Missä vaiheessa lapsesi isältä lopahti kiinnostus lapsen hoitoon/kotitöihin?
Täällä on pitkä ketju aiheesta HS:n mielipidekirjoitus, jossa joku nainen valittaa siitä, miten oli pakko ajautua avioeroon lapsen isästä, koska isä ei hoitanut osuuttaan kotitöistä/lapsen kasvatuksesta. Siinä ketjussa monet naiset kirjoittavat juuri samoista kokemuksista. Mietin vaan, että missä vaiheessa sitten se teidän lapsenne isä menetti kiinnostuksensa oman lapsensa hoitoon ja/tai kotityöt alkoivat lipua täysin teidän naisten harteille? Hiipuiko kiinnostus heti synnyssairaalasta palattua vai esim. Silloin kun lapsi oli 3-vuotias...? Jos kiinnostus hiipui myöhemmin, niin oliko isä kiinnostunut lastenhoidosta aiemmin vai ei alunperinkään?
Kommentit (50)
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa lapsen syntymästä. En jaksa muistella enempää sitä aikaa.
Apua! Mitä tapahtui?
?
Siinä vaiheessa, kun nainen muuttui laiskaksi ja lihavaksi.
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on lapsen kasvatus?
Tarkoitan yleisesti lapsen kanssa elämistä ja hänen asioiden hoitoa siihen asti, kunnes hän kykenee itse hoitamaan omat asiansa (esim. 16-vuotiaaksi asti)
Kun muija sanelee sen mitä kasvatus on ja mitä siisteys on, saa muija tehdä asiat ihan itse.
Loulou eli suomeksi Lulu on tyypillinen huorạn nimi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on edelleen kyllä hommassa mukana ja kuoppasi paljon omia harrastuksiaan, kun vauva syntyi. On osallistunut koko ajan, mutta silti tuntuu, että teen kaiken metatyön kotona. Onneksi olen vain osa-aikaisesti töissä, sillä muuten tämä päättyisi burnoutiin.
Kompensoiko mies sinun pienen eläkekertymäsi? Tehdäänkö hänen tuloistaan sinulle säästöjä ja sijoituksia joka kuukausi?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samaan aikaan kun miehelle selvisi ettei nainen enää halua seksiä.
Yleensä juuri toisin päin
Lapsi muutti kotoa v. 22, mutta mies ei ole vieläkään kyllästynyt kotitöihin.
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa lapsen syntymästä. En jaksa muistella enempää sitä aikaa.
Apua! Mitä tapahtui?
Lähtikö hän sitten lätkimään?
Varmaan samaan aikaan kun miehelle selvisi ettei nainen enää halua seksiä.