Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jollain auttanut masennuslääkitys heti? (PMS tai masennus)

Vierailija
20.10.2024 |

Aloitin vajaa viikko sitten sitalopraamin ensin 10 mg:lla ja muutaman päivän  päästä nostin 20 milligrammaan.

Ennen aloitusta mieliala oli todella todella huono, alkoi muutama päivä ennen ovulaatiota huononemaan. Minulla siis kolmenkympin jälkeen  tullut 3-10 vrk ennen menkkoja unettomuutta, toivottomuutta, itkuisuutta, aggressuita. 

Jo pidemmän aikaa ollut muutenkin mieli matala tai todella vaihteleva (ikävä elämän tapahtuma 3kk sitten).

Nyt oloni on tosi hyvä! Olen aika energinen ja mieliala on hyvä, en edes kotona tiuski. Hiukan ehkä on motorista levottomuutta.

Onko lumetta vai joko vaikutus alkoi?

Minulla on aiemmin ollut ihan masennukseen paria eri lääkettä ja en oikein kokenut niistä olevan apua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin lisätä että käytän mirtatsapiinia 1/4 15 mg tabletista, tarvittaessa unettomuuteen ja nyt loppukierron unettomuuden ilmaantuessa suosiolla koko ajan

Vierailija
2/8 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
4/8 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni  mikään psyykelääkitys ei auta "heti," eikä edes nopeasti.

Minä söin masennukseen lääkkeitä puolitoista vuotta, soitin lääkärille ja pohdin, että olisi ehkä voinut lopettaa jo puoli vuotta sitten. Hän vain totesi, että ehkäpä ei, koska et sitä ehdottanut.

Jälkikäteen ajatellen lääkäri oli ihan oikeassa. Silti lopettaminen, siis vähentämisen kautta lopettaminen osui vähän väärään ajan kohtaan. Työt päättyivät samassa kuussa, ja vaikka tein parhaani, niin selkeä romahdus tuli. Istuin vain yksin kotona tekemättä mitään.

Tiedän voivani paremmin kuin kaksi vuotta sitten, enkä halua palata lääkekuurille, mutta silti ajankohta oli väärä.

Vierailija
5/8 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä Mirtatzapiini aiheutti niin rankan vi*utuksen, että en syönyt sitä viikkoakaan. Kuulemma kahdessa viikossa olo olisi tasaantunut, mutta en pystynyt. Escitalopram autoi heti. On yhä nukahtamisvaikeuksia, mutta kun nukahdan, nukun hyvin aamuun asti.

Vierailija
6/8 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä Mirtatzapiini aiheutti niin rankan vi*utuksen, että en syönyt sitä viikkoakaan. Kuulemma kahdessa viikossa olo olisi tasaantunut, mutta en pystynyt. Escitalopram autoi heti. On yhä nukahtamisvaikeuksia, mutta kun nukahdan, nukun hyvin aamuun asti.

Ok mielenkiintoista. Syön sitalopraamia joka on käytännössä samaa kuin essitalopraami. 

Mirtatsapiinia syön vain pienen annoksen unettomuuteen. Tekee vähän päiväväsymytä. Väsymyksen ja potentiaalisen painon nousun takia en sitä masennukseen suostuisi syömään 

Vierailija
7/8 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko aamuvirkuilla kokemuksia?

Vierailija
8/8 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sain parikymmentä vuotta masennuslääkkeitä rajattomasti. Sitten lopetin ne koska on hyödyttömiä. Lääkärit käytti joka istunnolla aikaa minun pelotteluuni mitä tapahtuu jos en syö niitä. Mutta nyt kun pyysin jos koitettaisiin niitä pms oireisiin niin lääkäri sanoi ettei käy. Joten en tiedä koska meillä suomessa tunnutaan olevan todella omistautuneita hoidosta kieltäytymiseen kun on kyseessä ns. naistenvaivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme