Kuka kadonnut olisi voinut löytyä toholammilta?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Eikö pohjois-pohjanmaalta kadonn se joku vaihto-oppilas?
Kokkolastahan katosi se miespuolinen vaihto-oppilas 1-2vuotta sitten. Kokkola on myös lähellä Toholampea
Käsi näyttää miehen kädeltä ja lihaksikkaalta sellaiselta. Ei oikein sovi olemaan esimerkiksi elokuussa 2020 kadonneen Juha Valkolan käsi, jonka ruumista parhaillaan etsitään Raahen Vihannin Lampinsaaren kaivosalueelta, koska Juha oli huomattavan laiha, poliisin punnituksessa 38 kiloinen ja noin 167cm pitkä. Ja Juhan katoamisesta on myös niin paljon aikaa. Väläytelty vain yhteyttä näidenkin tapausten välillä. Pariskunta, joka oli pidätettynä Juhan katoamiseen liittyen 2021 oli entisen naapurin mukaan asunut "vaikka missä" ja myös Toholammilla, mutta voi olla, että naapuri sekoittaa, koska Toholammin käden löytyminen ajoittuu nyt samaan ajankohtaan, kun Juhan ruumista lopultakin(!) aletaan etsiä reilu neljä vuotta katoamisesta. Naapuri oli hiukka maistissa itkuisena minulle tästä Juhan tapauksesta soittaessaan, koska mm. alkoi selittää minun asioita minulle, kun ei välillä hoksannut olevansa minun kanssa puhelimessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö pohjois-pohjanmaalta kadonn se joku vaihto-oppilas?
Kokkolastahan katosi se miespuolinen vaihto-oppilas 1-2vuotta sitten. Kokkola on myös lähellä Toholampea
Ei kun se olikin löytynyt, ei sittenkään mitään
Vierailija kirjoitti:
Jim Hoffa. Ja Väyrystä ei ole näkynyt kuukausiin.
Väpä on kyllä last man standing. Torakatkin häviää ennen väpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku Venäjältä laittomasti tullut. Kävellyt Suomen poikki metsien läpi itärajalta Toholammille ja kaatunut uupumuksesta kuolleena maahan.
Toholampi on Pohjanmaalla.
Mitä hittoa? Mä olen käynyt Toholammilla ja silloin se sijaitsi Itä-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Paikallisten mukaan kukaan Toholammilta ei ole kadoksissa
Sitten se on sinne vartavasten tuotu. Haiskaltaa henkirikokselta.
Tuukkanen? Katsoin viikonloppuna Viimeksi nähty -ohjelmaa, ja siinä esitellyistä neljästä katoamistapauksesta tämä oli yksi. Katosi välillä Perho-Kinnula. Mutta siitä on aikaa 20 vuotta, joten jos Toholammin jäänteissä on lihaksia tms näkyvissä niin kuin tässä langassa mainittiin, ei ole kyseessä tämä tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku Venäjältä laittomasti tullut. Kävellyt Suomen poikki metsien läpi itärajalta Toholammille ja kaatunut uupumuksesta kuolleena maahan.
Sekoitat Tohmajärven ja Toholammin. Ei se mitään. Meidän äitikin sekoittaa Varpaisjärjen ja Jalasjärven. Ja minä sekoitin pienenä Joensuun ja Seinäjoen.
Vierailija kirjoitti:
Olisko sen sarjasaalistajan uhri. Siis sen, joka saalisti syrjäytyneitä naisia ja kuljetti ympäri Suomea.
Tarkoitat varmaan Mika Moringia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekoitat Tohmajärven ja Toholammin. Ei se mitään. Meidän äitikin sekoittaa Varpaisjärjen ja Jalasjärven. Ja minä sekoitin pienenä Joensuun ja Seinäjoen.
En sekoita.
Vierailija kirjoitti:
Eikös siitä löytyneestä osasta voi tehdä DNA -testin ja tunnistaa kuka on kyseessä.
Luuletko, että kaikkien kuolleiden ja kadonneiden ihmisten Dna: ta on tallessa? Muuten hyvä idea.
Tämä on kyllä täysi mysteeri.
Sitäkään ei tiedetä, onko ruumis paloiteltu vai ovatko elukat, esim. ketut, repineet ja kuljetelleet paloja ympäriinsä.
Poliisin mukaan suurin piirtein kaikki on nyt löydetty ja luuranko on saatu koottua.
Eiköhän siitä pystytä ainakin ikä ja sukupuoli määrittelemään.
Mistään mitään tietämättömänä sanoisin, että käsivarsi näytti miehen käsivarrelta ja melko lihaksikkaalta sellaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä täysi mysteeri.
Sitäkään ei tiedetä, onko ruumis paloiteltu vai ovatko elukat, esim. ketut, repineet ja kuljetelleet paloja ympäriinsä.
Poliisin mukaan suurin piirtein kaikki on nyt löydetty ja luuranko on saatu koottua.
Eiköhän siitä pystytä ainakin ikä ja sukupuoli määrittelemään.
Mistään mitään tietämättömänä sanoisin, että käsivarsi näytti miehen käsivarrelta ja melko lihaksikkaalta sellaiselta.
Saamme kiittää eläintä, joka toi käsivarren näkyviin. Muuten ei vieläkään tiedettäisi mitään koko ruumiista
Ilmeisesti joku sellainen näkymätön ihminen josta kukaan ei välittänyt, kun kukaan ei tiedä antaa vihjeitä siitä kuka on kyseessä? Kuoleehan ihmisiä koteihinsa ja ketään ei kiinnosta ennekuin kiintoistohuollon tyyppi löytää asunnosta vuosia vanhan muumion.
Tämä yksilökeskeinen aika tuottaa vielä paljon ruumiita, joita kukaan ei jää kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko sen sarjasaalistajan uhri. Siis sen, joka saalisti syrjäytyneitä naisia ja kuljetti ympäri Suomea.
Tarkoitat varmaan Mika Moringia.
Turhan tuoreen näköinen oli käsi kun niistä katoamisista on jo aikaa ja toinenkin löydetty oli jo pelkkää luuta.
Kuinka se nyt olisi parinkymmenen vuoden jälkeen noussut haudastaan matkustaakseen Toholammille?