Kuinka montaa ystävää sinulla on?
Määrittelisin ystäväksi ehkä sellaisen, jonka kutsuisin omiin häihin.
Minulla on muutama ystävä/kaveri, mutta ei oikein ketään, jonka kanssa tuntisin syvää ystävyyttä. Sellaista, missä pystytään jakamaan kaikki.
Hyvistä ihmisistä olen koittanut pitää kiinni, vaikka elämä onkin kuljettanut osaa kauemmas ja yhteydenpito on vähentynyt.
Kommentit (83)
Tosi paljon meitä joilla ei ole ystäviä yhtään. Yllätyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Mitä enemmän ikää sen vähemmän kavereita.
Olen myös huomannut, että kaverit vähenee ajan myötä. Uudet suhteet jäävät helposti tuttava tasolle. Onko täällä ketään 40+, joka olisi onnistunut säilyttämään (ja jopa saamaan uusia) kaveri- ja ystävyyssuhteita? Miten te sen teette?
40 - 50 -vuotiaana muodostunut 2 uutta tiivistä ystävyyttä, aloimme vaan viihtyä yhdessä ja nähtiin vähän vaivaakin käydä kahvilla, kylässä jne. Paljon huumoria, tilaa ja toisen erilaisuuden hyväksyntää. Spontaaneja rentoja tapaamisia. Ystävyys syveni.
Kuitenkin vanhempana on vaikeampaa. Toinen ystävyys katkesikin kokonaan, toinen jäi hyväksi.
N53
Ehkä ongelma on se, ettei ehdi tavata tarpeeksi (toisin kuin nuorempana), jolloin ei ole tilaisuutta tutustua paremmin. Kaikilla tuntuu olevan kauhea kiire ja kalenteri täynnä. Ainakin jokaista ystävää osaa arvostaa, eikä pidä itsestäänselvyytenä.
Ei yhtäkään. Olen yksin.