Kun exän pettämiskumppani ei häpeä
Yli 20 vuoden avioliitto ja lapsiperhe hajosi kun ex- miehen vuoden pituinen salasuhde selvisi. Exän uusi nainen tiesi koko ajan että mies oli naimisissa ja lapsiperheen isä.
En ole halunnut olla ex- miehen kanssa eron jälkeen tekemisissä. Lapsiin liittyvät pakolliset asiat hoidannlyhyestibsähköpostillavjaclapsrt vaihtavat kotia itse vuoroviikoin eli ei tarvitse edes nähdä ex-miestä.
Erikoista kuitenkin on että exän uusi nainen on kuin ei mitään ihmeellistä olisi tapahtunut. Mitä nyt hän tuli nus sineeksi varattua miestä vuoden ja oli osaltaan rikkomassa lapsiperhettä. En ole koskaan jutellut exän nyxän kanssa mutta näen häntä ohimennen vahingossa joskus kaupassa tai kaupungilla koska asumme pienellä paikkakunnalla.
Oudointa on että tuo nainen heiluttaa/vilkuttaa minulle kuin jollekin tutulle tai tulee kaupassa lähelle ja hymyilee tervehtien. Itse suhtaudun häneen kuin tuntemattomaan ja poistun sanaakaan sanomatta. Mitä ihmettä tämä käytös on?! Minusta outoa, onko teistä?
Kommentit (206)
Ymmärrän sinua op, ja itsekin samassa tilanteessa vuosia sitten olleena minulle tuli täytenä yllätyksenä, että pettämisen "pahuus" tosiaan loppuu siihen, kun suhdekin on ohi. Sen jälkeen oletus on, että exän ja exän uuden kumppanin kanssa ollaan hyvissä väleissä ja kuin mitään ei olisi tapahtunut ja oltaisiin tutustuttu ihan normaaleissa olosuhteissa.
Itselleni oli vaikea tätä asetelmaa hyväksyä. Asiallisissa väleissä tietysti oltiin eron läpi ja sen jälkeen hoidettu asiat kuin aikuiset, mutta kun kaksi ihmistä on suunnitelmallisesti päättänyt pettää ja loukata, niin on vaikea siirtyä siitä tilanteeseen, jossa yhtäkkiä pitäisi jutella mukavia ja varsinkaan kertoilla ajatuksistaan ja suunnitelmistaan.
Eri juttu, jos ensin erottaisiin ja sitten olisi uusi. Tai vaikka uuden tapaisikin kesken suhteen, ja eroaisi ensin ja sitten vasta aloittaisi sen syvemmän suhteen. Mutta pitkäaikainen pettäminen ja uuden suhteen muodostaminen kesken vanhan... No, tämä mielipide tosiaan on vähemmistössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut toinen nainen eikä hävetä yhtään. En ole pettänyt ketään ja ihan normaalisti olen ollut kiintynyt pettäjään.
Hävetä ei minunkaan mielestäni tarvitse mutta ihan mielenkiinnosta, miltä tuntuu kiintyä ihmiseen jonka tietää kykenevän satuttamaan läheisiään mitä julmimmalla tavalla?
Mä näin hyvin inhimillisen hahmon joka inhosi itseään tekojensa vuoksi ja toisaalta se "läheinen" ei sitten ilmeisesti vaan ollut niin läheinen.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, että avioliitossa aina rakastellaan, mutta sen salakumppanin kanssa muka vaan nussitaan.
Kakkoset paniikissa..
Vierailija kirjoitti:
"Pettämisellä alkaneet suhteet usein loppuvat pettämiseen. Rakkautta niissä ei ole. Koska eivät pysty rakastamaan."
Tuskinpa petät kumppania jota rakastat. Uuteen voi ihan hyvin rakastua vaikka se sinua tuntuukin kirpaisevan.
Kakkoset paniikissa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut toinen nainen eikä hävetä yhtään. En ole pettänyt ketään ja ihan normaalisti olen ollut kiintynyt pettäjään.
Hävetä ei minunkaan mielestäni tarvitse mutta ihan mielenkiinnosta, miltä tuntuu kiintyä ihmiseen jonka tietää kykenevän satuttamaan läheisiään mitä julmimmalla tavalla?
Mä näin hyvin inhimillisen hahmon joka inhosi itseään tekojensa vuoksi ja toisaalta se "läheinen" ei sitten ilmeisesti vaan ollut niin läheinen.
Outoa, että kuitenkin oli hänen kanssaan parisuhteessa jos ei edes ollut läheinen ja joutui itseään inhoten tekemään tuolle kaukaiselle puolisolle ikäviä tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tietäen kiinnyit ihmiseen, jonka tiedät kykenevän rakastamaan vain itseään ja omia tarpeitaan, siirtämään toisen syrjään omien mielitekojen tieltä. Kivasti myötäilet ja muovaannut, kanssasi on helppoa ja kepeää. Ok.
Jokainen saa tietysti elämällään tehdä mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että kuitenkin oli hänen kanssaan parisuhteessa jos ei edes ollut läheinen ja joutui itseään inhoten tekemään tuolle kaukaiselle puolisolle ikäviä tekoja.
Joillakin, varsinkin miehillä on aina oltava joku. Eikä näille kukaan ole mikään elämää suurempi rakkaus. Välillä vaihdetaan kun arkistuu, no big deal. Aina yhtä hassua, kuinka naiset maalailevat itse rakkausunelmat päässään.
Pettäjänaista hävettää tekonsa pienellä paikkakunnalla, hakee teolleen hyväksyntää sulta ja esittää muille ihmisille että on syytön tapahtuneeseen ja sinä hyväksyt hänet. Parantaa vaan omaa mainettaan kylillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hohhoijaa mitä nää uskookaan. Oma ex hoki aamuin illoin rakastavansa, oltiin menossa naimisiin ja ostamassa asuntoa ja mitä lie, silti sääti salaa työkamun kanssa. Minä lähdin, työkamu oli hänen sitten viimein valittava. Sille varmaan lässytti valinneensa hänet. Eipä siinä, minä väistin luodin. Huonommin kävi työkamulle. Kuulemma uusi sivusäätö löytyy jo.
Joutui reppana viemään miehen perheeltä kun ei muuta saanut, eikö teidän kylällä ole vapaita miehiä.
Sinuna kertoisin kaikille paikkakunnallanne kuka nainen vei miehesi ja rikkoin lapsiperheen kodin. Maine kiirii nopeesti naisesta eteenpäin.
Jotkut on niin sairaita ja alhaisia rottia että niillä ei ole moraalia ollenkaan tai se on syvällä peräsuolessa.
Vierailija kirjoitti:
Joutui reppana viemään miehen perheeltä kun ei muuta saanut, eikö teidän kylällä ole vapaita miehiä.
No mutta onhan se hienoa kun vie miehen toiselta, siinähän ego pullistuu kun on niiiin paljon parempi miehen mielestä.
Rakkaus on niin vahva tunne , että se peittoaa velvollisuudenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeruus kannattaa ? No oma valinta sillä vain sairastuttaa itsensä ei muita. Minä tervehtisin takaisin.
On niitäkin jotka ovat sairastuttaneet itsensä puolustaessaan raivokkaasti pettämistä. Se näkyy joskus kilometrien päähän sellaisen käytöksestä ja ulosannista.
Minun pettäjä- exmieheni sairastui syöpään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeruus kannattaa ? No oma valinta sillä vain sairastuttaa itsensä ei muita. Minä tervehtisin takaisin.
On niitäkin jotka ovat sairastuttaneet itsensä puolustaessaan raivokkaasti pettämistä. Se näkyy joskus kilometrien päähän sellaisen käytöksestä ja ulosannista.
Minun pettäjä- exmieheni sairastui syöpään
Niin. Eihän huomisesta tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus on niin vahva tunne , että se peittoaa velvollisuudenkin.
Tuo tapaus ei ollut rakkautta vaan himot vei. Alhaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tietäen kiinnyit ihmiseen, jonka tiedät kykenevän rakastamaan vain itseään ja omia tarpeitaan, siirtämään toisen syrjään omien mielitekojen tieltä. Kivasti myötäilet ja muovaannut, kanssasi on helppoa ja kepeää. Ok.
Jokainen saa tietysti elämällään tehdä mitä huvittaa.
Salanainen luulee olevansa ainutlaatuinen kunnes tulee taas uusi ja syrjäyttää entisen. Miehet menee kukasta kukkaan.
Mies näytti todellisen karvansa. Et menettänyt mitään. Tajuat sen ennemmin tai myöhemmin.