Vaikka tätä ei saisi sanoa, niin sanon kumminkin: lapsi lopetti läheisyyden ja seksin avioliitossamme
Ei enää läheisyyttä eikä seksiä, kun vaimo laittaa kaiken huomion lapseen. Kun lapsi on hoidossa mummolassa, vaimo haluaa vain nukkua tai maata ja kaikki aloitteeni tyrmätään väsymykseen vedoten. Vetelen sitten käteen kun muutakaan ei ole tarjolla.
Liitto on sinänsä toimiva, jos sen mittariksi ottaa muun. Hän hoitaa äidin hommansa hyvin ja minäkin uskoisin olevani hyvä isä. Mutta onhan tämä iso muutos. Lapsi ei ole enää vauva, vaan 5-vuotias, mutta asiat eivät ole palanneet ennalleen. Eniten harmittaa se että kun meillä on kahdenkeskistä aikaa, vaimo alkaa puhumaan lapsesta ja se siitä lämmittelystä. Ikään kuin sillä lapsella olisi mitään hätää mummolassa. Alkaa tuntua että se on tekosyy seksin ja hauskanpidon välttämiselle. Ja vaimoni oli ennen lasta todella halukas ja spontaani.
Saa kivittää.
Kommentit (969)
"Katsopa edelleen sinne nisäkäsmaailmaan, kun sieltä käsi kuitenkin siitosvimmassasi puhut. "
Aivan turha palata johoinkin yleiseen "nisäkäsmaailmaan" kun jokaiselle lajilla on aina omat erityispiirteensä ja "kommervenkkinsa". Luontoon vedotaan yleensä aina kun on tarpeen perustella jotain hyvin radikaaleja ja jyrkkiä käsityksiä joissa ei oteta huomioon ihmisen monimutkaista älyllisyyttä ja syvää tunne-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin tässäkin tuli taas ihan kummallisen vihamielisiä vastauksia.
Valitettavasti varsinkin naisilla hormonit vaikuttavat siihen että kaikki seksihalu katoaa, jopa vuosiksi. Tai kokonaan. Ja valitettavasti en osaa neuvoa tähän nyt mitään. Pikkulapsiaika on todella väsyttävää molemmille vanhemmille.
Seksuaalineuvojana tiedän, että, väsymyksen lisäksi, suurin syy siihen, että,nainen ei halua seksiä on orgasmien puute. Seksi on miehen tyydyttämistä, itselle jää vain paha mieli.
Hyvin totta. Jos nainen saisi seksissä aina hyviâ orgasmeja, tai edes puolet kerroista, niin totta kai seksiä haluaisi enemmän. Mutta kun ei saa itse, niin tosiaan miehen panoalustana olo kiinnostaa vähemmän kuin hyvät yöunet.
Naiset, ikinä ei kannata jäädä sellaisen miehen kanssa kimppaan joka ei tyydytä, tai jolta ei vähintään löydy kiinnostusta ja uteliaisuutta oppia tyydyttämään. Sellaiset tyypit kannattaa heivata pellolle jo alkuvaiheessa. Toki on myös itse sitten osattava sanoa, mikä tuntuu hyvältä. Tämä siis edellyttää myös itsetuntemusta. Orgasmien saamattomuus ei tällä periaatteella ole ollut minulle mikään ongelma viimeisimmissä parisuhteissa. Muita ongelmia se ei toki valitettavasti poista
"Naisen halu ja himo perustuu lisääntymisvaistoon, ihan niinkuin miehilläkin."
Ihmislaji on kuitenkin kehittynyt niin että se lisääntymisvaisto ei lopu lasten saamiseen vaan useimmilla yksilöillä se jatkuu hyvin pitkälle vielä hedelmällisyyden loppumisen jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kukin saa uskoa mitä haluaa."
Saa toki mutta järkevää on uskoa hyvin tehtyyn tieteeseen eikä vaikkpa Youtube-videoon jonka on tehnyt Kansasilainen itseoppinut pastori.
"Mutta jos lähdetään vaikka siitä liikkeelle, että rationalisti ei lisäänny."
Rationaalisuus tarkoittaa vain asioiden laaja-alaista pohtimista ei sitä että sillä olisi joku aina ja kaikilla tapahtuva lopputulos.
Olen eri mieltä nästä kaikista, mutta koska et kysynyt mitään etkä osoita että sinulla olisi minulle mitään annettavaa niin jätetään asia tähän
Minusta olisi kyllä mielenkiintoista kuulla sinulta perustelut sille miten tavallisen ihmisen mielipide olisi aina ihan tasavertainen ja yhtä luotettava tietolähde tieteeseen verrattuna.
Se on kuitenkin varsin radikaali vä
Totuus voi tulla kenen tahansa suusta, ei sillä ole mitään väliä onko lähde auktorisoitu vai ei. En tajua miten "tekniikka" toimisi perusteena tai argumentina mihinkään - se on hyvin kapea ja pieni osa todellisuutta
Kannattaa hakeutua itse "tekemään tiedettä" eli sinne alkulähteelle, niin alkaa ymmärtämään sen pilipalimaista luonnetta, joka on täysin epävakaa ja sinällään yhtä perusteeton kuin vaikkapa tittelituuren lastenlaulu -loru
Kyllä se niin on että jos nainen saa seksissä orgasmeja, ei niitä feikkejä sellaisia, niin kyllä useimmiten haluaa! Aina on poikkeuksia. Miettikääs nyt ihan järjellä hei. Jos nainen kokee miehensä turvallisena, hyvänä rakastajana joka lukee häntä kuin avointa kirjaa ja tuottaa orgasmeja, miksi nainen ei haluaisi? Itse olen juuri tuollaisessa onnekkaassa tilanteessa jossa mies antaa minulle niin hyvää seksiä, orgasmien kera, että en edes kaipaa omaa kättäni enää. Saati nää muita miehiä tai haikaile parempaa petikaveria.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on teini-ikäiset lapset ja seksiä on ollut viimeksi yli vuosi sitten.. Suurin syy haluttomuuteeni (olen nainen ja äiti) on se, ettei mies pidä enää huolta itsestään ja hänen kuorsauksensa on ajanut meidät jo vuosia sitten eri huoneisiin nukkumaan ja tappanut läheisyyden. Teen myös kaikki metatyöt, jotka kuormittavat minua. Kotitöitä mies tekee, mutta usein pyytämällä. Jos otan puheeksi tuon kuorsaamisen ja voisiko mies mennä lääkäriin niin hän suuttuu. Jos sanon että olen väsynyt kaikkien asioiden hoitamiseen, mies suuttuu. Haluaisin yhä seksiä, mutta en enää halua miestäni.
N45
Rakastatko sä enää miestäsi? Ja sanalla rakastaa en tarkoita vaikka välittämisen, tottumisen, sietämisen, isänä arvostamisen tai kaveruuden synonyymeja. En tarkoita onko se ihan kiva tai asiallinen.
Olis aina kiva nähdä ja tuntea nää miehet jotka valittaa ettei nainen halua seksiä😂 siis toki joskus varmasti on vikaa siellä naisessakin, asenteessa tms, mutta usein on niin että miehet ovat itsekkäitä sängyssä ja jättävät metatyöt, kotityöt ja lastenhoidon naisten harteille. Sitten valitellaan kun seksiä ei tipu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan näin totean itse 25-vuotiaana miehenä. Ei ole lapsia, eli ei sinällään sen suhteen kokemusta.
Naisista kokemusta on johonkin asti :D Mutta sen voin sanoa että kummasti se seksi kiinnostaa naista ja itseäkin kun asiat sujuvat. Kun on kivaa yhdessä, kunnioitusta, huolenpitoa, välittämistä, kehumista ajanviettoa ja yhdessä asioiden hoitamista. Edellisessä suhteessani seksiä ei juurikaan ollut. Riitelimme paljon ja edellämainittuja asioita ei ollut läsnä yhtä vahvasti kuin nykyisen kanssa. Naiseni on minua kolme vuotta vanhempi. Hän on isohaluinen, itsevarma, ja minusta tuntuu että imen häneltä tuota itsevarmuutta sänkypuuhiinkin. Hän näkee minut niin osaavana ja hyvänä, että se saa minutkin loistamaan.
Moni asia vaikuttaa seksiin mutta se ei aina ole niin yksiselitteistä mikä pohjimmainen syy on jos sitä ei ole.
Tuo "huolenpito" voi olla yksi avain siihen, että nainen kokee miehen kelvollisena yksilönä ja ihmisenä. (Ja onhan se merkki ylemmästä kognitiosta: empatia tapahtuu otsalohkossa, apinavaistoinen hylkää vaan kuolemaan.)
Eräs järjestetyssä avioliitossa elänyt nainen sanoi rakastuneensa mieheensä vasta sen seurauksena, kun mies hoivasi tätä sairauden aikana. Mutta sitten paljastuikin, että mies myös petti tätä prostituoidun kanssa, ja rakkaus loppuikin yhtä nopeasti kuin alkoikin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa paistaa niin hyvin taas läpi, kuinka haluttomat naiset nostavat itsensä jalustalle ja ajattelevat olevansa parempia kuin muut. Haukkuvat halukkaan ihmiset sairaiksi jne. Miksei naiset voi jo ennen vihille menoa kertoa, ettei heitä oikeasti kiinnosta seksi.
Se olisi reilua kertoa, jos näin olisi. Todennäköisesti nainen on kuitenkin silloin vihille mennessään vielä halunnut. Sitten on tullut elämä vastaan.
Naisen seksuaalisuus voi olla aika hienovireistä sillä tavalla, että siihen vaikuttaa monikin asia.
Esimerkiksi tuollainen hysteerinen uhriutuminen ja suurentelu ("haukkuvat halukkaan ihmisen sairaaksi") on erittäin epäseksikästä. Nainen todennäköisesti venyy ja paukkuu pikkulapsiarjessaan, ja siihen päälle pitäisi vielä tyydyttää jalkaansa polkevaa mieslasta.
No kyllä tuo puolison haluttomuudesta käsivienkin ja seksuaalisesti halukkaiden leimaaminen jotenkin alhaisiksi on todella vastemielistä myöskin. Kyllä se seksi ja rakastelu sekä monenlainen muu läheisyys on suurelle osalle (naisistakin) tärkeä osa parisuhdetta, sitä asiaa ei pitäisi lähteä leimaamaan jotankin sairaaksi tai halveksia.
Esim. tästä ketjusta: "tuo jatkuvan seksin eli siittämisen vaatimus on ensimmäinen asia, mistä elukan tunnistaa" ( 23.10.2024 | 09:14 ) , tai nuo "sperma on myrkyllistä" jne. jutut.
Ymmärrän hyvin kritiikin sinä tilanteessa, jossa naista ei arvosteta ihmisenä (eikä sen puoleen naisenakaan), eikä arvosteta parisuhteen monia puolia ja asioita, kuten kumppannutta ja muuta yhteistä elämää, toisen panosta erilaisiin asioihin jne. Milloin nainen nähdään lähes vain välineenä omille haluille, niin seksuaalisille kuin muillekin. Mutta ap:n tapauksessahan ei aloituksen mukaan näin ole, vaan ap:n puute vaikuttaa aloituksen perusteella lähinnä olevan se, ettei hän osaa puhua tästä ongelmasta puolisonsa kanssa. (Voi olla, että puhuminen varsinkin vaikeammista asioista on yleisemminkin ap:lle vaikeaa ja ehkä myös ap:n puolisolle, ja suhteen keskustelu"kulttuuria" voisi olla hyvä kehittää.)
Yleisesti ottaen toki on tärkeä ymmärtää, että seksuaalisuuteen vaikuttaa elämän, arjen ja parisuhteen muut asiat ja tilanteet, eikä se ole siis mikään erillinen irrallinen osa parisuhteesta tai muusta elämästä.
"Jos nainen saisi seksissä aina hyviâ orgasmeja, tai edes puolet kerroista, niin totta kai seksiä haluaisi enemmän. Mutta kun ei saa itse, niin tosiaan miehen panoalustana olo kiinnostaa vähemmän kuin hyvät yöunet."
Tuossakin on kyllä eroa naisten välillä. Esim. itse olen siitä kummallinen että en juuri itse aktiivisesti halua seksiä vaikka se seksi sitten olisikin tosi hyvää silloin kun siihen kuitenkin ryhtyy. Olenkin joutunut ihan opettelemaan sen että kannattaa vain ryhtyä siihen seksiin niin se kyllä sitten kuitenkin tuntuu oikeastaan aina tosi hyvältä vaikka siis sitä omaa halua ei olisikaan tuntenut etukäteen.
Meitä on niin monenlaisia varsinkin seksiaalisuuden saralla että on hankala antaa neuvoja jotka toimisivat aina kaikilla.
Meilläkään tuskin olisi seksiä kuin pari kertaa vuodessa jos mentäisiin vain minun halujeni mukaan. Ja se olisi myös minun omasta nautinnostani paljon pois, ei vain miehen.
Vierailija kirjoitti:
"Katsopa edelleen sinne nisäkäsmaailmaan, kun sieltä käsi kuitenkin siitosvimmassasi puhut. "
Aivan turha palata johoinkin yleiseen "nisäkäsmaailmaan" kun jokaiselle lajilla on aina omat erityispiirteensä ja "kommervenkkinsa". Luontoon vedotaan yleensä aina kun on tarpeen perustella jotain hyvin radikaaleja ja jyrkkiä käsityksiä joissa ei oteta huomioon ihmisen monimutkaista älyllisyyttä ja syvää tunne-elämää.
Jatkuvassa seksivaatimuksssa ei ole mitään älyllistä tai tunteellista. Se on puhdasta siitosvimman runollistamista
Koita elää muutama vuosi ilman seksiä, niin alat ymmärtämään miten vammaiselta tuollainen sepitys ja manipulointi kuulostaa
Vierailija kirjoitti:
"Naisen halu ja himo perustuu lisääntymisvaistoon, ihan niinkuin miehilläkin."
Ihmislaji on kuitenkin kehittynyt niin että se lisääntymisvaisto ei lopu lasten saamiseen vaan useimmilla yksilöillä se jatkuu hyvin pitkälle vielä hedelmällisyyden loppumisen jälkeenkin.
No itse asiassa kyllä loppuu. Suuri osa naisista menettää kaikki halunsa vaihdevuosien jälkeen, kuten silloinkin, jos poistetaan sukuhormoneja tuottavat elimet (myös miehet). Kuten eläimilläkin. Joillakin psykologinen ehdollistuma jää kuitenkin elämään, eli tottumus seksiin tai mahdollisesti seksistä saa jotakin muita etuja ja hyötyjä, joka puoltaa sen jatkamista
"Totuus voi tulla kenen tahansa suusta, ei sillä ole mitään väliä onko lähde auktorisoitu vai ei."
Totuus voi tulla kenen tahansa suusta mutta se tarvitsee silti aina yhtä hyvät ja pitävät todisteet ollakseen totta. Tiede on vain metodi sille että asioita joudutaan perustelemaan ja tutkimaan riittävästi sekä objektiivisesti eikä voi vain väittää mitä itse haluaa.
"En tajua miten "tekniikka" toimisi perusteena tai argumentina mihinkään - se on hyvin kapea ja pieni osa todellisuutta"
Se toimii argumenttina juuri siksi että tekniikassa se tieteen todistusmetodi on ihan sama kuin kaikessa muussakin tieteessä. Ja jos tekniikassa se metodi tuottaa vaikkapa mikropiirin niin kyllä se tuottaa luotettavaa tietoa muillakin tieteen aloilla ihan samalla todennäköisyydellä.
"Kannattaa hakeutua itse "tekemään tiedettä" eli sinne alkulähteelle, niin alkaa ymmärtämään sen pilipalimaista luonnetta, joka on täysin epävakaa ja sinällään yhtä perusteeton kuin vaikkapa tittelituuren lastenlaulu"
Et selvästikään ole ollut siellä "alkulähteellä" koskaan kun tietosi tieteellisen työn perusteista on täysin olematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvassa seksivaatimuksssa ei ole mitään älyllistä tai tunteellista. Se on puhdasta siitosvimman runollistamista
Koita elää muutama vuosi ilman seksiä, niin alat ymmärtämään miten vammaiselta tuollainen sepitys ja manipulointi kuulostaa
Sinä olet kyllä mielipuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidatko puolet kotitöistä? Monet isät eivät kuulemma ymmärrä sitä, että vaikka vaimo on ehkä hoitanut kaikki kotityöt ollessaan kotiäitinä, hän ei koe reiluksi sitä että homma jatkuu niin vielä sittenkin kun vaimo palaa takaisin töihin tai opiskelemaan. Koko perheen kotitöiden tekeminen yksin töiden päälle uuvuttaa eikä takuulla kiinnosta seksi.
Tähän voi lisätä vielä ne metatyöt, joiden olemassaoloa miehet ei edes tajua. Ne vasta onkin kuluttavia ja uuvuttavia.
Metatyöt, vuosisadan vitsi. Meillä ainakin kaikki järjestyy kuin itsestään. Ensin puhutaan, ja sitten ollaan jo menossa. Ei mun mitään oo tarvinnut järjestellä.
M38
Ai mä kyllä käytän tuhottomasti aikaa siihen, että etsin lapsille verkkokaupoista edullisia vaatteita. Te kai kävelette kauppaan ostamaan niitä? Onneksi olkoon, kun olette niin varakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluavat naisen, jolla ei ole kokemusta seksistä eli se tarkoittaa, että nainen ei ole seksistä kiinnostunut. Sitten miehet valittavat, kun parisuhteessa se nainen ei halua seksiä. Ei tuossa ole mitään valittamista, kun he saivat mitä halusivat.
Niinhän sitä luulisi, itsellä on kokemusta paristakin naisesta, jotka ensialkuun vaikuttivat halukkailta ja joilla oli ns. vapaamielistä historiaa miesten kanssa, mutta joilla seksihalut tyssäsivät yhtäkkiä kuin seinään. Toisella yhteen muuton jälkeen ja toisella lapsentulon jälkeen. Kun jälkimmäisen kanssa yritin selvitellä missä on vika, hän sanoi, ettei ole koskaan välittänyt itse seksistä, vaan piti miesten huomiosta, ja siksi takana useampi kumppani. Hän selitti, että hänelle riittää se, että on JO saanut minut omakseen
On huomattu että naiset ovat tunteettomia psykopaatteja jotka käyttävät koko elämänsä miesten manipulointiin.
Taas näitä isä-vanhempia, jotka auttaa, mutta eivät kokonaisvaltaista vastuuta.
"Jatkuvassa seksivaatimuksssa ei ole mitään älyllistä tai tunteellista."
Lajinmukaista käytöstä se silti ihmiselle on. Siitä et pääse yli etkä ympäri.
"Koita elää muutama vuosi ilman seksiä, niin alat ymmärtämään miten vammaiselta tuollainen sepitys ja manipulointi kuulostaa"
Ihminen toki pystyy monenlaisiin tietoisesti päätettyihin kieltäymyksiin mutta se ei ole se mitä tämä laji laajasti tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa paistaa niin hyvin taas läpi, kuinka haluttomat naiset nostavat itsensä jalustalle ja ajattelevat olevansa parempia kuin muut. Haukkuvat halukkaan ihmiset sairaiksi jne. Miksei naiset voi jo ennen vihille menoa kertoa, ettei heitä oikeasti kiinnosta seksi.
Se olisi reilua kertoa, jos näin olisi. Todennäköisesti nainen on kuitenkin silloin vihille mennessään vielä halunnut. Sitten on tullut elämä vastaan.
Naisen seksuaalisuus voi olla aika hienovireistä sillä tavalla, että siihen vaikuttaa monikin asia.
Esimerkiksi tuollainen hysteerinen uhriutuminen ja suurentelu ("haukkuvat halukkaan ihmisen sairaaksi") on erittäin epäseksikästä. Nainen todennäköisesti venyy ja paukkuu pikkulapsiarjessaan, ja siihen päälle pitäisi vielä tyydyttää jalkaansa polkevaa mieslasta.
No
Sperman myrkyllisyys on tieteellinen fakta. Se on yksi sen tärkeimmistä funktioista jotta siemen pääsee sinne munasolulle asti, jonka tietäisit jos viitsisit ottaa selvää etkä uhriutua. Eikä se ole miesten vika, että ette näitä tiedä ja vahingossa myrkytätte naisenne - ei näitä meille kerrota ja mainosteta. Itse pitää selvittää ja ymmärtää
Kondomi suojaa tuolta myrkkyvaikutukselta, mutta olen senkin suhteen hieman skeptinen. Onhan seksi ilman hedelmöittymistä edelleen vain miehen seksuaalisuuden toteuttamista, siinä missä naisen seksuaalisuus pitäisi sisällään myös sen loppuosan. Ja ainakaan yhteisöt, mm. katolisuus, jotka ovat vastustaneet myös hormonaalista ehkäisyä ja muita naisen kehoa s eksiorjuuteen mutiloivia sovelluksia, eivät suosittele myöskään kondomin käyttöä. En ole siihen kuitenkaan sene nempää perehtynyt tai ottanut selvää, että onko sillä jotakin negatiivisia vaikutuksia - muita kuin siis tuo naisen seksuaalisuuden mitätöivä
Nisäkäsvaisto taas on *ihmislajille* alhainen kognition taso. Aivoalueena se on toinen kahdeksasta lajillemme kehittyneestä, eli lajipotentiaalimme alkupäässä
Jospa puhuisit asiasta muuten kuin kiukuttelemalla? Neuvoni on, että ota asia rauhallisesti puheeksi sellaisena hetkenä, kun itselläsikään ei tee mieli seksiä. Sano vaikka, että seksi ja läheisyys on sulle tosi tärkeitä, ja nykyinen tilanne ei ole tyydyttävä. Kysy mitä vaimosi ajattelee asiasta, ja kuuntele vastaus.