Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tuet ei yksinkertaisesti riitä pakollisiin menoihin ja laskuihin, onko mahdollista saada jotain lisätukea?

Vierailija
20.10.2024 |

Saan tällä hetkellä toimeentulotukea, asumistukea ja työttömyystukea, onko mahdollista saada jotain lisä tukea tähän päälle kun mulla ei ole edes rahaa ruokaan laskujen ja vuokran jälkeen?!

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista. Saan vain asumisstuen ja työttömyysrahan. Itse olen ihan kusessa laskujen kanssa koska kesäkuussa sain veljeltäni velat ja kela ottanut huomioon siitä jo 4 kuukautta vaikka lain mukaan ei pidä.

Mistä keksit tämän 4 kuukautta? Lähde? On minullakin otettu huomioon tulot melkein vuoden ajalta, vaikka ne tulot meni velkojen maksuun aikapäiviä sitten. Pikkusen teki tiukkaa, kun pelkän vuokran jälkeen jäi parisataa kuussa käyttöön.

Vierailija
142/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ostit kaupasta? Kauraryynejä ja vihanneksia? Meikkejä, sipsejä ja alkoholia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ylimääräistä tukea palkan muodossa, kunhan MENET TÖIHIN!

Vierailija
144/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotat menkää töihin!!!!!

Vierailija
145/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs luulet jos saat jo kaikki mahdolliset tuet? Elintasoaan voi parantaa vain työtä tekemällä, joten suosittelen sinulle ahkeraa työnhakua ja työlllistymistä ja jättämällä tilanteesta valittamisen vähemmälle.  

Olen lähettänyt jo 11 000 työhakemusta. Montako niitä pitää lähettää, että voi mennä työhön?

Vierailija
146/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto'avustus' jos eri kuntaan töihin lähtee tai esimerkiksi Norjaan tai Ruotsiin.

Olisi varmaan messevää saada 4000€ käteen kaiken ankeuden sijaan. Luoda uusi elämä missä on töitäkin.

Turhaa täällä aikaa ja elämää hassaa.

Uskokaa itseenne, tehkää joskus rohkeita asijoita paremman työpaikan/ elämän suhteen.

Vierailija
147/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat ylimääräistä tukea palkan muodossa, kunhan MENET TÖIHIN!

Työnantaja kieltäytyy päästämästä sisälle yritykseen. Mitä teen?

Vierailija
148/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rotat menkää töihin!!!!!

Työnantaja uhkasi soittaa poliisille, jos näytän vielä naamaani siellä.

Vierailija
149/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ostit kaupasta? Kauraryynejä ja vihanneksia? Meikkejä, sipsejä ja alkoholia? 

Kaalia. Ostin kaalia.

Vierailija
150/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet tehtaanportista sisään ja ilmoitat johtajalle lujan kädenpuristuksen kera tulleesi töihin. Siitä saa lisätukea palkan muodossa.

Johtaja uhkasi hakata minut. Voinko soittaa poliisille?

Vierailija
151/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin tai junan alle sossu pummi! Mistä teitä työn vieroksujia oikein sikiää.

Työnantaja uhkaisi hakata minut.

Vierailija
152/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas nää mystiset laskut Osareita ja Klarnaa? Vai ihan oikeita laskuja niin kuin sähkö, vesi ja puhelin?

Ei ole mitään osamaksuja, pelkästään vuokra, sähkö, vesi, puhelin, netti, salikortti, bussikortti

Ap

Salikortgi ja bussikortti eivät ole välttämättömiä. Mitä nekin maksaa kuussa? Jotain 60e?

Salikortti 99€/kk, bussikortti 92€/kk

Ap

Härregud! Ja sinä kuvittelet, että toimeentulotuen pitäisi riittää tuohon!

Tietysti pitää kun tyyppi ei piiruakaan jousta siitä mitä itse haluaa ja vaatii. Ihankuin tuet olis jotain mitä voi vaan tilata lisää.

Vierailija
153/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei muka riitä? Saat kaikki tuet, mää saan vaan ansiosidonnaista, en muita tukia. Asuminen lohmasee yli puolet.

Asutko yksin omistusasunnossa vai puolison kanssa omistusasunnossa? On aivan luonnollista ja oikein, että niihin ei saa tukea, siis omistusasuntoon taikka varsinkaan yhdessä puolison kanssa omistettuun. Puolisot kun ovat lain silmissä elatusvelvollisia toisiaan kohtaan, ja kun täällä palstoillakin 99% kehuu että varat on yhteiset, niin ei yhteiskunnan pidä toista elättää silloin.

Vierailija
154/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla aina mukana rahalipas. Istuvat sen päällä. Naiset eivät siksi tarvitse rahallista tukea. Tavara kaupan. 

Vierailija
155/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkaa KAIKKI ruoat itse alusta asti (myös välipalat). Työttömänä siihen on hyvin aikaa, samoin tarjoustuotteiden metsästykseen. 

Yksinelävä saa kuukauden ruoat 200 eurolla kun suunnittelee hyvin eikä osta mitään valmiina.

Ja erlistä nettiyhteyttä et tarvitse, puhelimesta voi jakaa netin.

Sähkö maksaa niin paljon, että pitkään kypsennettäviä ruokia ei todellakaan kannata valmistaa itse vs. ostaa kaupasta laputettuja eineksiä.

Voileivän kokoamista välipalaksi en sanoisi kokkaamiseksi.

Mitään rasva/sokeri mössöjä ei tietenkään osteta eikä tehdä itse. Karkin syönti on lopetettava. Säästyy hampaat, maksa/suolisto ja rahat. Kaikki päihteet ovat turhia ja haitallisia, eli niitä ei osteta.

Koronan jälkitautina menetin ruokahaluni, kun mikään ei oikein maistu millekään. Olen sekä laihtunut että säästänyt ruokamenoissa satoja euroja. En tiedä, voiko tätä suositella muille. Näin vain voi käydä, itsestä riippumatta.

Vierailija
156/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs luulet jos saat jo kaikki mahdolliset tuet? Elintasoaan voi parantaa vain työtä tekemällä, joten suosittelen sinulle ahkeraa työnhakua ja työlllistymistä ja jättämällä tilanteesta valittamisen vähemmälle.  

Olen lähettänyt jo 11 000 työhakemusta. Montako niitä pitää lähettää, että voi mennä työhön?

Jos et töitä tuolla hakemusmääräällä ole saanut niin kannattaisiko katsoa peiliin? Onko sinulla edes ammattia ja minkälaisia töitä olet hakenut? Vuokrafirmojen kautta on takuulla töitä tarjolla ja ne usein sitten johtavatkin vakituiseen pestiin ja ylipäätään suurempaan mahdollisuuteen työllistyä. Aika erikoista jos ei edes niiden kautta saa yhtään töitä. 

Vierailija
157/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokkaa KAIKKI ruoat itse alusta asti (myös välipalat). Työttömänä siihen on hyvin aikaa, samoin tarjoustuotteiden metsästykseen. 

Yksinelävä saa kuukauden ruoat 200 eurolla kun suunnittelee hyvin eikä osta mitään valmiina.

Sähkö maksaa niin paljon, että pitkään kypsennettäviä ruokia ei todellakaan kannata valmistaa itse vs. ostaa kaupasta laputettuja eineksiä.

Mitään rasva/sokeri mössöjä ei tietenkään osteta eikä tehdä itse. Karkin syönti on lopetettava. Säästyy hampaat, maksa/suolisto ja rahat. Kaikki päihteet ovat turhia ja haitallisia, eli niitä ei osteta.

Koronan jälkitautina menetin ruokahaluni, kun mikään ei oikein maistu millekään. Olen sekä laihtunut että sää

Joo, itse säästin ruuan hinnassa ehdottomasti työttömänä, kun tein kaiken itse, mutta kappas kun sähkölasku nousi sitten samassa suhteessa, eli rahallisesti hyöty 0 ja jopa -.

Vierailija
158/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkinnanvaraista toimeentuloa voi hakea, sen jälkeen on enää ruoka-avut

Voi! Mutta ei harkinnanvaraisellakaan makseta mitään kotieläimen tai auton kuluja, osamaksuja, puhelimen tai netin laskuja ym.

Vierailija
159/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronan jälkitautina menetin ruokahaluni, kun mikään ei oikein

No mutta jos on toimeentulotukiasiakas, niin Kela sen sähkölaskun maksaa kun vaan lähettää sen laskun sinne Kelaan. Eli toimeentulotukiasiakkaan ei tarvitse siitä murehtia että kuluuko ruuanvalmistukseen sähköä. 

Vierailija
160/162 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Ei. Menosi ovat liian suuret jos tuet eivät riitä. Tuohon auttaa vain menojen pienentäminen.

Olen hakenut yli 300 halvempaan asuntoon pk-seudulla mutta kukaan ei vuokraa minulle asuntoa

Ap

Sun aika on muuttaa pk-seudun ulkopuolelle kunnes saat työpaikan. halvempi vuokra niin sulla riittää rahat paremmin. Samalla vapautuu kämppä pk-seudulla jonkun muun työssäkäyvän iloksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä