Miksi niin harva aktivoi itse junalipun vai eikö se ominaisuus ole kaikissa kännyköissä?
Ihmettelen aina junalla kulkiessani että harva nuorikaan sanoo että olisi itse aktivoinut ja konnari toki sitten näpsii mutta musta itsestä se on kiva aktivoidan niin tiedän heti että olen oikeassa junassa ja oikealla paikallakin :D
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikka opiskelijakortti, ei voi aktivoida.
Voi sen silti aktivoida, konnari vaan tarkistaa että olet oikeutettu alennushintaan. Noin ainakin mun sovellus väittää. Ihmetyttää siis että olen aina tyyliin ainoa koko vaunussa joka on tehnyt sen jo valmiiksi.
En ainakaan itse keksi mitään syytä, miksi haluaisin tehdä sen itse. En hyödy siitä mitenkään, ja joka tapauksessa pitää näyttää lippua konnarille.
Juurikin tämä. Jos joudun joka tapauksessa lioun näyttämään konnarille niin aktivoikoon hän lipun.. aivan turhaa tuplatyötä itselle.
Jos konnarin kanssa ei tarvitsisi asioida, voisin aktivoida lipun itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku nyt kertoa, että mitä se lipun aktivointi tarkoittaa? Ja mitä hyödyttää, siis ihan käytännössä?
Sitä ettei konnarin tarvi tulla piippaamaan sun lippua vaan se näkee että se on jo aktivoitu. Ja säästyy konnarin vaivaa siinä ja voit samalla itse jo puuhailla jotain omiasi tms.
Vaikka ei aktivoisi omaa lippuaan itse, voi silti puuhailla omia juttujaan. Voi lukea kirjaa, kuunnella musiikkia, soittaa puhelimella, jutella matkaseuralaisen kanssa, tuijottaa ikkunasta ulos, syödä eväitä... ja halutessaan voi vaihtaa paikkaa, mennä ravintolavaunuun tai vessaan. Ei ainakaan minua ole estänyt puuhailemasta omia juttujani, vaikka minulla ei edes ole sovellusta, vaan lippu on sähköpostissa.
Mulle sovellus tarjonnut aktivointimahdollisuutta vain, kun matkustin pendolinon extraluokassa ja ic:n hytissä, tavispaikalle ei ole antanut mahdollisuutta toiminnolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sen silti aktivoida, konnari vaan tarkistaa että olet oikeutettu alennushintaan. Noin ainakin mun sovellus väittää. Ihmetyttää siis että olen aina tyyliin ainoa koko vaunussa joka on tehnyt sen jo valmiiksi.
En ainakaan itse keksi mitään syytä, miksi haluaisin tehdä sen itse. En hyödy siitä mitenkään, ja joka tapauksessa pitää näyttää lippua konnarille.
Juurikin tämä. Jos joudun joka tapauksessa lioun näyttämään konnarille niin aktivoikoon hän lipun.. aivan turhaa tuplatyötä itselle.
Jos aktivoit itse ka istut omalla paikallasi n konnari tulee vaunuun, sitä lippua ei tarvitse väyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sovellus tarjonnut aktivointimahdollisuutta vain, kun matkustin pendolinon extraluokassa ja ic:n hytissä, tavispaikalle ei ole antanut mahdollisuutta toiminnolle.
Se oli ensin kokeilu noilla paikoilla. Nyt voi kaikki liput aktivoida itse.
Vierailija kirjoitti:
Junassa on monesti nettiyhteys poikki. Siksi suosin paperista lippua.
Minulla on aina vain paperinen lippu. Muutenkaan en sullo puhelimeeni tuhatta ja yhtä sovellusta, vaan käytän sitä pääsääntöisesti vain perustarkoitukseen eli puhumiseen, välillä myös tekstiviesteihin ja joskus kamerana. Vain harvoin käytän nettiä puhelimen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelu lisääntyy taas kerran.
En matkusta junalla niin usein, että olisin viitsinyt ladata VR-sovelluksen puhelimeeni.
Vem orkar ladda vareviga lands appar för allt möjligt på olika språk, ta reda på hur de används och hoppas på att de fungerar, då man inte måste?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tämä. Teen pari ylimääräistä klikkausta ja aktivoin lipun, mutta silti konnarilla on sama työ kuin ennenkin. En oikein ymmärrä, että mikä tässä on se idea - ellei sitten ajatella, että kaukojunissa saadaan näin selville, missä kaikilla paikoilla on matkustaja ja mitkä paikat on sillä hetkellä tyhjänä. Jos tyhjältä paikalta löytyy matkustaja, häntä pidetään siis liputtomana, koska ei ole tehnyt aktivointia?
Eiköhän konduktööri näe reaaliaikaisesti, mitkä paikat on myyty. Itse asiassa edes mitään aktivointeja tai yleisiä tarkastuksia ei tarvittaisi. Riittäisi, että konduktööri tarkistaisi ne, jotka istuvat myymättömillä paikoilla.
Silloin 1987 kun viimeksi junalla menin, konnari halusi rei-ittää lippuni, joten en voinut muuta kuin antaa lipun konnarille, muuten olisi jäänyt seuraavalla asemalla pois ja en jaksanut silloinkaan yli 200 kilometriä kävellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ak
Opiskelijana joudun näyttämään lipun konnarille vaikka aktivoisin lipun itse. Siksi aivan turhaa työtä itselle.
Kyseinen aktivointi tuli mshdolliseksi vasta muutama aika sitten.
Ja täällä vauva.fi:ssä tilastotieteilijä tietää yleisyydestä jo vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vem orkar ladda vareviga lands appar för allt möjligt på olika språk, ta reda på hur de används och hoppas på att de fungerar, då man inte måste?
Du kan också använda vrappen på svenska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvelemattomus skulle jag skriva på finska. On siirretty (ilman kompensaatiota) asiakkaan tehtävksi, är en längre variant.
Itsepalvelu är båg. Vad är det för betjäning då någon efter det att den har ätit bär bort krogens disk eller före det har hämtat sin portion själv?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvelemattomus skulle jag skriva på finska. On siirretty (ilman kompensaatiota) asiakkaan tehtävksi, är en längre variant.
Itsepalvelu är båg. Vad är det för betjäning då någon efter det att den har ätit bär bort krogens disk eller före det har hämtat sin portion själv?
Mielestäni nuo ovat eri asioita. Ravintolaan mennään ruoan vuoksi, joten palvelua on se että tarjoilija hoitaa oheistoiminnot. Junaan mennään matkustamisen vuoksi, matkustaja ei tarvitse konnaria mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Du kan också använda vrappen på svenska.
Tack för upplysningen (att VR presterar ett lagstadgat minimum), men man vill fortfarande inte fylla sin telefon med allehanda appar som inte ger en något av värde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos konnarin kanssa ei tarvitsisi asioida, voisin aktivoi
Tuossa tilanteessa olet aivan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni nuo ovat eri asioita. Ravintolaan mennään ruoan vuoksi, joten palvelua on se että tarjoilija
Alla har vi våra åsikter men personligen anser jag att det inte är någon skillnad mellan det om kunden själv måste agera servitris eller konduktör. Det är bara avsaknad av servicens minimum.
Miksi tästä tehtiin väittely- ja mollausketju, jokainen tekee tavallaan. Sallitaan se ja huolehditaan omista asioista.