Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tuet ei yksinkertaisesti riitä pakollisiin menoihin ja laskuihin, onko mahdollista saada jotain lisätukea?

Vierailija
20.10.2024 |

Saan tällä hetkellä toimeentulotukea, asumistukea ja työttömyystukea, onko mahdollista saada jotain lisä tukea tähän päälle kun mulla ei ole edes rahaa ruokaan laskujen ja vuokran jälkeen?!

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs luulet jos saat jo kaikki mahdolliset tuet? Elintasoaan voi parantaa vain työtä tekemällä, joten suosittelen sinulle ahkeraa työnhakua ja työlllistymistä ja jättämällä tilanteesta valittamisen vähemmälle.  

Vierailija
102/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet riittävät peruselämiseen ellei ole idi ootti, kuten ap, joka tulhaa 200€/kk ylimääräisiin menoihin ja spämmää miljoona kertaa samaa paskaa vauvapalstalle. Tuollaiselta ihmiseltä pitäisi otta tuet kokonaan pois niin oppisi olemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas nää mystiset laskut Osareita ja Klarnaa? Vai ihan oikeita laskuja niin kuin sähkö, vesi ja puhelin?

Ei ole mitään osamaksuja, pelkästään vuokra, sähkö, vesi, puhelin, netti, salikortti, bussikortti

Ap

Salikortgi ja bussikortti eivät ole välttämättömiä. Mitä nekin maksaa kuussa? Jotain 60e?

Salikortti 99€/kk, bussikortti 92€/kk

Ap

Eipä sitten muuta kuin elät sillä salikortillasi. Elämä on valintoja. 

Vierailija
104/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas nää mystiset laskut Osareita ja Klarnaa? Vai ihan oikeita laskuja niin kuin sähkö, vesi ja puhelin?

Ei ole mitään osamaksuja, pelkästään vuokra, sähkö, vesi, puhelin, netti, salikortti, bussikortti

Ap

Salikortgi ja bussikortti eivät ole välttämättömiä. Mitä nekin maksaa kuussa? Jotain 60e?

Ap

Jos nuo on sinulle ruokaa tärkeämpiä niin eihän sille sitten mitään voi. Jos olet nälässä noiden takia niin ihan on oma valintasi, joten lopeta tämä jatkuva valittaminen siitä että raha ei riitä ruokaan. Minun puolestani voit aivan hyvin kuolla nälkään kun et osaa näköjään rahojasi käyttää siihen mikä on tarpeellista ja mikä ei. Yleensä ihmiset elävät sen mukaan mihin varaa on ja jos ei tuota ymmärrä niin voi voi.

Vierailija
105/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet riittävät peruselämiseen ellei ole idi ootti, kuten ap, joka tulhaa 200€/kk ylimääräisiin menoihin ja spämmää miljoona kertaa samaa paskaa vauvapalstalle. Tuollaiselta ihmiseltä pitäisi otta tuet kokonaan pois niin oppisi olemaan. 

kyseessä on tuki jankuttaja.

Vierailija
106/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Bussikortti kylläkin on välttämätön. - eri

Ei ole kun kävelläkin voi. Julkista liikennettä ei ole muualla kuin suurimmissa kaupungeissa niin kyllä muuallakin pystyy elämään ilman bussikortti. Itse asun ja työskentelen pienemmällä paikkakunnalla eikä ole bussikortti eikä autoa enkä niitä edes t

Hiton laiskurit. Minä kun asuin vähän sivummalla niin KÄVELIN 10KM joka aamu bussipysäkille ja sama töistä tullessa. Ja tein suht raskasta varastotyötä...

Vierailija
107/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Yli 11 000 työpaikkaa ja yli 300 asuntoa haettuna ja kumpikaan ei tärppää. Suomessa on ihmisillä todella haasteellista. Ei käy kateeksi kyllä yhtään. Luulin, että Tukholmassa ja Lontoossa on varsinkin asuntojen osalta todella haasteellista, mutta ei me sentään yli 300 asuntohakemusta, tai enemmänkin huonehakemusta kun ei asuntoja yksinkertaisesti ole, jouduta laittamaan että tärppää ja saa jonkun katon yllensä. Työn puolesta onneksi on vähän helpompaa kun pikaruokaketjut ja ravintolat palkkaavat aina jonkun ja niitä voi onneksi tehdä muutaman sopimuksen kerrallaan, että pystyy kattamaan asumisensa. 

Vierailija
108/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huonon sään tullessa olisit jo töissä, sinulle tulisi säännöllinen palkka ja sinulla olisi varaa ostaa se kuukausilippu.... nyt vain selittelet ja keksit tekosyitä"

Mitä ehdotat? Että kävelen puoli vuorokautta työhaastatteluun, kun ei sitä pyörää tosiaan ole? En mä. Pistän rahat mieluummin bussikorttiin. Minun toimeentulotukeni riittää kyllä siihen.

Vierailija
109/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti on. Soita isille tai äitille. Varmasti sieltä suunnalta voi hakea empatiaa kun veronmaksajien kukkaro on jo kaluttu tyhjiin.

Vierailija
110/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole kun kävelläkin voi. Julkista liikennettä ei ole muualla kuin suurimmissa kaupungeissa niin kyllä muuallakin pystyy elämään ilman bussikortti. Itse asun ja työskentelen pienemmällä paikkakunnalla eikä ole bussikortti eikä autoa enkä niitä edes t

Mikä estää liikkumasta kävellen tai polkupyörällä? Mikä pakottaa liikkumaan bussilla?

Vierailija
111/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kumpikaan ei ole pakollinen, kumpaankaan ei ole pakko tuhlata rahaa. Elämä on valintoja joskus on uhrattava oma mukavuuden halu ja alettava liikkumaan vaikka kävellen siittä tulee hyötyliikuntaa niin ei tarvi salillakaan käydä

Vierailija
112/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs luulet jos saat jo kaikki mahdolliset tuet? Elintasoaan voi parantaa vain työtä tekemällä, joten suosittelen sinulle ahkeraa työnhakua ja työlllistymistä ja jättämällä tilanteesta valittamisen vähemmälle.  

Jep, sinne töihinhän tosiaan vaan mennään. Yksikin lafka johon hain, kysyi puhelimessa saako soittaa entiselle työnantajalle. Kun sieltä soitettiin, niin entiseltä esimieheltä oli kysytty "onko tässä henkilössä jotakin, mitä minun pitäisi tietää". No eihän minun entinen esimies tuohon voinut mitään kommentoida, oli ollut itsekin hämmentynyt kysymyksestä. Haastatteluunkaan en edes päässyt vaikka ensin näyttivät vihreää valoa. Ihme touhua tämä työnhaku nykypäivänä. 

Vierailija
113/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonoon ja työnhakuun. Siinä lääkkeet mitä muutkin harrastaa.

Vierailija
114/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap asuu pk-seudulla, joten se bussikortti maksaa vähintään sen melkein 80e/kk Mihin työttömän tarttee olla koko ajan menossa, jonne ei jalkisin tai pyörällä pääse? Ei työssäkäyvätkään juokse koko

Esim. Minulla ei ole pyörää. Enkä pystyisi oikein ajaakkaan sillä. Jokainen tehkööt omat ratkaisunsa. Toiset eivät tiedä tilannetta. Ei edes läheiset. Bussikortti on perustarve. 

En saa suoria tukia. Eli sen takia en kommentoi näin. 

Vierailija
115/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole kun kävelläkin voi. Julkista liikennettä ei ole muualla kuin suurimmissa kaupungeissa niin kyllä muuallakin pystyy elämään ilman bussikortti. Itse asun ja työskentelen pienemmällä paikkakunnalla e

Minä sentään jaoin postia ja ajoin raskaana lastin kanssa 20 km 7 kertaa viikossa. He he 

Vierailija
116/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole kun kävelläkin voi. Julkista liikennettä ei ole muualla kuin suurimmissa kaupungeissa niin kyllä muuallakin pystyy elämään ilman bussikortti. Itse asun ja työskentelen pienemmällä paikkakunnalla e

Pitkät matkat. Ja ei tarvitse olla kuin pieni fyysinen vamma, niin pitkät matkat kävellen tai pyörällä ei tule kyseeseen. 

Vierailija
117/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkinnanvaraista toimeentuloa voi hakea, sen jälkeen on enää ruoka-avut

Myös seurakunnan diakoniasta voi saada kertaluonteista tukea esim. laskujen maksamiseen.

Vierailija
118/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta mulla on Klarnan laskulle ostettu esim. ruokaa. :) En ole viitsinyt lainata keneltäkään.

Vierailija
119/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai toimitat myös Kelaan kaikki sellaiset laskut, jotka hyväksytään toimeentulotuessa menoina (esim. sähkö, vakuutus, terveydenhuolto yms.)?

Korjaus: julkinen terveydenhuolto

Vierailija
120/162 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On ne. Bussikortti todellakin on pakollinen ja salikortti on tarpeellinen. Bussikortti on enemmän kuin 60€/kk Mutta turha sanoa, ettei se ole pakollinen meno. 

Miten ihmeessä työttömälle bussikortti olisi pakollinen? Mitä pakollisia menoja työttömällä on niin usein, että siihen oikein bussikortti tarvitaan? Käv

Miksi kenenkään pitäisi homehtua neljän seinän sisällä koko ajan? Mä olen itse aikamoinen kotihiiri, mutta monella muulla alkaisi seinät kaatua päälle, jos minnekään ei pääse. Ja kaikilla ei ole pyörää eikä myöskään terveys sellainen, että voi kävelllä pitkiä matkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi