Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syysloma. Mies ei ole laittanut kertaakaan ruokaa.

Vierailija
20.10.2024 |

Mitä veikkaatte, laittaako se tänään (en aio pyytää erikseen)?

Tulen illalla kertomaan miten kävi. 

Laittaako mies ruokaa tänään?

Vaihtoehdot

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyslomalla, jaa. Minun mies ei ole laittanut ruokaa KOSKAAN, ei siis yhtään ainoa lajia ei hän alusta loppuun ole tehnyt, noin 20 vuotta sitten pesi kyllä perunat. 

Sama täällä. Ollaan oltu yhdessä vuodesta 1992 ja yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat kun mies on laittanut ruokaa. Meillä on kolme lasta ja lämmin ateria syödään kaksi kertaa päivässä eli aika paljon olen saanut viettää aikaa keittiössä. 

Tämäkin tapaus lie niitä ominaisuuksia, mitä ei vaan kyennyt näkemään ennen kuin 3 lasta oli jo tehty kyseisen valioyksilön kanssa.

Vierailija
42/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jää enemmän ruokaa lapsille ja sinulle. 

Mies ei tietenkään syö, jos hän ei huolehdi lapsistanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän sama auton lataamisen kanssa. Jostain syystä nainen ei ole kertaakaan syyslomalla suostunut lataamaan autoa, pitäisikö jättää?

Meneekö auton lataamiseen ehkä tuntikin aktiivista työaikaa kuten ruoanlaittoon usein menee? Itse olen ollut siinä käsityksessä että pistoke laitetaan seinään eli ei vie montaa minuuttia aikaa?

Vierailija
44/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut aloittajalle & samiksille! Itse en juuri lainkaan kokkaa, koska mieheni haluaa kokata. Hän myös hoitaa kaikki ruokaostokset ja tiskikoneen latauksen. Itse en ole nykyistä tiskikonetta kertaakaan laittanut päälle.

Vierailija
45/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko koskaan kuulleet työnjaosta? Meillä minä laitan ruuat, leivon ja käyn kaupassa. Mies hoitaa tiskit ja kaikki kolme kiinteistöämme ja kolme autoamme. Kumpikin tekee mitä parhaiten osaa ja tyytyväisiä olemme molemmat. 

Vierailija
46/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehnyt munkaan mies. Yhden ruuan teossa oli apulaisena, komentelin mitä komentelin ja herra totteli (ja haukkui justiinaks kun ihmettelin hidasta toimintaa) . Näin tällä viikolla, voi olla et ens viikolla mies kokkaa useammin. 

Vierailija
47/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän sama auton lataamisen kanssa. Jostain syystä nainen ei ole kertaakaan syyslomalla suostunut lataamaan autoa, pitäisikö jättää?

Lataatko sä sitä juoksupyörällä vai mitä ihmettä? Eikös tuo vertaudu ennemmin bensan tankkaamiseen kuin ruuanlaittoon? 

Niinpä vertautuu, mutta kun vaimo ei koskaan uskalla/halua/ehdi/viitsi ladata autoa, niin miksi hänelle pitäisi tehdä ruokaa? Itse osaan auton ladata ja mennä vaikka ABC:lle, jos tulee nälkä, ei siihen vaimoa ruuanlaittajaksi tarvita. Vaimo ei saa itselleen kaupasta ruokaa, jos minä en huolehdi, että auto on ajokunnossa.

Taidatte molemmat olla aika tuhdissa kunnossa kun käytte ulkona syömässä seisovasta pöydästä.

Ei tarvitse nähdä vaivaa ruoan valmistamiseen.

Vierailija
48/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa on mies, joka laittaa usein ruokaa. Täytti juuri 60 ja on aina kokkaillut siinä missä minäkin. 

Vierailija
49/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi inhoaa ruoanlaittoa, eikä siksi opettanut poikaansa. No minä opetin. Eka treffeillä sai puukon käteensä ja nyt tuo on melkoinen mestari. Joku tuolla aiemmin sanoi, että hoiva kuuluu parisuhteeseen, mutta ei vain yksipuolisesti.

Vierailija
50/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko koskaan kuulleet työnjaosta? Meillä minä laitan ruuat, leivon ja käyn kaupassa. Mies hoitaa tiskit ja kaikki kolme kiinteistöämme ja kolme autoamme. Kumpikin tekee mitä parhaiten osaa ja tyytyväisiä olemme molemmat. 

Ja sitten sä heräsit.

Vierailija
51/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lataatko sä sitä juoksupyörällä vai mitä ihmettä? Eikös tuo vertaudu ennemmin bensan tankkaamiseen kuin ruuanlaittoon? 

Niinpä vertautuu, mutta kun vaimo ei koskaan uskalla/halua/ehdi/viitsi ladata autoa, niin miksi hänelle pitäisi tehdä ruokaa? Itse osaan auton ladata ja mennä vaikka ABC:lle, jos tulee nälkä, ei siihen vaimoa ruuanlaittajaksi tarvita. Vaimo ei saa itselleen kaupasta ruokaa, jos minä en huolehdi, että auto on ajokunnossa.

Vaimosi tekee siis ruoat vain itselleen etkä syö hänen tekemiään ruokia?

Ruoanvalmistus on uuvuttavaa hommaa siksi että se vaatii etukäteissuunnittelua ja valmistelua, vie aikaa ja voimia ja vaatii myös jälkien siivoamista.

Pistokkeen laittamista seinään ei voi edes verrata siihen.

Toivottavasti tosiaan hoidat itse omat ruokahuoltosi ja syöt vaikka siellä ABC:lla. 

Vierailija
52/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin vihdoin jätät. Tämä viikko näytti sen. Vaimo taitaa pihdata myös makuuhuoneessa vai milloin olet viimeksi antanut hänelle kyytiä?

Vierailija
53/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö auton lataamiseen ehkä tuntikin aktiivista työaikaa kuten ruoanlaittoon usein menee? Itse olen ollut siinä käsityksessä että pistoke laitetaan seinään eli ei vie montaa minuuttia aikaa?

Ei mene, mutta tuntikausien ruuanlaitto ei ole yhtään sen pakollisempaa kuin auton lataaminenkaan. Naiset ovat keksineet, että ruuanlaitto vie aikaa, on hankalaa ja heille rangaistus, vaikka mies selviää siitä lämmittämällä einesaterian tai hakemalla pizzan. Mutta se ei käy, miehen tulee nähdä samalla tavalla turhaa vaivaa ruuanlaitossa kuin naisenkin, vaikka kaupasta saisi edullisesti terveellisen aterian ihan vain nappaamalla koriin ja maksamalla kassalla.

Mutta nainen ei koskaan voi tehdä niitä ihan pieniä juttuja, jotka toistuvat harvoin ja jotka voi jättää miehelle vedoten siihen, että ne voi tehdä joku toinenkin eli mies.

Vierailija
54/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan että kiinteistönhoitoon kuuluu myös kaikki siivoaminen yms.? Yleensä kuitenkin se miehen käsitys työnjaosta on tyyliä: vien auton katsastukseen ja renkaiden vaihtoon ja nainen hoitaa kotityöt. 

Vierailija
55/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei ole kertaakaan laittanut mun autoa lämmitykseen. Ihan itse mä sen lämmitysjohdon joudun laittamaan autokatoksen pistorasiaan joka ikinen talvi. Joka ikinen kerta, kun ajan auton katokseen. Niin, ja joudun myös itse irrottamaan sen johdon pistorasiasta.

Taidan jättää sen sian ennen lämmityskauden alkua. Ja ostan auton, jossa on ajastin webasto. Loppuu ne piuhan kanssa säätämiset.

Vierailija
56/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidatte molemmat olla aika tuhdissa kunnossa kun käytte ulkona syömässä seisovasta pöydästä.

&nbs

Sinulle taitaa olla ihan uusi tieto, että edes ABC:lla ei kukaan pakota syömään kukkuraisia lautasia, ei sieltä käsketä pois, jos syö pelkän salaatin. Kokeiltu on! Vain naiset kuvittelevat, että ruokaa pitää mättää valtavia määriä, se on vähän kuin kiitos ruuan tekijälle.

Vierailija
57/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äijä kokee vaikeana laittaa pistokkeen töpseliin.  Ehkä se on vam mai nen. Puuttuu peukalot tai aivot.

Vierailija
58/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene, mutta tuntikausien ruuanlaitto ei ole yhtään sen pakollisempaa kuin auton lataaminenkaan. Naiset ovat keksineet, että ruuanlaitto vie aikaa, on hankalaa ja heille rangaistus, vaikka mies selviää siitä lämmittämällä einesaterian tai hakemalla pizzan. Mutta se ei käy, miehen tulee nähdä samalla tavalla turhaa vaivaa ruuanlaitossa kuin naisenkin, vaikka kaupasta saisi edullisesti terveellisen aterian ihan vain nappaamalla koriin ja maksamalla kassalla.

Mu

Einekset ja pizzat ehkä menee jos ei tarvitse välittää lasten ravitsemuksesta. 

Vierailija
59/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi tekee siis ruoat vain itselleen etkä syö hänen tekemiään ruokia?

Ruoanvalmistus on uuvuttavaa hommaa siksi että se vaatii etukä

Olen nainen, keittiöalan ammattilainen, ja jaksan aina ihmetellä tätä amatöörien ruuanlaiton ankeutta. Älkää tehkö niitä hankalia ruokia, joissa pitää pari tuntia käännellä paistia tai vahtia juurespataa lisäten sinne juuri oikealla hetkellä juuri oikeankokoisia kuutioita. Ihan turhaan uuvutatte itsenne ja osoitatte perheelle, että ruoka on jotain sellaista, johon liittyy viha ja kärsimys. Eineksiä ja valmisruokaa on saanut jo yli 100 vuotta ja yhä vielä naiset haluavat itse tappaa kanan, josta tekevät viillokkia.

Vierailija
60/68 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene, mutta tuntikausien ruuanlaitto ei ole yhtään sen pakollisempaa kuin auton lataaminenkaan. Naiset ovat keksineet, että ruuanlaitto vie aikaa, on hankalaa ja heille rangaistus, vaikka mies selviää siitä lämmittämällä einesaterian tai hakemalla pizzan. Mutta se ei käy, miehen tulee nähdä samalla tavalla turhaa vaivaa ruuanlaitossa kuin naisenkin, vaikka kaupasta saisi edullisesti terveellisen aterian ihan vain nap

Kouluruoka on eineksiä, päiväkotiruoka on eineksiä, sairaalaruoka on eineksiä. Koska yhteiskunta niitä tarjoaa, niin niitä voi varsin hyvin syödä kotonakin. Älä valitse rasvaisinta vaihtoehtoa, voit ottaa vaikka valmissalaatin tai sushia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän