Jos tuet ei yksinkertaisesti riitä pakollisiin menoihin ja laskuihin, onko mahdollista saada jotain lisätukea?
Saan tällä hetkellä toimeentulotukea, asumistukea ja työttömyystukea, onko mahdollista saada jotain lisä tukea tähän päälle kun mulla ei ole edes rahaa ruokaan laskujen ja vuokran jälkeen?!
Kommentit (162)
Kokkaa KAIKKI ruoat itse alusta asti (myös välipalat). Työttömänä siihen on hyvin aikaa, samoin tarjoustuotteiden metsästykseen.
Yksinelävä saa kuukauden ruoat 200 eurolla kun suunnittelee hyvin eikä osta mitään valmiina.
Ja erlistä nettiyhteyttä et tarvitse, puhelimesta voi jakaa netin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarkoitus, että yhteiskunta kustantaa salikortit ja bussimaksut. Jo on röyhkeyttä vaatia tuollaista toimeentulotuesta, joka on tarkoitettu viimeiseen hätään ja lyhytaikaiseen tukeen.
Salikortti ja bussimaksut nimenomaan on sellaisia menoja jota toimeentulotuen perusosasta ajatellaan ihmisten maksavan. Perusosasta on laskennallisesti ajateltu ruokaan menevän noin puolet, eli noin 290e/kk. Loput on arvioitu riittävän puhelimeen/nettiin/vaatteisiin/harrastuksiin/liikkumiseen jne.
Ai? Saitko sinä aloituksesta sellaisen käsityksen, että ap:llä rahat riittävät bussikorttiin ja harrastuksiin?
Siksihän ap:n pitää tinkiä, kun hän ei saa rahoja riittämään kaikkeen, vaikka -kuten sanot - laskennallisesti pitäisi riittää.
Tää taitaa olla trolli. Ei kukaan esim.työtön kysele täällä noin tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas nää mystiset laskut Osareita ja Klarnaa? Vai ihan oikeita laskuja niin kuin sähkö, vesi ja puhelin?
Ei ole mitään osamaksuja, pelkästään vuokra, sähkö, vesi, puhelin, netti, salikortti, bussikortti
Ap
Salikortgi ja bussikortti eivät ole välttämättömiä. Mitä nekin maksaa kuussa? Jotain 60e?
Salikortti 99€/kk, bussikortti 92€/kk
Ap
Härregud! Ja sinä kuvittelet, että toimeentulotuen pitäisi riittää tuohon!
Käyn kokopäivätöissä ja on rahaa, mutta silti yhdistelen menoni ja kauppakäyntini siten ettei tarvitsisi kuluttaa rahaa kulkemiseen käymällä montaa kertaa viikossa kaupungissa. Ihmettelen, jos työtön hankkiin varalta bussin kuukausikortin. Hirveää tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
"Huonon sään tullessa olisit jo töissä, sinulle tulisi säännöllinen palkka ja sinulla olisi varaa ostaa se kuukausilippu.... nyt vain selittelet ja keksit tekosyitä"
Mitä ehdotat? Että kävelen puoli vuorokautta työhaastatteluun, kun ei sitä pyörää tosiaan ole? En mä. Pistän rahat mieluummin bussikorttiin. Minun toimeentulotukeni riittää kyllä siihen.
haloo!!! säästät tietenkin siihen bussimaksuun etukäteen. Mitä se maksaa, kolme euroa, maks kymmenen. ainakin ennen sai tukea työhaastelluun menemiseen, rahallista tukea siis, ota selvää saako nyt. Säästää voit vaikka sillä lailla, että syöt viikon hernekeittoa ja laitat sitten kaiken sen rahan säästöön, mikä olisi mennyt sen normaalin ruokasi syömiseen.
kun sitten olet käynyt siellä työhaastettelussa säästämilläsi rahoilla ja saanut työpaikan, niin ongelmasi on ratkaistu.
ap:lla on salikortti, joten käy myös salilla, joten varmasti on liikuntakykyä ja lihaksia. Bussikortista voi luopua, kuten myös salikortista. Kävellen pääsee joka paikkaan ja kaupunki tarjoaa ilmaisia saleja ja ne joiden kaupungit ei tarjoa, niin luonto tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas nää mystiset laskut Osareita ja Klarnaa? Vai ihan oikeita laskuja niin kuin sähkö, vesi ja puhelin?
Ei ole mitään osamaksuja, pelkästään vuokra, sähkö, vesi, puhelin, netti, salikortti, bussikortti
Ap
Aloita vähentämällä salikortti, bussikortti ja netti.. Salikortti ei ole välttämättömyys, bussikorttiakaan et tartte mihinkään, kun et töissä käy ja netin voit jakaa puhelimestasi.
Meinaat, ettei työttömän tarvitse kulkea missään? Vietätkö itse kaiken vapaa-aikasi omassa kotikaupunginosassasi?
hän puhuu siitä, että bussikorttia ei tarvitse mihinkään: ei siitä etteikö työttömän tarvitse kulkea missään.
Tuskin saa työpaikkaa, se on jo ku lottovoitto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Salikortgi ja bussikortti eivät ole välttämättömiä. Mitä nekin maksaa kuussa? Jotain 60e?
Bussikortti kylläkin on välttämätön. - eri
Ei ole kun kävelläkin voi. Julkista liikennettä ei ole muualla kuin suurimmissa kaupungeissa niin kyllä muuallakin pystyy elämään ilman bussikortti. Itse asun ja työskentelen pienemmällä paikkakunnalla eikä ole bussikortti eikä autoa enkä niitä edes t
Kuljin töissä talvella polkupyörällä noin 10 kilometriä suuntaansa.
Aika laaja käsite tuo pakolliset menot, juurihan joku 70 tonnia vuodessa tienaava valitti, että rahat eivät meinaa riitää "pakollisiin menoihin", että kyllä nämä kaivot ovat täysin pohjattomia.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin saa työpaikkaa, se on jo ku lottovoitto
Kun ei töitä tunnu saavan töissä käyvä koulutettukaan kovin helposti, niin kuka saa--na sitä nyt jonkun osaamattoman työttömän palkkaisi?
Todennäköisyys lienee siis tosiaan jotain lottovoiton luokkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Huonon sään tullessa olisit jo töissä, sinulle tulisi säännöllinen palkka ja sinulla olisi varaa ostaa se kuukausilippu.... nyt vain selittelet ja keksit tekosyitä"
Mitä ehdotat? Että kävelen puoli vuorokautta työhaastatteluun, kun ei sitä pyörää tosiaan ole? En mä. Pistän rahat mieluummin bussikorttiin. Minun toimeentulotukeni riittää kyllä siihen.
haloo!!! säästät tietenkin siihen bussimaksuun etukäteen. Mitä se maksaa, kolme euroa, maks kymmenen. ainakin ennen sai tukea työhaastelluun menemiseen, rahallista tukea siis, ota selvää saako nyt. Säästää voit vaikka sillä lailla, että syöt viikon hernekeittoa ja laitat sitten kaiken sen rahan säästöön, mikä olisi mennyt sen normaalin ruokasi syömiseen.
kun sitten olet käynyt siellä työhaastettelussa säästämilläsi rahoilla ja saanut työpaikan, niin ongelmasi on ratkaistu.
Kuten sanoin, minun toimeentulotukeni riittää kyllä. Koen että perusosalla pärjää kyllä hyvin, jos ei ole velkaantunut tai tule muita yllättäviä kuluja.
Hyvä kun nostit esiin sen, että työn hakemisesta aiheutuviin kuluihin voi hakea korvausta! Näin tosiaan on: https://www.suomi.fi/palvelut/tyon-hakemisesta-aiheutuvien-matka-ja-yop…
Eli kuukauden sisällä pitää ilmoittaa Te-toimistoon työn hakemisesta aiheutuneista kuluista, niin Te-toimisto voi korvata siitä aiheutuneita kuluja. Hienoa!
Vierailija kirjoitti:
ap:lla on salikortti, joten käy myös salilla, joten varmasti on liikuntakykyä ja lihaksia. Bussikortista voi luopua, kuten myös salikortista. Kävellen pääsee joka paikkaan ja kaupunki tarjoaa ilmaisia saleja ja ne joiden kaupungit ei tarjoa, niin luonto tarjoaa.
Se että joku käy salilla, ei tarkoita sitä että voisi pyöräillä/kävellä pitkiä matkoja. Tiesitkö että monet invalidit käyvät salilla?
Menet tehtaanportista sisään ja ilmoitat johtajalle lujan kädenpuristuksen kera tulleesi töihin. Siitä saa lisätukea palkan muodossa.
Ei ole mahdollista. Saan vain asumisstuen ja työttömyysrahan. Itse olen ihan kusessa laskujen kanssa koska kesäkuussa sain veljeltäni velat ja kela ottanut huomioon siitä jo 4 kuukautta vaikka lain mukaan ei pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että joku käy salilla, ei tarkoita sitä että voisi pyöräillä/kävellä pitkiä matkoja. Tiesitkö että monet invalidit käyvät salilla?
(vttu miten yksinkertainen sinä olet!)
mutta ap voi. Tiesitkö, että ap on palstan trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista saada tukea työpaikan hakemiseen.
Mistä?
Tämä tosiaan kiinnostaa minuakin. Työnantaja meni korkurssiin, Toistasataa hakemusta olen 2v aikana laittanut, muutama harva on vastannut että kiitos mielenkinnoostasi mutta valintamme ei tällä kertaa....ja TE-toimistolla ei ole mitään tarjolla. Olen toki käynyt heidän kurssinsa ja omasta aloitteeestani myös FEC -harjoittelussa. Tarjolla on vain huonopalkkaisia sijaisuuksia joihin en tule valituksi. Kerro ihmeessä mistä voisi saada apua?
Meinaat, ettei työttömän tarvitse kulkea missään? Vietätkö itse kaiken vapaa-aikasi omassa kotikaupunginosassasi?