Naiset auttaakaa miestä joululahjan kanssa
Tilanne on se että emme ole ostanneet joululahjoja juuri koskaan toisillemme ainakaan mitään kallista ja nyt sain vähän enemmän rahaa käyttöön ja haluaisin ostaa vaimolleni kunnon lahjan hän on vaatimaton eikä halua itselle oikein mitään eikä varmaan tarvi mutta haluaisin yllättää hänet budjetti on max1500 euroa.. m50v kiitos
Kommentit (68)
Jos puutarhaharrastus on hänelle rakas, niin voisiko lahja liittyä jotenkin siihen? Mitä hän siellä puutarhassa tekee? Haluaako hän aina kesäisin uusia kasveja puutarhaan? Monet puutarha-harrastajat aloittavat siementen/taimien tilaukset jo alkuvuodesta, ei suinkaan vasta keväällä/kesällä.
Jos vaimo ei harrasta muuta kuin puutarhailua niin sitten siihen liittyvä lahja.
Itse harrastan tarrojen keräämistä. Haluan aina lahjaksi tarroja. Tarrat eivät mene koskaan hukkaan eikä niissä tule hutiostoksia.
Silti kukaan ei yleensä osta minulle tarroja, koska siellä taustalla on ajatus, että ne eivät ole tarpeeksi hienoa lahjoja. Ei aikuiselle naiselle voi ostaa tarroja ja suklaata, se on pikkutytön lahja. Sitten sieltä luovitaan jotain "aikuiseen makuun" sopivaa; astioita (en tarvii), alkoholia (en juo), kahvia tai teetä (en juo), pyyhkeitä (en tarvii, on jo liikaa), vaatekaupan lahjakortteja (teen vaateostoksia vain pakosta), koriste-esineitä (pieni asunto, ei mahdu) tai Finlandia-palkittuja kirjoja (luen faktaa ja sarjakuvia).
Olisitte nyt vaan ostaneet niitä tarroja ja suklaata. Menee raha hukkaan ja minä joudun etsimään lahjoille uudet kodit.
Eli, älä ap nyt tuhlaa 1500€ sellaiseen turhaan, jota vaimo ei halua tai joka on korkeintaan OK. Siksi lähtisin itse tuolle puutarhalinjalle lahjassa. Jos pihaan mahtuu kaunis puu, se olisi pitkäaikainen muisto ja hyvä lahja, esimerkiksi kirsikka- tai päärynäpuu. Tai mistä vaimosi tykkääkään, ehkä hän haluaa ikivihreitä puita tai tietynlaisen kukkapenkin.
Ehdotetuista oon kasvihuoneen kannalla tykötarpeineen (jos teillä ei ole jo) ja reissu kasvitieteellisen.
Jos käytätte alkoholia, osta lempijuomansa, kaunis suklaarasia, herkkuja, kukkia. Minä tykkäisin sellaisesta lahjasta. Ihana ajatus että haluat antaa jotain vaimollesi. Toivotsn kaikkea hyvää teille.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimo ei harrasta muuta kuin puutarhailua niin sitten siihen liittyvä lahja.
Itse harrastan tarrojen keräämistä. Haluan aina lahjaksi tarroja. Tarrat eivät mene koskaan hukkaan eikä niissä tule hutiostoksia.
Silti kukaan ei yleensä osta minulle tarroja, koska siellä taustalla on ajatus, että ne eivät ole tarpeeksi hienoa lahjoja. Ei aikuiselle naiselle voi ostaa tarroja ja suklaata, se on pikkutytön lahja. Sitten sieltä luovitaan jotain "aikuiseen makuun" sopivaa; astioita (en tarvii), alkoholia (en juo), kahvia tai teetä (en juo), pyyhkeitä (en tarvii, on jo liikaa), vaatekaupan lahjakortteja (teen vaateostoksia vain pakosta), koriste-esineitä (pieni asunto, ei mahdu) tai Finlandia-palkittuja kirjoja (luen faktaa ja sarjakuvia).
Olisitte nyt vaan ostaneet niitä tarroja ja suklaata. Menee raha hukkaan ja minä joudun etsimään lahjoille uudet kodit.
Eli, älä ap nyt tuhlaa 1500€ sellaiseen turhaan, jota vaimo ei halua
Samaan törmännyt. Oon toivonut jotain chilikastiketta tai ihan tabascopulloa mutta ei ole tässä 15 vuoden aikana kukaan antanut kun tuskastellaan vaan :D
Myös olen toivonut että ei suklaata/muita herkkuja mutta niitä aina tungetaan.
Kuinka pitkän ajan palkka tuo 1500e muuten on naisellesi AP?
En ikinä ottaisi vastaan mitään noin arvokasta materiaa. Ostan kyllä itse jos jotain haluan. Se kasvihuone olis kyllä kova.
Pitääkö hän matkustelusta? Vie hänet vaikka romanttiseen Wieniin viikonlopuksi. Siellä on aivan upeita nähtävyyksiä ja museoita. Joku hyvä hotelli keskustasta tai lähellä sitä. Siellä on myös turisteille ratikkareitti, joka on kokemisen arvoinen.
Tosin saattaa hinnat nykyään olla aika kalliita, mutta esim. Praha tms. on kuulemma hieno. Itä-Euroopan maissa on vanha kaupunki pitkälti säästynyt sotien ja gryndereiden tuholta.
Nyt ja vuoden vaihteen jälkeen on edullista matkustella kaupunkilomalla. Kesät ovat niissä tukalia. Niin ja lisäksi noissa maissa on leuto talvi. Itse meinasin tukahtua untuvatakissa.
Eiköhän yhteinen romanttinen pikkumatka oman kullan kanssa kelpaa vaimollesi :)
Yllätä vaimo mutta älä käytä koko budjettia yllätykseen. Joku hyvin mietitty ilahdutus riittänee vaimolle ja sitten tämän yllätyksen kylkeen vaikka kortti että yllätys ei päättynyt vielä tähän vaan tämän lisäksi on xx budjetti jonka mietitte yhdessä tai annat vaimon päättää mihin rahat käytetään. Tuo on sen verran iso raha (1500€) vaatimattomalle ihmiselle että jollei sillä halua jotain tiettyä korua hankkia, niin on parempi kysyä mihin vaimo rahat haluaisi käytettävän. Se voi olla lomareissu, koru, taide, harrastus taikka jos on hyvinkin ekonominen vaimo niin voi laittaa vaikka rahastoon tai avata sellaisen. Joku sanoi että osta vaimon lempi bändin keikalle liput hänelle ja itsellesi mutta miksi sinä ostaisit lipun myös itsellesi keikalle joka ei ole sinun lempi bändi. Tuttuni hankki vip-lipun Coldplayn keikalle ja maksoi siitä 500€/kpl vaikkei ole bändin fani, vaan miellyttääkseen puolisoaan. Minusta tämä ei ole järkevää koska keikalla jokainen on itsekseen siellä väkipaljoudessa ei sen puolisonsa kanssa. Mutta jokainen tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Harrastaa puutarhan hoitoa, eli tykkää kasveista ja kukista. Miten olisi iso leikkokukkakimppu, jonka kortissa lukisi, että olet varannut teille matkan keväällä Hollantiin, Keukenhofiin, joka on siis Euroopan kukkapääkaupunki ja tulppaanien maa. Siellä sitten käytte vaikkapa joillakin ohjatuilla kierroksilla kukkapelloilla ja puistoissa ja hankitte kotiin erikoisia kukkasipuleita, jotka vaimosi voi istuttaa omaan puutarhaansa muistoksi ihanasta matkasta.
Tuo Keukenhof on aivan ihana paikka, joskus huhtikuun alussa. Tuhannet tulppaanit ja muut mukulakasvit kukkivat kauniissa puistossa .Olen käynyt. Voisin mennä uudestaan milloin tahansa. Hyvä ehdotus minilomalle. tuota suosittelisin myös puutarhanhoidosta kiinnostuneelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastaa puutarhan hoitoa, eli tykkää kasveista ja kukista. Miten olisi iso leikkokukkakimppu, jonka kortissa lukisi, että olet varannut teille matkan keväällä Hollantiin, Keukenhofiin, joka on siis Euroopan kukkapääkaupunki ja tulppaanien maa. Siellä sitten käytte vaikkapa joillakin ohjatuilla kierroksilla kukkapelloilla ja puistoissa ja hankitte kotiin erikoisia kukkasipuleita, jotka vaimosi voi istuttaa omaan puutarhaansa muistoksi ihanasta matkasta.
Tuo Keukenhof on aivan ihana paikka, joskus huhtikuun alussa. Tuhannet tulppaanit ja muut mukulakasvit kukkivat kauniissa puistossa .Olen käynyt. Voisin mennä uudestaan milloin tahansa. Hyvä ehdotus minilomalle. tuota suosittelisin myös puutarhanhoidosta kiinnostuneelle.
Taidanpa itsekin hyvän myyntipuheesi innoittamana käydä siellä ensi keväänä. Olen lapsena perheen kanssa ajellut läpi Hollannin ja silloin siellä oli tulppaanipeltoja silmänkantamattomiin.
Vierailija kirjoitti:
Satisfyer.
On hyvä, suosittelen
Vierailija kirjoitti:
Itse en henkilökohtaisesti edes haluaisi lahjaa, joka maksaa satasia, saati 1500 €. Tulee kamala kiitollisuudenvelka.
Paskaako te sitä lahjan hintaa aina mietitte, pääasia et toinen on onnellinen lahjasta, maksoi sitten 10€ tai 1500€.
Mene nyt ensin peruskouluun, koska se on selvästi jäänyt kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen irtiotto johonkin kylpylään tai vastaavaa, niin ei tuu niin tuskainen olo, että menee rahat vain häneen. Lisäks vaikka uudet puutarhahanskat.
Miksi lähes kaikki ehdottavat jotain hiton kylpylää. Itse jos saisin lahjakortin kylpylään, niin myyntiin menisi, yök. Joku ihana laatumökki vuokrattuna viikonlopuksi kyllä kävisi.
N. 68v.
Koska en minäkään niin et sinäkään - ihmiset, huoh.
Vierailija kirjoitti:
Laita raha kirjekuoreen ja kirjoitat, että käytä tämä raha ihan oman mieltymyksesi mukaan mihin itse halat ....sdäämmiä ja loppuun Rakkaudella sinun ukkelisisi ..
Ei rahaa. Vaatimaton nainen saattaa käyttää sen koko perheen hyväksi (ruoka, uusi imuri tms) eikä itsensä hemmotteluun.
Vierailija kirjoitti:
Kun kyseessä on vaatimaton ihminen, joka tekee paljon töitä ja jolla siis rahaa on niin ei hän ilahdu kalliista lahjasta.
Itse olen esimerkki ja pystyn ostaa mitä haluan. Ilahtuisin siitä, että saisin edullista, mutta mieluista esim jos joku muistaa minun lempisuklaan tai missä kahvilassa tykkään käydä ym pientä ihanaa.
Hinta oli max 1500 niin tuskin ap haluaa antaa vaimolleen suklaarasian lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kyseessä on vaatimaton ihminen, joka tekee paljon töitä ja jolla siis rahaa on niin ei hän ilahdu kalliista lahjasta.
Itse olen esimerkki ja pystyn ostaa mitä haluan. Ilahtuisin siitä, että saisin edullista, mutta mieluista esim jos joku muistaa minun lempisuklaan tai missä kahvilassa tykkään käydä ym pientä ihanaa.
Hinta oli max 1500 niin tuskin ap haluaa antaa vaimolleen suklaarasian lahjaksi.
Juu, mutta vaimo varmaan pystyy itsekin kalliit lahjansa ostamaan, kun käy töissä. Mies ei nyt edes tiedä mitä ostaa ja on saanut vähän ylimääräistä rahaa ja se pitää vain saada tuhlattua lahjaan.
Itse pystyn ostaa itselleni kalliitakin lahjoja ja ostankin, kun haluan. Suuttuisin vain todella, jos minulle vain ostetaan jotain josta ei edes tiedetä onko se toive. Enemmän arvostaisin jotain vaivaa tai pikkujuttua, jossa ajatus on tärkein.
Itse tykkään koruista ja olisi ihanaa, jos lahjanantaja tietäisi makuni ja ostaisi sen mukaisen toiveen. Valitettavasti apn puoliso ei koruista tykkää ja vaikka tykkäisikin niin ap tuskin tietäisi millaisesta korusta tykkää. Aplla on nyt ihme tarve tuhkata lahjaan, jota puoliso ei odota ja tuskin haluaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Laita raha kirjekuoreen ja kirjoitat, että käytä tämä raha ihan oman mieltymyksesi mukaan mihin itse halat ....sdäämmiä ja loppuun Rakkaudella sinun ukkelisisi ..
Tai osta joku suht halpa, jonka sinä valitset, ja loput rahana.
Kai sä nyt sen verran tunnet vaimoasi, että sulla joku käsitys on, että millaisista asioista hän tykkää?
Minä ainakin ilahtuisin vaikka hieronta lahjakortista tai Ritualsin vartalotuotteista.