen tekee ihmismielelle.

Vierailija
588/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha lääketieteen fakta on se että myrkyn ja lääkkeen ero on annostus. Eli siis melkein mikä vain voi olla myrkyllistä kun sitä on liikaa. Liialliseen porkkanansyöntiinkin voi kuolla vaikka sopivassa määrin se on terveellistä.

Se mitä tuossa et ole tajunnut on se myrkyllisyyden aste. Spermalla voi olla vaikutuksia joita voidaan jossain määrin määritellä myrkyllisiksi mutta ne ovat niin pieniä että sitä spermaa pitäisi kaataa naiseen litrakaupalla kerralla että siitä olisi jotain oikeaa todellista haittaa.

Kyllä nyt sepitetään ja sepitetään. Esim. hiivatulehdukset johtuvat pääosin siitä, että sperma tuhoaa emättimen bakteerikantaa, minkä vuoksi hiiva pääsee lisääntymään holtittomasti. Tämä voi tapahtua jo ensimmäisellä seksikerralla. Pitkäaikainen altistus vähälle myrkytykselle on ihan yhtä tuhoisaa, kun kerralla ison annoksen saaminen. Tuollaiset "pitäisi litrakaupalla kaataa" on ihan täyttä puppua

Vierailija
589/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitää, mutta voit ihan vapaasti elää tässä deluusiossa"

Pitääkö se siis paikkansa koska sinä niin sanot vai siksi että siitä on jotain ihan oikeaa väestötason tietoa?

Nyt nimittäin vaikuttaa enemmän tuolta ensimmäiseltä.

Vierailija
590/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Totuus tarvitse todisteet ollakseen totta" Ei tarvitse. Ei sitä tarvitse sanoa edes ääneen ollakseen totta"

Totuus muuttu kaikille todeksi vasta kun pystyt sen muillekin riittävän aukottomasti todistamaan.

"Olen ollut tieteen alkulähteellä ja kokemuksen perusteella totesin, että kirjoittelen mieluummin niitä tittelintuure-loruja. Sama laatutaso ja tulokset, mutta kevyempi ilmapiiri ja mukavammat työkaverit"

No jos olet niin osaat varmaan kertoa minulle tieteenteon perusteet ja perustella miksi ne eivät tuottaisi luotettavampaa tietoa kuin ilman niitä saatu tieto.

Ei minulla ole mitään intressiä todistaa totuutta kenellekään. Jos joku sanoo totuuden ja idiootit hyppäävät silti kielekkeeltä, siinähän hyppäävät. Siinä se todistuskin samalla syntyy. Ja silti tuon kielekkeen vieressä saattaa olla saatana, joka sepittää tapahtunutta joksikin ihan muuksi sitä mukaa, kun ihmiset hyppääsät. Kuten esim. tiede, joka sepittää, että jatkuva siitetyksi tuleminen ja naisen seksuaalisuuden kieltäminen olisivat jokin etu ihmiskunnalle

En oikein välitä tämän tyyppisestä keskustelusta, että provoilet ja hakuammut. Kuten sanoit, et tarjoa minulle mitään. Joten heippa

Vierailija
591/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä elävä todiste siitä mitä feminismiin lankeaminen tekee ihmismielelle."

Älä yleistä. Olen aina ollut feministi mutta meillä on edelleen oikein vireä seksielämä mieheni kanssa vaikka yhdessä oltu kohta 30 vuotta. Sillä ei ole mitään tekemistä feminismin kanssa paitsi ehkä niin että olen osannut alunperin valita miehen joka kykenee tasa-arvoiseen ja tasapuoliseen parisuhteeseen. Ja se toki tukee seksielämän jatkumista hyvänä todella paljon.

Vierailija
592/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää, mutta voit ihan vapaasti elää tässä deluusiossa ja etsiä sellaisen naisen, joka tanssii noita samoja "kyllä nainenkin on mies seksiasioissa" -tansseja kanssasi ja uskoo meninistisiä tiedevalheita. Kyllähän moni suostuu näihin hormonaalisiin mutilaatioihin ja myrkytyksiinkin, tai seksuaaliseen väkivaltaan lääketeol

Vapautuksen myrkytykseltä ja seksuaaliselta hyväksikäytöltä? Ai kauhee... Hirveä kohtalo

Vierailija
593/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kukin saa uskoa mitä haluaa."

Saa toki mutta järkevää on uskoa hyvin tehtyyn tieteeseen eikä vaikkpa Youtube-videoon jonka on tehnyt Kansasilainen itseoppinut pastori.

"Mutta jos lähdetään vaikka siitä liikkeelle, että rationalisti ei lisäänny."

Rationaalisuus tarkoittaa vain asioiden laaja-alaista pohtimista ei sitä että sillä olisi joku aina ja kaikilla tapahtuva lopputulos. 

Olen eri mieltä nästä kaikista, mutta koska et kysynyt mitään etkä osoita että sinulla olisi minulle mitään annettavaa niin jätetään asia tähän

Minusta olisi kyllä mielenkiintoista kuulla sinulta perustelut sille miten tavallisen ihmisen mielipide olisi aina ihan tasavertainen ja yhtä luotettava tietolähde tieteeseen verrat

Totuus voi tulla kenen tahansa suusta, ei sillä ole mitään väliä onko lähde auktorisoitu vai ei. En tajua miten "tekniikka" toimisi perusteena tai argumentina mihinkään - se on hyvin kapea ja pieni osa todellisuutta

Kannattaa hakeutua itse "tekemään tiedettä" eli sinne alkulähteelle, niin alkaa ymmärtämään sen pilipalimaista luonnetta, joka on täysin epävakaa ja sinällään yhtä perusteeton kuin vaikkapa tittelituuren lastenlaulu -loru

Olen eri, ja teen työkseni tiedettä, en tosin ihmisen lisääntymiseen liittyvää. Mutta tuo viimeinen kommenttisi osoittaa ainoastaan sen, ettet itse ymmärrä tieteen tekemisestä yhtään mitään. 

Vierailija
594/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan biologinen juttu että ei naisella kuulukaan enää olla niin paljon seksi mielessä kun lapsi on jo tehty. Tee osasi lapsen hoidosta ja kotitöistä niin vaimoa voisi edes joskus haluttaa. 

Eikö tässä vaiheessa ole vain helpompi vaihtaa vähemmän käytettyyn, jolla vielä haluja riittää, eikä tarvitse sitä saamarit kakaroiden itkua ja kitinääkään kuunnella.

Vierailija
595/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuka hullu makaa miehen kanssa jo viidennellä tapaamisella?"

No sellainen jolla alkaa tehdä aikaisemmin jo mieli.

Niin, kyllä se varmasti monissa tapauksissa vaikuttaa siihen, kuinka pian ihastuksen kanssa menee sänkyyn, jos seksi on yksi tärkeistä asioista ja libido on korkea. Tietenkään asia ei ole niin yksioikoinen ja on monia muitakin syitä eri ihmisillä siihen, kuinka nopeasti taikka hitaasti edetään suhteessa seksiin.

Mutta jos pitää seksiä on toisarvoisena asiana suhteissa ja ibido on matala, niin ei varmaankaan ole halua edetä niin nopeasti seksiin. 

Vierailija
596/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt sepitetään ja sepitetään. Esim. hiivatulehdukset johtuvat pääosin siitä, että sperma tuhoaa emättimen bakteerikantaa, minkä vuoksi hiiva pääsee lisääntymään holtittomasti. Tämä voi tapahtua jo ensimmäisellä

Minulle ei spermasta ole ollut muuta kuin hyötyä. Ilman sitä saisin hiivatulehduksia. Sperman hormonit vaikuttavat myönteisesti emättimeeni vahvistaen sitä. Tämän vuoksi en ole koskaan halunnut käyttää kondomia. Se on ikuisen nuoruuden lähde minulle.

Vierailija
597/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä nyt sepitetään ja sepitetään. Esim. hiivatulehdukset johtuvat pääosin siitä, että sperma tuhoaa emättimen bakteerikantaa, minkä vuoksi hiiva pääsee lisääntymään holtittomasti."

Hiivatulehduksiin on monia eri syitä eikä se tarkoita että ne syyt olisivat automaattisesti myrkyllisiä. Emättimen bakteeritasapaino on hyvin yksilöllinen ja herkkä asia jolle ei ole yhtä syytä tai seurausta.

Itse sain ensimmäisen hiivatulehduksen jo vuosia ennen kuin yksikään mies oli ollut lähellänikään. Mutta se onkin minun kehoni "heikko kohta".

Vierailija
598/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa paistaa niin hyvin taas läpi, kuinka haluttomat naiset nostavat itsensä jalustalle ja ajattelevat olevansa parempia kuin muut. Haukkuvat halukkaan ihmiset sairaiksi jne. Miksei naiset voi jo ennen vihille menoa kertoa, ettei heitä oikeasti kiinnosta seksi. 

Se olisi reilua kertoa, jos näin olisi. Todennäköisesti nainen on kuitenkin silloin vihille mennessään vielä halunnut. Sitten on tullut elämä vastaan.

Naisen seksuaalisuus voi olla aika hienovireistä sillä tavalla, että siihen vaikuttaa monikin asia.

Esimerkiksi tuollainen hysteerinen uhriutuminen ja suurentelu ("haukkuvat halukkaan ihmisen sairaaksi") on erittäin epäseksikästä. Nainen todennäköisesti venyy ja paukkuu pikkulapsiarjessaan, ja siihen päälle pitäisi vielä tyydyttää jalkaansa polkevaa mieslasta.

No kyllä tuo puolison haluttomuudesta käsivienkin ja seksuaalisesti halukkaiden leimaaminen jotenkin alhaisiksi on todella vastemielistä myöskin. Kyllä se seksi ja rakastelu sekä monenlainen muu läheisyys on suurelle osalle (naisistakin) tärkeä osa parisuhdetta, sitä asiaa ei pitäisi lähteä leimaamaan jotankin sairaaksi tai halveksia. 

Esim. tästä ketjusta:  "tuo jatkuvan seksin eli siittämisen vaatimus on ensimmäinen asia, mistä elukan tunnistaa" ( 23.10.2024 | 09:14 ) , tai nuo "sperma on myrkyllistä" jne. jutut.

Nuo on vain sukunimihullun houreita, ei niille kannata korvaansa lotkauttaa. 

Vierailija
599/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei minulla ole mitään intressiä todistaa totuutta kenellekään."

Silloin sitä kutsutaan mielipiteeksi.

Vierailija
600/969 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tässä elävä todiste siitä mitä feminismiin lankeaminen tekee ihmismielelle."

Älä yleistä. Olen aina ollut feministi mutta meillä on edelleen oikein vireä seksielämä mieheni kanssa vaikka yhdessä oltu kohta 30 vuotta. Sillä ei ole mitään tekemistä feminismin kanssa paitsi ehkä niin että olen osannut alunperin valita miehen joka kykenee tasa-arvoiseen ja tasapuoliseen parisuhteeseen. Ja se toki tukee seksielämän jatkumista hyvänä todella paljon.

Niin ex-vaimonikin teki mutta sitten kävi selväksi että feminismi tarkoitti sitä että minun tuli tehdä mitä, ja miten, hän haluaa.