Missä vaiheessa lapsesi isältä lopahti kiinnostus lapsen hoitoon/kotitöihin?
Täällä on pitkä ketju aiheesta HS:n mielipidekirjoitus, jossa joku nainen valittaa siitä, miten oli pakko ajautua avioeroon lapsen isästä, koska isä ei hoitanut osuuttaan kotitöistä/lapsen kasvatuksesta. Siinä ketjussa monet naiset kirjoittavat juuri samoista kokemuksista. Mietin vaan, että missä vaiheessa sitten se teidän lapsenne isä menetti kiinnostuksensa oman lapsensa hoitoon ja/tai kotityöt alkoivat lipua täysin teidän naisten harteille? Hiipuiko kiinnostus heti synnyssairaalasta palattua vai esim. Silloin kun lapsi oli 3-vuotias...? Jos kiinnostus hiipui myöhemmin, niin oliko isä kiinnostunut lastenhoidosta aiemmin vai ei alunperinkään?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei kannata lisääntyä jos ei ole valmis yksinhuoltajaksi. Ei naisten eikä miesten.
Ainahan tuo on pätenyt, koska ikinä ei voi tietää, mitä tulee eteen. Täytyy olla valmis olemaan tarvittaessa myös yksinhuoltaja.
Ennen oli osallistuvia isovanhempia ja muita sukulaisia. Nykyään perheet jäävät yksin. Sitten kun vielä puoliso ottaa hatkat, niin olet täysin yksin.
Ei miehen kuulu osallistua kotitöihin ja lastenhoitoon. Nehän ovat naisten eli palvelijoiden töitä.
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa lapsen syntymästä. En jaksa muistella enempää sitä aikaa.
Apua! Mitä tapahtui?
Virkistävä avaus massiivisen syntyvyyspropagandan keskelle!
Vierailija kirjoitti:
Ei miehen kuulu osallistua kotitöihin ja lastenhoitoon. Nehän ovat naisten eli palvelijoiden töitä.
Tolla asenteella olet aina yksin, niin ultrahuonoa diiliä tarjoat naiselle.
Ei missään vaiheessa. Valmentaa lapsiamme ja hoitaa omakotitalon pihatyöt.
Mä muistan, kun mun täti aikoinaan 100 vuotta sitten asui avoliitossa miehen kanssa, jonka yläkoulu ikäinen lapsi kävi heidön luonaan joka toinen viikonloppu. Mies ei ollut yhtään kiinnostunut tästä lapsesta.
Sitten mun eräs ex-miesystävö kertoi, että hänellä oli 4-kymppinen työkaveri, joka myös otti n. 11-vuotiaan lapsensa luokseen joka toinen viikonloppu ja kappas vaan, hän usein sopi extratöitä taksikuskina juuri niille viikonlopuille, jolloin lapsi oli monta tuntia asunnolla yksin tai sitten oli isovanhempien eli isän vanhempien luona.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi?
Sen verran hyvä tuuri on ollut miehen valinnassa, että ei missään vaiheessa. Lapsia ei enää tarvitse hoitaa, kun ovat aikuisia, mutta kotityöt jaetaan edelleen aika lailla tasan.
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi?
Tietysti. Naisten paikka on nyrkin ja hellan välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut mieheni kanssa parisuhteessa yli 20 vuotta.
Nyt alkoi kiinnostamaan, miksi miesten kiinnostus loppuu? Onhan lapsi kuitenkin myös heidän.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi kiinnostamaan, miksi miesten kiinnostus loppuu? Onhan lapsi kuitenkin myös heidän.
Koliikki teki hommasta raskasta, ei napannut sellainen lapsen isää.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia kannattais ehkä hankkia se koira ensin. Testataan miten se mies jaksaa sitä lemmikinhoitoa, jos ei se luonnistu... Niin ei se lapsista huolehtiminen todennäköisesti myöskään onnistu.
Tunnen miehen, joka hoitaa koiraansa todella hyvin ja hellästi, mutta on eronnutjo kahdesta eri naisesta pikkulapsiaikoina. Eli koira ei kerro mitään. Päinvastoin jo ottaa koiran ennen lapsenhankintaa, on moninverroin raskaampaa ja enemmän työtä lapsiperheessä, en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
No esikoinen on 27, yhteensä 9 lasta. Mies tekee edelleen osansa kotitöistä ja hoitaa vielä alaikäisten lasten asioita.
Tässä on miesten virallinen luusereiden kuningas, no joku nainen on sentään löytänyt ja tyytynyt tuollaiseen.
Mä olen mun perheen toinen lapsi ja mun mutsi sanoi, että häntä alkoi kyllästyttää se vauvan hoito jo muutaman kuukauden kuluttua synnytyksestä. Se on kuulemma todella tylsää.
LouLou kirjoitti:
Ihan ilman sarvia ja hampaita kyselen mielenkiinnosta...
Onko se vähän sama kuin jos joku 12-vuotias lapsi ensin vuosien ajan hinkuu koiraa ja sitten kun saa se, niin jaksaa hoitaa sitä puoli vuotta ja sitten vanhemmat hoitavat sen koiran kokonaan?
Ap
Joo, ilamn sarvia...
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIllaista diiliä naiset tarjoaa miehille?
Aivan
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin se on ko. miehen. n. 85% lapsista on ns. käenpoikasia.
?