Köyhien nyt on vain hyväksyttävä se tosiasia, ettei ole varaa kaikkeen kivaan.
Jos haluaa jotain lisää, pitää olla valmis tekemään jotain asian eteen.
Kommentit (343)
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ennen ole ollut ongelma. Kotikylälläkin oli työhaluttomia huuhailijoita, tyytyivät vähään eivätkä valittaneet oloansa. Nykyään koetaan oikeutetuksi valittaa . Valittaminen vie energiaa, jota voisi käyttää muuhun,
Aika erikoista se vasta onkin kun 70 000 vuodessa tienaava valittaa että ei rahat riitä elämiseen. Ettäs kehtaakin.
Köyhät vois mennä töihin ja lopettaa sohvalla makaamisen!
T: Valtteri kykypuolueesta (kok)
Olen keskituloinen ja nyt luopunut tupakoinnista ja pakatuista makeisista. Irtokarkit ovat kilohinnalta paljon parempi vaihtoehto. Tupakka onkin jo todella kallista ja monta syytä se lopettaa. Hämmästyttää kuinka ihmisillä on varaa pitää rakenne kynsiä ja ripsiä, niitähän on huollettavakin joka kuussa. Niihin minulla ei ole rahaa koskaan mennytkään. Joskus mietin nähdessäni jonkun kynsineen ja ripsineen, että tuokin raha saattaa olla lapsen tarpeita pois.
Katson tarkkaan kilohintoja kun ostan ruokaa, jotta saan säästettyä, opiskelijoita meillä omillaan kaksi kappaletta ja leikkausten vuoksi se minkä saan säästöön, meneenkin useimmiten avuksi juuri heille. Monet vuodet joululahjatkin ostettu tyyliin mitä oikeasti muutenkin olisi ihan pakko hankkia. Lehtitilauksia ei ole ollut enää moniin vuosiin. Lehteä selatessa huomaa että on tullut maksetuksi mainoksista ja harvoin on artikkelia minkä todella haluaisin lukea. Kirjastossa voi käydä lukemassa lehtiä. Kirjoja en enää osta, mutta minulla on sovellus josta kuuntelen kirjoja ja siitä en luovu. Harrastukset on kirjojen kuuntelu ja käsityöt. ei mene siis niihinkään paljoa rahaa. Langat ostan jatkossa tarjouksesta ja vain sen verran että ne tulee neulotuksi. Nyt olen tehnyt olemassaolevista jätelangoista asunnottomille villasukkia. Suoratoistopalvelut lopetettu kokonaan. Jokainen hankinta mietitään tarkoin, tarvitaanko sitä oikeasti. Monesti todetaan että vaatteita on ainakin tarpeeksi, eikä mihnkään tyyliin muumimukien keräilyyn kannata innostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella köyhä ei voi tehdä mitään kivaa?
Ei kivan ole pakko olla kallista
Se voi olla ilmaista. Mutta joo, olis kiva matkustella joskus.
Osta itsellesi teltta, niitä saa todella edullisesti käytettynäkin
Minä itseasiassa sain ilmaiseksi,ja teen lämpimään aikaan fillarilla pikkuretkiä,yöpyen teltassa.
Vierailija kirjoitti:
"Ensimmäinen rikos on tapahtunut jo siinä vaiheessa kun yksityisistä rahoista tehtiin väkivallan uhalla yhteisiä. "
Sun maailmankuva vaatii että sinä sivuutat kokonaan käytännössä 90% historiasta, politiikasta, ihmisen biologiasta ja evoluutiosta.
Ihminen on hypersosiaalinn eläin jonka pärjääminen on yhteistyön varassa, jota sinä pidät rikollisena kun me muut suhtautudutaan aggressiivisesti tohon anti-sosiaaliseen masturbointiin?
Jos joku käyttäytyy kun syöpä ja vaarantaa muun porukan, se saa puukosta, niin kuin syöpä.
Ja tämän asenteen vuoksi punikkeja täytyy aika ajoin harventaa, muuten heittäytyvät väkivaltaiseksi kuten syöpä jota ovat.
Voihan kekkuli kun tästäkin yksinkertaisesta ja selvästä asiasta on saatu kuusi sivua tekstiä. Niin kuin perusturvalla elävä ei tajuaisi asiaa muuten niin ei kun pitää tulla vielä vääntämään siitä iso asia 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ensimmäinen rikos on tapahtunut jo siinä vaiheessa kun yksityisistä rahoista tehtiin väkivallan uhalla yhteisiä. "
Sun maailmankuva vaatii että sinä sivuutat kokonaan käytännössä 90% historiasta, politiikasta, ihmisen biologiasta ja evoluutiosta.
Ihminen on hypersosiaalinn eläin jonka pärjääminen on yhteistyön varassa, jota sinä pidät rikollisena kun me muut suhtautudutaan aggressiivisesti tohon anti-sosiaaliseen masturbointiin?
Jos joku käyttäytyy kun syöpä ja vaarantaa muun porukan, se saa puukosta, niin kuin syöpä.
Ja tämän asenteen vuoksi punikkeja täytyy aika ajoin harventaa, muuten heittäytyvät väkivaltaiseksi kuten syöpä jota ovat.
Mitä sinäkään harvennat ja millä lihaksilla 🙄
Köyhä myy sohva pois niin saat rahaa ja loppuu se sohvalla makaaminen 👍
Ei haittaa. Luulen, että suomalaisia kauppiaita ja erilaisten palveluiden tarjoajia haittaa minua enemmän. ;)
t köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä myy sohva pois niin saat rahaa ja loppuu se sohvalla makaaminen 👍
Ehkä sä voisit myydä sohvas pois? Kuulostat siltä kuin sulla olisi leveä p e rze. ;) t. köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet olisi kiva ostaa. Ja lääkäriin päästä, sellaista kivaa olisi hyvä saada
Lääkemaksuille on katto,lääkäriin pääsee sitten kun pääsee,tähän ei saa yrittää mitään korjausta nykyhallituksen toimin ,Kelakorvaus,mennään vanhan sosialistisen käytännön mukaan,ei muuteta mitään,sitten varmaan on hyvä.Kokemukseni mukaan tilanne on vuosi vuodelta heikentynyt.
Tämä hallitus ei tee mitään korjausta lääkäriinpääsyyn. Siirtää rahat veroparatiiseihin firmojen kautta. Ja kansa jonottaa nykyisen 2 viikon sijaa 3 kuukautta.
Nimenomaan tekee. Minä jäin kolme vuotta sitten eläkkeelle, eikä minulla ole mitään mahdollisuuksia päästä lääkäriin julkisella puolella. Jatkossa kun yksityiselle pääsee 28 eurolla ol
Mitä ihmettä? Kerrotko tosissasi, että jos vaikka poikkaset jalkasi tai saat sydänkohtauksen, et pääse julkisella lääkäriin? Miten se on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Köyhällä ei ole koskaan rahaa mihinkään kivaan ollutkaan. Ainakaan mihinkään rahalla ostettavaan kivaan. Onneksi on ilmaiskivaakin.
Niin ja kimppakivaakin on.
Vierailija kirjoitti:
"Jos haluaa jotain lisää, pitää olla valmis tekemään jotain asian eteen."
Riittääkö 11 000 työhakemusta vai pitääkö lisätä tahtia?
Konalako siellä?
Vierailija kirjoitti:
Yritysten kannattaa sopeutua siihen, että ostovoima putoaa kuin kivi.
Siinä teille hyvinvointia koko yhteiskunnalle. Suomi on mennyttä, mutta onneksi johtajille riittää palkankorotuksia, vaikka tuottavuus ei ole kasvanut 15 vuoteen.
Well done persut ja kokoomus!
Juu, nauttikaa nyt kokopersut tulevista konkursseista, sitä te ahneet k u s i p ä ä t halusitte
Jos olis rahaa tai työterveydenhuolto menisin silmälääkäriin. En näe kunnolla. Nää "ilmainen näönrarkastus" ei käy, koska kersana on leikattu karsastus. Operoitujen silmien näöntarkastukseen tarvitaan silmälääkäri, ja se maksaa. Mutta tuskin siellä olis mitään näkemisen arvoista kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet olisi kiva ostaa. Ja lääkäriin päästä, sellaista kivaa olisi hyvä saada
Kelasta saa tukea jos rahat eivät riitä. En tiedä yhtäkään tapausta Suomessa etteikö ihminen saisi tarvitsemiansa lääkkeitä.
No mä en pysty aina ostamaan kaikkia lääkkeitä. Kelasta en saa mitään.
Kuka tässä "kaikkea kivaa" haluaa - hyvä, jos saisi joskus edes JOTAIN!
Vierailija kirjoitti:
Jos olis rahaa tai työterveydenhuolto menisin silmälääkäriin. En näe kunnolla. Nää "ilmainen näönrarkastus" ei käy, koska kersana on leikattu karsastus. Operoitujen silmien näöntarkastukseen tarvitaan silmälääkäri, ja se maksaa. Mutta tuskin siellä olis mitään näkemisen arvoista kuitenkaan.
Siis mun "kaikkea kivaa" olis näontarkastus
Ei luonto laiskaa elätä sanoi mummuvainaa!