Kun exän pettämiskumppani ei häpeä
Yli 20 vuoden avioliitto ja lapsiperhe hajosi kun ex- miehen vuoden pituinen salasuhde selvisi. Exän uusi nainen tiesi koko ajan että mies oli naimisissa ja lapsiperheen isä.
En ole halunnut olla ex- miehen kanssa eron jälkeen tekemisissä. Lapsiin liittyvät pakolliset asiat hoidannlyhyestibsähköpostillavjaclapsrt vaihtavat kotia itse vuoroviikoin eli ei tarvitse edes nähdä ex-miestä.
Erikoista kuitenkin on että exän uusi nainen on kuin ei mitään ihmeellistä olisi tapahtunut. Mitä nyt hän tuli nus sineeksi varattua miestä vuoden ja oli osaltaan rikkomassa lapsiperhettä. En ole koskaan jutellut exän nyxän kanssa mutta näen häntä ohimennen vahingossa joskus kaupassa tai kaupungilla koska asumme pienellä paikkakunnalla.
Oudointa on että tuo nainen heiluttaa/vilkuttaa minulle kuin jollekin tutulle tai tulee kaupassa lähelle ja hymyilee tervehtien. Itse suhtaudun häneen kuin tuntemattomaan ja poistun sanaakaan sanomatta. Mitä ihmettä tämä käytös on?! Minusta outoa, onko teistä?
Kommentit (206)
No mun eksän pettämiskumppani oli suorastaan voitonriemuinen. Nyt parin vuoden jälkeen kantapäät on jo lyöty yhteen ja lähdetty eri teille ikävillä saatesanoilla. Enpä tiedä, käsittikö tuore ex-rouva sitä, miksi mun sydän lauloi, kun sai ukkelin itselleen. Nyt käsittää ehkä eronneena varmastikin, miksi mies ilolla kierrätettiin. =D Omapa oli häpeänsä, ja mieskin ehkä seuraavan kerran miettii toisenkin kerran kun on mirriä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Ex on ex. Koita tajuta se. Ja kun kerran on erottu ja aloitettu uusi elämä toisen kanssa, niin sitä uutta elämää saa kyllä ihan tavanomaisesti elää. Vaikka exää kuinka jurppisi se, että uusi suhde on alkanut petoksella.
Omakin ex on naimisissa naisen kanssa, joka oli kuvioissa mukana jo ennen eroamme. Välimme exän uuden kanssa ovat silti ihan normaalit. Koska en exääni takaisin kumminkaan ottaisi, niin en tajua, miksi ihmeessä vihoittelisin sille hänen uudelle puolisolleen.
Elämässä voi joko valita katkeruuden tai jatkaa eteenpäin.
Ihana sinä. Mieheni ex-vaimo ensin petti ja sitten jätti hänet. Ja vaikka oli itse se pettäjä ja jättäjä, vihoittelee minulle, uudelle puolisolle. Toki aloitimme suhteen hyvin nopeasti miehen eron jälkeen, mutta kuitenkin sen jälkeen. Emme edes tunteneet ennen eroa. En ymmärrä. Ilmeisesti miehen olisi pitänyt jäädä itkemään perään ja anella takaisin tai jotain sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus on niin vahva tunne , että se peittoaa velvollisuudenkin.
Niin naiivia luulla tällaisessa kuviossa olevansa se oikea. Tyyliin joka kolmas vuosi on uusi tosirakkaus tulilla. Prinsessasadut pitäis laissa kieltää niin tulisi naisille jo lapsesta lähtien järkeä päähän.
Vierailija kirjoitti:
No mun eksän pettämiskumppani oli suorastaan voitonriemuinen. Nyt parin vuoden jälkeen kantapäät on jo lyöty yhteen ja lähdetty eri teille ikävillä saatesanoilla. Enpä tiedä, käsittikö tuore ex-rouva sitä, miksi mun sydän lauloi, kun sai ukkelin itselleen. Nyt käsittää ehkä eronneena varmastikin, miksi mies ilolla kierrätettiin. =D Omapa oli häpeänsä, ja mieskin ehkä seuraavan kerran miettii toisenkin kerran kun on mirriä tarjolla.
Jotkut naiset saa kunnon kiksit viedessään varatun miehen. Ei niitä sinkkumiehet samalla tavalla kiinnosta. Se on saalistus, juonittelu ja pahanteko mikä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset saa kunnon kiksit viedessään varatun miehen. Ei niitä sinkkumiehet samalla tavalla kiinnosta. Se on saalistus, juonittelu ja pahanteko mikä kiinnostaa.
Hyväntekoa se oli. Kakkosnaiset pelastaa ykkösnaisia viemällä noita kakkoslaadun miehiä. Ykkösellekin voi tulla parinvalinnassa virheitä, ja päätyä aivan kauhean suhteen vangiksi. Onneksi jätehuolto toimii, ja aina löytyy joku, joka haluaa viedä miehen, jota on jo toivottukin meneväksi. 😉🤤 👍
Parisuhde cv:ssä miehellä tärkeintä on varattuna olo. Mies on jo kelvannut ja tavoille opetettu. Ne naiset kiinnostuvat, joille egobuustaus on ykkösjuttu. Siitä sitten nappaamaan omaksi. Saa hyvän itsetunnon kaupan päälle kun "voitti" kilvan.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde cv:ssä miehellä tärkeintä on varattuna olo. Mies on jo kelvannut ja tavoille opetettu. Ne naiset kiinnostuvat, joille egobuustaus on ykkösjuttu. Siitä sitten nappaamaan omaksi. Saa hyvän itsetunnon kaupan päälle kun "voitti" kilvan.
Juu, on komia palkinto. Varsinainen trofee. 🤤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, on komia palkinto. Varsinainen trofee. 🤤
Yhtä komea kuin voittaja itse. Sopiva pari.
Hyvät hyville ja pahat pahoille. Reilu jako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pettämisellä alkaneet suhteet usein loppuvat pettämiseen. Rakkautta niissä ei ole. Koska eivät pysty rakastamaan."
Tuskinpa petät kumppania jota rakastat. Uuteen voi ihan hyvin rakastua vaikka se sinua tuntuukin kirpaisevan.
Kakkoset paniikissa..
Päinvastoin kakkosesta tuli vaimo, ykkönen eli petetty avokki jäi yksin :) Ei kelvannut vihille.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän ei tervehtisi, kirjoittaisit tänne, miten epäkohtelias nirppanokka nyksä on, kun esittää, ettei tunne.
Tilanne on toki kipeä. Mutta te kolme nyt kuitenkin kasvatatte lapsia yhdessä. On lasten etu, että yrität päästä katkeruudesta edes sen verran, että voit käyttäytyä normaalisti.
Aiotko jatkossa mennä tuolla asenteella lastesi rippijuhliin, valmistujaisiin ja häihin? Vai aiotko pakottaa heidät kaksiin juhliin? Vai yritätkö kieltää nyksää tulemasta? Hänestä kuitenkin mitä todennäköisimmin tulee lapsillesi tärkeä ihminen, perheenjäsen. Näin se vaan on ja mitä nopeammin hyväksyt sen, sitä helpommalla pääset itsekin.
Kyllä olet tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Kun mietitään, niin eihän tämä nainen ole tehnyt sinulle mitään väärää. Hän ei ole ollut kanssasi parisuhteessa eikä ole luvannut sinulle mitään. Hän on ihastunut mieheen, joka on valmis pettämään perheensä. Tämä on tietysti hölmöä, mutta sillä hän loukkaa lähinnä itseään, ei sinua.
Hän ei varmaan vain yksinkertaisesti näe mitään väärää tekemisissään. Luultavasti hänellä on myös hyvin eri käsitys sinun ja eksäsi suhteesta ja erosta kuin sinulla.
On väärin sekaantua tahallaan varattuun.
Jos ennen lähti pettämään, vaikka oli avioliitossa, niin se oli AVIORIKOS ja avioliiton rikkomiseen etsittiin ihan syyllistä ja taisi kolmas osapuolikin joutua kiipeliin eli ei olisi pitänyt lähteä aviorikkojan kumppaniksi. Sillä taisi olla ihan taloudellisia seurauksia avionrikkojalle.
Mitä mieltä olette siitä, jos miehellä on joku nainen raskaana jossain ja lähtee pettämään eli vetää kartalle toisen naisen ilman että asioita on selvitetty raskaana olevan kanssa? Tietysti on voinut puhua ties mitä bullshitiä tälle toiselle naiselle, mutta silti, kyllä tällä olisi joku 'velvoite' - moraali haloo? - antaa toisille 'raskausrauha'. Ei voi todellakaan olla niin palokiire panemaan jotain toista kun yksi on jo raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa moraali on aika lyhyessä ajassa muuttunut. Omassa nuoruudessani oli selvää, että jos tietää toisen olevan varattu ja silti aloittaa suhteen, se on väärin. Nykyään on aina vain hyväksytympää ajatella omaa etuaan muista välittämättä. Oma mielipiteeni siis on, että molemmat osapuolet tekivät väärin.
Ei se ole monillakaan oikeasti muuttunut, vain sivistymättömillä tuhnuilla on.
Olen 31v ja pidän huonoina ihmisinä tuollaisia, samoin pitää ainakin 25v ja 22v kaverini joiden kanssa ollaan aiheesta puhuttu. Vähän minua vanhemmat kaverit tuntuvat suhtautuvan sallivammin, ainakin osa niistä. Sellaiset 2000-luvun nuoret.
Ikä tekee sen, että ymmärtää asioita paremmin. Itsekin suhtauduin nuorena todella ehdottomasti pett
Ei se siitä johdu, vanhemmillani ja isovanhemmillani on samat arvot. Ja myös joillain vanhemmilla kavereilla, vaikka kaikilla ei olekaan.
Toisaalta sitten on se toinen ääripää eli ihmiset, jotka eivät uskalla tehdä aloitetta kiinnostavalle ihmiselle, koska eivät ole varmoja siitä, onko hän vapaa vai ei. Tai sitten he varmistelevat loputtomiin, että kohde on varmasti vapaa ennen kuin tekevät aloitteen. Siinä voi käydä niin, että vapaa kiinnostuksen kohde ehtii muuttua varatuksi ja varmistelija jää yksin. Kannattaisi varmaan tehdä se aloite ja toivoa, että kohde kertoo asiallisesti ja ystävällisesti, jos on varattu tai ei ole kiinnostunut. Pahimmillaanhan kohde raivostuu aloitteen tehneelle ja syyttää häntä pettämiseen yllyttämisestä tai varatun tavoittelusta.
Ihmisillä tuntuu olevan kummallinen käsitys, että kaikki tietävät tai jotenkin näkevät päällepäin, onko hän vapaa vai varattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista tämä ihmisten demonisointi. Ihan tavallisen hyvät ihmiset tekevät asioita, joilla on pahojakin seurauksia. Se on elämää. Varattuun rakastuminen ei tarkoita, että on suunnilleen joku saatanan sikiö.
Varattuun rakastumista ei tapahdu ellei sekaannu varattuun. Ja senkin jälkeen rakastuminen on eri asia kuin vuoden salasuhde toisen selän takana.
Tuossa oletat, että toinen tietää jonkun olevan varattu. Eivät ihmiset kerro parisuhdestatustaan jokaiselle puolitutulle työ- tai harrastuskaverille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset noin yleisesti ottaen häpeä tai kadu mitään kusipäisyyksiänsä. Jos joku joskus näennäisesti jotakin katuu niin jotain teatteria tai muuta marttyyrinäytelmää siinä tavoitellaan. Elikä: ihmiset ovat kusipäitä, joita ei juurikaan kiinnosta eikä kaduta.
Kyllä minä kadun joitakin vääriä tekojani, esim.miten kohtelin vanhempiani kun vielä elivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa moraali on aika lyhyessä ajassa muuttunut. Omassa nuoruudessani oli selvää, että jos tietää toisen olevan varattu ja silti aloittaa suhteen, se on väärin. Nykyään on aina vain hyväksytympää ajatella omaa etuaan muista välittämättä. Oma mielipiteeni siis on, että molemmat osapuolet tekivät väärin.
Ei se ole monillakaan oikeasti muuttunut, vain sivistymättömillä tuhnuilla on.
Olen 31v ja pidän huonoina ihmisinä tuollaisia, samoin pitää ainakin 25v ja 22v kaverini joiden kanssa ollaan aiheesta puhuttu. Vähän minua vanhemmat kaverit tuntuvat suhtautuvan sallivammin, ainakin osa niistä. Sellaiset 2000-luvun nuoret.
Ikä tekee sen, että ymmärtää asioita paremmin. Itsekin suhtauduin nuorena todella ehdottomasti pett
Itsellä on käynyt iän myötä toisinpäin. Iän myötä tajusin, että pettäminen on ihan oikeasti valinta. Nuorena ehkä koki itse olevansa jonkinlainen tahdoton ajopuu, mutta kun ymmärsi että pystyn vaikuttamaan omiin päätöksiini, aloin myös tajuta että niin muutkin voivat tehdä.
Lisäksi nuoruuden mielipiteeseen vaikutti jonkinasteinen puhdas itsekkyys. Sitä ajatteli että omilla teoilla ei ole vaikutusta muihin, kuvitteli olevansa jotenkin irrallinen. Tämäkin on muuttunut. Itsekkyyksissäni olen itsekin nuorena pettänyt, ja kun siitä tajusi miten isosti se tosiaan muihin vaikuttaa, alkoi ymmärtää että itsellä on vastuu kohdella toisia rikkomatta heitä.
Kolmanneksi, nuorena en ollut kokenut sellaista rakkautta, joka nykyään antaa raamit omalle toiminnalle. Jos on kokenut rakkautta toista ihmistä kohtaan, on enää hyvin vaikea ymmärtää miten kukaan voisi satuttaa rakastaan tietoisesti. Siksi ajattelen nykyään, että pettäminen ei ole mahdollista jos toista aidosti rakastaa.
Ei elämä aina suju noin hallitusti. On tilanteita, joissa pettämiseen ihan oikeasti vain ajaudutaan. Klassisia esimerkkejä ovat esimerkiksi pitkät ulkomaankomennukset, joissa puoliso jää kotimaahan. Toki sen varsinaisen pettämisen voi päättää jättää tekemättä, mutta minusta on jokseenkin naiviia ajatella, ettei pettämistilanteeseen voisi ajautua vahingossakin. Minusta erityisen suuressa vaarassa ovat ne ihmiset, jotka ajattelevat, että eivät voisi pettää, koska he ovat juuri niitä, jotka eivät tunnista tilanteita, joissa aletaan ajautua pettämiseen johtaviin tilanteisiin. Sen sijaan ne, jotka ajattelevat, että voivat pettää vahingossa, mutta eivät halua tehdä niin, osaavat paljon paremmin varoa ajautumista pettämistilanteisiin.
Ajatellaan vaikkapa... pitkää työkomennusta syrjäiselle seudulle (vaikkapa tutkimusmatka ulkomaisten työkavereiden kanssa). Aikaa vietetään viikkoja tai jopa kuukausia yhdessä. Jos joukossa on kiinnostava ihminen, jonka kanssa ystävystyy ja keskustelee, on aivan mahdollista, että vähän kerrassaan suhteeseen alkaa syntyä syvempiä tunteita. Jos tilanteen riskialttiutta ei osaa varoa, voi jonain päivänä huomata olevansa tilanteessa, jossa pettämiskynnys on madaltunut lähes olemattomaksi, vaikka kukaan ei ole varsinaisesti päättänyt pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriö molemmilla, voimia ap:lle. Normaali ihminen näyttäisi jotain häpeän merkkejä.
Jaa että se kun kävelisi ohi tervehtimättä olisi sitten tällainen terveen ja normaalin merkki vai? En nyt oikein ymmärrä, mitä nyksä tässä voisi tehdä. Normaali ihminen kuitenkin mielestäni tervehtii tuttuja ja varsinkin ihmistä, jonka lasten kanssa elää joka toinen viikko.
Anteeksipyyntökin lienee turhaa, koska hän ei ole pahoillaan siitä, että rakastui. Niin nyt vain joskus kkäy. Eikä ap anna anteeksi, ellei itse päätä luopua tuhoisista tunteista.
Totuus on, että nyksä ei voi tehdä tässä mitään. Teki hän niin tai näin, ap on päättänyt kantaa kaunaa ja sinä puolestasi, että hän on persoonallisuushäiriöinen. Luultavasti on kuitenkin ihan tavallinen ihminen.
Niin voi käydä että rakastuu, mutta lähteä pettämään tai olemaan pettäjän kanssa on tietoinen, väärä päätös.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kummallista odottaa joltakin toiselta ihmiseltä häpeämistä. Häpeä itse, jos mieli tekee, muiden katumukset ei kuulu sulle.
On ihan luonnollista odottaa että väärintekijä häpeää.
Vierailija kirjoitti:
Ap, semmosta se rakkaus on.
Voimakas ihastus ja toiseen jopa rakastuminen on mieletön asia. Se pistää miehen, mutta myös naisen pään, totaalisen sekaisin.
Ei siinä mylläkässä ja euforiassa ajatelle muita. Silloin ajatellaan jatkuvasti sitä uutta rakastettua.
Käsität tämän, jos sama sattuu joskus kohdallesi. Muutoin sitä ei koskaan tajua, ellei koe saman.
Mutta tietenkin voi molemmat sekä mies että nainen, välttää tuollaisen kiihkon. Kieltäytymällä.
Katkaisemalla orastavan suhteen heti alkuunsa.Sulkemalla sen vetovoiman ulkopuolellee kokonaan. Ja jäämäällä perheensä luo.
Joiltakin onnistuu. Toisilta ei. Vaatii tahdonvoimaa. Ja paljon.
Ainut oikea teko lopettaa tuollainen suhde.
Sooner or later...